Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:09

Volgens mij werd gezegd dat resveratrol alleen werkt als je overgewicht hebt. Omdat je dan meer risico loopt om ernstiger ziek te worden.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:12

Maar van (veel) alcohol drinken krijg je ook overgewicht.
Dilemma -O- .

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:30

Hannanas schreef:
Dus resveratol met vitamine K1 en K2 innemen.. sowieso geen goedkoop grapje!

Waarom vitamine K innemen? Die kan juist trombose in de hand werken als je pech hebt.
Of heb ik iets gemist?

Neonlight schreef:
Rien, wat een goed nieuws!

En rode wijn, mooi, ik drink iedere avond een glaasje, heb nog een fles of 200 op voorraad staan (inclusief rose) dus dat zit wel goed. :))

Volgens mij hebben we een locatie gevonden voor de borrel. :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:35

Thioro schreef:
Maar van (veel) alcohol drinken krijg je ook overgewicht.
Dilemma -O- .

Overgewicht of obesitas is wel een groot verschil

BigOne

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:42

Er is met betrekking van resveratol nog niets bewezen, niet over de werking, niet over op voorhand slikken niet over slikken tijdens corona. Enigste wat de arts heeft gezegd dat het heel misschien zou kunnen helpen om niet of minder lang op de ic te komen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:44

Neonlight proost
Afbeelding

Meiden ga niets slikken en alleen in overleg ajb!!!

Ik heb 100% kantoenen maskertjes eigen gemaakt

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:45

Leuk maskertje pien!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:49

Ziet er goed uit, Pien! Had je foto ook al in een Facebook groep gezien.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:49

Staat je goed Pien!

Eerder dacht ik te lezen dat je maskers met vijf touwtjes had besteld, maar dat moesten dus vijf maskers met touwtjes zijn. Zat me al af te vragen hoe maskers met vijf touwtjes werken. En dan had ik nog niet eens wijn op.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:52

Zou je die kapjes niet kunnen steriliseren door een stoomstrijkijzer . Ik heb zo’n apparaat met losse tank, volgens mij overleefd niets die stoom!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:56

Destination schreef:
Ziet er goed uit, Pien! Had je foto ook al in een Facebook groep gezien.

Pardon!!!!!!!!!!!! Ik Ben niet op Facebook!!!!!!! What the f.ck???? Wie heeft dat geplaatst?
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 02-05-20 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:56

Steriliseren kan alleen 15 minuten in 100 graden. Stoom helpt natuurlijk wel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:14

Volgens mij had ik de foto al eerder op bokt gezien, misschien dat je hem hier eerder hebt gezien?

En ik heb altijd dezelfde wijn en koop deze als het 2 halen, 1 betalen is. Wil hem ook niet te jong drinken, maar nu koop je flessen van 2018/2019. Vandaar mijn grotere voorraad. :)) Bovendien, met iedere dag een glas wijn (en soms iets meer, zeker bij Rosé komt een 2de glas makkelijker in zicht) gaan er stiekem best wat flessen op jaarbasis door.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:21

Klopt Neonlight, in dit topic geloof ik. Of een ander topic over Corona. Ik Ben alleen op Bokt actief want als er iets mis gaat kan het via moderator hersteld worden. Facebook daarentegen ......ik gruwel van die club....

Lekker wijntje doen wij ook hoor, en zondagmiddag speciaal biertje. Normaal in de kroeg, nu thuis is ook gezellig.

16.30 uur het is waarschijnlijk bokt geweest waar deze foto eerder is gezien. Gelukkig!!!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 17:16

pien_2010 schreef:
Steriliseren kan alleen 15 minuten in 100 graden. Stoom helpt natuurlijk wel.

gewoon wassen in de wasmachine was al genoeg, wasmiddel kon het virus al niet tegen (handwaszeep ook al niet)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 17:32

Klopt, maar het is zo'n klein lapje dat ik dit erg handig vindt en dan is het ook gelijk in behandeling zonder dat het moet wachten op een volle machine, die later die dag draait. Vind ik niet zo'n fijn idee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 17:46

Je kunt jezelf trouwens laten testen bij preventvaccins , kost 119 euro.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:37

Marie_Anne schreef:
@MoniqueT: mag jij vandaag nou weer voor het eerst naar buiten? Om te wandelen of te sporten?

Klopt! Maar ha, als het mag, heb je er ineens niet zo'n behoefte meer aan. Zonder gekheid, het was hier net nog 32 graden en dan vind ik wandelen in de brandende zon niet zo erg prettig, zeker niet in de bergen hier.

We hebben de tuin gedeeltelijk onkruidvrij gemaakt, was even sport genoeg. Ik denk dat we zo nog even een rondje richting dorp gaan maken als het wat minder warm is. je mag niet eens stilstaan voor een praatje!

Wij hebben trouwens van die zelfgemaakte maskers én een paar FFP2 maskers. Hier raden ze aan de laatste op minstens 70 graden een half uur in de oven te doen. Klinkt zo raar ...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:40

IC bezetting is weer normaal zoals eerst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:45

MoniqueT schreef:
Marie_Anne schreef:
@MoniqueT: mag jij vandaag nou weer voor het eerst naar buiten? Om te wandelen of te sporten?

Klopt! Maar ha, als het mag, heb je er ineens niet zo'n behoefte meer aan. Zonder gekheid, het was hier net nog 32 graden en dan vind ik wandelen in de brandende zon niet zo erg prettig, zeker niet in de bergen hier.

We hebben de tuin gedeeltelijk onkruidvrij gemaakt, was even sport genoeg. Ik denk dat we zo nog even een rondje richting dorp gaan maken als het wat minder warm is. je mag niet eens stilstaan voor een praatje!

Wij hebben trouwens van die zelfgemaakte maskers én een paar FFP2 maskers. Hier raden ze aan de laatste op minstens 70 graden een half uur in de oven te doen. Klinkt zo raar ...

_O-
Ojee, dat is wel heel jammer, dat het zo heet was. Dat had ik niet verwacht, ik dacht jij loopt helemaal blij buiten. Ik zag net een filmpje van allemaal mensen aan het hardlopen in Spanje en ik vond ze al niet heel opgewekt kijken, maar dat komt dan omdat het zo heet is waarschijnlijk.

Moeten jullie in winkels een masker op?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:47

https://nos.nl/artikel/2332506-china-la ... allen.html

Dit verwoord precies mijn bezorgdheid dat ik in mijn post over steun KLM heb proberen te verwoorden.
Kapers op de kust, en kapers die de democratie aan hun laars lappen en die je dus niet moet willen. Dit is trouwens al jaren ad gang in Europa, Africa en dit is niet goed in mijn ogen want China moeten we buiten de deur houden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:54

pien_2010 schreef:
https://nos.nl/artikel/2332506-china-la ... allen.html

Dit verwoord precies mijn bezorgdheid dat ik in mijn post over steun KLM heb proberen te verwoorden.
Kapers op de kust, en kapers die de democratie aan hun laars lappen en die je dus niet moet willen. Dit is trouwens al jaren ad gang in Europa, Africa en dit is niet goed in mijn ogen want China moeten we buiten de deur houden.

China heeft heel Piraeus (Griekse haven bij Athene) opgekocht tijdens de Griekse crisis. Ook veel vastgoed hebben ze opgekocht, net als de Russen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:56

Marie_Anne schreef:
Ojee, dat is wel heel jammer, dat het zo heet was. Dat had ik niet verwacht, ik dacht jij loopt helemaal blij buiten. Ik zag net een filmpje van allemaal mensen aan het hardlopen in Spanje en ik vond ze al niet heel opgewekt kijken, maar dat komt dan omdat het zo heet is waarschijnlijk.

Moeten jullie in winkels een masker op?

Nee, geen masker verplicht, alleen in openbaar vervoer en als niet-gezinsleden samen in één auto naar werk moeten. Een op achterbank rechts.

En ik was héél blij vandaag hoor, ik heb veel in de tuin kunnen doen en de warmste uren hebben we met een heerlijk briesje op de veranda gezeten. Met de droge lucht die we hier hebben is 32 graden erg aangenaam, maar niet verstandig om dan overdag te gaan wandelen of sporten. Vandaar ook die tijden van 6 tot 10 en van 20 tot 23 uur voor volwassenen in grotere dorpen en steden. Tussen die tijden mogen ouderen en kinderen ook nog buiten, maar dan mogen gezonde volwassenen niet. Wij wel, klein dorp.

Het werd net wat drukker hier, vooral met kindjes, ik verwacht zo het halve dorp wel, we zitten altijd aan de wandelroute in de zomer :-)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:30

bigone schreef:
Je kunt jezelf trouwens laten testen bij preventvaccins , kost 119 euro.

...hoe betrouwbaar is deze?

(Er schijnen meerdere testen in omloop te zijn, maar niet allen van goede kwaliteit.)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:37

Dat testen of je het hebt is toch een momentopname.
Ben je nu negatief wil niet zeggen dat je het overmorgen niet onder de leden hebt.

Vooralsnog zie ik meer in testen of je het hebt doorgemaakt en dan maar hopen dat dat zo is en dat de volgende aanval niet teveel muteert.