Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:30

Echwel schreef:
Je wilt niet weten hoeveel een gezin in een panda krijgt

Je kunt achterbank.plat volstouwen
En die keffer van je voor de voorstoel
Hoppa

Ik heb 2 honden, 2 benches en al de spullen voor mezelf en honden in een oude ford focus gekregen. Die is echt veel kleiner als de nieuwe, zelfs kleiner als de fiesta. En geen station, dus kofferbak is ook klein. Daar past idd een hoop in, kwestie van goed indelen.

Oh zat ook een rolstoel in! _O- Idd, je zal verbaasd zijn hoeveel je in een auto kan krijgen haha

Hoewel ik wel blij ben dat het dit jaar maar 1 hond is vanwege de ruimte. Net iets makkelijker

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:30

SinneJ schreef:
Oh my bad. Er is niets aan de hand hier, Mvende heeft me helemaal gerustgesteld. Zal even mijn vader bellen herstellende van chemo dat hij gewoon weer op pad kan.

Echt hè. Stom België ook, ze pesten gewoon iedereen door de maatregelen te verscherpen terwijl er helemaal niks aan de hand is. Het is gewoon een complot om iedereen onder de duim te houden, daarom ook de avondklok natuurlijk :oo

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:31

Denk ook dat mvdende het beter weet dan de rest van de wereld en het land zelf. Die besmette jongeren kunnen het vuurtje iig niet overdragen naar anderen, die wel ouder of kwetsbaarder zijn, dat scheelt.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:32

Destination schreef:
SinneJ schreef:
Oh my bad. Er is niets aan de hand hier, Mvende heeft me helemaal gerustgesteld. Zal even mijn vader bellen herstellende van chemo dat hij gewoon weer op pad kan.

Echt hè. Stom België ook, ze pesten gewoon iedereen door de maatregelen te verscherpen terwijl er helemaal niks aan de hand is. Het is gewoon een complot om iedereen onder de duim te houden, daarom ook de avondklok natuurlijk :oo

Kan ik meteen ook weer stoppen met thuis werken, want mijn concentratie is er voor geen minuut, zoals je merkt :')

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:33

SinneJ schreef:
Destination schreef:

Kan ik meteen ook weer stoppen met thuis werken, want mijn concentratie is er voor geen minuut, zoals je merkt :')

same :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:34

Pandora2 schreef:
mvdende schreef:
Sorry hoor, als uit Nederlandse onderzoeken komt dat mondkapjes plicht niet nodig is, ja dan baal ik van de Belgische burgermeester die bedenkt dat hij "het beter weet" onderzoekers komen niet uit het stenen tijdperk....

Binnen 2 weken mag jij in NL ook een mondmasker op als je buiten komt... :')

Enne ... inderdaad. Zulke mensen als jij kunnen maar beter in eigen land blijven. Daar is toch alles beter. Begrijp werkelijk waar niet waarom je in godsnaam een camping in Belgie geboekt hebt.
In je eigen land zijn toch campings genoeg ?

Alle campings in het noorden van Nederland zijn helemaal volgeboekt t/m september, dus dat is helaas dan geen optie voor mvdende, echt waar O:)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:37

SinneJ schreef:

Tja, sorry. Je vader zal voorlopig nog wel even moeten oppassen. Maar dat had hij ook zonder corona gemoeten. Want ook een stevige influenza is dodelijk voor hem.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:37

Moderatoropmerking:
Graag deze discussie op het onderwerp houden en niet op elkaar.
Ook hierbij de opmerking om niet alleen je eigen ongenoegen te uiten maar om ook op elkaar te reageren. Zo blijft het topic leuk voor iedereen

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:39

Destination schreef:
SinneJ schreef:

Avond klok snap ik juist best. Dat is meer om te voorkomen dat mensen zich éérst vol zuipen met alcohol om vervolgens alle corona maatregelen te vergeten, zoals 1,5m afstand houden bijvoorbeeld.

Ik snap dan ook werkelijk waar niet waarom de kroegen enzo open mogen.. mensen met een glaasje te veel op is vragen om problemen.

Ik ben echt niet tegen maatregelen, maar wél als de ene maatregel gaat betekenen dat een andere beter werkende maatregel niet meer gehandhaafd gaat worden.

Ik zie gewoon veel meer in strikt de 1,5m aanhouden en niet in mondkapjes

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:42

Je kan ook overdag drinken hoor, daar heb je geen avond voor nodig. Juist als alles eerder dicht moet, krijg je problemen, is in mijn stad in elk geval wel zo. Politie stond standaard klaar met 4 busjes omdat er elke avond knokpartijen waren zodra de kroegen dicht gingen. Nu hebben ze die openingstijden losgelaten en is het een stuk rustiger ‘s avonds.

Overigens is de avondklok niet alleen voor mensen die naar de kroeg willen, maar voor iedereen, dus ook mensen die bij elkaar op bezoek gaan of die een rondje willen wandelen.

Trouwens, er worden wel steeds mensen opgenomen in het ziekenhuis in België? Ik weet niet waar je vandaan hebt dat dit niet het geval zou zijn?
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/over ... ~a99846d5/
Laatst bijgewerkt door Destination op 29-07-20 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:44

Maar dan ga je naar Duitsland ipv. België hoef je ook je mondkapje niet op, op straat of op de camping. Alleen in toiletgebruik/gesloten ruimtes.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:44

Destination schreef:
Je kan ook overdag drinken hoor, daar heb je geen avond voor nodig. Juist als alles eerder dicht moet, krijg je problemen, is in mijn stad in elk geval wel zo. Politie stond standaard klaar met 4 busjes omdat er elke avond knokpartijen waren zodra de kroegen dicht gingen. Nu hebben ze die openingstijden losgelaten en is het een stuk rustiger ‘s avonds.

Overigens is de avondklok niet alleen voor mensen die naar de kroeg willen, maar voor iedereen, dus ook mensen die bij elkaar op bezoek gaan of die een rondje willen wandelen.

En dus de hond uit willen laten, s avonds.
Heftig...

SinneJ :(:)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:45

Het lijkt me dat de hond uitlaten wel onder een noodzakelijke verplaatsing valt? Je kan moeilijk tegen je hond zeggen dat hij maar moet wachten tot de ochtend.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:46

mvdende schreef:
SinneJ schreef:

Tja, sorry. Je vader zal voorlopig nog wel even moeten oppassen. Maar dat had hij ook zonder corona gemoeten. Want ook een stevige influenza is dodelijk voor hem.

Nee sorry, dat is het niet. Jij moet ook niet even gaan zeggen wat dodelijk is en wat niet. Daarnaast zijn er vaccins tegen influenza (niet sluitend, dat weet ik) en die krijgt hij elk jaar.

Kankerpatiënten worden gemiddeld genomen niet opgehokt voor door influenza, kankerpatiënten worden opgehokt door Corona nu.

Je bent geen dokter en je kent niets van de situatie, gedraag je ernaar en volg gewoon de regels opgelegd door de regering, ook al zie jij persoonlijk met je beperkte kennis het nut niet. We hebben allemaal vragen bij bepaalde maatregelen, maat als er 1 ding is dat minder goed werkt dan slechte maatregelen, dan is het wel geen maatregelen of iedereen die andere maatregelen volgt.

Dat was mijn laatste post erover, want ik heb de groene box zien passeren.

Ik hoop oprecht op voor iedereen een fijne zomer, maar ik kan alleen vragen; blijf even weg uit Antwerpen, want het is hier niet fraai en het gaat alleen maar erger worden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:46

Hond uitlaten kan je om 5 voor 12 doen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:49

rien10 schreef:

Ze hebben ook laten weten dat de politie met verstand gaat handhaven, dus ik hoop dat ze redelijk zijn als je even met mondkapje je pup voor de deur laat plassen snachts.

Maar goed, zoals steeds zijn er vast nog agenten bij die de regels strikt willen volgen. Zou het zoveel mogelijk beperken dus voor zover dat kan.

Het is de tijd van puppies zindelijk maken dus denk dat veel mensen met de handen in het haar zitten nu.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:49

*Edit: Stukje weggehaald, mijn cijfers klopte niet, dat was 1 dag, niet iets stabiels. Excuus

Voor de mensen hier regio Antwerpen, sterkte mt deze maatregelen weer. Lijkt me heel pittig!
Laatst bijgewerkt door Bellex op 29-07-20 10:03, in het totaal 2 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:58

Je kan een stevige griep niet vergelijken met corona... zo klink je net als al die mensen van viruswaanzin en andere idiote groeperingen en mensen

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:59

Destination schreef:
Het lijkt me dat de hond uitlaten wel onder een noodzakelijke verplaatsing valt? Je kan moeilijk tegen je hond zeggen dat hij maar moet wachten tot de ochtend.

Neem aan dat de hond wel voor 23 uur kan worden uitgelaten.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:01

elnienjo schreef:
Destination schreef:

Dat is in de meeste gevallen ook wel zo, maar je hebt mensen die in shiften werken en puppies die nog geen 7u kunnen ophouden en die mensen zitten niet te wachten op boetes als ze even in pyjama de straat oversteken met hun viervoeter. Hopen op gezond verstand bij de politie ook dus.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:01

elnienjo schreef:
Destination schreef:

Dat kan, maar het lijkt me dat je er toch wel uit wil met je hond als je hem zindelijk maakt. Maar deze discussie lijkt me niet geheel van toepassing voor dit topic, aangezien het niet zo veel met vakantie te maken heeft.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:03

Destination schreef:
Dat kan, maar het lijkt me dat je er toch wel uit wil met je hond als je hem zindelijk maakt. Maar deze discussie lijkt me niet geheel van toepassing voor dit topic, aangezien het niet zo veel met vakantie te maken heeft.

's Nachts in de bench, ze bevuilen hun eigen nest toch niet?
Of even in de tuin laten plassen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:16

Destination schreef:

Maar dat kan 20 meter tot gras zijn en geen hele ronde bijvoorbeeld.

Elnienjo niet elke pup doet niks in de bench en eerlijk gezegd is dat erg sneu voor een dier dat het nog niet kan omdat de blaas daar nog niet goed genoeg voor is.

Ik hoop idd dat de politie met verstand gaat handhaven voor degene die er mee te maken krijgen :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:18

SinneJ schreef:
rien10 schreef:

Ze hebben ook laten weten dat de politie met verstand gaat handhaven, dus ik hoop dat ze redelijk zijn als je even met mondkapje je pup voor de deur laat plassen snachts.

Maar goed, zoals steeds zijn er vast nog agenten bij die de regels strikt willen volgen. Zou het zoveel mogelijk beperken dus voor zover dat kan.

Het is de tijd van puppies zindelijk maken dus denk dat veel mensen met de handen in het haar zitten nu.

In sommige landen was tijdens de lockdown niet eens mogelijk overdag je hond normaal uit te laten, dus ik weet dit nog niet echt of daar begrip voor gaat zijn.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:19

SinneJ schreef:
elnienjo schreef:

Dat is in de meeste gevallen ook wel zo, maar je hebt mensen die in shiften werken en puppies die nog geen 7u kunnen ophouden en die mensen zitten niet te wachten op boetes als ze even in pyjama de straat oversteken met hun viervoeter. Hopen op gezond verstand bij de politie ook dus.

Ik verwacht niet dat er veel gecontroleerd gaat worden. In ieder geval niet in de rustige woonwijken, wel in hartje centrum en de uitgaansgelegenheid natuurlijk.

Dan moet het wel heel toevallig zijn dat er nét een boa/ politie auto door je straat rijdt in die 5 minuten dat je de hond aan het uitlaten bent.

Ik zelf zou hier waar ik woon ook gewoon durven een 10 minuten rondje door het parkje te lopen midden in de nacht.

Ik laat mijn hond meerdere keren per week midden in de nacht even plassen, hier duurt dat misschien 2 minuten en als we 20 meter van de deur af zijn, is het veel. (Iets met gerust om 20:00 in slaap vallen op de bank en dan in de nacht hond nog even snel laten plassen)