Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:31

kiki1976 schreef:
Maureen95 schreef:
Ik wou bijna zeggen. Ik heb hier ook nog wel een zak chips liggen die je mag hebben _O- Ruilen voor wc papier?

Hahaha nieuwe ruilhandel op bokt

Wordt een booming business als je het mij vraagt *D

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:31

lenaa_tje schreef:
Directe familie is ook je zus die een straat verder op woont. Of een ouder.
Directe familie omvat niet alleen mensen met wie je persé in 1 huis woont.

Ik zie nu dat ze het specifieker hebben geschreven in de liveblog:

"Die Bürgerinnen und Bürger werden angehalten, die Kontakte zu anderen Menschen außerhalb der Angehörigen des eigenen Hausstands auf ein absolut nötiges Minimum zu reduzieren."

Hier betekent Angehörigen des eigenen Hausstands mensen uit je eigen huishouden, oftewel de mensen waarmee je samenwoont. Is dus iets duidelijker dan directe familie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:32

corine1981 schreef:
Ik ben persoonlijk wel heel blij dat de WHO gezegd heeft dat een complete lockdown geen zin heeft,

Zucht.

Dat is zo níet gezegd.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:32

Volgens mij ben ik zelf de uitvinder van de ruilhandel, ik heb deze week al 2 postzendingen met paracetamol gedaan :))
Chips is trouwens niet goed voor mij dus niet doen!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:39

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:40

Oscar schreef:
Volgens mij ben ik zelf de uitvinder van de ruilhandel, ik heb deze week al 2 postzendingen met paracetamol gedaan :))

Bokker Niwla heeft mij ook een pakje opgestuurd :D Superlief!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:42

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:42

Oscar schreef:

Past ook minder makkelijk in een envelop. (Tenzij....)

Destination

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:46

Merkel zei tijdens haar persconferentie nog dat 1,5 meter afstand houden zo belangrijk was, maar nu moet ze zelf in quarantaine :+ Ze is afgelopen vrijdag met een arts in contact geweest en die heeft nu positief getest.
https://www.n-tv.de/newsletter/breaking ... 61066.html

Babootje

Huertecilla schreef:
corine1981 schreef:
Ik ben persoonlijk wel heel blij dat de WHO gezegd heeft dat een complete lockdown geen zin heeft,

Zucht.

Dat is zo níet gezegd.

Precies.
a. Het bericht is overgenomen uit een media artikel dus niet het letterlijke interview maar een interpretatie van een journalist.
b. Niet in de context geplaatst.

kiki1976

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:51

quote="MarliesR"]
Wat berekeningen en prognoses vanuit het RIVM.
https://nos.nl/artikel/2327968-rivm-kom ... -zien.html
[/quote]
kiki1976 schreef:
[
Ik hoop dat hij gelijk heeft, moeilijk om daar geen houvast aan te nemen. Je wilt zo graag, maar kan ook nog geheel de andere kant op gaan.

Ik hoop t ook. Maar ik vind dat met het nemen van een maatregel en dan 2 weken wachten voor de volgende etc. zoveel risico wordt genomen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:53

Destination schreef:
Merkel zei tijdens haar persconferentie nog dat 1,5 meter afstand houden zo belangrijk was, maar nu moet ze zelf in quarantaine :+ Ze is afgelopen vrijdag met een arts in contact geweest en die heeft nu positief getest.

Die regel zelf toepassen is voor politici uiterst moeilijk blijkbaar.
Vraag mij af hoe lang het hier gaat duren voor de 1e in quarantaine moet gezien al hun onderhandelingen de laatste tijd om iets van een regering gevormd te krijgen :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:57

Niet alleen voor politici, bij 1 vandaag stonden de presentator en zijn gasten ook geen anderhalve meter van elkaar.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:59

Destination schreef:
lenaa_tje schreef:
Directe familie is ook je zus die een straat verder op woont. Of een ouder.
Directe familie omvat niet alleen mensen met wie je persé in 1 huis woont.

Ik zie nu dat ze het specifieker hebben geschreven in de liveblog:

"Die Bürgerinnen und Bürger werden angehalten, die Kontakte zu anderen Menschen außerhalb der Angehörigen des eigenen Hausstands auf ein absolut nötiges Minimum zu reduzieren."

Hier betekent Angehörigen des eigenen Hausstands mensen uit je eigen huishouden, oftewel de mensen waarmee je samenwoont. Is dus iets duidelijker dan directe familie.

Hoop ik wel dat je een ontheffing kan aan vragen op basis van een mantelzorg compliment ofzo. Anders voor zie ik in eens hele andere problemen dat Corona...
Nu weet ik dat het in Duitsland veel normaler is om met meerdere samenstellingen bij elkaar te wonen. Dus dat is misschien wel anders.
In huizen die we wel is bekeken hebben staat dat ook vaak beschreven.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:01

Pandora2 schreef:
Destination schreef:

Die regel zelf toepassen is voor politici uiterst moeilijk blijkbaar.
Vraag mij af hoe lang het hier gaat duren voor de 1e in quarantaine moet gezien al hun onderhandelingen de laatste tijd om iets van een regering gevormd te krijgen :+

Ik moest echt even gniffelen toen ik het las := Hopelijk wordt Merkel zelf niet al te ziek.

nynke55 schreef:
Niet alleen voor politici, bij 1 vandaag stonden de presentator en zijn gasten ook geen anderhalve meter van elkaar.

Ach ja, Grapperhaus had een foto op Instagram geplaatst dat hij boodschappen aan het doen was en daarbij ook niet op de afstand gelet. Het schijnt nogal lastig te zijn om regels te volgen, ongeacht je status.

lenaa_tje schreef:
Hoop ik wel dat je een ontheffing kan aan vragen op basis van een mantelzorg compliment ofzo. Anders voor zie ik in eens hele andere problemen dat Corona...
Nu weet ik dat het in Duitsland veel normaler is om met meerdere samenstellingen bij elkaar te wonen. Dus dat is misschien wel anders.
In huizen die we wel is bekeken hebben staat dat ook vaak beschreven.

Maar mantelzorg doe je meestal 1-op-1 toch? Want dat is dus gewoon toegestaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:04

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:08

Babootje schreef:
Ik hoop t ook. Maar ik vind dat met het nemen van een maatregel en dan 2 weken wachten voor de volgende etc. zoveel risico wordt genomen.

Ik snap wat je bedoeld, maar daar ontkom je niet aan met het oog op de incubatie tijd.
Ook met een lockdown had dit zo door gelopen. En dan hoe lang op lockdown? Totdat het over is?
Je kan een land niet zo lang op slot gooien want duurt gewoon veel te lang.
Eerder gedoseerd weer mensen toelaten (om het maar zo te noemen) kan goed lijken te gaan. Maar ook daarmee moet je weer 14 dagen afwachten hoe dat gaat. Gaat dat fout, dan weer terug naar lockdown? Dan weer die 14 dagen moeten afwachten?
Daarnaast welke groepen ga je als eerste weer toelaten?

Mensen moeten zich eens achter hun oren gaan krabben, blijf gewoon eens thuis en ga niet overal heen. Hou afstand!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:09

Chocopasta schreef:
Waarom is de chips zelfs uitverkocht in de supermarkten? :+

Vindt ik begrijpelijker dan toiletpapier moet ik zeggen :+ :Y)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:10

@destination Maar volgens dat bericht mag je dan niet meer met die gene een ronde met de hond of een blokje om. Die gene woont daar tenslotte niet. Terwijl in veel gevallen de hulpbehoevende persoon geen contacten heeft met andere mensen. Dan verklaar je iemand tot 0 sociaal contact.
En dan heb ik het niet over samen naar de winkel.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:10

Ik weet niet hoe hoopvol ik het vindt klinken want in hetzelfde artikel zegt hij niet te snappen waarom het met de maatregelen nog niet af lijkt te vlakken in Italië. En ik lees /hoor de hele tijd dat ze bezig zijn met meer ic bedden maar zijn ze op tijd gereed voor wanneer het nodig is? :o

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:11

moonsparkle schreef:
Ik weet niet hoe hoopvol ik het vindt klinken want in hetzelfde artikel zegt hij niet te snappen waarom het met de maatregelen nog niet af lijkt te vlakken in Italië. En ik lees /hoor de hele tijd dat ze bezig zijn met meer ic bedden maar zijn ze op tijd gereed voor wanneer het nodig is? :o

Leger was vrijdag allemaal containers vol aan het laden met oa bedden, beademingsapparatuur etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:17

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:19

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:21

https://bibliotheek.ortho.nl/39770/chin ... -covid-19/

Dit klinkt positief. Hoge dosis vitamine C heeft een positief effect. Van de 358 corona-patiënten die hoge doseringen vit C in hun bloed toegediend kregen, overleed niemand en ze verbleven gemiddeld 3-5 dagen korter in het ziekenhuis.