Ergernis in het verkeer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 21:57

Ik wilde laatst een auto inhalen. Maar iemand die 150 reed gaf nog even wat gas bij omdat ik natuurlijk niet mocht inhalen. Een tempo van 160/180 zag ik niet aankomen en werd bijna aangereden van achter. Heb uit moeten wijken en meneer nam nog even de moeite om een dikke middelvinger op te steken. Ook leuk voor dat zoontje van rond de 10 die ernaast zat. Maar die zal vast net zo asociaal opgroeien, of het de volgende keer niet overleven. :j

Marigold

Berichten: 12621
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 23:28

Wat ik het irritantst vind in het verkeer is als ik mooi op de cruise control ruim achter een auto zit en dan in een aquaduct of andere onderdoorgang gaat diegene vertragen zodat ik in de tunnel moet inhalen, of moet bijremmen. Alsof een auto het zwaar heeft met tegen de helling oprijden en dan langzamer gaat. :P

Exitium

Berichten: 7207
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 23:34

Zijn vaak mensen die dat niet niet in de gaten hebben en niet op cruise control rijden. CC past zichzelf aan in zo'n geval, maar als je zonder CC niet zelf gas bijgeeft zal je automatisch langzamer gaan rijden. Zelfde als je vervolgens weer naar beneden rijdt bij bijvoorbeeld een brug, dan rijden ze opeens 110.

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 23:36

Dat je gelanceerd wordt door drempels terwijl je je netjes aan de snelheid houdt..

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 09:19

Heel veel mensen gaan voor en in een tunnel opeens langzaam rijden, niet alleen op de rechterbaan overigens.

Kiwipitje ik deel die ergernis. Laatst in het donker zag ik een drempel laat en was nergens aangegeven. Ik reed overigens de toegestane snelheid, maar toch had ik liever langzamer gereden, want mijn auto vond het niet zo leuk.

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 10:28

Kiwipitje schreef:
Dat je gelanceerd wordt door drempels terwijl je je netjes aan de snelheid houdt..


Jaaa, bij de 30 wegen :') waar je eigenlijk met max 10 over die drempels kunt.

Exitium

Berichten: 7207
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 14:36

In het dorp waar ik opgegroeid ben hebben ze op de weg in ooit drempels aangelegd, maar dan gewoon door de asfaltweg wat omhoog en omlaag te laten gaan, dus geen typische drempel. Die dingen waren nog niet gemarkeerd op de eerste dag. Toen er de eerste nacht een auto lichtelijk gelanceerd werd, zijn ze op zaterdag gelijk dat ding komen verven en borden komen plaatsen :')

Anne_GTI

Berichten: 18215
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 15:41

Harderwijk maakte zulke hoge drempels dat we de bussen erop kapot reden. De route is nu veranderd zodat mensen nog verder moeten lopen naar een halte.

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 21:43

Lekker waardeloos. Zo jaag je mensen de auto in.

Hier is het momenteel vreselijk onbetrouwbaar dus de auto wordt steeds aantrekkelijker. En ik baal ervan als een stekker.

Marigold

Berichten: 12621
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 00:19

Ik zit bij zulke drempels vaak te foeteren van “waar kan ik de rekening voor nieuwe schokbrekers en rug inleveren grrr” :roll:

Je ziet bij sommige rot drempels ook duidelijk wie bekend zijn in de regio en wie niet. Gggk-Kabeng! :Y)

x_Jeanine_x

Berichten: 9108
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 00:32

Anne_GTI schreef:
Harderwijk maakte zulke hoge drempels dat we de bussen erop kapot reden. De route is nu veranderd zodat mensen nog verder moeten lopen naar een halte.


Ja dat was ook zo'n waardeloze situatie.

In Ede bij het politiebureau een nieuwe drempel... na 3 dagen drempel aangepast omdat de bus er niet over heen kon :+

xPabloBokt

Berichten: 9560
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 11:34

Vanochtend weer iemand die een stel fietsers ging voorlaten op een oversteekplaats bij de rotonde terwijl deze geen voorrang hadden.

Ik kan daar zo niet tegen als het druk is. Ik doe het soms ook, maar alleen als het schijtweer is en ik niemand anders achter me heb rijden. Tijdens de spits vind ik het gewoon geen goed idee om even "sociaal" te gaan doen, je hebt een hele trein achter je staan die je tegenhoudt.

Exitium

Berichten: 7207
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 12:11

Zelfde dat mensen bij stralend weer op een rechte weg fietsers die geen voorrang hebben voorlaten, terwijl er een of twee auto achter rijden en er daarna een halve kilometer niets aankomt :x

Foaly

Berichten: 5029
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 12:27

Oh ik heb daar als fietser ook een hekel aan :') Dan ben je al afgestapt en zet zo'n pipo de auto stil en begint te gebaren, joe, ik sta hier me aan de regels te houden dus als jij dat nou ook doet dan zijn we allebei sneller weer onderweg :+

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 12:36

Oh ik bedank ze altijd als fietser.
Al had ik gisteren wel weer iets grappigs. Ik wilde oversteken, een auto laat me vriendelijk voorgaan, maar aan de andere kant kwam er iemand aan die absoluut niet van plan was te stoppen.
Ik heb toch maar even gewacht tot die voorbij was.

Exitium

Berichten: 7207
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 12:42

Foaly schreef:
Oh ik heb daar als fietser ook een hekel aan :') Dan ben je al afgestapt en zet zo'n pipo de auto stil en begint te gebaren, joe, ik sta hier me aan de regels te houden dus als jij dat nou ook doet dan zijn we allebei sneller weer onderweg :+

Zelfde met zebrapaden als voetganger. :j Als het een drukke weg is wacht ik er wel voor, maar als het niet druk is en er komt toevallig wat aan loop ik meestal evenwijdig aan de weg op het trottoir mee en steek achter de auto over. Hoeft hij niet te remmen en voor mij maakt het toch niet uit

Janneke2

Berichten: 23091
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 12:45

Mijn ergernis in het verkeer: stop ik netjes voor een voetganger, word je links ingehaald.

Het is gelukkig altijd goed afgelopen omdat ik luid toeterde.

(De idioot die er zo nodig langs moest is daarmee in dubbele zin des woords betoeterd.)

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 12:47

Ja levensgevaarlijk, zeker als die voetganger geen verkeersinzicht heeft......

mvdende

Berichten: 5770
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 14:57

Van de week hier ook een mooie. Naaldwijk richting Vlaardingen en file bij Maassluis. Ik rijd op de rechter rijstrook en houdt het gat tussen mij en m'n voorganger al klein, want gebeurt me te vaak dat bij de invoegstrook niet netjes om en om ingevoegd wordt, maar er ineens 2-3 auto's voor mij schieten omdat mijn afstand dan waarschijnlijk te groot is. (Ik heb een hekel aan te dicht op m'n voorganger zitten, want ik als achterste ben de banketstaaf bij een kop-staart botsing)

De invoegsteook was al even geleden, maar toch komt er nog een idioot over de vluchtstrook de auto's op de rechter baan inhalen. Auto achter mij liet een gat vallen, ik niet! Ze kunnen de schijt krijgen met dat asociaal gedrag! Maar die aso voegde echt niet achter mij in, maar duwde zijn neus steeds meer in mijn neus, totdat er 3 Auto's op een 2 baans weg reden _-:( uiteindelijk heb ik de rem maar ingetrapt en had meneer de aso dus z'n zin _-:( _-:( maar ik had echt geen zin in schade en alle ellende met gevolg.

Dag eerder was er óók al één zo aardig om mij er niet tussen te laten, toen ik vanaf de vluchtstrook terug in wilde voegen. Auto schakelde ineens niet meer, dus ik gebruikte de vluchtstrook even om een legale reden! Auto uit en opnieuw starten en rustig weer weg rijden op de vluchtstrook en op het moment dat ik weer voldoende vaart had (Auto schakelde gelukkig weer) wilde ik dus weer terug de rechter baan op..maar even ruimte maken zodat ik er daadwerkelijk terug op kon, deed ie niet.

Saranghea

Berichten: 284
Geregistreerd: 11-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 23:09

Wat mist hier wel :x
Afbeelding
13 uur gewerkt en dan rijd je achter zoiets. Ook nog 10km omgereden omdat ik niet wou dat er een andere auto achterop zou klappen... beginneling in een auto die hij had uitgeleend. Nadat hij heeft geprobeerd me af te schudden is ie uiteindelijk toch ff blijven staan waardoor ik t m kon zeggen. Hij dacht dat ie zn licht aan had 8)7 maar ff uitgelegd hoe t er uit hoort te zien en dat ie bij zn rijschool moet klagen

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26986
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 23:11

Pfffff.... Kom je zó vaak tegen tegenwoordig. "Ja, maar ik heb toch licht aan?" Nee dus... De persoon die ooit die daylightverlichting heeft goedgekeurd heeft zelf vast geen auto... Mogen ze van mij meteen verbieden. Levensgevaarlijk in het donker en bij slecht zicht door regen/hagel/sneeuw/mist...
Laatst bijgewerkt door JPitty op 17-03-23 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 23:24

Ik zie het idd vaak de laatste tijd :j

FrNo

Berichten: 3686
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 00:49

Mijn auto heeft ook dagrijverlichting en bij donker gaat automatisch het licht aan.
Maar bij twijfel, bv bewolkt weer, zet ik hem handmatig aan.


Goed gehandeld Shangrea.



Mijn ergernis;
Mijn man werd gisteren op het fietspad bijna aangereden door een afstlaande auto. Die eerst afremt en dan toch alsnog gauw ervoor door rijdt.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26986
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 00:54

Denk dat jouw auto dan een uitzondering is FrNo. Ik zie er zo ongelooflijk veel die dat niet hebben, in mijn ogen is dat gewoon een uitnodiging om aangereden te worden.

Exitium

Berichten: 7207
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 01:00

Bij de meeste moderne auto's gaat automatisch de verlichting aan in het donker volgens mij, tenzij je 'm op handmatig zet. Had het op m'n Astra uit 2010 al zitten, en ook op m'n Aygo uit vorig jaar. Weet niet of bij deze de achterlichten branden als dagrijverlichting aan staat, dat moet ik nog een keer checken