Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 22:38

Ik vind dat nog zacht gezegd. Het is moedwillig gedaan en ze maken zich er ook nog heel makkelijk van af zo... beweren dat er een bericht is gestuurd terwijl dat niet zo is e.d. Ik zou behoorlijk boos worden denk ik... Ze vinden blijkbaar zichzelf echt veel belangrijker. Lekker professioneel ook.

MizzMontana

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 23:49

Eerst de kast opladen en bij het betalen de verkoper even laten zweten. Zeggen dat je dat je de rest van het geld wel betaald als je weer terug bent van vakantie :wave:

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 23:53

Daphara schreef:
Bij mij ook alles via betaalverzoek van marktplaats hoor. Willen ze dat niet, dan geen deal. Willen ze verder via whatsapp, geen deal.

Ik heb net eindelijk mijn item met duidelijk aangegeven vaste prijs verkocht.
Nieuwprijs €49 ik vroeg €35 vaste prijs, item is nieuw kaartjes er nog aan. Echt zoveel biedingen op gehad via chat, gisteren nog iemand die me de les las dat het in die en die winkel goedkoper zou zijn.

Ik heb iedereen hiervoor succes gewenst met de zoektocht en voet bij stuk gehouden.

Net iemand die vraagt of het beschikbaar is, meteen geantwoord, meteen deal en ze heeft meteen het betaalverzoek betaald.

Kijk, dat is gewoon prettig zaken doen en vijf sterren waard.

Persoonlijk vind ik het via een betaalverzoek echt niet fijn, ook niet via Marktplaats... Betaalverzoeken enkel bij bekenden. Misschien ben ik nog een beetje ouderwets wat dat betreft. Als iemand enkel via een betaalverzoek betaald zou willen hebben zou dat bij mij juist alarmbellen rinkelen...

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 01:52

Van de week net bod gedaan op mp. Bod werd gelezen maar reageerde niet. Na zo'n 10 uur later mijn bod verhoogt en in het bericht gevraagd wat ze er voor wilt hebben. Wederom bericht gelezen en geen reactie. Mijn bod lag al 80 euro hoger dan de gemiddelde prijzen dus een laag bod was het zeker niet. Dag erna nogmaals de vraag welk bedrag ze zou willen en dat ik het savonds al zou kunnen ophalen. Wederom geen reactie. Inmiddels heb ik voor €40 hetzelfde weten te kopen en 80 euro in mijn zak gehouden. Biedingen die ik had lopen verwijderd. Dag erna krijg ik alsnog bericht dat ik het voor €130 over mocht nemen. Klik ik dr advertentie aan heeft ze de prijs veranderd naar €120.

Snap echt wel als je een bod te laag vindt maar stuur dan netjes een reactie terug. Had er zeker €80 extra voor neergelegd ivm de spoed van nodig hebben. Inmiddels staat de advertentie nog steeds en het huidige bod wat er nu staat is €40.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 08:57

HopeDreamer schreef:
Daphara schreef:
Bij mij ook alles via betaalverzoek van marktplaats hoor. Willen ze dat niet, dan geen deal. Willen ze verder via whatsapp, geen deal.

Ik heb net eindelijk mijn item met duidelijk aangegeven vaste prijs verkocht.
Nieuwprijs €49 ik vroeg €35 vaste prijs, item is nieuw kaartjes er nog aan. Echt zoveel biedingen op gehad via chat, gisteren nog iemand die me de les las dat het in die en die winkel goedkoper zou zijn.

Ik heb iedereen hiervoor succes gewenst met de zoektocht en voet bij stuk gehouden.

Net iemand die vraagt of het beschikbaar is, meteen geantwoord, meteen deal en ze heeft meteen het betaalverzoek betaald.

Kijk, dat is gewoon prettig zaken doen en vijf sterren waard.

Persoonlijk vind ik het via een betaalverzoek echt niet fijn, ook niet via Marktplaats... Betaalverzoeken enkel bij bekenden. Misschien ben ik nog een beetje ouderwets wat dat betreft. Als iemand enkel via een betaalverzoek betaald zou willen hebben zou dat bij mij juist alarmbellen rinkelen...

Ik vind het juist fijn, geen gedoe met bankrekeningen en wachten tot iets op de rekening staat, je krijgt meteen een melding dat er bataald is. Je kunt bij het betaalverzoek gelijk een verzendlabel aanmaken, niet apart hoeven betalen voor verzending, de track & trace netjes via pop-ups in de chat op marktplaats. geen sneeky gedoe met "ik heb het gisteren verzonden" terwijl het pas morgen op de post gaat, want de meldingen voor elke beweging die het pakket doet komen netjes in de chat.

Plus geen linkjes, geen mogelijk onbetrouwbatere tikkies etc. Gewoon een pop up die je aan kunt klikken om te betalen.
Ik ben (even afkloppen) via de officiële marktplaats betaalverzoek in ieder geval nog nooit opgelicht en dat is dus het enige waarmee ik werk tenzij ik fysiek het item op kan halen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:26

Ik ben zelf ook tevreden met betaalverzoek van marktplaats. Ik heb er ook nog nooit problemen mee gehad.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:18

Betaalverzoek werkt makkelijk, maar de verkoper is nooit meer te achterhalen, laatst daarmee opgelicht en niets meer aan te doen. Alleen met gelijk oversteken kunnen ze je schijnbaar nog helpen als koper, maar dat is weer nadeliger voor verkoper, die moet langer op z'n geld wachten en kan ook opgelicht worden als verkoper zegt niets ontvangen te hebben.
Zelf liefst alles via bankrekening. Maar ben inmiddels gestopt met marktplaats, te veel gedoe en gezeur, laatste dingen verkocht. Breng het voortaan wel weer gewoon naar een 2e hands ruitershop.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:42

Hoe lang moet ik wachten tot iemand een beslissing neemt?

Ik heb iemand die wat stukken servies van me over wilde nemen (patroon summer) Dat was maandag de 20ste, en in haar reactie vroeg ze of ik ook nog andere dingen had in andere patronen (sun en creation). Ik heb aangegeven dat ik vrijdag nieuwe dingen binnen zou krijgen, maar dat ik niet precies wist wat, dus dat ik dat vrijdag kon aangeven. Dat vond ze prima, en ik heb in afwachting daarvan de advertentie van summer gereserveerd. Ze was erg enthousiast.

Vrijdag heb ik de dingen in sun en creation binnen gekregen, dus onmiddellijk een lijstje gemaakt met wat het allemaal was, en een mooie totaalprijs gemaakt (dus voor summer, sun en creation samen). Daar kreeg ik zaterdag ochtend antwoord op, dat ze onverwachte gasten hadden die zondag na de lunch zouden vertrekken, dus dat ze dan zou reageren. Prima, kan gebeuren en veel plezier met de gasten gewenst.

Maandag middag kreeg ik van haar te horen dat ze toch niet alles over wilde nemen, maar alleen bepaalde stukken. Ook vroeg ze of het servies bij mij thuis mocht blijven staan tot ik wat meer stukken binnen had in de patronen die zij wilde hebben (ik had aangegeven fanatiek te verzamelen en wel vaker dingen te verkopen) zodat ze alles in één keer op kon halen.

Dinsdagochtend heb ik gereageerd met een nieuwe totaalprijs voor alles wat ze hebben wilde, en aangegeven dat ik het ook verkoop omdat ik de ruimte nodig heb, dat ik ook niet weet wanneer ik weer wat binnen krijg, ik toch wel graag zou willen dat ze het binnenkort op komt halen.
Woensdag ochtend heb ik daar een berichtje achteraan gestuurd dat ze het ook in de woonplaats van mijn ouders op kan halen als haar dat beter uitkomt.
Daar kreeg ik vrij snel een antwoord op dat ze er zo spoedig mogelijk op terug komt, en dat ze moet overleggen wat handig is.

Kan ik gewoon zeggen dat ik de stukken op marktplaats ga zetten in afwachting van haar antwoord? Het spul wat zij wil hebben verkoopt goed, en ik heb eigenlijk weinig zin om er nog tijden op te moeten wachten, om het dan alsnog op marktplaats te moeten zetten.
Op dezelfde manier staan de stukken summer nu al bijna 2 weken voor haar gereserveerd. Kan ik dat er vanaf halen?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:46

Als je dinsdag een prijs hebt genoemd en daar heb je nu nog geen reactie op gehad zou ik het idd van reserveren afhalen en haar een berichtje daar over sturen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:47

Pfff, het is niet alleen het wachten, het is vooral het eeuwige getob.
Als iemand aan mij heel duidelijk zou zeggen: "Ik wil dat en dat voor die prijs, is het goed als ik het 3 augustus kom ophalen?" zou ik coulanter zijn dan dat gedraai en gedoe dat je nu voorgeschoteld krijgt. In dit geval zou ik zeggen dat ze dit weekend toch al de stukken moet komen ophalen die ze wilt voor de prijs die jij wilt of dat je ze anders de verkoop in flikkert.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:48

Oké, dus het is niet onbeleefd als ik haar een berichtje stuur dat ik graag vandaag een reactie wil, omdat ik het anders morgen op marktplaats zet? Ik had dit in gedachten

Hallo [naam]

Hebben jullie al tijd gehad om te overleggen? Ik wil graag van deze stukken af, dus ik wil ze op marktplaats gaan zetten. Zou je me willen laten weten wat jullie besloten hebben, anders kan ik morgen ochtend advertenties aan gaan maken. Alvast bedankt!

Groetjes [ik]

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:09

Heel netjes hoor! Je geeft ze op deze manier nog ruimte en tijd. :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:13

Netjes. Misschien nog de laatste zin "actiever" maken: anders maak ik morgenochtend de advertenties aan. Maar dat is een detail, hoe je het nu formuleert is ook duidelijk.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:19

Ja vind het ook een net berichtje!
Als ze het echt wilt hebben zou ze morgenochtend op de stoep bij je moeten staan.
Anders is het meer een twijfelaarster.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:26

Het lijkt mij, als je echt interesse hebt en iets graag wilt hebben, daar dan werk van maakt voordat het weg is. Misschien komt dat wat onbeleefd over, maar het lijkt mij toch wat veel gevraagd dat je er als verkoper achter aan moet om te vragen of ze alsjeblieft, als ze tijd hebben en het hun uitkomt, even willen aangeven waar ze eventueel misschien interesse in hebben op langere termijn. En ook nog vast moet houden en opslaan... kom op zeg.
Zet alles op marktplaats, mochten ze alsnog echt interesse hebben kunnen ze erop bieden als het er nog is.
Geloof nooit dat het uberhaupt tot een deal komt met zulke draaikonten die niet weten wat ze willen.

Poosje terug iets te koop staan, iemand vraagt alleen extra foto's, stuur deze direct door, verder geen communicatie over prijs, staat, reserveren of iets dergelijk, hoor verder niets meer van. Dag later via berichtje aan een ander verkocht. Stel diegene van de foto's op de hoogte dat het item inmiddels verkocht is, die zwaar gepikeerd was en niet netjes van mij vond. Terwijl er verder over geen enkele afspraak/interesse of wat dan ook gecommuniceerd was. Er zijn grenzen hoor >;)

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:39

Hier had ik ook wel iets grappigs. Soms moet je maar net te koop hebben wat iemand net nodig gaat hebben. Zo had ik een bodyprotector te koop voor een tijdje. Mijn prijs daarvoor was (maar) 20,-€ en mensen deden moeilijk over de prijs (had bieden uit)en bij 1 paste hij niet.
Toen heb ik na een tijdje de vraagprijs op 40,-€ gezet met bieden aan vanaf 20,-€ en toen had ik ineens iemand die hem voor 40,-€ mee nam. :P

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:49

Bij reserveren zet ik altijd een datum er op. Dus als iemand vraagt of ik het kan reserveren, vraag ik gelijk tot wanneer. Dan is er ook geen onduidelijkheid.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:42

Verkopen boeken goed op marktplaats? Ik verkoop ze normaal altijd op Facebook, maar daar wilt iedereen voor een euro een nieuw boek :+ kreeg een bod van 2 nog wat op een gloednieuw hardcover boek nieuw 20 euro. :+ Daar ga ik de moeite van het verzenden niet voor nemen hoor.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:39

Ik had begin juni gereageerd op een kickbike.
Nooit geen reactie op gehad ik dacht doei...
Krijg ik vandaag bericht of ik nog interesse heb.
Uh.. nee ik heb 6 weken geleden via mp een over genomen.

Zo vaag dan hè

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:42

thirteenn schreef:
Verkopen boeken goed op marktplaats? Ik verkoop ze normaal altijd op Facebook, maar daar wilt iedereen voor een euro een nieuw boek :+ kreeg een bod van 2 nog wat op een gloednieuw hardcover boek nieuw 20 euro. :+ Daar ga ik de moeite van het verzenden niet voor nemen hoor.

Boeken verkopen over het algemeen niet zo heel goed. Je mag blij zijn als je er zo'n 40% van de nieuwprijs voor krijgt.
Ik denk zo maar dat dit op marktplaats niet anders gaat zijn en je alsnog lage biedingen gaat krijgen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 19:04

Mando schreef:
Ik had begin juni gereageerd op een kickbike.
Nooit geen reactie op gehad ik dacht doei...
Krijg ik vandaag bericht of ik nog interesse heb.
Uh.. nee ik heb 6 weken geleden via mp een over genomen.

Zo vaag dan hè

Ow, ik heb dat ook eens gehad. :o Ik had een paar advertenties die al heel erg lang op tweedehands stonden en die ik eigenlijk niet meer actief opvolgden (in de zin van dagelijks de website checken, als er een bod kwam werd ik via mail op de hoogte gebracht en dat handelde ik uiteraard wel verder af).
Maar, ik ben bij een toevallig bezoek op de website er toen pijnlijk achter gekomen dat ik dus niet via mail op de hoogte gebracht werd als iemand gewoon een reactie naar mij stuurde. Dus ik had ook een oud bericht van geloof ik 2 maanden in mijn inbox zitten waarin iemand interesse toonde. Ik heb nog vriendelijk gezegd dat het product er nog was en of ze nog interesse had, uiteraard nooit meer een reactie op gehad. :D

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 20:26

Vandaag weer 2 dingen verkocht. Gelukkig weer beetje de dierenarts kosten terug verdient.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:33

thirteenn schreef:

Het gemiddelde boek verkoopt niet goed op marktplaats.
Ik had een lading management boeken en die vlogen de deur uit, net zoals andere specialere boeken.

Ik zou dit weekend al mijn adv verwijderen zodat ik niet een keer naar het postkantoor moet terwijl ik dat hoogzwanger niet meer trek. Krijg ik gisteren toevallig een mooi bod op meerdere adv tesamen, is gelijk betaald en gisteravond weggebracht. Dat was een mooie meevaller.

Ik had zelf nog een bod gedaan bij iemand, die ging akkoord en zou gisteravond even nawegen of het idd niet zwaarder dan 10 kilo was voor verzenden (waar het volgens mij echt niet bij in de buurt komt). Ik vermoed dat er gerekt wordt om te zien of er een hoger bod komt en idd gisteren werd er overheen geboden. Ik ben benieuwd of mijn deal nog doorgaat of dat ik niets meer ga horen van de verkoper.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 11:17

Ze heeft helemaal niet meer gereageerd. Ik ben stiekem best teleurgesteld, we hadden een prima vriendelijk contact.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 11:22

Wat jammer zeg.
Ik ben nu wel benieuwd wat voor servies dat is.