Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 10:42

het viel je niet op dat bovenaan staat: bel ons.... +44...........

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 10:44

Of dat het heel duidelijk vertaalt is met bijvoorbeeld lbs ipv kilo's en zag binnen 1 blik nog wel meer.

Hoop voor je dat het niet tegengehouden wordt door de douane, maar die kans is wel aanwezig. Dan ben je en geld kwijt en product.
Zou ook benieuwd zijn of het wel hetzelfde was als wat er in NL te krijgen was, verschillende landen hebben ook verschillende dingen die toegestaan zijn en wat niet. Zelfs bij hetzelfde product kan de samenstelling anders zijn daardoor

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 10:49

En de keuze tussen 20 valuta's, het Australische adres onder aan de pagina...
Je ziet toch in 1 oogopslag dat dat geen Nederlandse webshop is. Je maakt mij niet wijs dat je dat niet gezien hebt..

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 10:55

ATLANTICpetproducs, heel Nederlands ja. :=

Laat me raden: over een tijdje komt er weer een heel gepikeerde reactie dat er extra douanekosten bijkomen, het niet geleverd is of iets anders wat niet goed is.. hoop dat de houdbaarheidsdatum klopt, daar zijn niet alle landen heel streng op en dat de werkzame stof hetzelfde is qua hoeveelheid.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 11:01

Ik snap eerlijk gezegd niet de frustratie in het bestellen bij een buitenlandse webshop. Maar dat zal wel weer aan mij liggen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 11:12

Probleem is dat producten uit het buitenland (buiten de EU voornamelijk) soms stoffen bevatten die niet toegestaan zijn in Nederland en dan inderdaad in beslag worden genomen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 11:15

Je kunt moeilijk gefrustreerd zijn over de bezorging (waar dit topic over gaat) als je pas net in Verweggistan besteld hebt.
En de kans dat je je product helemaal niet krijgt is in dit geval best aanwezig, als de douane een steekproef uitvoert, aangezien er op dit middel hoogstwaarschijnlijk geen Nederlandse/Europese toelating zit.

En dan wordt je pakket geweigerd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 11:32

En sowieso krijg je extra kosten erbij, dus het wordt iig duurder.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 12:11

Het product heeft geen toelating voor Nederland, is een receptplichtig product. Je krijgt dus een inbeslagname en met geluk alleen een waarschuwing anders een boete van zo’n 2500 euro.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 12:16

Gaat weer lekker. :')

Ik voel me een beetje banketstaaf tegenover de bezorgdiensten hier, maar ik doe niet meer open als ik geen pakket verwacht. Mijn buurmeisje heeft er echt een handje van om lekker alles wekenlang, soms maanden, hier te laten staan en ik heb daar geen zin meer in. Als ik hoor dat ze thuis is en ik breng een pakket naar haar doet ze ook gewoon niet open dus ik vind het wel goed met d'r. Sorry voor de bezorgers. -O-

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 12:24

Maar dan kun je dat beter even zeggen tegen de bezorger. Dan weet ie meteen dat hij bij jou niet hoef aan te bellen

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 12:30

Of hang even een briefje op, voor nr. Die en die neem ik niet meer aan.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 12:32

capopjekop schreef:
Maar dan kun je dat beter even zeggen tegen de bezorger. Dan weet ie meteen dat hij bij jou niet hoef aan te bellen

Ja wij hebben dus sinds kort echt iedere dag en ronde een andere bezorger dus dan blijf ik bezig. Ik woon in de stad en had er in het begin gewoon eentje voor overdag en eentje in de avond maar ik herken nu niemand meer elke keer als ik de deur open. :') Dus dat is ook wel een taak waar ik dan mee bezig blijf. Briefje ophangen kan ik inderdaad wel doen! Dan zal de meid wel weer boos zijn als ze dat ziet. :')

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:15

nevica schreef:
capopjekop schreef:

Ja wij hebben dus sinds kort echt iedere dag en ronde een andere bezorger dus dan blijf ik bezig. Ik woon in de stad en had er in het begin gewoon eentje voor overdag en eentje in de avond maar ik herken nu niemand meer elke keer als ik de deur open. :') Dus dat is ook wel een taak waar ik dan mee bezig blijf. Briefje ophangen kan ik inderdaad wel doen! Dan zal de meid wel weer boos zijn als ze dat ziet. :')

Die krijg je toch nooit te spreken als ik het zo lees, dus who cares :+

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:17

Soms heeft ze me nodig, dan staat ze ineens voor de deur of heb ik een appje met dat ze iets moet lenen. :))

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:43

Ik zou al die moeite niet doen hoor. Je hebt het volste recht niet open te doen als je niets verwacht, en daar hoef je niemand over in te lichten.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 14:41

Want een briefje ophangen met 1 zin tekst is veel moeite?
Ik zou echt 10x liever een briefje op hangen dan me constant ergeren aan de deurbel.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 14:52

Als het slechts 1 dame betreft...zou ik gewoon bij haar aangeven, dat je het echt niet erg vind om af en toe (zeg 2 keer per maand) een pakketje aan te nemen, maar dat het pakket dan wel binnen 2 dagen opgehaald moet worden.
En dat als dit niet het geval is, je jezelf genoodzaakt voelt de pakketten te gaan weigeren. En het pakket wat niet tijdig opgehaald wordt, na 2 dagen gewoon bij haar voor de deur gezet gaat worden, thuis of niet thuis.

Dan is het aan haar de keuze.
Maar goed, dat komt ook omdat wij in een buurt wonen waar we best wat voor elkaar over hebben en graag met elkaar mee denken.
En ook hier zitten natuurlijk een paar mensen, waarvoor ik dit niet over zou hebben. Dus daar valt/staat het natuurlijk ook een beetje mee.....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 14:59

Froukje schreef:
Want een briefje ophangen met 1 zin tekst is veel moeite?
Ik zou echt 10x liever een briefje op hangen dan me constant ergeren aan de deurbel.

Het ophangen niet per se, maar je maakt er dan meteen zo'n punt van. En niet opendoen betekent niet meteen dat je je hoeft te ergeren aan de deurbel, toch? Het voordeel van al dat ongeduld bij de pakketbezorgers is dat ze echt niet eindeloos blijven aanbellen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 16:11

Shadow0 schreef:
Ik zou al die moeite niet doen hoor. Je hebt het volste recht niet open te doen als je niets verwacht, en daar hoef je niemand over in te lichten.

Je hoeft uiteraard niks te doen. Maar ik erger me er als bezorger bijzonder erg aan als ik zie dat iemand thuis is maar die doet niet open. Als iemand een keer zegt ik neem geen pakketjes aan of er hangt een briefje dan weet ik dat en dan bel ik ook niet meer aan. Win win voor beide partijen.

Overigens ook vaak zat dat mensen een pakketje van bijvoorbeeld de vriendenloterij krijgen terwijl ze niet wisten dat ze een prijs hadden gewonnen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 16:14

Ik heb een briefje opgehangen, want voor andere buren neem ik wel gewoon aan. Bezorgers kunnen trouwens niet zien dat ik thuis ben en ik ben verder nergens lid van. Ik bestel zelf wel veel maar ik houd alle apps in de gaten voor mijn eigen pakketjes en heb meldingen aan staan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 16:58

capopjekop schreef:
Je hoeft uiteraard niks te doen. Maar ik erger me er als bezorger bijzonder erg aan als ik zie dat iemand thuis is maar die doet niet open.

Als het pakketje niet eens voor dat adres is?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 17:18

Hier heeft er eens een bezorger schreeuwend voor mijn deur gestaan als ik mijn buurman moet geloven.
Ik was niet thuis, de honden wel en wsl heeft diegene daarom gedacht dat ik gewoon thuis was.
De volgende dag stonden ze voor de deur met een aangetekende brief die niet eens aan mij geadresseerd was.
Wel op mijn adres, maar de geadresseerde is al ongeveer 10 jaar geleden verhuisd en heeft zijn adres nooit gewijzigd bij de ambassade van zijn thuisland.
Heb de betreffende persoon zelf al een paar keer een pm gestuurd op facebook met het verzoek zijn adreswijziging door te geven, geen reactie en ik ben inmiddels geblokkeerd.
Betreffende ambassade gecontacteerd, die doen er geen reet mee buiten aangeven dat ik het maar retour afzender moet sturen en dan na 3x verwijderen ze het adres uit hun bestand maar er staat geen retouradres op. :o?
Dus ik krijg al 7,5 jaar post van een buitenlandse ambassade, oproepen om te stemmen voor de regeringsverkiezingen van dat land en laatst dus ook aangetekende brieven.
Ik flikker alles tegenwoordig gewoon bij het oud papier, ±10 jaar is immers lang genoeg om een adreswijziging door te geven lijkt mij.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 06:32

Post.nl deed het netjes gisteren. Precies in het aangegeven tijdvak.

DHL, pfff. Eerst ontvingen we een mail, helaas was u niet thuis. Lastig want we hadden geen mail met de track and tracé erin ontvangen.
Maar goed kan gebeuren.
Gisteren zouden ze weer langskomen. Specifiek tijdvak afgesproken zodat we zeker thuis waren. Meestal doen we pakketpunt, maar die is op maandag gesloten. En mijn man zat op het pakket te wachten.
Nou daar reed de bus van dhl heel hard door de straat. En vlak erna, er was niemand thuis...

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 06:58

Zat de track en trace wellicht in de spam of ongewenste mail?
Dat heb ik al een paar keer gehad.