NatasjavE schreef:Ik heb liever niet dat de kinderen een sport doen waarbij de ouders bardienst moeten doen
Dat snap ik volledig. Ik heb gelukkig geen kinderen, maar ik begrijp je volkomen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Berdien schreef:Och, mijn lieve paps en mams hebben zo hun best gedaan. Ik mocht op jazzballet (elke les huilen), turnen (ik viel overal vanaf), ik heb blokfluit gespeeld en dwarsfluit gespeeld. Maar het moest en zou paardrijden zijn. Van huilen op de manege omdat ik niet op een bepaalde pony wilde tot in weer en wind op de fiets naar de verzorgshetlanders. Wat ze ook zeiden, wat ze ook wilden: paarden paarden paarden.
Op mijn 14e kreeg ik mijn eerste eigen paard (nadat ik de echte eerste zélf moest afbellen omdat ik slechte cijfers had verzwegen) en nu ben ik ineens 32, is het paard wat ik kreeg toen ik 14 was overleden, heb ik ineens een sportpaard
en kosten mijn paarden me evenveel als mijn hypotheek
Paps en mams luisteren nog net als 18 jaar geleden geduldig naar al mijn avonturen met de paarden, mams haat mijn nieuwe paard hartgrondig en ik sjouw vol liefde meerdere keren per week kruiwagens poep over het erf. Wat een hobby
NatasjavE schreef:Ik heb liever niet dat de kinderen een sport doen waarbij de ouders bardienst moeten doen
Majabeestje schreef:NatasjavE schreef:Ik heb liever niet dat de kinderen een sport doen waarbij de ouders bardienst moeten doen
Dit had ik eerder moeten bedenken..![]()
Dochter zit op hockey, traint op dinsdag en donderdag en heeft op zaterdag en nu in het winterseizoen op zondag een wedstrijd/toernooi.
Zoon voetbalt en traint op maandag en woensdag en ook op zaterdag en soms zondag wedstrijden.
Dat betekent: 4 avonden doordeweeks op tijd met eten, halen en brengen en de weekenden staan in het teken van sport.
En dan dus idd de 'verplichtingen' wat wordt verwacht vd ouders voor de club. Echt janken hoor soms.
Maar: Beide kinderen hebben er zó veel plezier in. Mijn zoon vooral, die leeft voor het voetbal. Kan zijn energie er in kwijt en is zo gelukkig als hij kan voetballen.
Dat gunnen we hem natuurlijk gewoon.
soesita schreef:Ja, dat gunnen is ook het probleem niet. Maar ik zou er denk ik zo stikchagerijnig van worden dat ze aan mij geen leuke moeder zouden hebben.
Op de atletiekclub viel het gelukkig nogal mee. Een paar wedstijden in de weekends waar ik -als ik er dan toch heen moest rijden- ook met plezier geholpen heb. Geen cafetariadiensten maar lekker resultaten uitmeten en opschrijven, opbouwen en afbreken, kinderen helpen met de startblokken, de lat van het hoogspringen verleggen,... dat soort dingen is best OK. En twee keer per jaar een feestje met bijdrage voor het buffet.
soesita schreef:Ik dwing mijn kinderen om een sport te kiezen omdat ik de lichaamsbeweging/ontwikkeling en het eventuele sociale aspect ervan belangrijk vind. Daarnaast kunnen ze ook nog anderen hobby's kiezen maar één sportactiviteit per week is verplicht. Dat begon met zwemmen omdat ik het belangrijk vind dat ze dat voldoende kunnen. Dus moesten ze allebei eerst hun zwemdiploma halen. Maar nu zijn ze wel vrij in wat ze kiezen.
Ik heb geluk: de oudste koos al voor zwemmen, athletiek, paardrijden en klarinet en doet momenteel judo en improvisatietheater. De jongste heeft ook zwemmen en atletiek gedaan en doet nu ballet, gitaar en imkeren. Staat nog op de wachtlijst van de jeugdbrandweer. Allemaal dik OK dus.
![]()
Van keuzes als voetbal, majorettes of turnen zou ik duidelijk minder gelukkig worden, maar verbieden zou ik het, denk ik, niet. De vraag is inderdaad altijd wat de impact op het familieleven is, qua tijdsbelasting, ouderengagement en ook financieel. Als ze gaan motorcrossen of parachutespringen of zo...
Cowboy55 schreef:Whale schreef:Als we zwemmen meetellen dan heb ik ook nog een tweede sport gedaanOok zo snel mogelijk weer mee gestopt toen ik m'n A diploma had. Wat een pleureshekel had ik daaraan.
Gegeven je Bokt-naam vind ik dat dan eigenlijk best grappig......Kun je een Disney tekenfilm over maken lijkt me.
Whale schreef:Als we zwemmen meetellen dan heb ik ook nog een tweede sport gedaanOok zo snel mogelijk weer mee gestopt toen ik m'n A diploma had. Wat een pleureshekel had ik daaraan.
Whale schreef:Cowboy55 schreef:
Gegeven je Bokt-naam vind ik dat dan eigenlijk best grappig......Kun je een Disney tekenfilm over maken lijkt me.
Het Kleine Walvisje die niet hield van zwemmen
Sizzle schreef:Ik vraag me nog altijd of waarom in Nederland hockey zo‘n elite sport is. Het is gewoon hardcore op een bal hakken met ook de vreselijkste blessures.
In principe voetballen met een stok. Toch is voetbal ondermaats en hockey upperclass
Shaggy09 schreef:Sorry maar ik snap oprecht niet waarom je je kind een sport zou verbieden. Als je kind dat toch leuk vind? Who cares wat de rest van je dorp/nederland doet. Als je kind maar gelukkig is toch..
Tiggs schreef:Sizzle schreef:Ik vraag me nog altijd of waarom in Nederland hockey zo‘n elite sport is. Het is gewoon hardcore op een bal hakken met ook de vreselijkste blessures.
In principe voetballen met een stok. Toch is voetbal ondermaats en hockey upperclass
Ik vind hockey dan ook meer een wannabe-kaksport.
sureido schreef:Dit.
En ik ben blij dat ik gewoon lekker normaal opgevoed ben, zonder dwang op een sport te gaan, of niet te mogen omdat het niet kak genoeg isen dat heeft niks met centen te maken, want ik heb het ook zeker niet slecht gehad.