Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 23:26

Ik heb ondertussen alvast schoonmaakazijn op mijn balkons gespoten. Als het dan zonodig hard moet regenen, maak ze dan ook meteen maar schoon. #sarcasm

Ben helemaal klaar met die stormen. Maar goed. Proberen te accepteren want je doet er niets aan.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 23:31

Er het beste maar van maken :')

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 23:37

Ik vrees ervoor ;(
Dak van het huis is tijdelijk hersteld vanmorgen zodat het waterdicht is maar de vraag is of het blijft liggen als het weer zo tekeer gaat.
Dak van de stal kon vandaag niet gemaakt worden want was meer werk dan pannen terug leggen helaas.
Dus boven 1 stal regent het nu binnen.
Gelukkig kon ik de shet bij de andere pony’s zetten dus ze staat droog maar ben echt enorm bang dat het morgen een grote natte bende gaat worden en dat met die wind het dak nog veel meer stuk gaat.
Heb al nachten niet fatsoenlijk geslapen van de spanning en denk dat dat komende nachten nog niet beter zal gaan.
Laten we het erop houden dat ik wel eens gezelliger geweest ben _-:( }:) -:(- :x

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 23:38

Hier is de zondvloed nu weer losgebarsten… stal dreigde weer te overstromen (iets met een verkeerd aangelegd stoepje) dus ik heb net gootjes staan scheppen. Dus weer wakker ipv ik was klaar om te gaan slapen :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 00:47

Jullie weten wel dat je paarden aan huis hebt :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 02:11

Nou idd! :=

Er is weer best harde wind momenteel!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 09:46

Bah ik heb een hond :brr:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 09:48

Anna79 schreef:

Heb je ook een partner? Want dan zou ik die 2 combineren en samen naar buiten sturen :+

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 10:02

Cayenne schreef:
Anna79 schreef:

Heb je ook een partner? Want dan zou ik die 2 combineren en samen naar buiten sturen :+

Hahaha ja dat is een goed idee, helaas is hij aan het werk :(

Ik heb ook nog eens een poedel in lange vacht, zielig voor mij hè, die moet straks ook weer droog :')

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 10:03

Hier 2 hondjes(chi en iets kleins langharig), geen partner maar wel een kind O:)

Pfff, die wind mag stoppen. Voor vanavond en voor morgen weer grote kans op code oranje.
Zoon wordt vervelend van de wind, onze kitten is er gruwelijk druk door en de honden zijn bang van de geluiden, het geloei en het geklapper van ramen en deuren. Woon in een oud appartementsgebouw, slecht geïsoleerd en met die wind ontdek ik steeds meer ongevraagde ventilatie.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-22 14:18

Dit wordt voor in de avond/nacht het grootste probleem:
Afbeelding

Mocht je op de radar zo'n lijnvorming zien ontstaan, dan weet je dat er rond de tijd van de passage van die buien dus een flinke woei en regen komt. Soms zijn ze wat mooier opgelijnd en schoon aan de voorkant. Dan is het helemaal intens om zo'n buienlijn aan te zien komen. :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:23

Ziet er heftig uit. Zo vanaf 8 uur moet ik me zorgen gaan maken dus. Dat wordt weer logeren op de kamer van mijn dochter.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:27

Alweer, ik ben het nu wel zat. En de storm komt veel eerder dan verwacht ook nog -O- .

Kan wat nu nog net niet stuk is alsnog kapot gaan %)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:35

Ik ga weer hopen dat de schutting van de achtertuin het houdt. Daar zitten m'n konijnen ook, dus zou fijn zijn als hij weer overeind blijft .

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:36

Wow Hiraeth, dus er komt echt een strook storm over het hele land?
Ultieme crashtest voor alles wat al losgewaaid was, lang niet overal zijn de dakpannen al hersteld..
Dan zullen er ook wel weer opnieuw bomen op de weg en spoorwegen waaien enz.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:37

De dakbedekking van mijn berging zit nog aan een paar schroeven vast maar is verder al stuk. heb alles wat niet tegen vocht kan maar goed waterdicht afgedekt.meer kan ik niet doen, nieuwe bedekking heb ik al besteld. Maar daarvoor moet het droog en windarm zijn voor ik die kan vervangen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:40

Kun je eens nagaan. Wij als mensen proberen nu alles te herstellen terwijl zo'n storm als vanavond het zo weer kapot kan maken. De natuur is zo sterk. Daar kunnen we nier tegenop. Ik vind het zo bijzonder om het te zien gebeuren op die manier :oo

Stiekem zitten de buren en wij te hopen dat het hek tussen ons het gaat begeven zodat de persoon waar we van huren er een nieuw hek in moet zetten :=
Het is een gammel en verrot ding. Ik vind het knap dat hij nog staat, al staat hij nu wel wat scheef :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:42

Het is vooral bizar dat lucht, dat voor mensen als eigenlijk onvoelbaar is en zo licht en luchtig dat het ingeademd kan worden zo veel schade kan veroorzaken. En het gebulder vrijdag brrr

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:44

We gingen nog uit eten met m’n ouders en die moeten nog een stukje naar huis dus hebben de reservering maar naar 5 uur gezet. Dan maar vroeg eten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:46

En hoe trekt die strook?
Is daar ook een bewegend beeld van?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:47

Vind ik ook!
Gewoon oprecht indrukwekkend en ook wel eng.
Ik verbaas me er eigenlijk over hoeveel bomen enzo alsnog zijn blijven staan, tegenover mij waaide er gelijk 1 om boven op een auto.
Natuurgeweld doet je beseffen hoe nietig wij zijn als wezentjes op de aarde..

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-22 14:47

Marigold schreef:
Wow Hiraeth, dus er komt echt een strook storm over het hele land?

Een buienlijn (of op z'n Engels squall line, die term gebruiken chasers wat vaker) zie je wel vaker voorbij komen. Die bewegen vaak mee met iets wat buien triggert, zoals bijvoorbeeld een trog of een koufront. In dit geval zorgt deze scherpe buienlijn voor lokaal veel woei, met zelfs dus de mogelijkheid dat er lokaal dus echt zware windstoten voorbijkomen.

Een storm in de bredere zin is een groter windveld en vraagt een gemiddelde van windkracht 9 voor een langere tijd. Zo'n buienlijn als dit kun je dus ook vaak genoeg los voorbij zien komen, zonder dat er een storm is. Nu is het eigenlijk dus dubbelop.

Ik denk dat die strook redelijk west/oost gaat trekken, maar als het goed is kun je 'm op het moment van gebeuren goed zien op de weerradars. :D

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:23

Bij mij in de straat zijn er vakken afgezet ivm weg waaiende dakpannen, gister ook de brandweer voor gekomen. Schutting van buurvrouw heeft het niet overleeft en wat er nog staat, gaat dan met die strook wel omgewaaid worden denk ik zo. Die van mij staat gelukkig nog.

Maar wel mijn handboogschieten uitje laten skippen. Moet daarvoor eerst door een park met vele bomen. Mij niet gezien met deze rukwinden en met wat ik gister langs de weg zag liggen….

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:35

straks als het even niet zo hard regent, mijn kattenpoepvuilnisbak en ijzeren krukje maar weer van het balkon af halen, lekker fris, die staan dan in de huiskamer tot die rotwind weer weg is.

Ik begin ook weer koppijn te krijgen, een teken dat de luchtdruk lager wordt. Hij is nu nog net boven de 1000, zodra het daaronder is, ga ik echt groen en geel zien van de koppijn

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:47

Bedankt voor je uitleg Hiraeth

Ben helaas nogal wazig door covid, reageren lukt even niet goed. ik lees hier nu iets over lagere luchtdruk, heb het benauwd zou het daardoor komen, dan zou het na de storm weer beter gaan.
Iedereen veel sterkte met goed door de storm komen..