[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 16:51

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lotusvoetjes

Ik zag wat voorbij komen over de ringen in sommige landen, ik moest gelijk hier aan denken. Het inbinden van voetjes wat er vroeger gebeurde bij Chinese meisjes. Ik weet niet of het direct of het luguber is, voor ons misschien wel, maar in die tijd was het wel 'normaal.'

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 16:52

magda_90

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 18:26

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 18:42

Eponastable schreef:
*stille meelezer van jullie topic*

Het placenta houden doet me ook denken aan die lotusbevallingen waarbij ze de placenta nog aan het kind laten tot die zelf afvalt :=
Geen idee of dit veel gedaan wordt maar ik vind het toch bijzonder.
edit: filmpje gaat hier ook over

Klopt, de eerste dagen heb je dan niet alleen een baby vast, maar ook een zak met placenta.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 18:50

Ik vind dit dus zoveel goorder dan die middeleeuwse marteltechnieken en mensen die te pletter vallen :')

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 19:00

Mjetterd schreef:
Eponastable schreef:
*stille meelezer van jullie topic*

Het placenta houden doet me ook denken aan die lotusbevallingen waarbij ze de placenta nog aan het kind laten tot die zelf afvalt :=
Geen idee of dit veel gedaan wordt maar ik vind het toch bijzonder.
edit: filmpje gaat hier ook over

Klopt, de eerste dagen heb je dan niet alleen een baby vast, maar ook een zak met placenta.

Toevallig hoorde ik laatst iemand over capsules van haar placenta laten maken... :r Zou ge-wel-dig zijn om na de bevalling weer aan te sterken.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 19:08

Lotus bevallingen heb ik me wel eens in verdiept gewoon uit interesse het is niets voor mij. En al helemaal niet voor mijn man.

Je kan er ook voor kiezen om hem uit te kloppen (speciale techniek geloof ik) en dan pas bijvoorbeeld na een half uur de navelstreng door knippen.

Ik vond de palcenta echt smerig om te zien ding moest er direct af haha. Je het is speciaal dat de placenta echt de voedingsbron was van je kind.

Ik ben nu 33 weken zwanger mijn man zei laatst "ik kan niet wachten tot de baby er is, en vooral als de navelstreng er af is" hij vind dat kleine stukje altijd al goor :=

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 19:25

Onali schreef:
Rebecca schreef:
Sowieso kinderen krijgen is al een no go hier , laat staan dat ding opeten :r . Ja luguber geneog voor mij :')

Blood, gore ed geen probleem.

Kinderen en bevallingen :r

precies!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 19:29

hmm best interessant een teeratoom met oog

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:02

Varekaj schreef:
Ik vind dit dus zoveel goorder dan die middeleeuwse marteltechnieken en mensen die te pletter vallen :')

_/-\o_ _/-\o_

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:21

Een baby met een navelstreng is minder luguber dan een baby die er helemaal geen een heeft :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 00:11

De placenta uit laten kloppen gebeurt niet met een speciale techniek. Er wordt gewoon niet gestimuleerd om hem naar buiten te laten komen totdat hij 'stil' is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 00:14

Ik dacht die roken ze eruit :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 01:32

Wauw die teratomen zijn awesome, en tegelijk zó smerig.
Die met ogen moet echt nep zijn anders komt zo mijn koekje eruit. :brr:
Echt mijn hemel, als ik die diagnose zou krijgen zou ik denk ik echt in blinde paniek mezelf gillend doodrennen in dat ziekenhuis, zó smerig en eng. :') :brr:
Denk dat ze dan achter me aan komen met een shot tranquilizer, en gelijk een OK regelen voor die dag. _O- _O- _O-
Echt het idee dat zoiets smerigs in mij zit zou ik geen nacht meer van slapen, en dan mag je me giga volpompen met kalmeringspillen, gék zou ik worden denk ik. :o
Je zou bijna zeggen als ze hem er niet snel uithalen doe ik het zelf wel, no way dat ik nog 24 uur of langer nog steeds met zo’n gedrocht in mijn lijf rondloop. :brr:
Ok ik vind ze dus heel vies, zacht uitgedrukt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 02:35

blokje schreef:
Lotus bevallingen heb ik me wel eens in verdiept gewoon uit interesse het is niets voor mij. En al helemaal niet voor mijn man.

Je kan er ook voor kiezen om hem uit te kloppen (speciale techniek geloof ik) en dan pas bijvoorbeeld na een half uur de navelstreng door knippen.

Ik vond de palcenta echt smerig om te zien ding moest er direct af haha. Je het is speciaal dat de placenta echt de voedingsbron was van je kind.

Ik ben nu 33 weken zwanger mijn man zei laatst "ik kan niet wachten tot de baby er is, en vooral als de navelstreng er af is" hij vind dat kleine stukje altijd al goor :=

Oh jek, ik snap je man. Vond het al erg genoeg dat die van mijn baby pas na 3 weken eraf viel :(

Maar zo’n lotusbevalling... nee, dankje. En dat ding opeten al helemaal niet. Hoe doe je dat dan? Eerst bereiden? Bak je hem op? Of op de bbq? (Lekker voor op die lugubere bbq waar ik over las :+)
Maar ieder z’n ding :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 06:37

Chiel Beelen heeft eens placenta gegeten tijdens zijn radioshow. Brrr.. ik vond het maar smerig.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 06:55

Giel Beelen is luguber opzich :D

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 07:31

MarcoBorsato schreef:
De placenta uit laten kloppen gebeurt niet met een speciale techniek. Er wordt gewoon niet gestimuleerd om hem naar buiten te laten komen totdat hij 'stil' is.

Ik dacht werkelijk toen gelezen te hebben dat de verloskundige hen uitklopte ofzo.

Maar lees net dat je wacht tot de hartslag niet meer voelbaar is in de navelstreng. Foutje van mij dus :o

https://www.zozwanger.nl/laat-de-navels ... orknippen/

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 08:29

Dat heeft volgens mij ook te maken met zo veel mogelijk voedingsstoffen meegeven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 08:33

Ik vond dat ze bij mij wel heel snel waren met de placenta eruit krijgen. Echt hard duwen op mijn buik enzo. Ik dacht echt toen: waarom moet dat nou? Ding komt er vanzelf toch wel uit? Maar blijkbaar moest het er toen uit.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:40

Persoonlijk vind ik het geen boeiende artikelen. De meeste mensen met enige ervaring stervende mensen zullen een "euhh ja, wat is je punt?" gevoel krijgen als ze deze artikelen lezen denk ik. Omdat het heel herkenbaar en logisch is dan wat er staat. Voor iemand zonder die ervaring kan het denk ik wel interessant zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:51

Ik had het inderdaad ook interessanter verwacht, al zaten er ook een paar kleine dingen in die ik niet wist ;) Bijvoorbeeld dat er personen zijn die nog een laatste helder moment hebben.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:13

Bubblewrap schreef:
Ik had het inderdaad ook interessanter verwacht, al zaten er ook een paar kleine dingen in die ik niet wist ;) Bijvoorbeeld dat er personen zijn die nog een laatste helder moment hebben.

Ja geen fijn iets kan ik je vertellen :\

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:20

Tivoli schreef:
Is het verstandig om de hand van een stervende vast te houden?
https://www.nu.nl/gezondheid/5910429/is ... ouden.html

Dit gebeurt er in je lichaam voordat je sterft
https://www.nu.nl/gezondheid/5902086/di ... terft.html

Helaas is dat eerste artikel een beetje denigerend toe naar hulpverleners "ingevlogen pijnteam" >;)

Zij hebben meer ervaring met stervensprocessen dan de eigen HA en uiteraard meer dan de familie zelf.
Zij staan verder van de cliënt af en kunnen daardoor objectief gezien beter een mening vormen.

Je merkt snel genoeg aan een stervend iemand of de hand vasthouden wel of geen goede optie is.