Lightningmaps is soms een beetje in storing. Van de week zag ik hier ook weerlichten en die pakte ie ook niet.
Anoniem
Geplaatst: 19-08-17 23:41
Ik vond deze toch wel heel bijzonder
Zag ik uit de auto vanavond, ik herkende hem gelijk! Een echte Phineas wolk!
Anoniem
Geplaatst: 19-08-17 23:51
Joolien schreef:
T is überhaupt geen shelf
Zou het ook niet het begin van een shelf cloud kunnen zijn? Voor mij als leek lijken die onregelmatige naar voren grijpende uitlopers boven het stuk oranje best wel op die van een shelf cloud zoals deze: Door die uitlopers aan de onderkant maar ook omdat de kop van de wolk naar voren hangt boven die uitlopers. Wat maakt de foto van prebalia dan tot iets anders?
Anoniem
Geplaatst: 19-08-17 23:53
Het is dezelfde als de foto die ik poste (waar ik natuurlijk geen reactie op krijg)
No shelf
LoveGlove
Geplaatst: 19-08-17 23:55
Shanna schreef:
Ik vond deze toch wel heel bijzonder
Zag ik uit de auto vanavond, ik herkende hem gelijk! Een echte Phineas wolk!
[ [url=m/JFBpdp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/51RbL4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ga dood
Anoniem
Geplaatst: 19-08-17 23:58
Zo'n rand hoeft niet altijd een shelf te betekenen. Het gaat meer om de bovenkant. Daar moeten ook lagen in zitten. Die vorige foto is meer een arcus rand. T is gewoon lastig uitleggen. Hier een voorbeeld van wat ik befoel met die randen (foto gemaakt boven Enschede een paar jaar geleden. Niet door mij )
Hij was ook heel snel weg, maar was wel een mooi gezicht zo!
nenahdm
Geplaatst: 23-08-17 20:57
Hee ik kom jullie even jaloers maken, hoogstwaarschijnlijk Wij zijn voor 4 dagen richting North Carolina gereden ( smoky mountains ) om de eclips te zien uiteraard!! En wow wat een ervaring. Jongens, als jullie ooit de kans hebben.. doen, gewoon doen! Ik mag dan nog de mooiste stormen, zonsondergangen en zonsopgangen gezien hebben maar bij de eclips kreeg ik echt tranen in mijn ogen ..
Hier zie je verschil van licht, geen camera kan dit vastleggen uiteraard.
Supergaaf Nenah! Blijf je daar of weet je dat nog niet? Ik heb toen ik 11 ofzo was een keer een bijna totale eclipse gezien, dat vond ik ook heel indrukwekkend idd
Ik heb ook de bijna totale ecplise gezien hier in Nederland door het gat van een CD'tje. Zo gaaf om te zien hoe donker het werd en hoe koud opeens en de vogels stil waren. Was echt boven natuurlijk.
Door het gat van een CD? Deed het geen pijn aan je ogen? De bedoeling is namelijk dat je door de CD zelf kijkt...
JewEmm
Geplaatst: 24-08-17 10:48
Gave foto's! Ja, in 1999 was hij hier deels te zien. De schijfjes uit floppys werkten ook 2,5 jaar geleden was hier ook een gedeeltelijke eclipse te zien, al was het toen best wel bewolkt. Bij mij kwam er net een klein gat in de wolken, toen kon ik zonder filter deze foto maken: IMG_9847 by Irene Lantman, on Flickr
gohya
Geplaatst: 24-08-17 11:55
Steeph schreef:
Door het gat van een CD? Deed het geen pijn aan je ogen? De bedoeling is namelijk dat je door de CD zelf kijkt...
Hoe kan je nou door de cd zelf kijken dan? dan zie je niks. De cd zelf ketst de straling af zodat je goed kan kijken dat dat rondje v.d. cd. Nee geen pijn gehad en het werkte perfect.