Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Oh, nu we het toch over aanhouden hebben - ik ben er nog niet helemaal uit wat nou de etikette is als er meerdere bussen achter elkaar rijden en je moet de achterste bus hebben. Vooral als die bus eigenlijk nog niet helemaal bij de halte is, maar wel bijna, en de bus daarvoor staat ook stil. Loop je er naartoe, wacht je tot de bus daarvoor doorrijdt en hou je dan de andere bus aan?
Shadow0 schreef:Oh, nu we het toch over aanhouden hebben - ik ben er nog niet helemaal uit wat nou de etikette is als er meerdere bussen achter elkaar rijden en je moet de achterste bus hebben. Vooral als die bus eigenlijk nog niet helemaal bij de halte is, maar wel bijna, en de bus daarvoor staat ook stil. Loop je er naartoe, wacht je tot de bus daarvoor doorrijdt en hou je dan de andere bus aan?
Nayomie schreef:Shadow0 schreef:Oh, nu we het toch over aanhouden hebben - ik ben er nog niet helemaal uit wat nou de etikette is als er meerdere bussen achter elkaar rijden en je moet de achterste bus hebben. Vooral als die bus eigenlijk nog niet helemaal bij de halte is, maar wel bijna, en de bus daarvoor staat ook stil. Loop je er naartoe, wacht je tot de bus daarvoor doorrijdt en hou je dan de andere bus aan?
Hier, in Groningen waar alles toch nét anders is, loop je naar de bus toe. Anders rijden ze namelijk voorbij. Maar wat gebruikelijk is, weet ik eigenlijk niet.
Nayomie schreef:Stukje service, vind ik wel zo netjes![]()
Nog een ergernis, de nieuwe bussen van Qbuzz waar je 3/4 seconden lang de knop moet indrukken voor hij op stop schiet. Veel mensen weten dat nu waardoor de bus dan doorrijdt, terwijl ze eruit willen (waar gelukkig wel een grotendeels van de mensen op tijd op staat en dit aangeeft bij de chauffeur.). Maar heb berichten gehoord dat ze die tijd voor het indrukken gaan verlagen
Nayomie schreef:Stukje service, vind ik wel zo netjes![]()
Nog een ergernis, de nieuwe bussen van Qbuzz waar je 3/4 seconden lang de knop moet indrukken voor hij op stop schiet. Veel mensen weten dat nu waardoor de bus dan doorrijdt, terwijl ze eruit willen (waar gelukkig wel een grotendeels van de mensen op tijd op staat en dit aangeeft bij de chauffeur.). Maar heb berichten gehoord dat ze die tijd voor het indrukken gaan verlagen
corine1981 schreef:Nayomie schreef:Stukje service, vind ik wel zo netjes![]()
Nog een ergernis, de nieuwe bussen van Qbuzz waar je 3/4 seconden lang de knop moet indrukken voor hij op stop schiet. Veel mensen weten dat nu waardoor de bus dan doorrijdt, terwijl ze eruit willen (waar gelukkig wel een grotendeels van de mensen op tijd op staat en dit aangeeft bij de chauffeur.). Maar heb berichten gehoord dat ze die tijd voor het indrukken gaan verlagen
De stop knop....Eerst stonden ze te gevoelig en wanneer je langs liep gingen ze al branden. Nu duurt het wel heel lang. Er kan nooit eens gelijk geluisterd worden naar ons.
Ik heb overigens nog niet gehoord dat ze er weer iets aan gaan doen.
Ik noem het kinderbeveiliging en je hebt altijd nog een mond hè
Shadow0 schreef:Ha, over die stopknop heb ik ook een mail gestuurd aan U-Ov. Blijkbaar kent de software alleen 200ms (wat te makkelijk storing geeft) en 800? 1000?ms wat veel te lang is. De normale reactiesnelheid die we verwachten is 400ms. Ik heb zelf een halte gemist en ook heel wat andere mensen verwilderd zien kijken. Als ik nu mensen zie zeg ik het wel even. Maar het is wel redelijk suf van de softwaremakers.
goldenarrow schreef:Over stopknoppen; wat doe je als je met de chauffeur aan het kletsen bent, verteld waar je eruit moet en je komt bij de desbetreffende halte? Druk je dan alsnog op de stopknop of vertrouw je erop dat de chauffeur ook stopt?Ik vind dat altijd zo'n awkward keuze, haha. En ik heb nog wel met enige regelmaat dat ik met de chauffeur sta/zit te kletsen.
speedfiets_2 schreef:Ik heb een grote ergenis die ik nu ook weer mee maakt. Op het station in de regen wachtten terwijl de bus al had moeten vertrekken. Maar dat je de bus die je moet hebben ziet staan aan de overkant van het station en de chauffeur nog een sigaret opsteekt.