Jouw bruidsjurk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:25

Ik vind een sluier juist geweldig, wil denk ik ook zo'n lange! Er is maar 1 dag waarop je dat kan dragen en voor mij maakt het het plaatje wel af <3 Nu ben ik geloof ik wel de enige van alle bruiloften waar ik inmiddels ben geweest, dus standaard is het niet hoor.

Ik mocht bij Koonings trouwens van alle jurken foto's maken, echt heel leuk! Nu ik dan thuis weer zit te vergelijken ben ik echt blij met mijn keuze :D

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:38

Nymeria echt? Ik mocht bij Koonings geen foto's maken. Juist voor het vergelijken en bekijken lijkt het me ideaal!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:26

Oh wat gek.. bij mij deden ze nergens moeilijk over, was al zo verbaasd! Had ook al gehoord dat je daar niet zelf de jurken mocht bekijken, maar ik mocht met de styliste en later ook zelf met m'n moeder en vriendin gewoon alle rekken doorzoeken naar wat ik wilde passen!
Vind het ook wel leuk om die foto's te hebben van de andere 'kanshebbers', gewoon om te bewaren. Heb ook zo'n mega 'Big fat gypsy wedding' jurk aangehad voor de lol, grappig om eens te proberen!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:01

Bij ons mocht er bij Koonings geen foto's gemaakt worden, tenzij ik daar een jurk kocht. Gelukkig heeft mijn zusje een vrij goede camera met makkelijk klik knopje op haar telefoon waardoor ze toch nog redelijk wat foto's heeft kunnen maken :P

Ik vond ze wel spastisch doen hoor, ik bedoel, het is niet zo dat er op internet niet al tig foto's van jurken te vinden zijn, incl. die ene die jij aan hebt gehad...

Ik heb mijn jurk uiteindelijk bij de Bruidsoutlet in Arnhem gekocht, en daar maakte de verkoopster zelfs foto's voor me met mijn telefoon!! Gewoon zodat ik zelf ook goed kon zien op foto hoe de jurken me stonden.

Dat vond ik echt goed van ze, want op foto zie je toch heel andere dingen dan dat je in de spiegel ziet.

En ik heb geen sluier, dat past echt helemaal niet bij me. Heb het wel geprobeerd, maar niks voor mij!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:11

bij ons deden ze ook niet zo heel moeilijk. Heb alleen daar gedoe gehad met aanbetalen (weigerde hele jurk al maanden vooraf betaald te hebben zonder enige garantie bij faillissement) en het passen was een emotioneel gedoe want ze kregen de jurk niet passend. Uiteindelijk heb ik geëist dat de coupeuse van de eerste afspraak er bij kwam, daar had ik gewoon een superfijne klik mee.

Ik had een jurk van white one by Pronovias, dus ook door Pronovias maar dan een zijtak. Ik wilde geen sluier. Maar mijn jurk zat bij eerste passsessie gewoon niet goed, dus ik had een voorbeeldplaatje van internet gevist van mijn jurk om aan iemand te laten zien. En dat plaatje had een hele lange sluier (echt ruim 2 meter) die er supermooi bij paste. Dus uiteindelijk toch geprobeerd en toen ik hem aan had was ik wel echt verliefd. Heb hem wel afgedaan in de avond, na de ceremonie. Vonden de avondgasten niet zo leuk (totaal niet over nagedacht vooraf natuurlijk), maar daarvoor was hij echt too much.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:32

Ik vind die lange sluiers ook echt heel mooi! Denk alleen om wat jij zegt secricible dat ik toch voor wat kortere variant ga, ik vind het ook zonde om te betalen voor zo'n mooie sluier en hem maar een deel van de dag te gebruiken... :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 06:54

Mijn jurk hangt al sinds januari bij mn ouders in de kast. Half juni ga ik met jurk weer naar almere voor de eerste passessie om hem op maat te maken en zij hebben dan ook mijn torselet daar. Ik moet eerlijk bekennen dat ik sinds ik de jurk in januari heb gekocht ik er niet meer naar gekeken heb :') hij was aanzienlijk te groot en wil m gewoon pas weer zien als ze hem gaan afspelden :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:16

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:42

Mooi hoor :)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:16

Heel mooi!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:19

Woensdag tweede passessie :)
Ben inmiddels dus 2 kilo gegroeid. Oeps :P

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 18:31

Super mooi ja!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 18:35

Zag dat ik mijn eigen foto hier ook al een keer heb gepos. In als je zoekt op mijn berichten. Geen hele mooie foto van mijn sluier maar je ziet wel hoe lang hij was :')

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 18:36

Nymeria, de rekken heb ik ook gewoon doorgekeken ja :j . Maar stiekem hoop ik toch wel dat ik zaterdag bij Amiga wél foto's mag maken.

Secricible, mooie jurk een sluier

Anne_mieke, hopelijk past de jurk nog steeds mooi, en anders kan het vast wel wat uitgelegd worden.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:10

Elie Saab bridal 2016.. Weer eens wat anders, vind het allemaal prachtig al is niet alles mijn stijl.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:12

Die eerste gaat wel. DIe tweede doet mij al gelijk denken aan zo'n jaren 70 flowerpower jurk :=

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:23

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal niet echt wat vind... Totaal niet mijn stijl.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:32

Ik post geloof ik zelden iets wat de rest mooi vind :') maar een beetje leven in het topic kan geen kwaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:32

Ik vind dat lijfje en overgang naar de rok van die close-up/ uitsnede echt prachtig!
Vind er wel meer mooie dingen bij zitten overigens, maar dat lijfje/ overgang en stof van de rok zou ik zelf nog wel willen/ kunnen dragen. Al zou de rok an sich wel anders moeten, net als de kleur haha :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-05-16 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:33

Over smaak valt niet te twisten toch :D

Allemaal in hetzelfde rondlopen zouden we ook niet leuk vinden.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:09

Haha, over smaak valt idd niet te twisten! En ik dacht serieus dat ik met een heel andere jurk thuis zou komen dan dat ik uiteindelijk kwam (gebaseerd op wat ik op Pinterest gepind had).

Uiteindelijk is het een soort combinatie geworden van de jurken die ik tekende toen ik klein was (lekker poef en groot en veel tierelantijntjes) en die ik op Pinterest had gevonden, grotendeels slank en kant en niet teveel poespas.

Dan zou iedereen in bijna dezelfde jurk trouwen. Wel makkelijk voor de producenten :+

"Mevrouw, u heeft keuze uit 5 verschillende jurken dit jaar. Kiest u maar. Wilt u een ander soort jurk? Komt u dan volgend jaar nog eens terug, dan ziet de collectie er héél anders uit."

Ik mag trouwens zaterdag lekker weer gaan passen en zien wat ze met mijn jurk uitgespookt heeft :D Ben echt heel benieuwd hoe de rug geworden is en hoeveel tule er dit keer weer vervangen is!

En ik heb eindelijk van alle steentjes (bijna 100 stuks...) de zwarte tule vervangen door de juiste tule, dus mijn taak voor mijn jurk zit erop. Wat een pokkewerk _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:22

Ik vind die van Ellie Saab juist wel erg gaaf, maar ik houd dan ook van wat alternatievere jurken :)

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:40

Uiteindelijk gaat het er om dat je een jurk draagt waar jij je prettig in voelt! Al kan dat wel lastig worden als veel mensen je smaak niet zo waarderen.

Prairy ik ben echt heel erg benieuwd naar jouw jurk!

Mijn jurk is binnen en ik mag vanmiddag passen! Ben zoooo benieuwd. Ze hadden niet de kleur die ik wilde als pasmodel. Dus nog even extra spannend hoe dat er in het echte leven uit ziet.

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:48

Ik vind die jurk met dat jasje wel wat hebben, en de eerste jurk ook. Maar zou ze zelf niet als trouwjurk willen. Ik heb wel afgelopen weekend de knoop doorgehakt, was uiteindelijk een van de eerste jurken die ik heb gepast. Uiteindelijk bij Amiga in Breda heel goed geslaagd, dicht bij ouders waar ik vaak ben en hele fijne, lieve verkoopster. Zaterdag gaan ze mijn maten opnemen en dan de jurk bestellen. Geen idee hoe lang dat duurt maar hoop dat ze hem snel hebben. Ik vind het wel spannend dat alleen mijn ouders (en niet schoonmoeder en beste vriendinnetje) de jurk hebben gezien.

Prairy, wat ging je veranderen aan de rug?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:18

De rug was eerst dicht, met rijg veter. Nu wordt hij helemaal open tot aan mijn onderrug. Voor de stevigheid komen er brede schouder banden aan. Dat was niet het originele plan maar bij nader inzien wel mooier en steviger.

Kaygee, veel plezier met passen straks! Ik hoop dat de kleur is zoals je hoopt, ben benieuwd :)