Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:36

hahahha gelukkig vat je het goed op.

ik ben ook meestal alleen sávonds op bokt en dan zie je ook veel van mij voorbij komen haha.. sommige zullen het ook best irritant vinden denk ik.
maar ach.. boeien als ze er last van hebben dan blokken ze me maar gewoon.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:58

my_precious schreef:
hahahha gelukkig vat je het goed op.

ik ben ook meestal alleen sávonds op bokt en dan zie je ook veel van mij voorbij komen haha.. sommige zullen het ook best irritant vinden denk ik.
maar ach.. boeien als ze er last van hebben dan blokken ze me maar gewoon.

blokken? dan komen je berichten niet meer bij hen in het topic voor ofzo? Ik moet zeggen ik zit al een hele tijd op bokt maar leer altijd weer nieuwe dingen hier, hahaha. Net als wat je wel of niet mag doen waar upendo en suusie het zojuist over hadden..........op dat gebied ben ik echt een leek.................

Mijn mailbox staat stil vanavond.........pppffff en die planten dat mag echt niet te lang meer duren omdat ze nu in bloei gaan en er eigenlijk binnen een week of 3 uit zouden moeten.............................my god!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:00

wat voor planten zijn dat dan en waar woon je?
geef is een linkje van je advertentie

edit: ja je kunt iemand blokkeren op bokt dan zie je de berichten van een ander niet meer.. ik weet ook niet alles hoor maar dat wel haha

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:03

Vorige week kreeg ik iets verkeerd geleverd. Netjes teruggestuurd en de verkoper heeft netjes de verzendkosten betaald :) . OOk netjes het juiste artikel geleverd gekregen. prima opgelost!

Nu had ik geboden op sieraden. Bij de advertentie stond verzendkosten 0,54. De verkoper gaat akkoord met mijn bod maar wil opeens 2 euro verzendkosten omdat ze het in een bubbelenvelop stopt. Ik geef aan dat ik geen bubbelenvelop hoef. EEn gewone envelop met een keukenpapiertje voldoet prima. Geeft ze aan dat de sieraden zo zwaar zijn. en dat ze dat bij het postkantoor dit moetbetalen als het gewogen wordt. alsof een stel oorbellen en een hangertje 250 gram wegen.. :')

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:10

Ooohhhh ik heb van alles in de aanbieding aan planten, wij gaan de tuin opnieuw doen en dat betekend dat alles eruit moet (of door mij verplant moet worden naar een tijdelijke plek). Heb buxus, buxus en nog veel meer buxus hahahaha......maar ook andere dingen zoals deze http://www.marktplaats.nl/a/tuin-en-ter ... mympSeller waarop ik inmiddels weer een reactie heb dat iemand ze wel wil ophalen

nu nog hopen dat ik er wat van hoor :)

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:21

bugpluisje schreef:
Ooohhhh ik heb van alles in de aanbieding aan planten, wij gaan de tuin opnieuw doen en dat betekend dat alles eruit moet (of door mij verplant moet worden naar een tijdelijke plek). Heb buxus, buxus en nog veel meer buxus hahahaha......maar ook andere dingen zoals deze http://www.marktplaats.nl/a/tuin-en-ter ... mympSeller waarop ik inmiddels weer een reactie heb dat iemand ze wel wil ophalen

nu nog hopen dat ik er wat van hoor :)

jammer dat je zo ver weg woont, het was zeker iets voor mijn schoonvader geweest die graag tuiniert.
3 uur rijden is helaas te ver..
hopelijk komt iemand ze ophalen.

fientje80

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:42

Okee even een vraagje: ik heb nu een zadel te koop, maar ik vind het moeilijk om te bedenken wat ik er voor zal vragen. Wanneer zouden jullie eerder reageren; als er staat bieden of teab, of als er gewoon een vraagprijs bij staat? Wat is aantrekkelijker om te reageren?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:44

fientje80 schreef:
Okee even een vraagje: ik heb nu een zadel te koop, maar ik vind het moeilijk om te bedenken wat ik er voor zal vragen. Wanneer zouden jullie eerder reageren; als er staat bieden of teab, of als er gewoon een vraagprijs bij staat? Wat is aantrekkelijker om te reageren?

ik heb ook een zadel te koop op mp en heb erbij staan n.o.t.k.
als je bieden zet dan bieden ze vaak lager als je zelf ervoor zou willen hebben.. en als je zegt t.e.a.b. dat kan voor iemand een klein bod zijn maar voor jou misschien meer.
je kunt ook een vaste prijs erbij zetten, want jij vind dat jij ervoor wilt hebben en niet minder.
maar ik denk als je n.o.t.k. neerzet je makkelijker kunt onderhandelen..

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:45

Ik zou bij een vraagprijs eerder reageren :j dan weet ik gewoon een richtprijs en anders zou ik echt niet weten wat de verkoper in gedachten heeft en zou ik niet snel bieden

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:49

Thanks voor de tips! Ik ga toch maar een vraagprijs vermelden denk ik..

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:51

zou ik ook doen , dan bied ik toch eerder :j

Rijssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 23:07

Over bieden gesproken: Zag vorige week hier in de buurt een leuke tas op MP met bieden erbij.
Wist ik veel van merk, vond het gewoon een leuk hip kleurtje.
Bod gedaan van 5 euro, kreeg ik me daar een bak bagger over me heen van de verkoper.
Op mijn antwoord dat ik slecht ben in prijzen raden en mijn voorstel om er dan een indicatie vraagprijs bij te zetten werd ze nog bozer.
Tsjaaaah, als ik boodschappen ga doen bij Appie hoef ik toch ook niet te raden wat een pak koffie kost.
Annie mag haar tassie houden van mij:-)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 06:54

Vind dat ook waardeloos als mensen er geen prijs bij zetten of dat je mailt en er om vraagt endat ze dan zeggen: doe een bod, wat is het je waard of zoiets.. Dan reageer ik al niet meer, iedereen weet tochbwel wat hij voor zn spullen wil hebben :+

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:36

Fietje, ik heb graag een richtprijs voor spullen waar ik op bied. Maar ik mail ook veel naar de verkoper welke prijs ze in gedachten hebben. Daar bied ik wel een stukje lager ( natuurlijk).

Onderhandelen is voor mij een onderdeel van kopen en verkopen op MP. Soms verlies ik het spel en soms win ik het spel. :+

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:47

Ja bedankt voor jullie tips! Het werkte erg snel, heb nu al een bod en een reactie binnen. Gaat veel sneller dan ik had verwacht! :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:56

Hahah vanmorgen toch een rare mail in m'n mailbox.
Een berichtje dat iemand een spreekbeurt over mijn webwinkel wil houden en dat ze hiervoor graag gratis spulletjes ontvangt zodat ze dat kan laten zien, eventueel ook flyers als ik die heb.

Is ook manier om aan gratis nieuwe spullen te komen, tenminste zo komt het op mijn over :=

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 08:04

Wat een smoes!! Die kende ik nogniet!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 08:09

Nou als de hele klas dan massaal een order gaat doen >100 euro zou het de moeite waard zijn :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 08:27

Hahah idd Alja, maar denk het niet.

Nee deze smoes had ik ook niet eerder gehoord.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 08:37

Dat is ook wel leuk geprobeerd inderdaad :P

Lijkt een beetje op de mail van de meisjes die vorig jaar of 2 jaar geleden rondwaarde... die gingen webshops mailen met het aanbod dat ze op hun website reclame zouden maken "voor uw producten", want ze zouden spullen gaan testen en dan hun ervaring ermee op de website zetten zodat veel mensen dat konden zien.

Kijk je op de website is het echt zo'n simpele tiener-homepage met 1 getest halster er op ofzo, geen hond die daar op kijkt natuurlijk :P

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 08:47

Gister ook weer wat positiefs meegemaakt.
Wij zochten al lange tijd een dekbed setje voor in het ledikant.
Eentje gevonden voor 10 euro.
1 dekbed (wel wat dunner)
2 hoeslakens
3 kussenslopen
3 dekbedhoezen
+ 1 zelfgemaakt kussentje

Koopje dacht ik zo.
Dus ik gister heen en netjes 10 euro afgerekend.
Hun wonen in een hoekhuis,dus met keren kon ik mooi hun oprit een beetje gebruiken.
Komt die man naar buiten rennen; ja....mijn vrouw zei dat het voor 5 euro te koop stond'
Dus ik kreeg 5 euro van die man terug..
Naja...prima dacht ik en ik rij weg.
Thuis nog eens gekeken en er stond echt 10 euro bij de advertentie.

Ach ja...zal wel goed zijn....

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 08:57

Als die man dat zelf heeft gezegt zal het wel goed zijn toch?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:37

Ik zou ze mailen en voorstellen om het alsnog over te maken -O-

Vind dat dan weer sneu en je was je er immers voor 10 euro ook blij mee ?
Wie weet hebben die mensen er wel bonje om gekregen #)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:48

Nou,dat denk ik niet.
Zijn vrouw lag ziek op bed en had het tegen haar man gezegd dat hij mij dat nog moest terug geven.
Zodoende kwam hij naar buiten gehold,dus ze hebben het wel overlegd.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:53

Ze was dan toch abuis ?

Ik zou het aanbieden, ze zullen waarschijnlijk toch nee zeggen ;)

Ik doe dat ook als ik bijvoorbeeld zie dat de verzendkosten veel hoger uitgepakt zijn ...