sevke schreef:Maes is in Belgie een veel voorkomende familienaam en wordt uitgesproken als Maas.
Ik ken Maes ook als achternaam in Nederland. Dit wordt idd uitgesproken als Maas.
Sef is 'not my cup of tea'. Klinkt een beetje Suf.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Quidou schreef:Volgens mij is -ae in het latijn ook altijd uitgesproken als -ee, denk maar aan collega / collegae, ook de naam Danae wordt uitgesproken als Danee.
In de reeks Mees etc. ken ik ook een Mace (uitgesproken als Mees), beetje fancy maar niet te, ik vind het wel leuk!
xSwanHeart schreef:Quidou schreef:Volgens mij is -ae in het latijn ook altijd uitgesproken als -ee, denk maar aan collega / collegae, ook de naam Danae wordt uitgesproken als Danee.
In de reeks Mees etc. ken ik ook een Mace (uitgesproken als Mees), beetje fancy maar niet te, ik vind het wel leuk!
In het Latijn wordt het toch uitgesproken als -ai?
Johnnydepony schreef:Maes is idd bier jaach zijn ergere dingen om naar vernoemd te worden denk ik dan maar
Zonder gekheid zou het zelf denk ik uiteindelijk niet doen maar vind het geen gekke naam. Maes of Meas
xSwanHeart schreef:Quidou schreef:Volgens mij is -ae in het latijn ook altijd uitgesproken als -ee, denk maar aan collega / collegae, ook de naam Danae wordt uitgesproken als Danee.
In het Latijn wordt het toch uitgesproken als -ai?
Sammie schreef:Dergelijke info was al eerder gegeven hoor
gerlindie schreef:ukje schreef:Sammie; Boyd mag gewoon hoor als naam. Volgens mij mogen alleen namen die echt heel raar zijn niet, heb wel eens een verhaal gehoord van een man, die zijn dochter aan ging geven en zij van haar roepnaam is luduvutje of iets in die trant was het. (was als grapje bedoelt, maar hij werd wel even terecht gewezen dat dat niet kon).
ik heb ook wel eens gehoord dat iemand werd geweigerd die zijn dochter de naam 'bloem' wilden geven.
Waarom?
Hun achternaam was 'Pot'