Duinbranden in Noord Holland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:10

Ik ben vanmiddag in Bergen en Bergen aan zee geweest maar geen druppel regen gezien en de straten etc waren ook gewoon droog.

Heb wel de afzettingen gezien alleen zijn ze zo slim geweest de ingang van het ruiterpad aan de Zeeweg niet af te sluiten. Ben er expres even rustig langsgereden met de auto maar daar hangt zelfs geen afzettingslint.. Je kan dus gewoon te paard het gebied in als je dat zou willen.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:13

dat kan wel maar als je betrapt word krijg je wel een flinke bekeuring, ivm de nu nog geldende noodverordering
waar een ieder zich aan dient te houden ;)

hyppolyte

Re: Duinbranden in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:46

Er hoeft toch ook geen lint te hangen om te begrijpen dat je daar heel ver uit de buurt moet blijven. Als je daar ondanks alles nu zou gaan rijden ben je niet goed bij je hoofd en ronduit asociaal :n.

@cayenne, zie je wel, daar stond me al iets van bij :j.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:53

Delen duinen Schoorl toegankelijk
Delen van het Schoorlse duingebied zijn sinds woensdagavond weer toegankelijk voor publiek. Dit heeft de gemeente Bergen bekendgemaakt.

De bluswerkzaamheden gaan ondertussen onverminderd door tot en met donderdagmiddag. Tot woensdagavond gold voor het complete duingebied rond Schoorl een noodverordening. Aan de noord- en zuidkant van het duingebied zijn nu weer delen toegankelijk omdat de brand voldoende onder controle is, aldus de gemeente. In het centrale deel van het duingebied blijft een brede strook, die globaal loopt vanaf het Noordzeestrand tot aan het dorp Schoorl, verboden gebied.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:14

Nou dat is gunstig nieuws, maar dan nog zou ik daar nog steeds mooi uit de buurt blijven, dan kunnen die mensen rustig hun werk doen.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:17

Zag net een stuk over de duinbrand in Hart van NEderland., jeetje wat ontzettend veel. := Echt griezelig.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:38

Veulen84 schreef:
Delen duinen Schoorl toegankelijk
Delen van het Schoorlse duingebied zijn sinds woensdagavond weer toegankelijk voor publiek. Dit heeft de gemeente Bergen bekendgemaakt.

De bluswerkzaamheden gaan ondertussen onverminderd door tot en met donderdagmiddag. Tot woensdagavond gold voor het complete duingebied rond Schoorl een noodverordening. Aan de noord- en zuidkant van het duingebied zijn nu weer delen toegankelijk omdat de brand voldoende onder controle is, aldus de gemeente. In het centrale deel van het duingebied blijft een brede strook, die globaal loopt vanaf het Noordzeestrand tot aan het dorp Schoorl, verboden gebied.

Verklaart misschien waarom de oversteek bij de Eeuwigelaan ook niet meer afgesloten was.

Denk dat ze de marge waarin gewerkt wordt wel ruim genomen hebben en dat je zonder werkzaamheden te verstoren wel het duin weer in kunt.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 00:09

je kon vandaag wel oversteken, maar links de trambaan was afgezet en 50 meter verder stond rood wit lint met een man erbij.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:06

Mijn vriend is daar nu aan het werk.
Mensen willen gewoon dat gebied nog in he, onbegrijpelijk!
Ze hadden gisteravond een neppe brandweerwagen 'ondergeschept' die wilden daar ook naar binnen.

Als t uit is heb ik het idee dat het zo weer brand, er lopen genoeg van die gekken die de boel weer aan willen steken. BAH

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:09

Rivjenn schreef:
je kon vandaag wel oversteken, maar links de trambaan was afgezet en 50 meter verder stond rood wit lint met een man erbij.

Dat klopt inderdaad!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:49

Een neppe brandweerwagen? Wat is dat voor onzin? Wat kwam hij doen?

Tja, Bergen moet het deels natuurlijk wel hebben van het toerisme en dat loopt wel een knauw op zo. In dat licht snap ik wel dat ze het duin asap weer openen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:02

Neppe brandweerwagen doet mij assosieren met een pyromaan die wilt kijken waar er weer gefikt kan worden. hebben ze die man of vrouw die erin zit niet opgepakt?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:22

luxket schreef:
Neppe brandweerwagen doet mij assosieren met een pyromaan die wilt kijken waar er weer gefikt kan worden. hebben ze die man of vrouw die erin zit niet opgepakt?

Ja hij zei dat het om een neppe brandweerwagen ging. Wat ze ermee hebben gedaan, geen idee, niet gevraagd. Maar vraag het me ook af. Die moeten toch gelijk opgepakt worden lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:24

T is heel erg maar ik zit gewoon bijna te wachten op een nieuwe melding...

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:10

Lijkt mij een poging tot in het gebied komen zonder op te vallen met een neppe brandweer wagen.. Ik hoop dat de nieuwe melding nog heeeeeeeeeeeel lang gaat duren of niet meer komt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:17

LiNdA1986 schreef:
luxket schreef:

Ja hij zei dat het om een neppe brandweerwagen ging. Wat ze ermee hebben gedaan, geen idee, niet gevraagd. Maar vraag het me ook af. Die moeten toch gelijk opgepakt worden lijkt mij.

t lijkt mij toch dat deze persoon is opgepakt...voor t zelfde geld is dat de brandstichter

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:17

Ik hoop dat die l*l per ongeluk in zijn eigen brandje is gevallen zondag }:)
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 05-05-11 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:18

Ik vind het de afgelopen dagen verdacht rustig.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:18

Idd! Of hij is geschrokken, of hij is voorlopig even aan zijn trekken gekomen met die hele grote duinbrand :?

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:19

Ik denk dat de pakkans voor hem/haar/hun nu gewoon te groot is. Overal wordt gecontroleerd.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:21

wythlove schreef:
Ik denk dat de pakkans voor hem/haar/hun nu gewoon te groot is. Overal wordt gecontroleerd.

in de duinen in omg egmond castricum word er totaal niet gecontroleerd |( dus daar zou hij vrij spel hebben...maar ik denk persoonlijk dat hij in de buurt woont van t bergense/schoorlse bos dus dat hij daarom even gestopt is met brandjes stichten omdat hij daar gepakt gaat worden nu

hoe kan hij aan ze trekken komen al hij al 2 jaar bezig is ;( deze persoon is volgens mij geen natuur freak en volgens mij phygisch niet in orde

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:23

Dan ben je echt ziek als je dat doet!
Echt slecht dat ie waarschijnlijk al twee jaar vrij spel heeft. :(

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:23

Maar in de duinen van Egmond en Castricum is hij vooralsnog niet groots aan de gang geweest, dus ik denk dat 'zijn gebied' Bergen en Schoorl is. En daar wordt wel volop gecontroleerd.

Ziek is diegene zeker!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:24

Aan zijn trekken omdat dit een hele grote brand was, de grootste ooit in die omgeving ;) hij was al dagen bezig met brand stichtend, maar dat werd telkens snel weer gedoofd. Ik denk ook dat de pakkans nu misschien ook te groot is.

Ik zit ook iedere dag te wachten op een nieuwe melding -O- hoop zo dat ze die engerd(s) snel te pakken krijgen!!

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:26

ik kwam net een oud stal genootje tegen te paard. ze was uit het bos gestuurd omdat er opnieuw brand zou zijn... kan er alleen niets over vinden. ws omdat de brandweer toch al ter plekke is.
ik zou zelf sowieso het bos al niet in gaan te paard, maar das een andere discussie..