Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 22:37

Begin het idee te krijgen dat mijn multicooker op zijn eind begin te komen.

Bloemkool niet gaar. -O-

En kan weer piepconcert houden met mijn ademhaling.

En officieel gezien dacht ik altijd hooikoorts te hebben. Allergie test zeg geen allergie (ook geen astma of huisstofmijt). :+

Farjen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 22:45

Al weken aan het wachten op de hoefsmid, belt hij onze afspraak last minute af. En vandaag paard met een ijzer minder aangetroffen dus het is echt dringend :(

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 23:05

Dat mijn bank de Apple TV remote heeft opgegeten... :') >;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 23:14

paddington schreef:
Dat kon ook mijn collega zijn geweest.
Ik heb geen immuunsysteem door mijn ziekte en hij was ziek maar kwam wel weer werken toen hij zich iets beter voelde.

Wij zitten met zijn 2en in een piep klein kantoortje dus had liever gehad dat hij goed was uitgeziekt.

Morgen zou ik ook een dienst met één collega lopen, maar wil hem niet aansteken. Bij de meeste lichamelijke klachten werk ik gewoon door, maar in dit geval moet een ander niet de dupe worden van mijn griep (heb ook flink koorts momenteel). Ik bel morgenochtend dan ook af.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 23:19

Flying_Angel schreef:
Kat niet aangelijnd. De regel is dat de hond aangelijnd hoort en voor katten geldt dit gewoon niet. En ja, het is een keuze om je kat de straat op te laten gaan en dat brengt natuurlijk risico’s met zich mee.

Pfff iets met de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet. Als iedereen zijn dieren nu eens gewoon bij hield. Ter info: katten veroorzaken echt drama's in de Nederlandse natuur.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 23:21

Gisteren een anti itch spul gekocht zo dat je niet gaat krabben..
En dat is nu vooral verstandig omdat mijn gezicht jeukt als de malle..

Net 20min geleden mijn gezicht ingesmeerd met dat spul, rode vlekken waar je denkt hmm...
(na volledig eraf halen)
En nu jeukt het...gisteren hielp het wel.. :(

En zometeen beide benen weer volledig in smeren met Cetaphil zo dat het hydrateert en vettig is..
Morgen toch even de HA bellen denk ik voor nog vetter spul dat je kleding naar de schrootjes is.

Hopelijk ook iets tegen de jeuk.
(Voor mijn hele lichaam)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 23:42

De hik hebben

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 06:28

Schuur_ schreef:
Flying_Angel schreef:
Kat niet aangelijnd. De regel is dat de hond aangelijnd hoort en voor katten geldt dit gewoon niet. En ja, het is een keuze om je kat de straat op te laten gaan en dat brengt natuurlijk risico’s met zich mee.

Pfff iets met de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet. Als iedereen zijn dieren nu eens gewoon bij hield. Ter info: katten veroorzaken echt drama's in de Nederlandse natuur.

Honden zijn al net zo slecht voor de natuur hoor.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 08:15

Op welke manier dat dan? Mijn hond jaagt niet op vogels en poep ben ik verplicht op te ruimen.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 08:48

Ik erger me aan de eeuwig durende katten/honden discussie :+

Zelf echt een hekel gekregen aan honden. Want overal ligt hondenpoep, kan nergens relaxed lopen zonder te moeten opletten.
Paar jaar geleden in mn kuit gebeten omdat ik gewoon over de stoep langs een huis liep en de hond ineens keihard op me afstormde.
Honden die blijkbaar overal ineens los mogen lopen, want ze luisteren toch wel.

En ja, ik ben me er bewust van dat niet iedere honden eigenaar hieraan mee werkt!

Maar als ik dan zeg dat ik katten heb krijg ik mij toch een gezeik over me heen -O- ook als ik vermeld dat mijn katten alleen op eigen terrein komen want alles is afgezet. Maar blijkbaar is dat niet voldoende.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 08:52

Biebz schreef:
Ik erger me aan de eeuwig durende katten/honden discussie :+

Zelf echt een hekel gekregen aan honden. Want overal ligt hondenpoep, kan nergens relaxed lopen zonder te moeten opletten.
Paar jaar geleden in mn kuit gebeten omdat ik gewoon over de stoep langs een huis liep en de hond ineens keihard op me afstormde.
Honden die blijkbaar overal ineens los mogen lopen, want ze luisteren toch wel.

En ja, ik ben me er bewust van dat niet iedere honden eigenaar hieraan mee werkt!

Maar als ik dan zeg dat ik katten heb krijg ik mij toch een gezeik over me heen -O- ook als ik vermeld dat mijn katten alleen op eigen terrein komen want alles is afgezet. Maar blijkbaar is dat niet voldoende.

Mensen zijn gewoon poedersuiker. Ik heb honden, maar ik vind overal poep ook echt smerig en irritant.

Net als dat ik loslopende katten irritant vind.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 08:54

Same, ik heb 5 honden en heb de hele rol poepzakjes mee. Ik vind het ranzig als andere mensen dat niet opruimen.
Loslopende katten zijn ook ruk, mijn kat mag ook alleen in de tuin en die vindt dat prima.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 09:01

_San87_ schreef:
Mensen zijn gewoon poedersuiker.

Daar komt het imo vaak op neer ja, degenen die geen of minder rekening houden met een ander die halen dan al snel een hele groep naar beneden.

Ik kan geen ramen en deuren geopend houden want dan komen er katten binnen, want andere mensen die geen tijd hebben en geen ruimte in huis willen wel een kat en gooien ze naar buiten.
Bij mijn tuinhek zijn plekken op de tegels verkleurd omdat mensen het prima vinden om hun hond tegen het hek aan te laten pissen.

Dan denk ik: die mensen zouden het zelf toch ook poedersuiker vinden als een ander dat bij hun zou flikken, waarom doen zij het dan wel bij een ander? Wat zou er om gaan in zo'n hoofd?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 09:24

Ik dacht grrr ik heb de lamp vannacht aangelaten in de keuken. Wat zonde! Was het de zon…

Was even vergeten hoe dat eruit zag. _O-

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 09:30

JudithGigi schreef:
Op welke manier dat dan? Mijn hond jaagt niet op vogels en poep ben ik verplicht op te ruimen.

De ecologische voetafdruk – of pootafdruk zo u wil – van een hond in één jaar komt overeen met de impact van een autorit van 3.700 kilometer. Ofwel een trip naar het zuiden van Italië en terug. Dat blijkt uit een studie van het Zwitserse onderzoeksbureau ESU-Services.

Het gaat dan inderdaad om ontlasting, dierenvoeding, autoritjes naar uitlaatplekken etc. Honden zijn vervuilender dan katten.

De cijfers:

Vis: hetzelfde als 14 kilometer per jaar rijden met de wagen

Parkiet: 124 kilometer per jaar rijden met de wagen

Konijn: 691 kilometer per jaar rijden met de wagen

Kat: 1.413 kilometer per jaar rijden met de wagen

Hond: 3.677 kilometer per jaar rijden met de wagen

Paard: 21.453 kilometer per jaar rijden met de wagen

En je hebt altijd de persoonlijke uitzonderingen. ‘Ja, ik ruim de poep op!’

Mijn eigen kat is te sloom om dieren te vangen, maar persoonlijke ervaringen zijn drogredenen en niet te veralgemeniseren.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 09:33

Flying_Angel schreef:
JudithGigi schreef:

De ecologische voetafdruk – of pootafdruk zo u wil – van een hond in één jaar komt overeen met de impact van een autorit van 3.700 kilometer. Ofwel een trip naar het zuiden van Italië en terug. Dat blijkt uit een studie van het Zwitserse onderzoeksbureau ESU-Services.

Het gaat dan inderdaad om ontlasting, dierenvoeding, autoritjes naar uitlaatplekken etc. Honden zijn vervuilender dan katten.

De cijfers:

Mijn eigen kat is te sloom om dieren te vangen, maar persoonlijke ervaringen zijn drogredenen en niet te veralgemeniseren.

Oh, ik dacht dat het om de Nederlandse natuur specifiek ging, omdat dat gezegd werd in de eerste opmerking. Ik mag overigens hopen dat het opruimen van hondenpoep geen uitzondering maar dat het merendeel van de eigenaren dat doet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 09:34

Een jack russell of een Deense dog word ook geen verschil in gemaakt?

Denk dat veel honden met hetzelfde formaat als een kat niet anders zijn.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 09:50

Dit heeft natuurlijk direct invloed op de Nederlandse natuur. En gemiddeld genomen zijn katten even groot en bij honden heb je natuurlijk grote verschillen. Ik reageerde op iemand die aangaf dat katten slecht zijn voor de natuur. Ik wil alleen illustreren dat honden dat net zo goed zijn. Evenals bijna alle huisdieren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 09:53

Flying_Angel schreef:
Dit heeft natuurlijk direct invloed op de Nederlandse natuur. En gemiddeld genomen zijn katten even groot en bij honden heb je natuurlijk grote verschillen. Ik reageerde op iemand die aangaf dat katten slecht zijn voor de natuur. Ik wil alleen illustreren dat honden dat net zo goed zijn. Evenals bijna alle huisdieren.

Tel je daarbij ook de vogels en muizen die door katten gevangen worden?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 10:13

Flying_Angel schreef:
JudithGigi schreef:

De cijfers:

eh.. ik zit bij een korte berekening nu op 2.158.523 km.. :o

ik erger me ook aan de honden vs katten discussie. Die leidt helemaal nergens toe.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 10:17

De discussie is i.m.o. ook niet nodig of vingers wijzen. Het is gewoon allebei slecht. En daarin ben ik zelf niet heilig, want ik heb ook een kat.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 10:21

Flying_Angel schreef:
De discussie is i.m.o. ook niet nodig of vingers wijzen. Het is gewoon allebei slecht. En daarin ben ik zelf niet heilig, want ik heb ook een kat.

nee, daar wil ik wel de discussie over aan.. zeker niet slecht. Huisdieren brengen juist heel veel goeds in deze verrotte wereld

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 10:26

-5 en er ligt nog steeds sneeuw

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 10:27

MarlindeRooz schreef:
Ik dacht grrr ik heb de lamp vannacht aangelaten in de keuken. Wat zonde! Was het de zon…

Was even vergeten hoe dat eruit zag. _O-

:')

Heb weinig te doen op het werk, en daar kan ik misschien nog slechter tegen dan als ik veel werk heb met flinke tijdsdruk erachter. Voel me nu zo nutteloos. Gelukkig nog twee weken en dan even een weekje vakantie.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 10:44

JudithGigi schreef:

Waarvan helaas een gedeelte van de mensen dus niet opruimen waardoor je soms een slalom parkoers heb op de stoep. :')