Bloemkool niet gaar.

En kan weer piepconcert houden met mijn ademhaling.
En officieel gezien dacht ik altijd hooikoorts te hebben. Allergie test zeg geen allergie (ook geen astma of huisstofmijt).

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
paddington schreef:Dat kon ook mijn collega zijn geweest.
Ik heb geen immuunsysteem door mijn ziekte en hij was ziek maar kwam wel weer werken toen hij zich iets beter voelde.
Wij zitten met zijn 2en in een piep klein kantoortje dus had liever gehad dat hij goed was uitgeziekt.
Flying_Angel schreef:Kat niet aangelijnd. De regel is dat de hond aangelijnd hoort en voor katten geldt dit gewoon niet. En ja, het is een keuze om je kat de straat op te laten gaan en dat brengt natuurlijk risico’s met zich mee.
Schuur_ schreef:Flying_Angel schreef:Kat niet aangelijnd. De regel is dat de hond aangelijnd hoort en voor katten geldt dit gewoon niet. En ja, het is een keuze om je kat de straat op te laten gaan en dat brengt natuurlijk risico’s met zich mee.
Pfff iets met de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet. Als iedereen zijn dieren nu eens gewoon bij hield. Ter info: katten veroorzaken echt drama's in de Nederlandse natuur.
Biebz schreef:Ik erger me aan de eeuwig durende katten/honden discussie
Zelf echt een hekel gekregen aan honden. Want overal ligt hondenpoep, kan nergens relaxed lopen zonder te moeten opletten.
Paar jaar geleden in mn kuit gebeten omdat ik gewoon over de stoep langs een huis liep en de hond ineens keihard op me afstormde.
Honden die blijkbaar overal ineens los mogen lopen, want ze luisteren toch wel.
En ja, ik ben me er bewust van dat niet iedere honden eigenaar hieraan mee werkt!
Maar als ik dan zeg dat ik katten heb krijg ik mij toch een gezeik over me heenook als ik vermeld dat mijn katten alleen op eigen terrein komen want alles is afgezet. Maar blijkbaar is dat niet voldoende.
_San87_ schreef:Mensen zijn gewoon poedersuiker.
JudithGigi schreef:Op welke manier dat dan? Mijn hond jaagt niet op vogels en poep ben ik verplicht op te ruimen.
Flying_Angel schreef:JudithGigi schreef:Op welke manier dat dan? Mijn hond jaagt niet op vogels en poep ben ik verplicht op te ruimen.
De ecologische voetafdruk – of pootafdruk zo u wil – van een hond in één jaar komt overeen met de impact van een autorit van 3.700 kilometer. Ofwel een trip naar het zuiden van Italië en terug. Dat blijkt uit een studie van het Zwitserse onderzoeksbureau ESU-Services.
Het gaat dan inderdaad om ontlasting, dierenvoeding, autoritjes naar uitlaatplekken etc. Honden zijn vervuilender dan katten.
De cijfers:
Vis: hetzelfde als 14 kilometer per jaar rijden met de wagen
Parkiet: 124 kilometer per jaar rijden met de wagen
Konijn: 691 kilometer per jaar rijden met de wagen
Kat: 1.413 kilometer per jaar rijden met de wagen
Hond: 3.677 kilometer per jaar rijden met de wagen
Paard: 21.453 kilometer per jaar rijden met de wagen
En je hebt altijd de persoonlijke uitzonderingen. ‘Ja, ik ruim de poep op!’
Mijn eigen kat is te sloom om dieren te vangen, maar persoonlijke ervaringen zijn drogredenen en niet te veralgemeniseren.
Flying_Angel schreef:Dit heeft natuurlijk direct invloed op de Nederlandse natuur. En gemiddeld genomen zijn katten even groot en bij honden heb je natuurlijk grote verschillen. Ik reageerde op iemand die aangaf dat katten slecht zijn voor de natuur. Ik wil alleen illustreren dat honden dat net zo goed zijn. Evenals bijna alle huisdieren.
Flying_Angel schreef:JudithGigi schreef:Op welke manier dat dan? Mijn hond jaagt niet op vogels en poep ben ik verplicht op te ruimen.
De ecologische voetafdruk – of pootafdruk zo u wil – van een hond in één jaar komt overeen met de impact van een autorit van 3.700 kilometer. Ofwel een trip naar het zuiden van Italië en terug. Dat blijkt uit een studie van het Zwitserse onderzoeksbureau ESU-Services.
Het gaat dan inderdaad om ontlasting, dierenvoeding, autoritjes naar uitlaatplekken etc. Honden zijn vervuilender dan katten.
De cijfers:
Vis: hetzelfde als 14 kilometer per jaar rijden met de wagen
Parkiet: 124 kilometer per jaar rijden met de wagen
Konijn: 691 kilometer per jaar rijden met de wagen
Kat: 1.413 kilometer per jaar rijden met de wagen
Hond: 3.677 kilometer per jaar rijden met de wagen
Paard: 21.453 kilometer per jaar rijden met de wagen
En je hebt altijd de persoonlijke uitzonderingen. ‘Ja, ik ruim de poep op!’
Mijn eigen kat is te sloom om dieren te vangen, maar persoonlijke ervaringen zijn drogredenen en niet te veralgemeniseren.
MarlindeRooz schreef:Ik dacht grrr ik heb de lamp vannacht aangelaten in de keuken. Wat zonde! Was het de zon…
Was even vergeten hoe dat eruit zag.