paasei

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 17:20

Ik ben met m’n ouders op vakantie en de airco van de auto is kapot. Dan is een paar uur in de auto zitten (of 15 min al) niet zo chill :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 17:27

Oh, dat is geen pretje! Sterkte!

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 17:35

Ik merk niet zozeer verschil met buitenland. Wel merk ik verschil tussen nu en vroeger, alleen weet ik niet of dat ligt aan dat ik ouder ben geworden of ook fors dikker.

Nou weet ik over een jaar denk ik of dat laatste het verschil heeft gemaakt. Want ik ben aan het afvallen en met dit tempo volgend jaar weer op het gewicht wat ik altijd had. :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 18:05

Oh nee, zondag ook hier 31 graden -O- Hopelijk alleen dan, zaterdag een bruiloft en geen zin in oververhitting dan :))

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 18:33

verootjoo schreef:
Wildgirl schreef:
Kruipt onder meeleessteen vandaan ;-)

De 43 graden in Spanje is niet te vergelijken met 43 graden bij ons.
Ik heb een paar maanden in Spanje gewoond om daar buitenritten te begeleiden, afgezien van het feit dat ik zo'n 5 liter water op een dag dronk welke ik ook direct weer uit zweette was het prima te doen.
Hier krijgt de pony bij 25 of hoger vrij, daar zat ik rustig bij 35 graden nog op een paard omdat je de warmte daar prima kwijtraakt. Hier niet :D

Hier heb ik echt nooit wat van begrepen.
Ik voel dat verschil dus echt niet.
Het is hier nu snikheet, luchtvochtigheid van 45%, dus normale luchtvochtigheid.
Als ik in Mallorca zit met 35gr en normale luchtvochtigheid is het echt niet ineens minder erg :?
Je raakt warmte niet kwijt als de buitentemperatuur gelijk aan of hoger dan je eigen lichaamstemperatuur is.

Boven de 25 graden is het gewoon heet, waar ter wereld je ook zit.

Hmm zit wel echt verschil in hoor. Ik heb veel in Zuid Afrika gezeten en daar was +30° nog prima te vertoeven voor mij terwijl ik hier soms met 30° kapot ga.
Had het uiteindelijk echt koud als het 23 graden was 's nachts :')
UV is daar vaak veel hoger dan wat we hier gewend zijn dus vraag me niet hoe of wat maar denk toch dat lucht vochtigheid echt een rol speelt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 18:36

Ik vind de warmte in Afrika idd anders, maar dan rond de evenaar.
Omdat het daar overdag heet kan zijn, maar om 19.00u is het weer donker en de zon weg en koelt het meer af. Dan vind ik het beter te dragen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 19:15

Ik vind de warmte in het buitenland inderdaad anders en beter uit te houden dan hier in Nederland. Maar alsnog maak je mij niet blij met 30+

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 22:07

Heel simpel, hitte raak je kwijt door te zweten... dat lukt het makkelijkste als de lucht droog is en de zon fel. Wij hebben hier vaak een hogere luchtvochtigheid, in zuid Spanje is deze geregeld onder de 10%. Dat is in Nederland lang geleden ;-)

Edit: ik heb dus in de binnenlanden van bijvoorbeeld Spanje, Turkije en Marokko geen last van de warmte. Op de Antillen al iets meer, maar door de hoge UV alsnog minder dan in NL waar ik bij 30+ graden niet teveel moet gaan doen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 22:24

Onder de tien is wel heel laag ja. Maar toch merk ik het verschil niet.

Maar ik heb in Turkije, Spanje, Frankrijk, Balearen en Canarische eilanden alsnog veel last van de warmte.
Heb die dus allemaal nog geprobeerd ook, omdat mensen zeggen dat het zooooo’n andere warmte is :')
No way, warm is warm en heet is stom.
Dus voor mij graag regenachtige herfsten, ijskoude winters, koele lentes en oudhollandsche zomers :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 23:07

Kan het niet blijven zoals het nu is? Het is heerlijk fris nu. Helaas zijn de voorspellingen voor het komende weekend weer prut.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 23:35

Ik had het vorige week nog met een collega die uit Afrika komt er nog over. Hij vond het hier ook benauwd en zei dat je beter wat warmer weer in Afrika kunt hebben dan een benauwde 25 graden hier. Dit vindt hij ook echt niks.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 11:23

Gisteravond was heerlijk. Nu weer puffen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 11:36

Nou, ik vind het ook alweer een drama ja. De ochtend ronde rond half 9 met de hond is uiteindelijk 2,5km geweest maar ik had het er moeilijk mee- hond niet.

Afbeelding
Afbeelding

Ik blijf de rest van de dag dus binnen behalve voor de nog nodige plas/poep momenten. Ben alweer klaar ermee :=

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 12:00

Wat een mooie omgeving om te wandelen Curse! Heerlijk de natuur in.

Ik was net even boodschappen doen maar ben blij dat ik weer thuis ben. Het is maar 23 graden maar de luchtvochtigheid ligt erg hoog dus het lijkt heel benauwd. Voor de vogeltjes buiten maar weer een schaal water neergezet, waar gretig gebruik van gemaakt wordt. En de glazenwassers en postbezorgers voorzien van ijsjes en koud drinken en nu zelf met een schaaltje koud fruit aan het werk.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 13:54

Ik ben wel blij dat ik een week natuurlijke airco heb (op vakantie naar Texel) :=

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 14:34

Oh heerlijk, fijne vakantie!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 14:36

Hoge temperaturen waar maakt mijxecht niet uit welke land zodra ik ga zweten vind ik het al rot, die felle zon is rot .
En dan al die vliegende insecten op je hoofd en lijf nee dank je.

Doe mijn maar weer zonder die hitte

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 14:48

Vandaag is nog net te doen, staat best wat wind. Maar er staat ons weer wat te wachten zag ik voor het weekend.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 14:52

Ik loop zaterdag op De Paardenkamp te fotograferen. Ik blijf tot de demo van Jolanda Adelaar (lunch) en ga dan mooi naar huis. Wordt mij dan te warm.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 15:15

Tazzey
Mag zeker niet klagen over m’n omgeving nee, warm of niet hahaha. Dit is ‘achterom’ bij m’n ouders. Woon er zelf met de auto 11min vandaan, maar vanochtend nog eens die kant op gegaan.

Ja, heel benauwd is het alweer. Super lief ook wat je doet voor de vogeltjes en qua ijsjes voor bezorgers/glazenwasser enz.

Selina
Met airco is dat inderdaad wel net wat beter vertoeven haha. Veel plezier op Texel! Kan me wel voorstellen dat het daar in de avond en in de ochtend nog heerlijk is aan het water bv wel.

Christiene
Ja dat zweten is inderdaad echt rot. Ik heb daar ook snel last van - door m’n overgewicht vooral. Ik ga komende maand voor het eerst in 6 jaar naar Spanje weer, Mallorca. Ben erg benieuwd hoe het nu gaat - met m’n long COVID. Gelukkig hoeven we daar wel niks te doen wat we niet willen, we hebben Allinclusive geboekt. Dus gewoon rustig aan alles.

Suzanne F
Er komt idd genoeg aan ja. Hier praktisch geen wind, dus dat valt tegen haha.

Bellatrix
Oef ja, lijkt me een prima plan om dan met de middag weer richting huis te gaan.

Ik zit ondertussen opgesloten in huis en lekker met een, jawel, dekentje op de bank hahahaha Heerlijk die airco.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 15:16

Ik zit hier op kantoor met de verwarmde muismat nog aan. :Y)

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 18:04

Oeh Texel klinkt wel lekker ja!

Sterkte bij de bruiloft en paardenkamp. En ondanks de warmte mooie foto's van het uitlaten van de hond

Ik heb (gelukkig) morgen een bruiloft dan valt de temperatuur nog mee geloof ik.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 08:39

Hier staat voor zaterdag en zondag 31 graden..en ik vond het gisteren al zo warm. Ik hoor mensen uit het buitenland ook altijd zeggen dat warmte in NL zo moeilijk te verdragen is doordat het hier zo benauwd is.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 10:14

Ik sluit me dit weekend lekker op bij de airco. Alle boodschappen zijn al bezorgd dus ik ga de deur niet meer uit.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 13:28

Elisa2 schreef:
Hier staat voor zaterdag en zondag 31 graden..en ik vond het gisteren al zo warm. Ik hoor mensen uit het buitenland ook altijd zeggen dat warmte in NL zo moeilijk te verdragen is doordat het hier zo benauwd is.

Absoluut, zelfde met de kou! In NL kan ik het moeilijk vedragen terwijl ik hier in Zweden het prima aankan