Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 12:38

Ik hou ook niet van koken, wel van lekker eten. :')
Maar ik hou het vaak simpel omdat ik niet lang in de keuken wil staan. AGV, pasta, soep, ovenschotel. :+

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 12:57

Koken mag niet langer duren dan het me aan tijd kost om op te eten. Enige uitzondering is dingen die in de oven/airfryer gaan en waar je dus niet bij hoeft te blijven staan :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 13:04

Ha, voor mij is dat idd echt een UO.

Naar mijn mening is lekker koken super simpel en hoeft het echt niet lang te duren en hoef je er al helemaal niet de hele tijd bij te blijven. Het is vooral een kwestie van timen en soms ergens van te voren over nadenken (bouillon trekken een dag eerder, met een timer op de kookplaat hoef je daar ook niet bij te blijven.
Ik begrijp al die "makkelijke" pakjes en zakjes uit de supermarkt niet, daarmee maak ik meer dingen vies dan als ik gewoon zelf met verse ingrediënten kook.

Ik maak wel veel gebruik van de oven.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 13:22

Ja…. Ik ben al afgehaakt :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 13:23

Ik ook :))
Het is ook niet dat het niet simpel is of dat ik het niet zou kunnen, ik vind het gewoon echt stomvervelend :))

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 13:38

Ik vind het vooral apart dat mensen die wél van koken houden het zo vaak nodig vinden om even precies te zeggen wat ze ervan vinden dat anderen niet van koken houden :') Want het is "zo makkelijk". Sure, leuk dat het voor jou makkelijk is, maar zo werkt het dus niet voor iedereen ;)

Dit zie je ook altijd gebeuren als mensen zeggen dat ze geen kinderen willen. Het blijft nooit bij "oh, nou ja dat kan, ieder zijn ding" :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 13:39

Meestal is iets makkelijk(er) als je het leuk vindt. Ik heb zelf ook echt een hekel aan koken, tot ergernis van mijn partner, want ik kan het wel heel goed :)).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 13:46

Ik kook zelden met pakjes en zakjes.
Dus het niet leuk vinden gaat daar niet automatisch mee samen.
Want met een pakje sta je net zo goed nog te roeren en te snijden.

En ik vind het ook niet direct moeilijk, tenminste niet de dingen die ik maak :P

Maar vind er gewoon geen zak aan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 13:49

DuoPenotti schreef:
Ik kook zelden met pakjes en zakjes.
Dus het niet leuk vinden gaat daar niet automatisch mee samen.
Want met een pakje sta je net zo goed nog te roeren en te snijden.

En ik vind het ook niet direct moeilijk, tenminste niet de dingen die ik maak :P

Maar vind er gewoon geen zak aan.

Ja, dat idd :)).

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 13:52

Ik zou opzich wel meer willen koken/ nieuwe recepten uitproberen.
Maar ik heb daar dus echt te weinig tijd voor. :+

En daarom vind ik het ook niet leuk, maar meer een 'moetje'. Even gauw eten op tafel zetten in mn half uur pauze van werk. Want na werk heb ik nog tig andere dingen te doen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 14:01

Ik raak ook mega gedemotiveerd als ik wel eens iets nieuws probeer en het is vervolgens niet te pruimen. Laaaaaat maar weer.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 14:02

Als ik het hier zo lees, is dus mijn UO: koken is super leuk! *\o/*

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 14:15

Sheran schreef:
Ik hou helemaal niet van koken. Koken is tijdrovend, je moet er aldoor bij blijven, je maakt van alles vies, het wordt een troep en het is binnen 10m weer op.

Geen UO. Helemaal zo als je alleen woont. Kost veelte veel tijd vooraf (klaarmaken) en achteraf (schoonmaken) en binnen 3 minuten is het op. Zo zonde van mijn tijd. Nu doe ik vaak in 1x voor 4 dagen koken en invriezen. scheelt een hoop.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 14:36

Ik vind koken zonde van mijn tijd. Daarnaast ben ik er ook super slecht in. Dus eens met de UO :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 17:04

Ik vind koken alleen leuk als ik niet moe ben en tijd genoeg heb. Maar meestal is dat maar 1 van de 2 dus wordt het iets niet al teveel tijd kost

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 17:12

Ik kook best vaak, maar leuk? Meh, ik heb er meestal geen zin in, want tijd, en opruimen :\
Maar het alternatief is (erg) ongezond eten, of mijn moeder laten koken die, laten we zeggen, een erg andere smaak heeft kwa wat lekker is.
Het liefst laat ik mijn vriend koken, maar die is kok, en is dus sowieso maar twee avonden per week thuis, en heeft dan weinig zin om wéér te moeten koken.
"ik kook verdorie de hele week al" :+

Ik kan wél lekker koken, al zeg ik het zelf.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 17:20

Ik haat koken, alleen het moeten bedenken wat het wordt al. Bleeeh
Maar ik kook nooit met zakjes of prefab overigens.
Moeilijk is het ook niet perse.

Het is gewoon net als de badkamer poetsen, irritant maar nodig.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 17:28

Marije_jiplover schreef:
Ha, voor mij is dat idd echt een UO.

Naar mijn mening is lekker koken super simpel en hoeft het echt niet lang te duren en hoef je er al helemaal niet de hele tijd bij te blijven. Het is vooral een kwestie van timen en soms ergens van te voren over nadenken (bouillon trekken een dag eerder, met een timer op de kookplaat hoef je daar ook niet bij te blijven.
Ik begrijp al die "makkelijke" pakjes en zakjes uit de supermarkt niet, daarmee maak ik meer dingen vies dan als ik gewoon zelf met verse ingrediënten kook.

Ik maak wel veel gebruik van de oven.

Dat klinkt mij alweer te ingewikkeld. :+

Ik kook 1x per week voor de hele werkweek en de vriezer. Doe ik dat niet, dan komt het (deels) uit de vriezer. Ik vind koken niet leuk, al kan ik het prima. Ik kook ook vrij eenvoudig en daarnaast vind ik eten als concept ook niet zo bijzonder. Dus voor mij hangt er niet perse veel emotie aan. Ik vind uit eten gaan gezellig, maar alleen samen koffie drinken is ook goed. Eten staat voor mij bijvoorbeeld niet gelijk aan gezelligheid.

Ik ben vrijgezel, maar als een man romantisch wil gaan doen, door voor mij te koken... tja, het mag, want wel zo makkelijk. Maar ik ben niet onder de indruk of zo.
En ja natuurlijk moet het lekker zijn. Maar macaroni met kaas en ham vind ik net zo lekker als mijn penne met tonijn, bijpassende saus en genoeg groenten. Ik ben gewoon niet zo kieskeurig.

Maar ik kook meestal wel zelf. Ik vraag mij dan af wat pakjes en zakjes dan precies inhoudt. Ik heb wel eens zo'n Knorr verpakking, bv die van de burrito's vind ik heeeeeeel erg lekker. Maar er zitten 3 zakjes in het pakje, alle andere zaken zoals groenten en vlees moet je zelf regelen en snijden, dus je kunt het nog zo gezond maken als je wilt. Maaltijdsalades zijn ook niet per definitie slecht. Van die instantnoodles of soep zijn meer voor de lekkere trek dan voor een maaltijd?

Misschien UO zo met valentijn in het verschiet. Rode rozen zijn niet per definitie romantisch. Het is belangrijker om te weten welke bloemen gewaardeerd worden. Of dat iemand helemaal niet bloemen houdt. :D :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 17:30

Ach, mijn vent vergeet Valentijnsdag toch _O- dus ik hoef er niet persee wat mee te doen. (hij komt wel op andere momenten met bloemen aan :)) :+: )

UO: soms is klagen als een 'karen/gerda' gewoon mega fijn :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 17:42

Ik vind heel Valentijn niet romantisch, maar overrated, overhyped commercieel gezeik. :o

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 19:00

Sherivey schreef:
Ik vind heel Valentijn niet romantisch, maar overrated, overhyped commercieel gezeik. :o

Mee eens.
Vriend en ik houden niet opeens meer van elkaar ofzo op 14 februari.
In het begin van onze relatie hebben we nog wel eens wat lekkers voor elkaar gekocht, maar het is eigenlijk veel leuker omdat ergens random in het jaar te doen ipv op een vantevoren uitgekozen dag.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 19:07

Valentijnsdag is van 'origine' toch ook voor de geheime liefde?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 20:03

Laurora schreef:
Sherivey schreef:

Mee eens.
Vriend en ik houden niet opeens meer van elkaar ofzo op 14 februari.
In het begin van onze relatie hebben we nog wel eens wat lekkers voor elkaar gekocht, maar het is eigenlijk veel leuker omdat ergens random in het jaar te doen ipv op een vantevoren uitgekozen dag.

Wij doen dat meestal op 15 februari, als de hele handel in de aanbieding is. Zo romantisch zijn wij. :')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 20:13

Wij gaan ook wel eens op de 15e uit eten, weet je zeker dat het lekker rustig is _O-

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 08:14

Is het een UO dat ik bloemen echt super stom vind? Die komen alleen maar om te sterven. Ik vind er geen snars aan, doe dan een plantje, die kan ik in ieder geval nog proberen in leven te houden.