Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:11

Captain schreef:
Ja ik vind die slanke haflingers en friezen ook niks. Zijn gewoon palomino/zwarte pony's geworden nu.

Of erger nog: mensen die zo’n dier kopen en er dan maar een warmbloed (of een zekere Du Boishengst) op zetten “want ik wil ruimere gangen, meer rijtypisch.” Koop dan ook gewoon een NRPS en geen Dales pony.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:43

Mkango schreef:
Helaas Kookaburra, helaas. :))

Imo zit daarin ook gewoon een grote fout in de jurering van de dressuur. Dressuur zou er voor het paard moeten zijn, maar in de huidige dressuursport is dat precies andersom. Dat gezwaai met de benen wat mensen “kwaliteit” noemen, vind ik niet bepaald getuigen van kwaliteit als dat betekent dat het dier bij de vleet tactfouten maakt of een zgn ‘eenpoter’ (zoals Karel de Lange het noemt) is.

Vooral als er dan achteraan niets gebeurt en de rug een badkuip wordt, maar het toch ge-oeh en ge-aah is.
Maar die van mij durft dat ook doen en het zit stiekem best zacht

In de Wachtzaal bij de dokter. Hopen dat ze niet zegt “uitzieken” want het kleur slijm dat ik produceer …

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:54

Mkango schreef:
Captain schreef:
Ja ik vind die slanke haflingers en friezen ook niks. Zijn gewoon palomino/zwarte pony's geworden nu.

Of erger nog: mensen die zo’n dier kopen en er dan maar een warmbloed (of een zekere Du Boishengst) op zetten “want ik wil ruimere gangen, meer rijtypisch.” Koop dan ook gewoon een NRPS en geen Dales pony.

Ik vind het nog erger als men zo'n slank gefokte haflinger of fries koopt en dan helemaal moddervet voert "omdat dit ras wel robuust hoort te zijn" :')

... het zou UO zijn maar ik vind die slanke friezen en hafjes wel mooier dan die lompe koudbloedachtige types :x

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:09

Prima dat jij dat mooier vindt, maar het is gewoon niet meer het ras van 50-60 jaar geleden. En uiteraard kan een ras altijd verbeterd worden. Maar de enigste verbetering lijkt voor velen sportief te zijn. Wil je meer kans maken om verder te komen in de dressuur? Koop dan een sportpaard. Maar geen koudbloed en ga die dan ‘veredelen’ Net zoals lijnenteelt. Dat is gewoon inteelt. Het klinkt gewoon mooier om uit te leggen waarom een overgrootvader op een achterkleinkind wordt gezet :+ Om kwaliteiten te verankeren. Tja… Doe er dan misschien wat langer over maar je gaat veel gezondere paarden krijgen. Zowel fysiek als mentaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:16

Kunnen ze niet gewoon een koudbloed foklijn in het KWPN maken _O- Met sportgefokte paarden met een herinnering aan koudbloeden ofzo :+ Waarbij je de sokken en manen en alles lekker lang en dik mag laten.

Ik vind het ene niet beter dan het ander, maar vind het wel zonde dat de rasstandaarden zo naar elkaar toegetrokken worden ten koste van de oorspronkelijke "heritage" van een ras zegmaar.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:19

Men fokt natuurlijk waar vraag naar is. Een kortbenige Haflinger die net zo breed als lang is (even gechargeerd) is misschien wel "het klassieke type" maar als je dat alleen maar fokt voor de salami is de lol er wel gauw vanaf.
Idem voor de Friezen. Ik weet nog van de Friezen die niet of nauwelijks fatsoenlijk konden galopperen. Tegenwoordig zijn er al Friezen met een zodanig goede galop dat ze ook GP lopen.

En dus wordt er gefokt naar wat de markt wil hebben. En als ze nu vooral als rijpaard worden ingezet dan hoort daar een ander type bij.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:23

Ja maar alles word nu een eenheidsworst.

Toen ik nog sport reed had ik ook een sportpaard.
Nu ik liever rondhobbel en de sport niet meer interessant vind wat moet ik nu met ook steeds sensibeler wordende koudbloeden?
Ik weet het wel, dat sport type is meer aan verdient. Maar de keuze in een braaf, ja vierkant paardje, is steeds kleiner.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:29

Ik heb met het fokken van mijn Fjord wel laten informeren op een hengst waarbij het rastypsische niet teveel bwegvalt en het rustige karakter blijft wat ik toch erg belangrijk vindt.

Ondanks dat haar moeder een nog wat ouder type is is er ook een Fjord uitgekomen met dunnere benen en zeker een stuk groter ( 1,54 cm). Karakter is ook wel even heel anders er zit wel een kop op zeg maar.

Haar sokken en vooral het vele haar wat ze heeft is gelukkig meegekomen van haar vaders kant. Maar ook de Fjorden beginnen te veranderen. In Noorwegen beginnen het soms meer paarden te worden dan koudbloed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:35

Ik zit met smart te wachten op het koopcontract. Maar nog niks ;(.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:37

Mama poes boos op mij omdat kitten zelf bij mij is gaan liggen. Voed dan je kinderen op ik vind het wel gezellig en lig lekker te maffen. :')

Alleen nu verzinnen hoe ik ga eten en drinken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:56

Ik moet naar de wc, maar er lig een kitten heerlijk te maffen op schoot. :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:58

Hier wederom een kat overgegeven en een naast de SCHONE! bak gescheten _-:(

Ik heb het trouwens steeds zo warm, word er niet goed van. Nu gewoon een hoodie aan en dat gaat goed, maar zodra er een jas overheen gaat..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:10

Collega met corona die nog niet klachtenvrij is maar toch al hier is en aan het werk.

Ga lekker naar huis :')

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 15:24

Ik krijg mijn depressies maar niet onder controle |o

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 15:48

Zebrastreep schreef:
Collega met corona die nog niet klachtenvrij is maar toch al hier is en aan het werk.

Ik heb ook covid en nog klachten (hoesten), maar volgens het rivm ben ik uit quarantaine nu. De eerste klachten zijn langer dan 10 dagen geleden, dus dan mag je alles weer. Ondanks dat werk ik in ieder geval morgen thuis (en ik vermoed donderdag ook); ik werk in een ziekenhuis en ondanks dat ik zelf geen patiënten kan aansteken, kunnen collega’s met wie ik contact heb dat wel. Bovendien wil ik die collega’s ook niet aansteken.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 15:53

Hilary schreef:
Zebrastreep schreef:

Ik heb ook covid en nog klachten (hoesten), maar volgens het rivm ben ik uit quarantaine nu. De eerste klachten zijn langer dan 10 dagen geleden, dus dan mag je alles weer. Ondanks dat werk ik in ieder geval morgen thuis (en ik vermoed donderdag ook); ik werk in een ziekenhuis en ondanks dat ik zelf geen patiënten kan aansteken, kunnen collega’s met wie ik contact heb dat wel. Bovendien wil ik die collega’s ook niet aansteken.

Maar jij hebt keurig 10 dagen gewacht. Voor deze collega dag 6... en gisteren ook al gewerkt dus geen 5 dagen plus 24 uur aangehouden.

Ik ben toen ook na 10 dagen weer naar buiten gegaan alleen nog even gewacht met naar een kwetsbaar iemand.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 16:46

Zebrastreep schreef:

Bij ons is het beleid dat je met milde klachten gewoon moet komen werken :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 16:53

Ik vind metro's echt vies en de mensen die er in zitten nog viezer. Bwegh! Volgende keer pak ik wel een andere route, duurt langer maar iig geen metro's.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 17:16

Ik heb teveel planten :+
Afbeelding
Het stekhoekje
Afbeelding
De eettafel (in my defense de orchidee is niet van mij)
Afbeelding

Afbeelding

Mijn ouders gaan zo blij met me zijn :')

Ach, voor hun misschien een stok achter de deur om hun huis zsm af te hebben :+

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 17:36

Ik heb mijn kerel ervan kunnen overtuigen dat ik de dag niet doorkom zonder kapsalon, want dat wist ik echt zeker. Nu is de bestelling geplaatst en heb ik onredelijk veel trek in nacho's. ;(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 17:40

denisesilver schreef:
[ [url=m/2YkTAx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het stekhoekje
[ [url=m/MFeS24.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zVrajB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/x0NrhT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Teveel planten? Wat betekent dat?

Staat die thea nu in een wijnfles :P?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 17:50

Vaatwasser is stuk dus moest sushi bestellen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 18:14

Ik ben eten vergeten uitleggen en de frituur is toe

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:16

_San87_ schreef:
denisesilver schreef:
[ [url=m/2YkTAx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het stekhoekje
[ [url=m/MFeS24.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zVrajB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/x0NrhT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Teveel planten? Wat betekent dat?

Staat die thea nu in een wijnfles :P?

Ja, en de pannenkoek in een bierflesje :')

Die kan eigenlijk niet tegen zoveel water, maar moet even toeschieten voordat ik die kan potten.

Ik heb koppijn vanuit m'n nek cq schouder en moet nog een hele maand mee. Ga niet in/voor de btw-maand naar de fysio.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:19

Ik heb mijn pannenkoek plantje vermoord. Weet gelijk waarom ik het bij orchideeën en luchtzuivering planten hou. :')