Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
M_D_H schreef:Je kan een ander zijn mening geen bullshit noemen![]()
![]()
Ik ben jaren geleden aangerand, ik voel mij heel ongemakkelijk om dit soort intieme momenten, zoals naar de wc gaan, te doen in het bijzijn van een man.
Weegt belang van een trans of nonbinair persoon dan zwaarder dan mijn trauma? En waarom?
Is die persoon meer waard dan dat ik ben? Want dat zou dan wel zo moeten zijn natuurlijk, als het belang van deze personen zwaarder wegen dan mijn gevoelens.
Anyway, ik zeg nergens dat genderneutrale wc's niet mogen he, ik erken het gevoel van de trans en nonbinaire personen echt wel, maar mijn gevoel en trauma zou net zo veel waard moeten zijn.
Daarom ben ik een voorstander van 3 type wc's, zodat ieder zelf kan kiezen
Hilli schreef:Een beetje zoals in je badkamer thuis.Shenavallie schreef:Wat is het verschil in toilet dan? Hebben de gender neutrale toiletten een gat in de grond, net als in Frankrijk en Italië?
Niks. Het is een hokje met een plee er in waar je je behoefte kwijt kunt. Alleen staat er op de deur geen genderspecifiek pictogram.
Telpeva schreef:Biecht naar aanleiding van een discussie in een ander topic
Vaak genoeg snap ik echt geen hol van de Nederlandse taal, en als ik dan een tekst typ dan hoop ik dat er niet teveel fouten in staan. Ik ben gewoon naar school geweest, heb altijd geoefend, altijd mijn stinkende best gedaan maar de kwartjes landen gewoon niet. Ik heb echt geen talenknobbel...![]()
Ps ik heb dat ook met koken, bij mij komen eten is een soort roulette, je weet nooit hoe het uit de pan of uit de oven komt hierik doe zo mijn best! Maar nee
![]()
Urbanus schreef:Nee zo bedoel ik het niet, ik wil je trauma ook echt niet bagatelliseren.
Ik denk alleen dat de kans dat iemand wordt aangerand op een heel druk toilet in een kroeg of bar best wel klein is?
3 toiletten lijkt mij ook ideaal.
Niwla schreef:Ik snap dat wel.Een spinnenfobie is ook niet echt een reëele angst, net als hoogtevrees, claustrofobie en noem maar op. De kans dat een spin je iets aandoet, je van een toren afvalt of dood gaat in een klein hokje is klein maar de angst is heel echt.
Ik zou me ‘s avonds op een rustig station bijvoorbeeld ook prettiger voelen in een damestoilet dan in een genderneutraal toilet.