[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 15:25

Maar je weet ook dat ze op zo'n dag toch allemaal vrij zijn?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 15:34

Ja maar als je vriend gewoon fulltime werkt moet je wel hè.

Maar dat ze vrij zijn betekent niet dat ze mogen gillen en spelen in een museum. Daarbij is dit toch het topic om erover te klagen?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 07:17

Pfff gister was de hel!!

Eerst in de ochtend op mijn werk. Meisje en oma gingen " gezellig een croissantje eten". Maar dat kind probeerde haar stembanden uit tot hoe hard en hoe hoog ze kon " lalalaloelieloe-en". Oma zei er niets van en het ging steeds harder. Ik kan slecht tegen harde schelle geluiden en hoopte dat een strenge blik genoeg was. Helaas niet. Tot ik zei dat ik mijn klanten niet meer kon verstaan en of het wat zachter kon?! Toen ging oma en kind gepikeerd weg.

In de avond ging ik naar de bios naar een Nederlandstalige film. ( Geen kinderfilm, leek me.) Het was wel kindertijd, maar de film draaide alleen maar om 18.20u. Zaten er zoveel kinderen in de zaal, en niemand netjes de film kijken he? Steeds er doorheen gekwaak en tijdens een matige seksscene wisten de volwassenen niet hoe snel ze de ogen van de kinderen moesten bedekken.

Daarna maakte ik de grootste fout van de dag: eten bij de Mac. Dat was natuurlijk een groot kinderparadijs en spelen zonder op standje luid, luider, luidst kunnen kinderen tegenwoordig niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 08:17

Ik had gisteren in de voormiddag dienst op onze consultatie. Ook weer mogen meegenieten van flink gekrijs en drama. Gelukkig heeft de arts dat best snel gecounterd.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 07:52

Afbeelding loool

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 12:06

Nou, afgelopen donderdag voor het eerst in jaren kon ik eindelijk weer meedoen met een mudrun. Precies op mijn verjaardag, super leuk.
Had een van de vrienden besloten dat haar 12 jarige zoon mee ging doen. Ok, kan... Nou, hij had er dus helemaal geen zin in. Al na een kilometer vroeg ik of hij niet gewoon terug kon naar het startpunt en daar op ons wachten, maar helaas. Mocht niet van de moeder. Uiteindelijk kwam er een 7 jarige fanatiekeling spontaan aansluiten bij onze groep en dat hielp iets.
Nu wilde die vriendin dr zoon weer meevragen voor de volgende keer, maar de rest van de groep zei unaniem nee. Gelukkig!

Ik vond het wel balen, ik had er echt naar uitgekeken en nu was het meer een wandeling met kinderen geworden #)

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 12:26

Dat is wel balen. Bij een mudrun is het juist leuk om het samen te doen. Bij een normale wedstrijd kun je nog gewoon je eigen tempo gaan. Wel fijn dat je niet de enige was die het geen goed idee vond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:18

Beetje jammer..

Met mijn conditie en knie ellende zou een wandelende koter mee prima wezen. Zolang ie niet gaat klagen en het maar leuk vindt. Dan kan ik die blaag aanwijzen waarom ik wandel _O-

Ik ging dit keer goed voorbereid zijn.. nog 3 weken tot de volgende strong viking. Conditie 0,0 Kracht 0,0 Zin 100 _O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:25

Hahaah dat wordt afzien :P mijn volgende is hopelijk weer helemaal kindvrij, wel maar 5km

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:12

Ach de vorige keren ging het ook prima.. alleen zo mag ik van mezelf nooit overstappen naar 13 kilometer :+

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 07:31

Ik heb gisteren de bosjes geschampt met mijn scooter, omdat de tegenliggende schoolgaande jeugd heel het fietspad inpalmde. Zoals altijd moeten ze perse met 4 naast elkaar rijden. Ik kom in de andere richting aangereden, maar dat zien die sukkel niet vanachter het hoekje natuurlijk.

Het is een tweerichting-fietspad hoor. En lekker breed - maar dus omdat het voor twee richtingsverkeer is, niet zodat jullie in groep kunnen fietsen.

Verkeersregels zijn blijkbaar moeilijk voor degenen die (nog) geen rijbewijs hebben. Zal ik de bosjes maar meehebben, ugh.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:12

Vriendin die klaagt dat ze zo weinig met ons heeft kunnen praten tijdens een high tea.
Zij had als enige haar kruisgespuis van een paar maanden oud mee genomen en geeft nog borstvoeding, ook op verzoek.

Ben ik dan de enige die denkt: Dat had je toch kunnen zien aankomen?

Het was best gezellig, maar we hebben geen enkel gesprek af kunnen maken omdat die kleine begon te krijsen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:31

Luxorvalkje schreef:
Vriendin die klaagt dat ze zo weinig met ons heeft kunnen praten tijdens een high tea.
Zij had als enige haar kruisgespuis van een paar maanden oud mee genomen en geeft nog borstvoeding, ook op verzoek.

Ben ik dan de enige die denkt: Dat had je toch kunnen zien aankomen?

Het was best gezellig, maar we hebben geen enkel gesprek af kunnen maken omdat die kleine begon te krijsen.

Dit heb ik laatst ondervonden bij een hele aangename baby, die niet huilde en niet de borst kreeg.
Maar het gesprek werd door de aanwezigheid van de baby alsnog constant onderbroken. Heel ongezellig vond ik dat. Het scheelde volgens mij ook wel dat we bij hen thuis waren, waar alles voorhanden is voor de baby. Als zij bij ons over de vloer komen (met de baby) ervaar ik hun gezelschap veel gemoedelijker, volgens mij omdat ze hier niet thuis zijn en dus niet 100x over en weer kunnen lopen om een ander stuk speelgoed of wat dan ook te gaan halen voor de baby. Hier werd het kind gewoon te slapen gelegd, 1x een luier verschoond en 1x een papfles opgewarmd.
Daar moesten er 100 speelgoedjes gehaald worden, en natte doekjes, en fopspenen, en papflessen, fruitpapjes, enzoverder. Na een uur dacht ik "was ik maar thuis gebleven, had veel gezelliger geweest" -O-

Ommenduur begin je maar stomme, korte gesprekken te voeren over het weer oid, omdat een langer gesprek toch telkens onderbroken wordt.

Onderweg naar huis maakte ik er een opmerking over tegen mijn vriend. "Was niet zo gezellig he?"
Hij had zoiets van "ik ben ZO blij dat jij hetzelfde voelt" :') Hij zei ook nog "wel fijn dat het kind niet echt huilt he". En ik had zoiets van... wanneer had ze dan moeten huilen? Ze zijn er de godganse tijd mee bezig geweest :')

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:57

Ik heb gelukkig een hele fijne ervaring met vrienden met een baby. We hadden met een stuk of 6 een spellen avond en een stel had de baby bij. Hele avond geen last van gehad. Moeder heeft een keer moeten voeden en verder hebben we de hele avond door kunnen spelen.
Dit doen ze ook vaker en die baby slaapt daardoor echt door alles heen, ook op vreemde plekken.

Hebben ook wel eens dat we om 8 afspreken en dat de dochter van iemand anders nog niet naar bed is. Dan spelen we 1 spel met z’n alle wat ze ook kan spelen als vervanging voor verhaaltje voor het slapen en dan gaat ze daarna heel tevreden naar bed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 14:21

Hoe ouder ze worden hoe vaker ze wakker zijn en hoe meer verschillende prakjes ze krijgen naast hun fles. De wurm van schoonfamilie was ook steeds braaf en zoet, nu ook nog maar ze is er steeds meer bij qua wakker zijn. Dus meer entertainment nodig, moeders constant heen en weer voor flesje/tiet, fruitpapje, groentenprakje etc en de bijhorende schijtluiers. God wat stinken die zeg.
Hier zetten ze haar altijd en overal in wipstoeltje in het midden van de kring zodat ze letterlijk in het centrum van de aandacht zit. Tenzij een gesprek kindgerelateerd is duurt er ook nooit wat langer dan 5min of tot ze weer eens kwijlbubbels begint rond te spetteren.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 14:32

Ik word heel erg jeukerig van al die verkleinwoorden. :r

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 16:41

Ja inderdaad. Kleine kindjes met pakjes prakjes op hun kleertjes

Blurghhhh

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 16:42

Wij zaten van de week op de boot naar een Waddeneiland. We boeken bewust buiten de vakanties om en wat krijgen we? Stuk of 5 schoolkampen op de boot. Ik. Werd. Gek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 16:54

Wij hebben ons vanmiddag verbaasd over de immense hoeveelheid gekrijs die de laatste tijd vanaf het schoolterrein om de hoek komt. Voor Corona hoorden we de kinderen ook weleens als er ramen op kiep stonden en de wind zat slecht, maar dat was niet zo vaak. Nu zei vriend vandaag, nadat ik vroeg waar er massamoord aan de gang was, dat dat dus standaard is geworden tijdens de pauzes.

Christus zeg, er tegenover zit een leuke kroeg met fijn terras. Ik begrijp nu wel waarom ze onlangs vertelde over "buurtlawaai" en dat de klanten daarom amper gebruik maken van die zitplekken. Colère zeg.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 20:49

Gesprekken met ouders in de buurt van kinderen is niet te doen. Ik vind dat altijd ook wel lastig. Een serieus gesprek kan niet, want het kan (en wordt vaak ook) opeens worden onderbroken doordat het kindje iets doet of zegt of vraagt. En vaak is daarna het gehele gesprek okk weer vergeten. Best lastig vind ik dat....

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 20:59

Wij leerde vroeger als de volwassenen praten hou je je mond. Maar dat bestaat niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:02

Nee, nu moet je er vooral hard doorheen roepen ..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:06

Vooral steeds harder roepen tot je de aandacht krijgt :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:07

En dat lukt. Dus dat blijft zich herhalen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:09

Pavlov