Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
iirrssjjee schreef:Vandaag zou de krachtigste Aurora zijn sinds heel lang (ik geloof een maand) maar waar wij zitten is 100% bewolking(we zitten in Lapland). En we hebben al het geluk gehad dat we een prachtige Aurora hebben meegemaakt op onze 2e dag hier, maar die was niet zo fel en heftig als dat hij vandaag gaat worden
En i know, er zijn mensen die hier 2 weken heen gaan en het niet 1x te zien krijgen, maar toch is dit wel ff balen...
Pandora2 schreef:De Europese Commissie heeft aan gas- en kernenergie een groen label gehangen...![]()
nicole_floor schreef:_San87_ schreef:
Klopt. Ook een goede keuze, vooral met het oog op de ontwikkelingen op het gebied van kernfusie.
Ik ben best wel fan van kernenergie. Maar snap ook dat mensen naar tsjernobil er een beetje bang boor zijn.
_San87_ schreef:nicole_floor schreef:Ik ben best wel fan van kernenergie. Maar snap ook dat mensen naar tsjernobil er een beetje bang boor zijn.
Ik ook. Al is Tsjernobyl een menselijke fout, waar protocollen genegeerd werden en te grote risico's werden genomen. Tegenwoordig met computersturing nagenoeg onmogelijk. Natuurrampen zijn weer een ander verhaal. Dat is wel een ding. En kernsplitsing is in principe ook een heel schone manier van energie opwekken, op t afval na. Dat is met kernfusie wel weer anders.
Kernfusie is de toekomst, daar ben ik van overtuigd.
AmyII schreef:_San87_ schreef:
Ik ook. Al is Tsjernobyl een menselijke fout, waar protocollen genegeerd werden en te grote risico's werden genomen. Tegenwoordig met computersturing nagenoeg onmogelijk. Natuurrampen zijn weer een ander verhaal. Dat is wel een ding. En kernsplitsing is in principe ook een heel schone manier van energie opwekken, op t afval na. Dat is met kernfusie wel weer anders.
Ik ook. Is oneindig en in principe schoon, tenzij er fouten worden gemaakt/ rampen zijn. Er moet ‘alleen even’ een goede oplossing komen voor het afval ervan.
Ik ook. Is oneindig en in principe schoon, tenzij er fouten worden gemaakt/ rampen zijn. Er moet ‘alleen even’ een goede oplossing komen voor het afval ervan.
_San87_ schreef:AmyII schreef:Ik ook. Is oneindig en in principe schoon, tenzij er fouten worden gemaakt/ rampen zijn. Er moet ‘alleen even’ een goede oplossing komen voor het afval ervan.
Kernfusie heeft geen radioactief afval, het is wat anders dan kernsplitsing, wat wel radioactief afval geeft.
Kernfusie heeft geen radioactief afval, het is wat anders dan kernsplitsing, wat wel radioactief afval geeft.
My bad, ik vergiste me. Maar net wat LoveBodin zegt, er moet (mag!!!) nog veeeeel onderzoek naar gedaan worden.
black_kelpie schreef:iirrssjjee schreef:Vandaag zou de krachtigste Aurora zijn sinds heel lang (ik geloof een maand) maar waar wij zitten is 100% bewolking(we zitten in Lapland). En we hebben al het geluk gehad dat we een prachtige Aurora hebben meegemaakt op onze 2e dag hier, maar die was niet zo fel en heftig als dat hij vandaag gaat worden
En i know, er zijn mensen die hier 2 weken heen gaan en het niet 1x te zien krijgen, maar toch is dit wel ff balen...
Dat is balen jaDe eerste van het seizoen in augustus was waargenomen 2 dagen nadat wij weg waren uit Lapland, dat was ook tof
maralyn schreef:Stress is er uit.
Mijn energie ook.
Veel behaald deze week. En ben er echt sterker van geworden.
Nu ben ik kapot.