Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 18:35

Jep. Kern is er ook bij.

En je hebt ook nog veel 'open verbrandingsovens '. Al decennia lang brandt het afval 24u per dag, gewoon in de buitenlucht.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 18:40

Jeetje M_D_H dat is echt balen :(:)

Appeltje_1

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 18:47

Zoveel kramp. Moet zo naar stal en een les rijden O:)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 18:58

Heel licht streepjen op de zelftest vanmorgen. Ik werk bellen 'kom maar gewoon werken we voorkomen het toch niet meer' helemaal prima niet mijn verantwoording maar het voelt niet goed. Had daarna een negatieve en net nog een gedaan ook negatief.

Daarnaast ook nog een best pittig functioneringsgesprek gehad waarbij er helaas wel naar voren is gekomen dat het voor mij wel ophoudt hier wat ik ook wel vindt. Maar ben wel mijn gevoel kwijt en gedachtes even kwijt erover. Ze waren wel geschrokken van hoe ik over bepaalde dingen dacht dus dat heeft gewerkt.

Maar nu voel ik mij helemaal verrot. Ik kan voor mijn idee wel uren gaan slapen.

En dat een test inplannen haast onmogelijk lijkt hier. Dichtstbijzijnde zit 5 min verderop maar ik krijg steeds Groningen of Emmen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 19:11

Vet balen MDH…
Ik ken het gevoel helaas.

Captain heel goed dat je probeert je kat in de tuin te houden. Deden meer mensen dat maar. +:)+

Pff ik ben echt een beetje klaar met mijn opleiding. Heb ik het ene ding geregeld, is er weer wat anders niet goed en het kan nooit allemaal in 1x gezegd worden. Nee ik moet er weer achteraan bellen en dan wordt pas weer duidelijk wat ze nu dan weer willen zucht.

Ik moet nu weer achter iets aan waar ik zelf niet eens iets aan kan doen. Ik ben er voor afhankelijk van mijn oude leerbedrijf. Dus maar weer een berichtje gestuurd of er aub nog iets goedgekeurd kan worden door mijn leermeester. Ik ben daar al sinds half september weg :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 19:23

Vandaag zou de krachtigste Aurora zijn sinds heel lang (ik geloof een maand) maar waar wij zitten is 100% bewolking :( (we zitten in Lapland). En we hebben al het geluk gehad dat we een prachtige Aurora hebben meegemaakt op onze 2e dag hier, maar die was niet zo fel en heftig als dat hij vandaag gaat worden :(

En i know, er zijn mensen die hier 2 weken heen gaan en het niet 1x te zien krijgen, maar toch is dit wel ff balen...

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 19:46

iirrssjjee schreef:
Vandaag zou de krachtigste Aurora zijn sinds heel lang (ik geloof een maand) maar waar wij zitten is 100% bewolking :( (we zitten in Lapland). En we hebben al het geluk gehad dat we een prachtige Aurora hebben meegemaakt op onze 2e dag hier, maar die was niet zo fel en heftig als dat hij vandaag gaat worden :(

En i know, er zijn mensen die hier 2 weken heen gaan en het niet 1x te zien krijgen, maar toch is dit wel ff balen...

Dat is balen ja -O- De eerste van het seizoen in augustus was waargenomen 2 dagen nadat wij weg waren uit Lapland, dat was ook tof ^)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 19:54

Pijn aan mijn enkel. Rot gevoel hebben omdat ik nog niet naar mijn werk kan, omdat ik nog geen 20 meter pijnvrij kan lopen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 19:55

Pandora2 schreef:
De Europese Commissie heeft aan gas- en kernenergie een groen label gehangen... >;) :x

Ja, goed nieuws! Op die manier kan gas de grootste energieleverancier worden en kan bruinkool e.d. de ban in. Gas is van alle fossiele brandstoffen het meest schoon qua verbranden en er is nog geen zicht op dat renewables dat aandeel kunnen overnemen.

Laat de onderhandelingen met Amerika beginnen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 19:56

nicole_floor schreef:
Pandora2 schreef:
De Europese Commissie heeft aan gas- en kernenergie een groen label gehangen... >;) :x

Kern is ook groene energie?

Klopt. Ook een goede keuze, vooral met het oog op de ontwikkelingen op het gebied van kernfusie.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 20:16

Dat mensen overal en nergens dingen over andere mensen kunnen zeggen op de meest vreselijke manieren en ik maak 1 opmerking die ik als grapje bedoelde en wordt nog net niet geblokkeerd :evaw:

Zucht en door!

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 20:24

_San87_ schreef:
nicole_floor schreef:
Kern is ook groene energie?

Klopt. Ook een goede keuze, vooral met het oog op de ontwikkelingen op het gebied van kernfusie.

Ik ben best wel fan van kernenergie. Maar snap ook dat mensen naar tsjernobil er een beetje bang voor zijn. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 20:30

nicole_floor schreef:
_San87_ schreef:

Ik ben best wel fan van kernenergie. Maar snap ook dat mensen naar tsjernobil er een beetje bang boor zijn. :=

Ik ook. Al is Tsjernobyl een menselijke fout, waar protocollen genegeerd werden en te grote risico's werden genomen. Tegenwoordig met computersturing nagenoeg onmogelijk. Natuurrampen zijn weer een ander verhaal. Dat is wel een ding. En kernsplitsing is in principe ook een heel schone manier van energie opwekken, op t afval na :\. Dat is met kernfusie wel weer anders.

Kernfusie is de toekomst, daar ben ik van overtuigd.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 20:32

_San87_ schreef:
nicole_floor schreef:
Ik ben best wel fan van kernenergie. Maar snap ook dat mensen naar tsjernobil er een beetje bang boor zijn. :=

Ik ook. Al is Tsjernobyl een menselijke fout, waar protocollen genegeerd werden en te grote risico's werden genomen. Tegenwoordig met computersturing nagenoeg onmogelijk. Natuurrampen zijn weer een ander verhaal. Dat is wel een ding. En kernsplitsing is in principe ook een heel schone manier van energie opwekken, op t afval na :. Dat is met kernfusie wel weer anders.

Ik ook. Is oneindig en in principe schoon, tenzij er fouten worden gemaakt/ rampen zijn. Er moet ‘alleen even’ een goede oplossing komen voor het afval ervan.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 21:23

AmyII schreef:
_San87_ schreef:

Ik ook. Al is Tsjernobyl een menselijke fout, waar protocollen genegeerd werden en te grote risico's werden genomen. Tegenwoordig met computersturing nagenoeg onmogelijk. Natuurrampen zijn weer een ander verhaal. Dat is wel een ding. En kernsplitsing is in principe ook een heel schone manier van energie opwekken, op t afval na :. Dat is met kernfusie wel weer anders.

Ik ook. Is oneindig en in principe schoon, tenzij er fouten worden gemaakt/ rampen zijn. Er moet ‘alleen even’ een goede oplossing komen voor het afval ervan.

Kernfusie heeft vrijwel geen nucleair afval. Ongeveer net zoveel als een kolencentrale aan nucleair afval produceert.
Het is volgens mij zelfs theoretisch mogelijk om, wanneer we dus unlimited energy hebben, kernafval zo te manipuleren dat het veilig is. Op dit moment is dat niet te doen, kost veel te veel energie. Maar met kernfusie, als het werkt (kleine disclaimer, als student kernfusie hier, het werkt nu gewoon nog niet), moeten we ons eerder zorgen maken over dat de zon er mee ophoudt dan dat we geen brandstof meer hebben.

Helaas is kernfusie op dit moment vooral experimenteren, maar wie weet over twintig jaar (dat roepen we al vanaf 1980 natuurlijk haha).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 21:46

AmyII schreef:
_San87_ schreef:

Kernfusie heeft geen radioactief afval, het is wat anders dan kernsplitsing, wat wel radioactief afval geeft.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 21:48

Stress is er uit.
Mijn energie ook.

Veel behaald deze week. En ben er echt sterker van geworden.

Nu ben ik kapot.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 22:03

_San87_ schreef:
AmyII schreef:

Kernfusie heeft geen radioactief afval, het is wat anders dan kernsplitsing, wat wel radioactief afval geeft.

My bad, ik vergiste me. Maar net wat LoveBodin zegt, er moet (mag!!!) nog veeeeel onderzoek naar gedaan worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 22:10

AmyII schreef:
_San87_ schreef:

My bad, ik vergiste me. Maar net wat LoveBodin zegt, er moet (mag!!!) nog veeeeel onderzoek naar gedaan worden.

Dat gebeurt ook. In Amerika zijn ze er een aantal keren in geslaagd brandend plasma te genereren en een poosje in stand te houden. Dat is al een belangrijke stap. Die fusiereactie leverde 0,36kWh op. Weinig, maar het is een begin :j.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 23:11

black_kelpie schreef:
iirrssjjee schreef:

Dat is balen ja -O- De eerste van het seizoen in augustus was waargenomen 2 dagen nadat wij weg waren uit Lapland, dat was ook tof ^)

Aaah ook echt vet banketstaaf! We hebben elke paar minuten gekeken maar helaas niks meer dan een heeeeeeeel vaag groen streepje :( die je niet eens zou opvallen als je er niet op let, helaas!

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 23:26

Ik heb zin in pizza :')
Ik heb niks gegeten voor avondeten, behalve een ontbijt koek. Moest snel weg.

Maar nu heb ik ontzettende honger -O- Lig al in bed, in pyjama en alles.... Uuuugh!

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 23:29

maralyn schreef:
Stress is er uit.
Mijn energie ook.

Veel behaald deze week. En ben er echt sterker van geworden.

Nu ben ik kapot.

Goed gedaan. Nu lekker even uitrusten :(:).

Ik ben ook helemaal leeg en moe. Blijf meer en meer respect hebben voor chauffeurs iedere keer als ik lange ritten moet maken met de auto (>200km), vind het toch maar zwaar.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 23:35

Ineens misselijk door Facebook. Heb een vorm van motionsickness waarbij je misselijk wordt van bewegend beeld en momenteel is zelfs scrollen op bokt al teveel. Ga dan ook maar slapen en hopen dat het morgen beter is

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 23:47

Ik heb ontzettend veel zin om een Penny magazine te lezen, maar heb uiteraard al mijn penny’s al lang weg gedaan :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 23:51

LiannePuthzy schreef:
Ik heb ontzettend veel zin om een Penny magazine te lezen, maar heb uiteraard al mijn penny’s al lang weg gedaan :')

Ik mis mijn penny's soms ook wel :')