Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 14:07

Vanmorgen 2e vaccinatie laten zetten en nu heb ik t heet alsof ik in een heet bad zit en tegelijkertijd gewicht hef :'). Ook gaat m'n arm steeds meer pijn doen.

Twijfel of ik naar huis ga.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 14:16

mirna6308 schreef:
Staat het niet online? In magister of somtoday ofzo? En dan bij profiel...

Erg vervelend, dank ik!

Nee, je kunt je op blackboard aanmelden bij de leermodules om bij de lesstof te komen maar dat zijn alleen de vakken voor de eerste 2 jaar. Die heb ik afgerond, ik moet nu een vak volgen dat normaal gesproken samen gaat met een project. Helaas kun je je niet aanmelden voor het project of het vak. De code van het vak is ook niet bekend dus ik kan het niet achterhalen in het roosterprogramma.
Op de site is ook niets te vinden, op mijn persoonlijke pagina ook niet... ik ben al een paar weken aan het zoeken maar echt niets te vinden

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 14:39

Zebrastreep schreef:
Flink baalmoment op mijn werk... Heel vervelend aangesproken , wel terecht ik had gisteren een fout gemaakt was niet had gemoeten. Maar het heeft geen ernstige schade in mijn ogen gegeven. Maar de manier waarop vond ik echt niet fijn! Kreeg er een naar gevoel van. Gelukkig trok diegene wel wat bij toen ik zei dat ik het absoluut niet expres deed. Maar de manier waarop was gewoon niet fijn en ik heb er de hele dag mee in mijn kop gezeten. Heb mij nog nooit zo aangevallen gevoelen hier op dit werk...

Tuurlijk ben ik hier al een tijdje , maar sinds kort heb ik meer verantwoordingen gekregen , maar dat betekend ook dat er foutjes gemaakt gaan worden. En ik vindt het zo tegenstrijdig als er bijna 3,5 jaar wordt gezegd fouten maken mag hé is niks mis mee het ergste wat er kan gebeuren is als er brand uit breekt of iemand plots overlijd.

En dan maar afvragen waarom ik bang ben om fouten te maken. Juist hierom omdat ik tot nu toe altijd op een niet fijne manier werd aangesproken. Ben daar behoorlijk allergisch voor en voor mijn zelfvertrouwen is het gewoon niet goed. Hele tijd nu aan mijzelf getwijfeld en nu denk ik dat ik het toch niet alleen kan.

Is het raar om met diegene het tijdens een gesprek weer te benoemen? Niet dat het niet terecht was ik heb inderdaad een fout gemaakt , maar meer de manier waarop ik aangesproken ben daar een heel naar gevoel aan over heb gehouden.

Wat bij mij altijd heel goed helpt, is proberen te relativeren.

Relativering nummer 1: echt terechte kritiek (wanneer je dus daadwerkelijk een aanwijsbare fout hebt gemaakt) komt zelden tot nooit echt lekker over. Je voelt je altijd verongelijkt, je dag is sowieso minder leuk en je steekt het altijd in je hoofd. Uiteraard speelt de manier waarop de kritiek overgebracht wordt hier een rol in, maar mij hielp het altijd goed om te bedenken dat ik me toch negatief zou voelen, dat ik dit negatieve gevoel maar even moet accepteren en dat er morgen een nieuwe dag is om er vol goede moed tegenaan te gaan.

Relativering nummer 2: bedenken dat communicatie inderdaad niet altijd gaat zoals het in de managementboeken beschreven staat. Soms heeft iemand een slechte dag, is jouw fout de druppel die de emmer doet overlopen, zorgt de fout ervoor dat iemand anders meer werk heeft,... en dan is het ook menselijk dat die even harder communiceert. Het mag nooit de bedoeling zijn om een hele bak stront over iemand uit te kiepen of te gaan schelden, maar ik heb het op mijn werkvloer ook al wel eens meegemaakt dat kritiek veel harder gebracht wordt dan nodig. Meestal schrikken beide partijen daar zo erg van dat het al snel achteraf 'goedgemaakt' wordt. Het kan dus ook meer aan de collega zelf liggen (hoe vol die zijn emmer is) dan aan jou.

Als ik na deze relativeringen nog steeds denk van "goh nee, ik heb er echt geen vrede mee met hoe dit naar mij toe gecommuniceerd is, dit was er echt over" dan zou ik het gesprek aangaan met de persoon in kwestie.

Je moet niet bang zijn om fouten te maken, het credo 'fouten maken mag' kan nog steeds gelden, maar dat wilt niet zeggen dat iedere fout met een glimlach en een troostend woord onthaald moet worden natuurlijk.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 15:02

_San87_ schreef:
Vanmorgen 2e vaccinatie laten zetten en nu heb ik t heet alsof ik in een heet bad zit en tegelijkertijd gewicht hef :'). Ook gaat m'n arm steeds meer pijn doen.

Ik heb geen vaccin gehad maar had net een doek nodig voor mijn zweethoofd :')
Het is in ene echt bloedheet hier.
Maar als jij je echt niet lekker voelt na het vaccin zou ik naar huis toe gaan, als je ongelukken krijg of fouten gaat maken is ook niet fijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 15:04

Aan mezelf... Ik kan sinds vanochtend niets meer binnen houden, zelfs geen thee :r

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 15:09

Dat ik een middagdutje moet/wil doen maar dat mijn oppas puppy weigert toe te geven aan zijn behoefte aan een middagdutje. :+

Edit: foto met eigenwijze blik als bewijs. :=

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 15:14

tirzasarah10 schreef:
_San87_ schreef:

Ik heb geen vaccin gehad maar had net een doek nodig voor mijn zweethoofd :')
Het is in ene echt bloedheet hier.
Maar als jij je echt niet lekker voelt na het vaccin zou ik naar huis toe gaan, als je ongelukken krijg of fouten gaat maken is ook niet fijn.

't Zweet brak me al uit toen ik een keukendoekje over de eettafels op t werk haalde :=.

Ben dus ook naar huis gegaan, hopelijk valt t mee, uiteindelijk.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 15:33

Ik had een aantal dagen geleden iets moeten uitzoeken voor iemand, heel bericht gestuurd toen, stelt die vandaag dezelfde vraag en reageerde ik geïrriteerd dat ik daar al een hele uitleg over had getypt. Werd niet in dank afgenomen dat ik geïrriteerd reageerde :Y)

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 15:52

De ongesteldheid gevoelens komen hard aan |( |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 16:08

Klant die kwaad is omdat de uren morgen niet meer kosteloos kunnen geannuleerd worden. Tja, daar gaat mijn baas over en niet ik. Nu heb ik geen idee of ik morgen moet gaan of niet…

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 16:10

Vrijdag voor ruim €300 een bestelling geplaatst bij EJ, alles gewoon op voorraad. Gisteren kreeg ik mail dat een product uitverkocht was en vandaag krijg ik weer een mail, dat er nóg een product uitverkocht is -O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 16:28

_San87_ schreef:

Tegen mij zei de HA dat ik twee aspirines in moest nemen San, misschien helpt dat.
Sterkte!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 16:30

chanicha schreef:
_San87_ schreef:

Tegen mij zei de HA dat ik twee aspirines in moest nemen San, misschien helpt dat.
Sterkte!

Heb ik vooraf gedaan, ja :j. Wellicht helpen ze en zijn de symptomen minder dan ze anders zouden zijn, geen idee.

Dank je wel!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 16:49

Ik heb de afgelopen 2 weken steeds geprobeerd een afspraak te maken bij een orthopeed.

Telefonisch zo goed als onbereikbaar. Dus ik ben er net extra heen gereden.
Ik geef de verwijsbrief en vraag voor een afspraak.
Oke die is vrij vlot. Of er 2 weken al.

Word er gevraagd wat voor problemen ik heb, en per direct Word er gezegd ohhh dan moet je meer hoogwaardige magnesium nemen. Dat verkopen wij hier ook wel.

Eehhh nee, als er niks uit een fatsoenlijk onderzoek komt.
Dan kan de huisarts eerst bloed afnemen om te kijken of ik daar te korten heb voordat ik dure supplementen ga kopen

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:12

Kan al 2 weken mijn rechterhand en arm vrijwel niet gebruiken, heb vervolgens braaf het advies van de arts opgevolgd door het nog een week uit te zingen met de maximale hoeveelheid pijnstilling die dus gewoon niet tot amper werkt. Volgens haar advies/schema zou ik dan vandaag terecht kunnen bij een fysio, dus ik vol goede moed vandaag meteen contact opgenomen... en daar kan ik pas donderdag terecht. Ik wil gewoon van de pijn af en mijn hand weer kunnen gebruiken damn it! |o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:16

Lestrange01 schreef:
De ongesteldheid gevoelens komen hard aan |( |(

Och jeetje :(:) Probeer je zwanger te worden?
Beterschap en sterkte! :*

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:31

Gesprek bij GGZ gehad over welke behandelingstraject het beste past. Dat is allemaal gelukt, maar heeft een wachttijd van 6 maanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 18:29

Dat men hele familie zegt dat ik mijn opleiding ga verkloten, heb überhaupt mijn eerste dag niet eens gehad daarvoor :') stelletje misgunners

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 18:39

De paniekaanval van vanmorgen die weer totaal nergens over ging.
Dat ik vervolgens 20 minuten tot een half uur aan het hyperventileren ben en ik er, ondanks alle ademhalingsoefeningen, niet zelfstandig uit kwam.
Daar ik daarna, ipv mijn dag af te maken, naar bed moet omdat al mijn energie weg gelekt is.
Dat ik daardoor het gevoel heb dat ik heb gefaald.
Maar vooral dat als ik relativeer, er helemaal geen reden was voor paniek.
Ik had rustig moeten afwachten, moeten blijven ademen, en eerst alle feiten moeten weten voor mijn overactieve brein in paniekmodus vloog :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 18:41

Suzywuzy schreef:
Dat men hele familie zegt dat ik mijn opleiding ga verkloten, heb überhaupt mijn eerste dag niet eens gehad daarvoor :') stelletje misgunners

Gebeurde bij mij ook en ik heb mijn P met een 7.9 gehaald (door de bio vakken, anders was het tegen de 9 geweest) en de afgelopen 3 jaar bij elkaar gemiddeld een ruime 8. Hier en daar zelfs wat tienen gehaald.
Laat je niet van de wijs brengen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 18:41

Pijn in mijn rug, nek, knieën en ogen. Helemaal zat zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 18:46

[***] schreef:
Suzywuzy schreef:

Gebeurde bij mij ook en ik heb mijn P met een 7.9 gehaald (door de bio vakken, anders was het tegen de 9 geweest) en de afgelopen 3 jaar bij elkaar gemiddeld een ruime 8. Hier en daar zelfs wat tienen gehaald.
Laat je niet van de wijs brengen.

Ik heb zelf dyscalculie (niet officieel getest) dus NASK en wiskunde was voor mij zo moeilijk en ik kreeg geen extra tijd maar voor de anderen vakken stond ik er echt mooi voor maar tuurlijk kijken ze hoe slecht nask en wiskunde zijn en mijn inzet daarvoor, terwijl ik meerdere 8en stond voor andere vakken.
Ik ga nu een mbo opleiding met alleen rekenen maar zelfs daarvoor zeggen hun dat ik het ga verzieken omdat mijn inzet zo "klote" was

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 18:47

M_D_H schreef:
De paniekaanval van vanmorgen die weer totaal nergens over ging.
Dat ik vervolgens 20 minuten tot een half uur aan het hyperventileren ben en ik er, ondanks alle ademhalingsoefeningen, niet zelfstandig uit kwam.
Daar ik daarna, ipv mijn dag af te maken, naar bed moet omdat al mijn energie weg gelekt is.
Dat ik daardoor het gevoel heb dat ik heb gefaald.
Maar vooral dat als ik relativeer, er helemaal geen reden was voor paniek.
Ik had rustig moeten afwachten, moeten blijven ademen, en eerst alle feiten moeten weten voor mijn overactieve brein in paniekmodus vloog :roll:

Wat heftig, paniek is zo'n naar iets :knuffel: Het is ook niet zo'n knop die je kan uitzetten. Hopelijk voel je je snel weer wat beter!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 18:48

@Suzywuzy

Gebruik het juist als motivatie om het wel te gaan halen +:)+ Bah vreselijk zo'n familie zeg , ben je mooi klaar mee!

@M_D_H

Niet boos op jezelf zijn dat het een bed dagje is geworden. Paniek komt voor mijn idee altijd op de meest onlogische plekken en tijden.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 18:56

Het is ook gewoon...
Je voelt je zo hulpeloos.
Ik weet op het moment dat het gebeurt dat het onnodig is en toch kan je het niet tegenhouden.