secricible schreef:[ [url=m/iQRHuu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik steel hem van je Femke, sorry
Grinnik

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
SusanH schreef:Die ziet er heel anders uit als het grafiekje van Dissel waarmee hij ons angst in probeert te boezemen voor een 4e golf met 3000 mensen op de IC.
SusanH schreef:Idd ik voel geen urgentie meer, of laat ik het anders zeggen: ik voel niet meer de urgentie die ik vorig jaar wel voelde. Dat heeft denk ik vooral te maken met de aanpak van de overheid, die puur lijkt gebaseerd op angst zaaien bij de mensen even heel kort door de bocht gesteld. Dat is hetzelfde idee als een coach die de hele tijd vanaf de zijlijn loopt te schreeuwen naar je. Daar wordt je na een tijd ook immuun voor. Dan haal je je schouders op, en trek je je eigen plan. Want of je het nu goed of fout doet, geschreeuwd wordt er toch wel. Gaan de cijfers omlaag is het, zie je wel, de maatregels werken. Gaan de cijfers omhoog is het de schuld van de mensen die zich niet aan de maatregels houden. Maar kritisch kijken naar de wijze van communiceren is er niet bij.
SusanH schreef:Maar je vragen stellen bij het nut van veel maatregels, staat niet automatisch 1 op 1 aan je er niet aan houden. Ik houd me aan de maatregelen. Maar ben er wel kritisch over.
Die scenario's zie ik wel als angst zaaien, want van Dissel voorspelt een enorme golf in juni. Dat was de periode waarin vorig jaar juist de getallen enorm omlaag gingen. Mij is absoluut niet duidelijk waarop hij dat baseert. Want de seizoenseffecten lijken hier niet in meegenomen.
SusanH schreef:Het kan ook anders dan onze overheid die maar 3 weken per keer vooruit kijkt. Zweden heeft bijvoorbeeld een hele andere aanpak, die hebben al lang voorzien dat het heel lang gaat duren, en hebben maatregelen gekozen die ook lang vol zijn te houden. Rutte heeft zelf gezegd dat hij toe wil werken naar een stip op de horizon. Ik vind dat een enorm slechte vergelijking:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=54 ... 3056601538
Ann schreef:Morrie schreef:afijn, op 23 maart 2041.......
![]()
Vayo, hoe zouden die mildere maatregelen hebben uitgepakt voor het zorgpersoneel en de IC belasting? Was dit goed gekomen denk je?
secricible schreef:SusanH schreef:Kijk maar naar de cijfers in de VS. Iedere staat kent hetzelfde verloop aan besmettingen. Ondanks de totaal verschillende maatregelen.
Ehm, bron?
Hoe verklaart dat dat Australië behoorlijk covid-vrij is gebleven als het niet aan de maatregelen ligt dan?
SusanH schreef:Maar wat wel interessant is dat ze allemaal rond dezelfde tijd sterk dalen. Ook al is het verloop niet overal gelijk. En als je North en South Dakota neemt, die lopen vrijwel gelijk terwijl in de ene staat veel maatregelen waren. En in de andere juist niet.
Shadow0 schreef:SusanH schreef:Maar wat wel interessant is dat ze allemaal rond dezelfde tijd sterk dalen. Ook al is het verloop niet overal gelijk. En als je North en South Dakota neemt, die lopen vrijwel gelijk terwijl in de ene staat veel maatregelen waren. En in de andere juist niet.
Misschien is er in de VS iets anders veranderd waar alle staten mee te maken hebben? Ik kan wel iets bedenken.