Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:57

mvdende schreef:
juval schreef:
ik lees hier dat veel mensen faliekant tegen voedsel in pot of blik zijn. Terwijl dit volgens mij juist de meest praktische oplossing is als je voedsel langer moet bewaren in tijden van nood. Ik hamster niet, maar ik heb toch mijn voorraadkast wel aardig gevuld met allerlei soorten blik en potgroenten.

Ik ben zeker niet tegen blik en/ of diepvries groenten.

Maar op een doperwtje uit pot/ blik na en een paar verschillende groenten uit de diepvries, vind ik niets uit pot/ blik lekker.

En dan niet van, mwe niet mijn favoriete maaltijd, maar echt kokhalzend niet lekker. Ik zal het met veel moeite en veel kokhalzen wel binnen krijgen als het echt moet, maar dat doe ik natuurlijk alleen in een uiterste noodsituatie! (Als er echt helemaal niets anders te eten is en het wel belangrijk is dat je voedingstoffen binnen krijgt)

Op doperwten na, koop ik dan ook nooit groentjes uit blik/pot.

Uit de diepvries eet ik wel sperziebonen, boerenkool en eventueel soepgroente of een mixed zak groenten voor in saus ofzo.

Als je groenten bij je aardappelen wil eten, dus niet verwerkt in een soep of saus, dan blijven er niet veel groenten lekker, meestal wordt het een slappe smerige boel.

Dat is dus een illustratie van hoe verwend we in de huidige maatschappij zijn he.

De wereld vergaat als we niet kunnen eten wat we willen, als we geen reisjes kunnen maken, als we niet op resto mogen.

Ik snap dat het lastig is hoor. Maar als je klachten hebt en niet weet of je ziek bent, dan is het toch niet te veel gevraagd om je even aan te passen. We zijn allemaal dikke, verwende nesten.

MyWishMax

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:01

Nou, blijkbaar is dat dus wel te veel gevraagd.

Hier in de omgeving ook mensen waarvan puber kind ziek is met verhoging of koorts, maar de ouders gaan gewoon overal heen en wordt niet getest want zal wel griep zijn...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:04

Ach... volgende week zit ik en met mij veel andere mensen uit risicogebieden weer thuis omdat een stelletje pipo's zo stronteigenwijs zijn geweest en nog steeds zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:06

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:11

Ik dacht ergens te lezen (de nos live blog denk ik) dat ze weer het ouderen uurtje terug willen in de supermarkt. Dat zou fijn zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:12

De ach mij overkomt het niet mentaliteit is steeds groter aan het worden voor mijn idee. Maar goed die ouders merken na een dag of 5 dat het toch geen griep is. Terwijl de GGD ook zegt als er maar iemand in het gezin koorts heeft , blijft iedereen thuis. We krijgen teveel eigenwijze mensen in dit land , die denken dat alle regels er zijn om ze te pesten. En de mensen met een zwakke gezondheid moeten de klappen maar opvangen.... triest eigenlijk.

Vriendin van mij waar ik het eerder over had , blijft zelfs met een negatieve test nog binnen. Ze heeft nog steeds verkoudheidsklachten. Ze mag wel weer aan het werk maar beperkt het ook tot daar en slaat de rest nog even over. Nu is er bij haar ook wel een reëel kans dat ze nog met Corona te maken gaan krijgen. Natuurlijk vindt ik het jammer dat we de komende weken nog niet af kunnen spreken, maar we zijn verstandig genoeg om het niet te doen. Beide zijn we student en zeker niet eigenwijs.

Op school zijn er ook een aantal die je er eigenlijk om de 3 seconden op moet wijzen. Mijn slber doet echt haar best en zei ook we worden eruit gezet als we ons er niet aan houden. Top regel wat mij betreft , alleen jammer als 1 of 2 zich er niet aanhouden en de rest wel. Zo sprak ze 2 klasgenoten aan waarvan er een reageert 'ja maar we krijgen het toch wel een keer'. Ik heb er toen erop gereageerd dat ik geen 10 dagen binnen wil zitten maar als zei dat wil ze dat zelf moet weten maar val er geen ander mee lastig. Het werkte wel trouwens ze ging direct weer afstand nemen. Maar ik kan mij er wel ontzettend aan ergeren , werk nou gewoon even mee.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:17

Hier zie ik dat mensen weer meer afstand van elkaar houden en de Jumbo is weer begonnen met het schoonmaken van de winkelwagentjes.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:20

Ik was gisteren in de AH en ik voelde me gewoon echt naar daarbinnen. Geen afstand, mensen duwden je gewoon in hoekjes, ik stond te wachten tot ik ergens langs kon en mensen duwden zich er gewoon langs. Erg onprettig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:26

Dat schoonmaken van de karretjes vind ik wel zo'n flauwekul. Er is nu zoveel onderzoek dat heeft bevestigd dat besmetting via de lucht gaat. Daarbij worden dan de karretjes ontsmet maar verder echt helemaal niks in die hele winkel. Schijnveiligheid :n

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:27

Nou ik vind het wel fijn hoor. Je kunt trouwens volgens mij prima besmet worden door oppervlakken. Als iemand op je karretje niest...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:33

Sheran schreef:
Nou ik vind het wel fijn hoor. Je kunt trouwens volgens mij prima besmet worden door oppervlakken. Als iemand op je karretje niest...

Die kans lijkt mij nog klein als jij je winkelwagentje niet likt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:34

friezenfan2 schreef:
Toen iedereen in maart ging hamsteren hoorde ik dan mensen geen pasta op voorraad heeft staan.
Ik had toen 5 verschillende pasta's in de kast liggen. 2 dichte verpakkingen en de andere waren al aangebroken. Ook heb ik een blik soep op voorraad en en een blikje knakworsten.
Maar veel mensen hadden dat niet en dat vond ik best gek. Ook altijd wel iets van diepvriesgroente in huis.
Er is altijd wel iets van een warme maaltijd te maken. Misschien niet wat ik normaal zou eten maken warm en voedzaam zal het vast zijn en dat is denk ik wat het belangrijkste is. Lekker en super gezond komt later denk ik.

Nou ik heb dat idd niet. Ik eet maar weinig pasta. En dingen als knakworst uit blik, daar moet ik echt niet aan denken. :r
Ik vind het ook best lastig om voldoende verse groenten in huis te hebben. Het gaat hier toch niet om een hele korte periode.

purny

Sheran schreef:

maar is het wetenschappelijk bewezen dat het virus op een winkelwagen overleefd?

Sheran

WAT ZEG JE ME NOU? Ga jij me nu een beetje van mijn enige overgebleven hobby af praten? Ik wil mijn vrijheid terug! :P

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:35

Sheran schreef:

Neen dat is niet waar
Dat hebben de virologen expliciet gezegt
Echt verwaarloosbaar of er moet een kilo snot aan het karretje kleven
Maar een paar keer niezen op de handvaten kan geen besmetting overbrengen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:35

Sheran schreef:
WAT ZEG JE ME NOU? Ga jij me nu een beetje van mijn enige overgebleven hobby af praten? Ik wil mijn vrijheid terug! :P

Sorry! :(:) :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:37

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:41

Volgens mij wordt het virus in maag darm ook onschuldig gemaakt, is het alleen besmettelijk als je met je handen ogen = slijmvliezen aanraakt?

Inname via mond kan geen kwaad volgens mij?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:42

Ik probeer het liever niet _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:45

Nou echt, waarom zou je dat doen..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:49

Toch blijven dat soort beweringen onzeker. Volgens mij weten ze nog steeds niet precies hoe de besmetting gaat. Dat maakt het juist zo ingewikkeld.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:55

mvdende schreef:
Ik maakte de vergelijking omdat met Ebola echt iedereen een probleem heeft als die besmet wordt.

Als je dan naar de supermarkt zou gaan, is de kans dat je iemand aansteekt en een dode veroorzaakt zn beetje 100%

Met corona naar de supermarkt moet het maar nét zo zijn dat daar iemand loopt die er gevoelig voor is. En zonder praten, hoesten, niezen en met mondkapje is de kans met corona dat je iemand aansteekt niet heel groot. Want het verspreid zich door druppels uitgescheiden door hoesten en niezen. Als je niet hoest en niest en niet praat, is de kans dat je iemand aansteekt dus ook niet extreem groot.

En toch staat gewoon in de noodverordening dat je met corona niet naar de supermarkt mág. Dus nee je zou niet moeten gaan, je brengt andere mensen ermee in gevaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:56

Volgens mij zijn er enorm veel onderzoeken die precies aangeven hoe de besmettingen gaan, namelijk via de lucht..
Maar de karretjes poetsers, poetsen die in de winkel ook alles? Wat denk je bijvoorbeeld van de deuren bij de koelingen? Heb ik nog nooit iemand zien poetsen. Vandaar schijnveiligheid..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:57

Als het virus in de maag/darmen onschuldig zou zijn dan zou er niet zoveel deeltjes in het rioolwater zitten. Daarom spoel ik bijna altijd door met de deksel dicht. Soms vergeet ik het nog

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:58

Relaxed schreef:
Volgens mij zijn er enorm veel onderzoeken die precies aangeven hoe de besmettingen gaan, namelijk via de lucht..
Maar de karretjes poetsers, poetsen die in de winkel ook alles? Wat denk je bijvoorbeeld van de deuren bij de koelingen? Heb ik nog nooit iemand zien poetsen. Vandaar schijnveiligheid..

op mijn werk loopt er elke dag een medewerker die alle contactpunten desinfecteert