mvdende schreef:juval schreef:ik lees hier dat veel mensen faliekant tegen voedsel in pot of blik zijn. Terwijl dit volgens mij juist de meest praktische oplossing is als je voedsel langer moet bewaren in tijden van nood. Ik hamster niet, maar ik heb toch mijn voorraadkast wel aardig gevuld met allerlei soorten blik en potgroenten.
Ik ben zeker niet tegen blik en/ of diepvries groenten.
Maar op een doperwtje uit pot/ blik na en een paar verschillende groenten uit de diepvries, vind ik niets uit pot/ blik lekker.
En dan niet van, mwe niet mijn favoriete maaltijd, maar echt kokhalzend niet lekker. Ik zal het met veel moeite en veel kokhalzen wel binnen krijgen als het echt moet, maar dat doe ik natuurlijk alleen in een uiterste noodsituatie! (Als er echt helemaal niets anders te eten is en het wel belangrijk is dat je voedingstoffen binnen krijgt)
Op doperwten na, koop ik dan ook nooit groentjes uit blik/pot.
Uit de diepvries eet ik wel sperziebonen, boerenkool en eventueel soepgroente of een mixed zak groenten voor in saus ofzo.
Als je groenten bij je aardappelen wil eten, dus niet verwerkt in een soep of saus, dan blijven er niet veel groenten lekker, meestal wordt het een slappe smerige boel.
Dat is dus een illustratie van hoe verwend we in de huidige maatschappij zijn he.
De wereld vergaat als we niet kunnen eten wat we willen, als we geen reisjes kunnen maken, als we niet op resto mogen.
Ik snap dat het lastig is hoor. Maar als je klachten hebt en niet weet of je ziek bent, dan is het toch niet te veel gevraagd om je even aan te passen. We zijn allemaal dikke, verwende nesten.