Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:15

Mensen die denken dat ik een paard heb gekocht zonder naar m'n salaris te kijken, ik verdiende vanaf eind 2018 zo'n 2000 bruto en dat werd bij m'n vorige werkgever 2000 netto. Daarom heb ik een paard, kan em moeilijk nu verkopen en m'n auto ook, aangezien ik m'n auto nodig heb voor m'n werk.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:16

Dat ik 2 weken geleden naar de tandarts moest omdat mijn kies was afgebroken, weer gevuld, en nu de kies aan de andere kant begint af te brokkelen volgensmij :') pas over 2 weken een afspraak.
Waarom kan die niet eens heel blijven.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:19

Marije_1997 schreef:
Mensen die denken dat ik een paard heb gekocht zonder naar m'n salaris te kijken, ik verdiende vanaf eind 2018 zo'n 2000 bruto en dat werd bij m'n vorige werkgever 2000 netto. Daarom heb ik een paard, kan em moeilijk nu verkopen en m'n auto ook, aangezien ik m'n auto nodig heb voor m'n werk.

Je weet wel dat je aan niemand verantwoording af hoeft te leggen toch? En zeker niet aan mensen op bokt. Trek het je niet zo aan. ;)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:20

Marije_1997 schreef:

Lekker negeren hoor, hopelijk heb je snel weer beter salaris. Wel een goede les voor de volgende keer; goed je salaris nakijken voordat je een contract tekent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:58

__Sannne schreef:
Marije_1997 schreef:

Lekker negeren hoor, hopelijk heb je snel weer beter salaris. Wel een goede les voor de volgende keer; goed je salaris nakijken voordat je een contract tekent!

Nooit meer via detachering is de les. Komt alleen ellende van. Ga dit weekend even kijken of ik wat bedrijven kan doorkrijgen en vinden. Dan ga ik gwn ergens anders solliciteren. Gewoon direct bij een bedrijf in dienst. Niemand meer er tussen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:00

Jessica_1998 schreef:
Verkoudheid

& het telefoonnummer voor corona testen

Is toch digitaal nu?

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:01

Het mandje dat een collega zomaar neer had gezet achter de klantenservice. Keihard op mn bek gegaan voor het zicht van allemaal klanten :') Nu mn scheenbeen open en tattoo kapot ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:02

elinedeau95 schreef:
Dat ik maar geen baan kan vinden. Overal krijg ik te horen: mooi CV en opleidingen maar, niet genoegen ervaring. Ja ik wil werken maar omdat ik geen ervaring heb kan ik niet werken en voor werk heb ik ervaring op wat ik niet op kan doen want ik heb geen ervaring. Begin nu een beetje te balen dat ik zo vaak wordt afgewezen voor alles en nog wat -O-
Ik zag van de week een vacature voor een stage waar je zelfs al relevante werkervaring voor moest hebben, of een eerdere stage. M.a.w. "we zijn op zoek naar een onderbetaalde werknemer." :=

Marije. :(:) Inderdaad gewoon lekker negeren, en je eigen plan trekken.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:16

Ik had mijn vorige baan niet via detachering, maar via een recruitment bureau. Ik kreeg toen direct de vraag of ik bij hun of t bedrijf op contract wilde. Die hebben heel veel moeite gedaan om me voor een fantastisch loon te verkopen want daar kregen hun eenmalig een percentage van vanuit dat bedrijf. Ik lachte wel hor met mn loon.

Deze baan heb ik zelf gevonden en toen ik via de telefoon een aanbieding kreeg had ik t geluk met een niet zo slimme HR medewerker die vertelde dat ik natuurlijk altijd een tegenbod mocht maken :D
Idiots! Ik zit hier nu dus voor een zeer leuk loon, maar weet nog heel goed hoe ik erbij zat voor de baan via recruitment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:32

Rambogirl schreef:
Ik had mijn vorige baan niet via detachering, maar via een recruitment bureau. Ik kreeg toen direct de vraag of ik bij hun of t bedrijf op contract wilde. Die hebben heel veel moeite gedaan om me voor een fantastisch loon te verkopen want daar kregen hun eenmalig een percentage van vanuit dat bedrijf. Ik lachte wel hor met mn loon.

Deze baan heb ik zelf gevonden en toen ik via de telefoon een aanbieding kreeg had ik t geluk met een niet zo slimme HR medewerker die vertelde dat ik natuurlijk altijd een tegenbod mocht maken :D
Idiots! Ik zit hier nu dus voor een zeer leuk loon, maar weet nog heel goed hoe ik erbij zat voor de baan via recruitment.

Vorige werkgever was ook werving en selectie, daar was ik wel tevreden mee. Nu detachering maar alles gaat mis niets word goed gecommuniceerd.

Ik heb een salaris wat ik gewoon minimaal wil verdienen en daar doen ze het maar mee, voor hun 10 anderen. Want ik ben jong met redelijk wat BIM ervaring dus een baan krijg ik wel. Alleen kantoor werk is niet m'n ding hahaha niet dat ik het niet nog een paar jaar zou willen doen, maar doe liever iets anders.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:41

friendly schreef:
Jessica_1998 schreef:
Verkoudheid

& het telefoonnummer voor corona testen

Is toch digitaal nu?

Ja kan, alleen digitaal kreeg ik heel de tijd de melding dat er geen testen beschikbaar waren, uiteindelijk na 14x bellen had ik iemand aan de lijn!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:20

Marije_1997 schreef:

Ach ik verdien 1730 netto, heb 2 shetlanders, 1 paard, 23 cavias, 2 konijnen, 3 katten, 1 hond en en aquarium.
Oja ik vergeet bijna 9 kippen.
Én ik woon op mezelf in mijn eentje.
Ik kom prima rond hoor voor al het basis onderhoud.
Komen niets tekort.
Werk soms extra voor een potje maar ik doe de hoofdzaak van dit salaris
Anderen verklaren me voor zot maar mijn keuzes, mijn geld en als ik daardoor minder zotte dingen kan ja jammer dan.
Gewoon meer lak aan hebben hoor.

Mijn ergernis, ik heb teveel vrije tijd met mijn nieuwe baan

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:31

Dat ik van school alleen maar een rooster voor deze week heb gehad. Zo kan ik helemaal geen dingen inplannen, kan ik aan werk niet doorgeven wanneer ik kan werken en word ik er alleen maar kriegel van dat ik niets kan. Kan daar niet zo goed tegen, wil graag weten waar ik aan toe ben O:)

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:53

Marije_1997 schreef:
__Sannne schreef:

Nooit meer via detachering is de les. Komt alleen ellende van. Ga dit weekend even kijken of ik wat bedrijven kan doorkrijgen en vinden. Dan ga ik gwn ergens anders solliciteren. Gewoon direct bij een bedrijf in dienst. Niemand meer er tussen.

Detachering is niet altijd slecht hoor. Ik krijg elke maand netto ruim betaald (zelfs beter dan mijn vriend in vaste loondienst := met minder uur). Nu ik geen reiskosten maak (ivm corona) krijg ik het als extra bonus uitgekeerd.

Ergenis: systemen op het werk liggen er steeds uit. Werkt niet echt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 17:02

Mensen die boos worden in het verkeer omdat ze zelf fouten maken. :') Ik had voorrang op een brug dus ik rij door, mevrouw aan de overkant wilde ook over de brug en rijdt naar voren. Ik bleef op de brug staan tot zij naar achteren reed, want ze reed écht ruim te laat de brug op. En dan ook nog boos op mij worden, haha. :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 17:08

Zebrastreep schreef:
Marcella schreef:
Ik erger mij aan het feit dat ik graag een paard zou willen, maar niet kan wegens chronische luchtweg problemen.

Verzorg of bijrijpaard misschien een optie?

Nee krijg het behoorlijk benauwd en advies ha is ook beter van niet ook wegens hyper gevoeligheid voor luchtweg infectie.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 17:13

Zebrastreep schreef:
Marcella schreef:
Ik erger mij aan het feit dat ik graag een paard zou willen, maar niet kan wegens chronische luchtweg problemen.

Nee krijg het behoorlijk benauwd en advies ha is ook beter van niet ook wegens hyper gevoeligheid voor luchtweg infectie.[/quote]

Wat balen! Je had anders best mijn fjord mogen verzorgen. Helpt het ook niet als alles buiten is? Ik heb bijv geen stal. Wel kun je binnen poetsen maar voor de rest is alles buiten. Al mis ik soms best een binnenbak en voldoende stallen :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:29

Jeetje wat verdienen jullie weinig.. (tenminste voor mijn begrippen). Vind het wel knap dat jullie een paard kunnen onderhouden. Met mijn salaris zou ik dat echt niet aandurven. En ik verdien zeer zeker niet slecht voor een startersfunctie... meer dan jullie. :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:37

Maar wat doen jullie dan met je geld? :=

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:40

MarlindeRooz schreef:
Maar wat doen jullie dan met je geld? :=

Helft van mijn salaris sparen. 1/4 deel voor auto kosten, kat, zorgverzekering, etc. En andere 1/4 deel mag ik opmaken aan leuke dingen. Maar dan nog krijg ik het geld niet op. Alleen vind ik een paard echt een grote kostenpost. En wat als er iets mee gebeurd?
Mijn spaargeld is voor een huis straks.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:44

Dat juist de mooie dingen, zoals houden van mensen soms ook echt wel flink pijn kan doen..

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:52

Pfoe en ik schrik juist van de hoge lonen haha. Sinds 3 weken werk en daar verdien ik voor nu minimum loon.

Vorig werk wel 2 euro meer per uur en heel veel kunnen sparen. Huis gekocht samen met vriend en zelf de kosten koper betaald.
Kan nu nog steeds ruim sparen. Na 3 maanden alweer 6000 op spaarrekening. Hij was niet helemaal leeg hoor _O-

Maar heb geen paard of auto. Auto en rijbewijs zijn volgende spaar dingen *\o/*

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:58

Iemand een vuilniszak noemen op werk gewoon goed gekeurd wordt.
Collega's in de "groepschat" voor iedereen afbranden goedgekeurd wordt.
Je berichten beginnen met he fakka's goedgekeurd wordt.

Maar ik die zeg dat ze niet iedereen zo moet afbranden wordt niet goedgekeurd

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:16

Zebrastreep schreef:
Zebrastreep schreef:

Nee krijg het behoorlijk benauwd en advies ha is ook beter van niet ook wegens hyper gevoeligheid voor luchtweg infectie.

Wat balen! Je had anders best mijn fjord mogen verzorgen. Helpt het ook niet als alles buiten is? Ik heb bijv geen stal. Wel kun je binnen poetsen maar voor de rest is alles buiten. Al mis ik soms best een binnenbak en voldoende stallen :')[/quote]
Heel aardig van je, maar Drenthe is een beetje uit de buurt ook. Maar heb er wel aan gedacht om verzorgpaard te nemen. En I love fjorden. <3

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:23

Anke98 schreef:
Iemand een vuilniszak noemen op werk gewoon goed gekeurd wordt.
Collega's in de "groepschat" voor iedereen afbranden goedgekeurd wordt.
Je berichten beginnen met he fakka's goedgekeurd wordt.

Maar ik die zeg dat ze niet iedereen zo moet afbranden wordt niet goedgekeurd

Dit lijkt mij geen normaal gedrag, kun je hogerop gaan met dit?