Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:06

Ik weet niet wat je zegt hoor Penotti, mijn korte termijn geheugen is naar de vaantjes. Ik weet ook niet hoe dat komt. :D

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:07

rien10 schreef:
Ik weet niet wat je zegt hoor Penotti, mijn korte termijn geheugen is naar de vaantjes. Ik weet ook niet hoe dat komt.

}>
Maar geen Corona door de wijn :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:07

rien10 schreef:
Ik weet niet wat je zegt hoor Penotti, mijn korte termijn geheugen is naar de vaantjes. Ik weet ook niet hoe dat komt. :D

_/-\o_

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:08

:')

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:09

rien10 schreef:
Of hij uit isolatie is Astorga, weet ik niet, hij heeft wel een kamer alleen. Maar of dat luxe of isolatie is, weet ik niet. Slikken gaat nog steeds slecht. Hij heeft slik-oefen therapie en (dus) nog sonde voeding.

Echt bizar hè, hoe erg je kunt verzwakken.
Fijn dat hij de IC-periode achter zich heeft kunnen laten. Vanaf nu hopelijk alleen nog maar stappen vooruit.

Edit:
rien10 schreef:
Ik krijg net een whatsappje van mijn schoonzus. Hij heeft zelf! twee boterhammen (zonder korst) gegeten. Man, dat je met zoiets blij kan zijn. Hij gaat echt vooruit. Iedere dag een beetje beter, dan kom je er wel.

Wat geweldig! Dat is echt een mega-stap!

Hier zag ik soms ook echt per dag vooruitgang. Werd er dan zelf haast emotioneel van, terwijl ik slechts zorgverlener ben. Zo goed en zo'n voorrecht om die lichtpunten ook te mogen zien.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:11

Pandora2 schreef:
MoniqueT schreef:
Ik zie enorme exportmogelijkheden voor de druiventelers in onze regio. Spaanse rode wijn uit ons gebied is vooral bekend om zijn intens donkere kleur omdat ze dicht bij de grond groeien op hele warme bodem. Het meeste gaat naar Frankrijk om daar te mengen met de wijnen om de kleur te verbeteren.

Maar medicinaal gebruik: top! Inkomsten zijn zeer welkom!

Laat maar komen, die flessen rode wijn van bij jullie ! :9
Of wij komen jullie kant op, dat is ook een optie <<)

Voorlopig niet, je komt de grens niet over :-) Maar als het zover is, kunnen we wel wat organiseren in de regio hoor. Leuke wijnhuizen genoeg :-)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:13

Fijn dat je nog emotioneel kan worden Astorga en dat je niet dood-moe afgestompt bent in je werk.
De druk is hoog. Een van mijn beste vriendinnen is IC verpleegkundige in Rotterdam.
Na een aantal weken was ze helemaal kapot. Eerst kwam de lichamelijke vermoeidheid. Toen liet het werk haar niet meer los en zag ze patiënten in haar slaap voorbij komen. Dat heeft ze anders nooit. Nu gaat het weer beter met haar.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:26

Sizzle schreef:
Als ze het neutraal zouden brengen zouden ze niet alleen zeggen dat er leads zijn maar ook dat tegen de tijd we wat weten het misschien al te laat is. Zo wordt de BCG studie pas in 2022 afgerond (volgens het onderzoeks plan) maar dat zegt de krant niet.

Waarvoor is het dan te laat? Later dan een medicijn of vaccin?

Het lijkt me, zo lang er geen medicijn of vaccin is, juist goed als ze meerdere leads volgen. Aangezien het idee is dat Covid-19 een blijvend virus is dan kunnen er toch op de langer termijn ook meerdere onderzoeken van belang zijn?

MoniqueT

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:32

Astorga, jouw berichten vervelen geen moment!

Rien, zo blij voor jullie! Mijn vriendin is diëtiste in een ziekenhuis en veel bezig met herstellende coronapatienten.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:35

MoniqueT schreef:
Pandora2 schreef:
Laat maar komen, die flessen rode wijn van bij jullie ! :9
Of wij komen jullie kant op, dat is ook een optie <<)

Voorlopig niet, je komt de grens niet over :-) Maar als het zover is, kunnen we wel wat organiseren in de regio hoor. Leuke wijnhuizen genoeg :-)

Ik blijf graag op de hoogte. :Y)

rien10 schreef:
Fijn dat je nog emotioneel kan worden Astorga en dat je niet dood-moe afgestompt bent in je werk.
De druk is hoog. Een van mijn beste vriendinnen is IC verpleegkundige in Rotterdam.
Na een aantal weken was ze helemaal kapot. Eerst kwam de lichamelijke vermoeidheid. Toen liet het werk haar niet meer los en zag ze patiënten in haar slaap voorbij komen. Dat heeft ze anders nooit. Nu gaat het weer beter met haar.

Wanneer een dienst emotioneel zwaar is ga ik meestal een rondje hardlopen naderhand. Dat is mijn manier om onmacht een plek te geven. Dan moet ik daar fysiek gezien nog wel de ruimte voor hebben natuurlijk, anders wordt het lastig.

Ik droom wel eens over mijn werk, maar niet meer dan anders nu, heb ik het gevoel.

Fijn dat het weer beter gaat met je vriendin! Soms heeft verwerken wat tijd nodig. Aan de andere kant is het ook belangrijk om het niet te lang op eigen kracht te proberen en bijtijds hulp te zoeken.

Dat geldt trouwens ook voor je zwager en zijn gezin(?). De eerste tijd is emotioneel vaak zwaarder voor de naasten dan voor de zieke zelf. Die heeft tenslotte een hoop niet meegekregen en krijgt die klap vaak pas later.

Edit (moet echt leren sneller te schrijven :') ):
MoniqueT schreef:
Astorga, jouw berichten vervelen geen moment!

Ahhh, superlief!!

Ik reken jullie hier ook gewoon als mijn sociale netwerk nu hoor. Voel me hier thuis. Die borrel moet er echt maar eens komen als het weer mag.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:42

Fijne berichten Astora en heel erg dat je als een paria behandeld wordt door sommige mensen. Onbegrijpelijk. Mijn zoon hebben wij juist de fermette, in september cadeau gegeven tegen een onkosten vergoeding. Dan kunnen we hem met zijn vrienden daar toch zien, en hebben we toch minder risico op eventuele besmetting want zijn vrienden werken ook in de zorg, en zij verdienen juist deze vakantie. Dus win-win. Wel contact, niet in ons huis.

Rien, goed nieuws! Fijn.

Shadow, steeds vaker kom ik via internet artikelen tegen dat het vermoeden bestaat dat je zelfs als er nog geen verschijnselen zijn al besmettelijk bent voor anderen. Het is nog niet wetenschappelijk onomstotelijk vastgesteld.
Lees bv hier https://www.uza.be/veelgestelde-vragen-covid-19 en ik citeer daaruit
Citaat:
Incubatietijd

Tot nu toe bleek de tijd tussen de besmetting en de eerste symptomen (incubatietijd) 2 tot 14 dagen. Nieuwe data wijzen echter op een kortere gemiddelde incubatietijd van 5-7 dagen. Tijdens deze incubatietijd is het virus vermoedelijk al overdraagbaar.

Meer onderzoek is nodig en momenteel lopende om goed te begrijpen hoe en wanneer de belangrijkste overdracht van het virus gebeurt.

Zonet voor het eerst met maskertje boodschappen gedaan. Er zijn nu twee groepen. De ene groep met mondmaskertjes, die iedereen de ruimte geeft en goed oplet, vriendelijk knikt als je zelf het zelfde doet. De andere groep zonder maskertje die de boel blokkeert en de winkel als een gezellige pub benaderd. De groente afdeling is 20 !! minuten geblokkeerd geweest door 2x 2 mensen en tot 3x ben ik terug gemoeten. Tja -O- Ze hadden het wel heel erg gezellig, en ook al snap ik het wel (de opsluiting is echt wel streng) ik vind het niet fijn.

Het maskertje gelijk gesteriliseerd en dat gaat toch wel heel gemakkelijk (minstens 15 minuten laten koken in een pannetje, zoals we vroeger in de artsen praktijk ook de instrumenten moesten ontsmetten, totdat we daarvoor apparatuur kregen). Dat hangt dus alweer te drogen. *D Ik heb er 5 met touwtjes zodat ik hem zelf kan vastknopen rond mijn hoofd besteld. Lijkt me toch iets handiger met langdurig de gîte poetsen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:08

Wat een heerlijk nieuws Rien!!!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:17

MoniqueT schreef:

Keep me posted ! Dat houden we dan tegoed !
Ik mag al meeliften en heb al een gids ter plekke. Wat wil een mens nog meer 8-)

@Pien Op die rood - groene kaart van Frankrijk, welk is dat dept in het rood tussen al die groene bij jullie in de buurt ?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:26

Ik denk dat dit Cantal is en dat is nu ook groen (was foutje). De Dordogne daar en tegen is nu oranje en was eerst groen, dus dat is sneu want daar zitten ook heel erg veel huisjes. Elke dag komt er een nieuw kaartje.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:30

De kaart is sowieso niet definitief voor 7 mei, dus kan nog wel wat aan gesleuteld worden.

Maar ik vraag me af of de kleur echt veel verschil maakt voor de toeristische sector. Die mag waarschijnlijk niet open voor de zomer en tegen dan zijn de kleuren misschien niet meer van belang.
Van wat ik begrepen heb zit het verschil vooral in het wel of niet open gaan van scholen en openbare plekken zoals parken enz.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:31

pien_2010 schreef:
Ik denk dat dit Cantal is en dat is nu ook groen (was foutje). De Dordogne daar en tegen is nu oranje en was eerst groen, dus dat is sneu want daar zitten ook heel erg veel huisjes. Elke dag komt er een nieuw kaartje.

Ja klopt, dat is inderdaad de Cantal :)*

Ik moet mijn laptop wat beter aanzwengelen, dan krijg ik de kaartjes iets duidelijker :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:38

Thioro schreef:
De kaart is sowieso niet definitief voor 7 mei, dus kan nog wel wat aan gesleuteld worden.
Klopt, wat rood is kan groen/ oranje worden en visa versa.

Thioro schreef:
Maar ik vraag me af of de kleur echt veel verschil maakt voor de toeristische sector. Die mag waarschijnlijk niet open voor de zomer
Wij zullen al heel erg gelukkig zijn als de huisjes open mogen (ook voor Nederlanders want dit jaar heb ik alleen Nederlanders vanaf juli) . Dan hebben wij geen verlies en geen winst en ben ik en mij velen al heeeeeel erg opgelucht. Maar ook dat is allemaal maar de vraag.
De kans is erg groot dat de grenzen voor Belgen en Nederlanders/ Duitsers gesloten blijven.
Kijk als het warmer wordt en het virus dooft daardoor uit of verdwijnt om een andere reden opeens, dan is iedereen heel erg blij en dan zien we wel weer verder in de winter. Maar dat is met dit virus nog totaal onbekend.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:42

Rien, wat een goed nieuws!

En rode wijn, mooi, ik drink iedere avond een glaasje, heb nog een fles of 200 op voorraad staan (inclusief rose) dus dat zit wel goed. :))

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:46

pien_2010 schreef:
Fijne berichten Astora en heel erg dat je als een paria behandeld wordt door sommige mensen. Onbegrijpelijk. Mijn zoon hebben wij juist de fermette, in september cadeau gegeven tegen een onkosten vergoeding. Dan kunnen we hem met zijn vrienden daar toch zien, en hebben we toch minder risico op eventuele besmetting want zijn vrienden werken ook in de zorg, en zij verdienen juist deze vakantie. Dus win-win. Wel contact, niet in ons huis.

Rien, goed nieuws! Fijn.

Shadow, steeds vaker kom ik via internet artikelen tegen dat het vermoeden bestaat dat je zelfs als er nog geen verschijnselen zijn al besmettelijk bent voor anderen. Het is nog niet wetenschappelijk onomstotelijk vastgesteld.
Lees bv hier https://www.uza.be/veelgestelde-vragen-covid-19 en ik citeer daaruit
Citaat:
Incubatietijd

Tot nu toe bleek de tijd tussen de besmetting en de eerste symptomen (incubatietijd) 2 tot 14 dagen. Nieuwe data wijzen echter op een kortere gemiddelde incubatietijd van 5-7 dagen. Tijdens deze incubatietijd is het virus vermoedelijk al overdraagbaar.

Meer onderzoek is nodig en momenteel lopende om goed te begrijpen hoe en wanneer de belangrijkste overdracht van het virus gebeurt.

Zonet voor het eerst met maskertje boodschappen gedaan. Er zijn nu twee groepen. De ene groep met mondmaskertjes, die iedereen de ruimte geeft en goed oplet, vriendelijk knikt als je zelf het zelfde doet. De andere groep zonder maskertje die de boel blokkeert en de winkel als een gezellige pub benaderd. De groente afdeling is 20 !! minuten geblokkeerd geweest door 2x 2 mensen en tot 3x ben ik terug gemoeten. Tja -O- Ze hadden het wel heel erg gezellig, en ook al snap ik het wel (de opsluiting is echt wel streng) ik vind het niet fijn.

Het maskertje gelijk gesteriliseerd en dat gaat toch wel heel gemakkelijk (minstens 15 minuten laten koken in een pannetje, zoals we vroeger in de artsen praktijk ook de instrumenten moesten ontsmetten, totdat we daarvoor apparatuur kregen). Dat hangt dus alweer te drogen. *D Ik heb er 5 met touwtjes zodat ik hem zelf kan vastknopen rond mijn hoofd besteld. Lijkt me toch iets handiger met langdurig de gîte poetsen.

Dan heb jij geen ffp2 maskertjes? Die plastic eleastieken kun je natuurlijk niet 15 minuten koken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:52

@MoniqueT: mag jij vandaag nou weer voor het eerst naar buiten? Om te wandelen of te sporten?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:55

Voordeel van corona korsakov is dat je alle ellende ook vergeet. Ik lustte ook graag rode wijn, maar ben daar ruim 3 jaar terug mee gestopt. Ik hou het wel bij een pilletje mocht dat nodig zijn :j . Extra kilo's geen last van. Ik lette al heel lang op wat ik at, en doe dat nog steeds. Kilo calorieën tellen is heel saai, maar als het eenmaal in je systeem zit wel heel handig.

Rien positieve berichten. Mooi.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:56

Neonlight schreef:
Rien, wat een goed nieuws!

En rode wijn, mooi, ik drink iedere avond een glaasje, heb nog een fles of 200 op voorraad staan (inclusief rose) dus dat zit wel goed. :))

Whut :')
Ik zou met jouw voorraad ruim 100 jaar doen, inclusief verjaardagen :)) (geen wijndrinkers onder mijn vrienden, haha, en ik drink zelf ook niet)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:58

Dus resveratol met vitamine K1 en K2 innemen.. sowieso geen goedkoop grapje!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:04

Hannanas schreef:

Pas wanneer je de eerste symptomen hebt en verder geen aandoening waarvoor je bloedverdunners gebruikt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:06

bigone schreef:
Hannanas schreef:

Pas wanneer je de eerste symptomen hebt en verder geen aandoening waarvoor je bloedverdunners gebruikt.

Is preventief slikken bewezen minder effectief dat je zegt pas te slikken als je denkt dat je het hebt?
Verliest het zijn effectiviteit naarmate je het langer slikt dan?