Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
rien10 schreef:Of hij uit isolatie is Astorga, weet ik niet, hij heeft wel een kamer alleen. Maar of dat luxe of isolatie is, weet ik niet. Slikken gaat nog steeds slecht. Hij heeft slik-oefen therapie en (dus) nog sonde voeding.
rien10 schreef:Ik krijg net een whatsappje van mijn schoonzus. Hij heeft zelf! twee boterhammen (zonder korst) gegeten. Man, dat je met zoiets blij kan zijn. Hij gaat echt vooruit. Iedere dag een beetje beter, dan kom je er wel.
Pandora2 schreef:MoniqueT schreef:Ik zie enorme exportmogelijkheden voor de druiventelers in onze regio. Spaanse rode wijn uit ons gebied is vooral bekend om zijn intens donkere kleur omdat ze dicht bij de grond groeien op hele warme bodem. Het meeste gaat naar Frankrijk om daar te mengen met de wijnen om de kleur te verbeteren.
Maar medicinaal gebruik: top! Inkomsten zijn zeer welkom!
Laat maar komen, die flessen rode wijn van bij jullie !![]()
Of wij komen jullie kant op, dat is ook een optie
Sizzle schreef:Als ze het neutraal zouden brengen zouden ze niet alleen zeggen dat er leads zijn maar ook dat tegen de tijd we wat weten het misschien al te laat is. Zo wordt de BCG studie pas in 2022 afgerond (volgens het onderzoeks plan) maar dat zegt de krant niet.
MoniqueT schreef:Pandora2 schreef:Laat maar komen, die flessen rode wijn van bij jullie !![]()
Of wij komen jullie kant op, dat is ook een optie
Voorlopig niet, je komt de grens niet overMaar als het zover is, kunnen we wel wat organiseren in de regio hoor. Leuke wijnhuizen genoeg
rien10 schreef:Fijn dat je nog emotioneel kan worden Astorga en dat je niet dood-moe afgestompt bent in je werk.
De druk is hoog. Een van mijn beste vriendinnen is IC verpleegkundige in Rotterdam.
Na een aantal weken was ze helemaal kapot. Eerst kwam de lichamelijke vermoeidheid. Toen liet het werk haar niet meer los en zag ze patiënten in haar slaap voorbij komen. Dat heeft ze anders nooit. Nu gaat het weer beter met haar.
MoniqueT schreef:Astorga, jouw berichten vervelen geen moment!
Citaat:Incubatietijd
Tot nu toe bleek de tijd tussen de besmetting en de eerste symptomen (incubatietijd) 2 tot 14 dagen. Nieuwe data wijzen echter op een kortere gemiddelde incubatietijd van 5-7 dagen. Tijdens deze incubatietijd is het virus vermoedelijk al overdraagbaar.
Meer onderzoek is nodig en momenteel lopende om goed te begrijpen hoe en wanneer de belangrijkste overdracht van het virus gebeurt.
MoniqueT schreef:Voorlopig niet, je komt de grens niet overMaar als het zover is, kunnen we wel wat organiseren in de regio hoor. Leuke wijnhuizen genoeg
pien_2010 schreef:Ik denk dat dit Cantal is en dat is nu ook groen (was foutje). De Dordogne daar en tegen is nu oranje en was eerst groen, dus dat is sneu want daar zitten ook heel erg veel huisjes. Elke dag komt er een nieuw kaartje.
Thioro schreef:Klopt, wat rood is kan groen/ oranje worden en visa versa.De kaart is sowieso niet definitief voor 7 mei, dus kan nog wel wat aan gesleuteld worden.
Thioro schreef:Wij zullen al heel erg gelukkig zijn als de huisjes open mogen (ook voor Nederlanders want dit jaar heb ik alleen Nederlanders vanaf juli) . Dan hebben wij geen verlies en geen winst en ben ik en mij velen al heeeeeel erg opgelucht. Maar ook dat is allemaal maar de vraag.Maar ik vraag me af of de kleur echt veel verschil maakt voor de toeristische sector. Die mag waarschijnlijk niet open voor de zomer
pien_2010 schreef:Fijne berichten Astora en heel erg dat je als een paria behandeld wordt door sommige mensen. Onbegrijpelijk. Mijn zoon hebben wij juist de fermette, in september cadeau gegeven tegen een onkosten vergoeding. Dan kunnen we hem met zijn vrienden daar toch zien, en hebben we toch minder risico op eventuele besmetting want zijn vrienden werken ook in de zorg, en zij verdienen juist deze vakantie. Dus win-win. Wel contact, niet in ons huis.
Rien, goed nieuws! Fijn.
Shadow, steeds vaker kom ik via internet artikelen tegen dat het vermoeden bestaat dat je zelfs als er nog geen verschijnselen zijn al besmettelijk bent voor anderen. Het is nog niet wetenschappelijk onomstotelijk vastgesteld.
Lees bv hier https://www.uza.be/veelgestelde-vragen-covid-19 en ik citeer daaruitCitaat:Incubatietijd
Tot nu toe bleek de tijd tussen de besmetting en de eerste symptomen (incubatietijd) 2 tot 14 dagen. Nieuwe data wijzen echter op een kortere gemiddelde incubatietijd van 5-7 dagen. Tijdens deze incubatietijd is het virus vermoedelijk al overdraagbaar.
Meer onderzoek is nodig en momenteel lopende om goed te begrijpen hoe en wanneer de belangrijkste overdracht van het virus gebeurt.
Zonet voor het eerst met maskertje boodschappen gedaan. Er zijn nu twee groepen. De ene groep met mondmaskertjes, die iedereen de ruimte geeft en goed oplet, vriendelijk knikt als je zelf het zelfde doet. De andere groep zonder maskertje die de boel blokkeert en de winkel als een gezellige pub benaderd. De groente afdeling is 20 !! minuten geblokkeerd geweest door 2x 2 mensen en tot 3x ben ik terug gemoeten. TjaZe hadden het wel heel erg gezellig, en ook al snap ik het wel (de opsluiting is echt wel streng) ik vind het niet fijn.
Het maskertje gelijk gesteriliseerd en dat gaat toch wel heel gemakkelijk (minstens 15 minuten laten koken in een pannetje, zoals we vroeger in de artsen praktijk ook de instrumenten moesten ontsmetten, totdat we daarvoor apparatuur kregen). Dat hangt dus alweer te drogen.Ik heb er 5 met touwtjes zodat ik hem zelf kan vastknopen rond mijn hoofd besteld. Lijkt me toch iets handiger met langdurig de gîte poetsen.
Neonlight schreef:Rien, wat een goed nieuws!
En rode wijn, mooi, ik drink iedere avond een glaasje, heb nog een fles of 200 op voorraad staan (inclusief rose) dus dat zit wel goed.
bigone schreef:Hannanas schreef:Dus resveratol met vitamine K1 en K2 innemen.. sowieso geen goedkoop grapje!
Pas wanneer je de eerste symptomen hebt en verder geen aandoening waarvoor je bloedverdunners gebruikt.