Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:https://twitter.com/mariodejong2/status ... 25472?s=12
https://www.at5.nl/artikelen/200823/ver ... al-station
Echt he sommige mensen zaaien paniek
knollentuin schreef:Ja deze kreeg ik idd, met de tekst, de lockdown is nabij!!
Destination schreef:In Duitsland hebben we nu een contactverbod. Het is nu verboden om met meer dan 2 personen over straat te gaan, tenzij je directe familie bent of in hetzelfde huis woont. Dit is geen aanbeveling, maar een regel. Er kan dus gestraft worden wanneer mensen zich hier niet aan houden. Daarnaast worden ook kappers, massagesalons e.d. gesloten, tenzij het medisch noodzakelijk is. Het gaat hier dus om diensten waarbij er contact is met de klant.
Bron: persconferentie van Angela Merkel.
Shae schreef:Babootje schreef:Maar de volgende maatregel zit er wel aan te komen. Dat de niet essentiele winkels gesloten gaan worden.
Bron?
moonsparkle schreef:Destination schreef:In Duitsland hebben we nu een contactverbod. Het is nu verboden om met meer dan 2 personen over straat te gaan, tenzij je directe familie bent of in hetzelfde huis woont. Dit is geen aanbeveling, maar een regel. Er kan dus gestraft worden wanneer mensen zich hier niet aan houden. Daarnaast worden ook kappers, massagesalons e.d. gesloten, tenzij het medisch noodzakelijk is. Het gaat hier dus om diensten waarbij er contact is met de klant.
Zou van mij hier ook mogen worden ingezet, vraag me wel af hoe ze dat gaan handhaven.
Shae schreef:Mensen die bang zijn dat de kids een paar weekjes zonder chips moeten?
elnienjo schreef:Saskia9 schreef:Ach, met rond rijdende defensie verwacht ik dat een hoop mensen toch een bepaalde angst of iets gaan krijgen.
Waarom zou je daar angst door krijgen?
Lijkt me juist een veilig gevoel geven. Bovendien denk ik dat de normale dagelijkse misdaad flink vermindert.
Saskia9 schreef:Chocopasta schreef:Waarom is de chips zelfs uitverkocht in dr supermarkten?
Hamsteren!! Niemand kan toch zonder chips?
Citaat:En dus hebben we inderdaad keuzes moeten maken. Dan gaan producten voor waar veel vraag naar is. Chips, kratten bier en wijn moesten even wachten, groente, fruit, pasta en rijst werden eerst uitgeleverd.
Destination schreef:In Duitsland hebben we nu een contactverbod. Het is nu verboden om met meer dan 2 personen over straat te gaan, tenzij je directe familie bent of in hetzelfde huis woont. Dit is geen aanbeveling, maar een regel. Er kan dus gestraft worden wanneer mensen zich hier niet aan houden. Daarnaast worden ook kappers, massagesalons e.d. gesloten, tenzij het medisch noodzakelijk is. Het gaat hier dus om diensten waarbij er contact is met de klant.
lenaa_tje schreef:Destination schreef:In Duitsland hebben we nu een contactverbod. Het is nu verboden om met meer dan 2 personen over straat te gaan, tenzij je directe familie bent of in hetzelfde huis woont. Dit is geen aanbeveling, maar een regel. Er kan dus gestraft worden wanneer mensen zich hier niet aan houden. Daarnaast worden ook kappers, massagesalons e.d. gesloten, tenzij het medisch noodzakelijk is. Het gaat hier dus om diensten waarbij er contact is met de klant.
Die directe familie zorgt nog wel voor uitzonderingen. Maar moet zeggen zag vandaag hier ook niet anders.
Wel 2 buurkinderen maar ouders zijn beide alleenstaand en werken in de zorg. Ze gebruiken elkaar als oppas. Tja vind ik wel slim eigenlijk.