Ergernis in het verkeer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Exitium

Berichten: 7207
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:50

Hoop voor je dat er geen volgende keer komt :x

FrNo

Berichten: 3686
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:20

Lijkt me als je zeker weet dat je achtervolgt wordt, wel 112 mag bellen.





Ik reed vannacht rond 04.45 op de snelweg gaat de auto voor me opeens links rijden.
Zonder reden, rechts reed geen ander verkeer.

Rennie89
Berichten: 37322
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 22:44

Ik zie vaak genoeg mensen rare dingen doen, idd opeens naar links gaan zonder reden of slingeren etc. Ik rijd veel in de avond en vroeg in de ochtend (5 uur) maar ook snachts rond een uur of 2

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26986
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 01:00

Jeetje, heftige verhalen hoor hier... Hopelijk maak ik nooit zoiets mee...

Heb met vandaag wel lopen ergeren aan een andere fietser (ik was ook op de fiets). Ineens afremmen en slingeren (hele fietspad qua breedte in zijn eentje gebruiken). Haalde die pipo in en hij bleek, zoals ik al verwacht/gedacht had, op zijn telefoon te zitten... Nee, stop dat ding gewoon in je zak, of stop even en kijk dan... Jeetje mina...

luuntje

Berichten: 14046
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:28

Bij achtervolging 112 bellen hoor.
Dat is zo fouten eng.
Ik hoop dat er geen volgende keer komt.
Misschien kan je de politie bellen en het kenteken doorgeven.

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 12:58

Gisteren heb ik op het nippertje heb ik een frontale botsing voorkomen… Iemand reed vol door rood. Ik blijk hele goede remmen te hebben gelukkig. Het scheelde misschien 2 cm.

Het was op hetzelfde kruispunt als waar ik een paar jaar eerder wél een frontale botsing heb gehad. Blijft een pokke kruising. Sindsdien zetten ze s’avonds de verkeerslichten niet meer op oranje, maar goed als mensen gewoon door rood rijden maakt dat natuurlijk geen verschil.

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 09:37

Het is me een weekje wel zeg. Gisteren reed ik de parkeerplaats op, met gepaste snelheid. Het is een grote parkeerplaats, want het hoort bij een winkelcentrum. Zie ik een moeder met een klein meisje lopen dus had mijn voet al bij de rem… Dat was maar goed ook, want moeders keek heel even op haar telefoon en kind kon loskomen. Rent zo voor mijn auto!
Wederom stond ik nét op tijd stil. Pff niet goed voor mijn hart dit hoor.

luuntje

Berichten: 14046
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 09:42

Ineke wat een schrik 2x.
Gelukkig dat jij wel oplet. Het had zo fout kunnen gaan.

Mobieltjes terwijl mensen lopen zijn niks.

Exitium

Berichten: 7207
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 10:00

Mwoah, kan prima, als je maar op blijft letten. Met kleine kinderen erbij is het niet handig though :x

Hier vanmorgen de weg op naar kantoor, reed weg met 70 minuten reistijd (zonder file 30) en toen ik bij de rotonde bij het volgende dorp kwam was dat al opgelopen naar 95 minuten. Ben maar omgedraaid dus :')

Ergernis van de dag: mensen die met regen / natte sneeuw in het halfdonker (tegen 8:00) zonder verlichting rijden :x

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26986
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 23:15

Hier vanavond zowat een botsing met een andere fietser... Ging echt maar net goed.

Ik kwam van een klein bruggetje af die twee wegen met elkaar verbindt, geen uitrit of inets. Ten opzichte van die andere fietsster kwam ik van rechts. Had haar totaal niet gezien, meisje van plm. 15-16 jaar gok ik. Zij had echt totaal geen licht aan, echt helemaal niets. In het donker, in combinatie met een zwarte fiets en donkere kleding. Ja sorry, dan zie ik je echt niet hoor... Plus dat zij al fietsende op de telefoon zat te kijken/appen. Kreeg nog een sneer van haar dat ik beter moet opletten. Dus ik zeg sorry en geef aan dat ik haar niet had gezien omdat zij geen licht aan had op de fiets. Zij reed verder en zei intussen nog wat, maar wat dat verstond ik niet. En die telefoon even wegleggen, ho maar!

Deze dame kan in mijn ogen nog wel wat opvoeding gebruiken...

Rennie89
Berichten: 37322
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 07:37


Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 08:48

Rennie89 schreef:
Ik had een bijzonder gevaarlijk geparkeerde auto gisteren avond op weg naar werk tijdens een plotselinge lokale sneeuw/hagel storm :+ reed er net in en dit tafereel was 10 seconde later.

https://www.instagram.com/reel/CphDDb9I ... MyMTA2M2Y=


Omg hoe dan :') Die is zeker in de slip geraakt en verkeerd om terecht gekomen

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 09:47

Het lijkt er meer op dat die persoon daar niet vrijwillig is gaan staan.
In een slip geraakt lijkt mij inderdaad aannemelijker.
Gelukkig ben je er niet tegenaan gereden.

Rennie89
Berichten: 37322
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 17:33

Ik snap ook wel dat je daar niet vrijwillig zal gaan staan :+ beetje dark humor en sarcasme moet ook wel kunnen toch :Y) gelukkig lette ik op en kon ik rustig uitwijken

hagelslag
Berichten: 9321
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 10:14

Ik moet soms beide rijbanen even blokkeren zodat ik achteruit een erf op kan met de vrachtauto.
Gister moest ik midden in het dorp achteruit rijden

Tegenmoet komend verkeer komt ca 500 meter verderop uit een bocht. Dus die zien mij vrij laat.
De dame van het tegemoet komend verkeer, met der rode Cabrio gaat alsnog langs mijn auto terwijl ik dus echt midden op straat stond met de alarmlichten aan.

Ze had een extreme tunnelblik schijnbaar...

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 10:31

Automobilisten die een kruispunt gaan blokkeren...

Loeky01
Berichten: 7322
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:26

Sta links voorgesorteerd om 2 banen naar links te gaan, het is een bocht waarbij je makkelijk de binnenbocht pakt vanuit beide banen maar als ik zelf rechts sta probeer ik altijd netjes op mijn eigen baan te blijven.
De persoon rechts van me gooit haar auto nog net niet voor de mijne in de bocht, gelukkig werken mijn remmen goed anders had ik in haar zijkant gezeten. Flink getoeterd, gaat ze even iets rechter terug naar haar eigen baan en trekt ze hem weer volledig door naar mijn baan. Nogmaals flink getoeterd en gelukkig stond er niemand bij het stoplicht dus kon ik veilig wegkomen zonder botsing. Echt sommige mensen |o.
Ben blij dat ik ver voor deze auto het Keizer Karelplein op ging. Zo iemand moet hier gewoon niet willen rijden. Levensgevaarlijk.

xPabloBokt

Berichten: 9560
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:36

Oh, zo'n slimmerik had ik laatst ook. Hij had geluk dat ik nog naar links kon uitwijken (twee stroken voor linksaf terug de autoweg op, twee stroken voor rechtdoor en ik moest de linker strook voor rechtdoor hebben, die hij dus even heel leuk inpikte aangezien hij rechts voorgesorteerd was), anders was het boem is ho geweest. Hij bleef daar ook doodleuk rijden, dus ik heb moeten toeteren dat hij naar rechts ging anders had ik weer terug de autoweg op moeten gaan :')

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:48

Op zo'n manier heeft iemand wel eens mijn koplamp eraf gereden. Ik kon geen kant op (want stoep/verhoging/paal) en stond al op de rem, maar diegene reed gewoon doodleuk vol tegen mn koplamp aan. En niet stoppen he! Ben er daarna naast gaan rijden om te gebaren te stoppen, maar kreeg alleen middelvingers en dat soort dingen. Heel die auto zat vol deuken dus het was zeker niet de 1e keer dat die persoon zoiets flikte :+

Ik zat dus mooi wel met de schade (was mn moeders auto ook), helaas geen kenteken onthouden en ook geen dashcam toen.

hagelslag
Berichten: 9321
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 16:01

Ik reed net bij m'n werk weg.
Op de kruising waar ik voorrang heb komt er een vrachtauto van links.
Ik zit in mijn personenauto en de vrachtauto moet flink op mijn weghelft om de bocht te halen.
Ik kon nog net optijd remmen en zag de hoek vd trailer op 10 cm afstand van m'n auto langs gaan... Puur geluk gehad

fohadie
Berichten: 4353
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 19:33

Loeky01 schreef:
Sta links voorgesorteerd om 2 banen naar links te gaan, het is een bocht waarbij je makkelijk de binnenbocht pakt vanuit beide banen maar als ik zelf rechts sta probeer ik altijd netjes op mijn eigen baan te blijven.
De persoon rechts van me gooit haar auto nog net niet voor de mijne in de bocht, gelukkig werken mijn remmen goed anders had ik in haar zijkant gezeten. Flink getoeterd, gaat ze even iets rechter terug naar haar eigen baan en trekt ze hem weer volledig door naar mijn baan. Nogmaals flink getoeterd en gelukkig stond er niemand bij het stoplicht dus kon ik veilig wegkomen zonder botsing. Echt sommige mensen |o.
Ben blij dat ik ver voor deze auto het Keizer Karelplein op ging. Zo iemand moet hier gewoon niet willen rijden. Levensgevaarlijk.



Mag iik vragen welk kleur de auto had? En weet je heel misschien het merk nog? Dit klinkt nl als mijn schoonmoeder. 8)7

ista
Berichten: 1144
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 22:48

Ik reed vorige week op de motor op een tweebaans-afrit de snelweg af. Aardig wat verkeer. Ik rij op de linkerbaan. Auto rechts naast mij doet knipperlicht naar links aan en komt zonder te kijken mijn baan op. Ik toeteren en in plaats van terug naar rechts: gewoon doordouwen....

Echt... Soms zou ik willen dat ik een megafoon had en kon roepen: GA TERUG NAAR JE EIGEN BAAN, IDIOOT!

mick75

Berichten: 4547
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 00:12

Iemand die denk ik de weg niet wist en beetje in paniek raakte of zo met een camperbus in de binnenstad van Leiden. Naar rechts richting aangeven maar bus naar links gooien en andersom, op fietspad rijden, op zowel fietspad als weg rijden… met een snelheid die wisselde ( nog steeds binnenstad) tussen 5 km/u en 70 km/u. Stel je navigatie stilstaand in of zoek van te voren in elk geval ongeveer op hoe je moet rijden!!!

Oja, hij reed ook 2 x door rood. Helaas net waar geen camera’s stonden.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26986
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 01:01

Hier vanavond enkele automobilisten die een rotonde verlaten zonder richting aan te geven... Joehoe, die hendel naast je stuur zit er echt niet voor niets hoor! Ik had daar echt wel voorlangs gekund, maar omdat ik dacht dat ze rechtdoor zouden rijden, deed ik dat niet. Wil niet graag een andere auto in mijn flank, maar onnodig wachten vind ik ook niet leuk.

Had hier ook nog twee figuren, afzonderlijk van elkaar in verschillende straten, die met de auto naast de fileparkeerstrook stil stonden, midden op het fietspad. Zonder waarschuwingslichten aan, geen achteruitrijlichten aan. Wilde achteruit inparkeren of stond op iemand te wachten ofzo, tenminste dat vermoed ik. Uit tegenstelde richting kwamen ook auto's, dus even er voorbij ging ook niet. Ja, sorry ik kan niet ruiken wat je wilt, en dan wordt anticiperen ook lastig. Regel is toch dat je in dat soort gevallen goed om je heen moet kijken of het wel kan en of je niemand hindert? Nou, dat om zich heen kijken, deden deze lui dus niet en het hinderen deden ze wel... Geef even aan wat je bedoeling is, doe je waarschuwings- of achteruitrijlichten lichten aan of weet ik veel wat. Of wacht even op je passagier in de inrit aan de overkant of op een parkeerplaats... Niet op de weg zelf aub.

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 21:48

ista schreef:
Ik reed vorige week op de motor op een tweebaans-afrit de snelweg af. Aardig wat verkeer. Ik rij op de linkerbaan. Auto rechts naast mij doet knipperlicht naar links aan en komt zonder te kijken mijn baan op. Ik toeteren en in plaats van terug naar rechts: gewoon doordouwen....

Echt... Soms zou ik willen dat ik een megafoon had en kon roepen: GA TERUG NAAR JE EIGEN BAAN, IDIOOT!

Echt levensgevaarlijk gedrag...... Dash cams zijn dan toch wel fijn :j