Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 13:06

Ik heb nu iemand die op een stapeltje servies reageert. Hij vraagt of ik hem wil appen, omdat hij weinig op marktplaats zit. So far, so good. Alleen, hij heeft het steeds over het servies als "ik wil hem graag hebben" en "ik wil hem morgen komen halen". Wat logisch zou zijn als het om één ding ging, maar niet over meerdere stukken. Ik gok dat dit weleens een poging zou kunnen zijn om mijn whatsapp over te nemen. Ben benieuwd, alleen het verzenden van n berichtje kan gelukkig geen kwaad.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 13:14

Gewoon altijd via mp blijven reageren , wanneer ze dan afhaken is het wel duidelijk.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 13:16

Ah, ik krijg nu via mp een berichtje van de echt eigenaar van t account dat hij gehackt is. Arme jongen, blijkbaar 1000 berichten tegelijk verzonden op allerhande advertenties.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:19

Ik denk dat ik ben opgelicht :+

Broek van 40 euro, nieuw met prijskaartje er nog aan (freddy pants). Broek was nog beschikbaar. Duitse mevrouw met een eigen webshop (allemaal gebruikte spulletjes) of ik hem via daar wilde bestellen. Geen probleem, betaald met ideal. De foto van de website had ze aangepast met een kaartje en daarop geschreven gereserveerd voor Tiffany.

Toen ging ik voor de grap dat bankrekeningnummer eens googelen en toen kwamen de verhalen naar boven.

Hier naar gevraagd maar ze beweerd hoog en laag dat de broek verzonden gaat worden, wel een foto gekregen dat ze de broek had ingepakt met een adressticker erop.. wel wordt het verzonden vanuit japan. :')

Ik kan dus fluiten naar me geld.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:21

Drop shipping?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:22

Muze schreef:
Drop shipping?

Dan ben ik alsnog betoept want dan is het geen echte. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:51

Doe never aan FB en reageer alleen via de mail.
Gaat niet altijd even vlug want ik woon niet in mijn laptop.
Maar als iemand iets graag wil hebben ze heus wel geduld.
Ook al willen ze het dezelfde dag ophalen :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:56

Morganlefay schreef:

Wat heeft fb er dan mee te maken? Ik verkoop regelmatig via fb hoor :+

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:07

Ik krijg nu regelmatig mensen die eerst interesse tonen en/of zelfs bieden en dan pas vragen "waar woont u?".. daar kijk je toch eerst naar? en het staat ook in de advertentie. Vervolgens al meerdere keren "oh nee dat is me te ver" gehad. Laatst ook iemand die zei "ik wil het voor x hebben, want ik moet nog een heel stuk rijden".. ja.. dat is toch niet mijn probleem? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:54

Ineke2 schreef:
Morganlefay schreef:

Wat heeft fb er dan mee te maken? Ik verkoop regelmatig via fb hoor :+

Blijf er ver van weg heb het niet zo op dit medium.
Krijg er een naar gevoel bij en dan bedoel ik eerst een hond een worst voor houden net zo lang tot ie bijt
en dan van alles uithalen waar je er niet onderuit kan.

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:04

Pearlx schreef:
Ik krijg nu regelmatig mensen die eerst interesse tonen en/of zelfs bieden en dan pas vragen "waar woont u?".. daar kijk je toch eerst naar? en het staat ook in de advertentie. Vervolgens al meerdere keren "oh nee dat is me te ver" gehad. Laatst ook iemand die zei "ik wil het voor x hebben, want ik moet nog een heel stuk rijden".. ja.. dat is toch niet mijn probleem? :P

Ik vraag het soms nog wel eens na voor de zekerheid. Al vaker gehad dat mensen het vergeten waren aan te passen, en het dus heel ergens anders was...

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:16

Ik heb via MP een kast op maat besteld bij een timmerman, de kast zou met ongeveer 2 weken klaar zijn, maar dan zou ik op vakantie zijn. Dus ik heb een lijstje latere data doorgestuurd wanneer ik de kast zou kunnen ophalen. Ik heb al aanbetaald.

Zij kozen toen voor vandaag, begin van de middag. Dus daar alles omheen geregeld. Oude kast leeggehaald, geregeld dat die vanmorgen opgehaald zou worden.
Trailer wegbrengen voor later vanmiddag gepland (heeft wat onderhoud en vervangende onderdelen nodig), zodat ik meteen door kan nadat ik de kast gehaald heb, dan heb ik de trailer toch even niet meer nodig en heeft de trailerboer even de tijd om alles op te meten en te bestellen.

Krijg ik gisteravond een berichtje via MP van de vrouw van de timmerman of ik zaterdag de kast kan komen ophalen. Ze zaten nog op hun vakantieadresje en wilde graag wat extra dagen blijven.

Dus geantwoord dat mij dat niet goed uit kwam, omdat alles er omheen al geregeld was en ik zaterdag geen trailer tot mijn beschikking heb of we samen een oplossing kunnen bedenken zodat ik vandaag toch mijn kast kan ophalen.

Wel lezen, maar gewoon niet meer reageren hè!

Ik vind het echt zo banketstaaf. Zoiets bedenk je toch meer dan 24 uur van tevoren? Of je regelt iemand anders om er te zijn om de kast over te dragen, of rij je zelf even op en neer. Maar niet de avond van tevoren.

Als ik het eerder had geweten had ik de afspraak voor het trailer onderhoud naar afgelopen maandag gezet, dan was die zaterdag wel klaar geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:39

Nou ik zou serieus wat van de prijs afwillen omwille van onverwachte huur van transportmogelijkheid. Mijn vriend doet ook maatwerk maar never nooit niet dat wij zoiets zouden doen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 23:01

Ik had gereageerd op een advertentie van iemand die een eettafel verkoopt met uiteindelijk de vraag of we hem zaterdag konden ophalen. In eerste instantie kreeg ik een reactie dat, dat niet uitkwam maar even later stuurde hij een berichtje dat hij de tafel voor ons klaar zet in de garage en dat we het geld door de brievenbus mogen gooien.
Geweldig toch?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 23:27

DeMolenhoek schreef:
Nou ik zou serieus wat van de prijs afwillen omwille van onverwachte huur van transportmogelijkheid. Mijn vriend doet ook maatwerk maar never nooit niet dat wij zoiets zouden doen.

Ze hebben nog steeds niet gereageerd. Ik denk dat ze mij zullen negeren tot ze weer thuis zijn. Ik wil mijn aanbetaling niet kwijt, dus wacht het even af, maar het gaat zeker wel een staartje krijgen. Vind het echt niet netjes.

Gedoe ook want de oude zadelkast is vanmorgen weggehaald en heb mijn zadel en overig tuig nog in de auto. Moet morgen speciaal naar stal om te zorgen dat mijn bijrijder het zadel heeft.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:07

Wat ontzettend aso!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:14

Jemig, dat is wel heel kwalijk van die mensen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:48

Daphara schreef:
DeMolenhoek schreef:

Ze hebben nog steeds niet gereageerd. Ik denk dat ze mij zullen negeren tot ze weer thuis zijn. Ik wil mijn aanbetaling niet kwijt, dus wacht het even af, maar het gaat zeker wel een staartje krijgen. Vind het echt niet netjes.

Gedoe ook want de oude zadelkast is vanmorgen weggehaald en heb mijn zadel en overig tuig nog in de auto. Moet morgen speciaal naar stal om te zorgen dat mijn bijrijder het zadel heeft.

Wow dit vind ik echt het toppunt van asociaal, en ze zouden van mij echt een slechte recensie krijgen als je de kast eenmaal hebt. Geen stijl

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:30

ik zpu denk ik aanbetaling terugeisen... wat aso

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 19:37

Daphara schreef:
DeMolenhoek schreef:

Dat is verre van netjes van deze mensen inderdaad. Jammer dat je al een gedeelte hebt betaald, anders had je ze mooi kunnen laten zitten ermee.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 19:42

ik heb een item te koop. Had er bieden bij gezet. Na een heel gesprek met veel vragen was ik met een koper overeen aan het komen. Hij zegt 70.- ik zeg, oke prima dan maar daar komen dan nog wel verzendkosten bij. Dus ik zeg 77.- incl. Zegt hij.. 75.- incl

Heb niks meer gehoord ook. Inmiddels een serieuzere koper die ook een hoger bod deed.

Trouwens even voor iedereen hier, ik kreeg een melding via de opgelicht?! App dat er weer een nieuwe vorm van oplichting rond gaat op marktplaats.

Wees alert!
Laat het contact sowieso nooit buiten marktplaats om verlopen.

https://opgelicht.avrotros.nl/dossiers/ ... tplaats/#/

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 20:59

Bij mij ook alles via betaalverzoek van marktplaats hoor. Willen ze dat niet, dan geen deal. Willen ze verder via whatsapp, geen deal.

Ik heb net eindelijk mijn item met duidelijk aangegeven vaste prijs verkocht.
Nieuwprijs €49 ik vroeg €35 vaste prijs, item is nieuw kaartjes er nog aan. Echt zoveel biedingen op gehad via chat, gisteren nog iemand die me de les las dat het in die en die winkel goedkoper zou zijn.

Ik heb iedereen hiervoor succes gewenst met de zoektocht en voet bij stuk gehouden.

Net iemand die vraagt of het beschikbaar is, meteen geantwoord, meteen deal en ze heeft meteen het betaalverzoek betaald.

Kijk, dat is gewoon prettig zaken doen en vijf sterren waard.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 21:06

_Mir schreef:
Daphara schreef:

Dat is verre van netjes van deze mensen inderdaad. Jammer dat je al een gedeelte hebt betaald, anders had je ze mooi kunnen laten zitten ermee.

Ik krijg net bericht of ik al weet wanneer ik de kast kan komen halen, want ze had nog niets terug gehoord gisteren.

Ik moest echt op mijn handen gaan zitten om niet een onbeleefd antwoord als “Gisteren om 13:00 uur, volgens afspraak!” terug te typen.

Dus aangegeven dat ik graag van hun verneem wanneer ze weer thuis zijn, zodat ik wat met vervoer kan regelen. Ze zegt gisteren bericht te hebben gestuurd dat ik vanaf zaterdag middag welkom ben.

Dus ik heb maar even een screenshot gestuurd waarin duidelijk zichtbaar is dat ik gisteren geen enkel bericht ontvangen heb. Daar reageert ze niet op en vraagt alleen “wanneer kom je?”

Echt :?

Ik heb gezegd dat ik voor zaterdag wat probeer te regelen en dat ik er op terug kom of dat lukt. Ik blijf maar even netjes, maar het kost moeite.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 22:14

Wat een lef :n

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 22:34

Knap hoor daphara , ik zou wel echt even duidelijk maken dat het verzetten van die afspraak je behoorlijk in de problemen heeft gebracht en dat je het niet netjes vind.