Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:57

De thuiszorg die hier rondliep was ook zo geen rood doekje is geen schone wc.geen blauw doekje is geen schone badkamer. Er werd ook zeer regelmatig gecheckt door een manager of de juiste kleur doekjes aanwezig was. En de juiste soort stofzuiger enz. Daar viel geen ja maar met groen maakt het ook schoon :n
Wegwerp is veel duurder (ik kan het niet betalen in ieder geval) en niet goed voor het milieu

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:59

Jeetje wat paranoia met die doekjes. Ik was ze steeds op 90 graden. En per schoonmaakbeurt wisselt de pleedoek. Denk ik. Mijn schoonmaker zoekt het maar uit met de doekjes die ik heb, en als ze iets nodig heeft vraagt ze het.
Maar goed, die betaal ik zelf. Ms als ze van een bedrijf zijn er zulke gekke regels zijn.
Voorlopig is mijn huis schoner met haar (en niet speciale doekjes) dan dat ik het zelf doe :=

Echwel

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 16:07

Thuishulp hier miepen daar echt niet over
Schoon doekje= schoon doekje
Ze gebruikt nooit in wc en keuken/afstoffen hetzelfde doekje
Vuil water,spoelt ze door de wc nooit in gootsteen wat meeste mensen wel doen en viezer is..

En heb al meer dan 10 jaar hulp, dus nooit van gehoord

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 16:55

karuna schreef:
He wat raar ik had vanmorgen een hele reactie getypt maar die is zoek.

Ellende van "vroeger" toen had je een vaste betrouwbare bezorger die ook nog briefjes in de bus deed en had je de dag erna nog een kans om thuis te blijven. En kwam het ook uiterlijk twee dagen na verzenden aan, Nu is het random waar ze zin of geen zin in hebben kan het snel komen of heel lang duren, ze stoppen niet of bellen niet aan. Kwakken het zomaar ergens neer of beweren dat je niet thuis bent terwijl je gewoon thuis bent. Waardoor het een soort loterij is geworden of je pakje komt of niet.

En komt er veel meer terecht bij de pakketpunten door lamlendigen van bezorgers die bij voorbaat al dumpen en niet eens meer door de straat rijden,met allemaal niet thuis zogenaamd.

Samen met minder fysieke winkels. Al eens gehad. Ga iknaar een fysieke winkel. Het product is er niet dus bestellen zij het. Maar het moest naar mijn adres en kon onmogelijk naar hun winkel gestuurd worden. Resultaat drama met een pakket dat een tijd zoek was en is terug gestuurd onterecht want niet opgehaald. Terwijl ik niet wist dat het was opgestuurd wanneer en waar het lag. :n

Nee die is niet weg, die staat in het topic over de veranderingen op het forum :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 16:56

Daar was ik inmiddels ook al op getipt. Ach ja iets met moe en zo :P

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:00

Echwel schreef:
banketstaaf sorry
Maar mijn hulp maakt schoon met een schoon doekje
Dat daarna gelijk de was in gaat op 60 graden.
Wn we maken al schoon met desinfectie dus hoe vies is het daarna.

In de keuken gebruik ik nooit doekjes, hooguit eenmalig
Verder altijd wegwerp papieren vochtige doekjes

Hier idem.
Gewoon een schoon doekje van een willekeurige kleur en/of stof, maar net welke er bovenop de stapel ligt zegmaar. :)

Bij het schoonmaakwerk wat ik vroeger deed was het idd rood en ik dacht blauw: rood voor sanitair, blauw voor interieur.
Maar met tig toilethokjes stond je dan de wasbakken met hetzelfde doekje af te nemen als waarmee je de wc had gedaan de afdeling ervoor.
Heel hygiënisch was dat dus niet.:+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:04

verootjoo schreef:
Jeetje wat paranoia met die doekjes. Ik was ze steeds op 90 graden. En per schoonmaakbeurt wisselt de pleedoek. Denk ik. Mijn schoonmaker zoekt het maar uit met de doekjes die ik heb, en als ze iets nodig heeft vraagt ze het.
Maar goed, die betaal ik zelf. Ms als ze van een bedrijf zijn er zulke gekke regels zijn.
Voorlopig is mijn huis schoner met haar (en niet speciale doekjes) dan dat ik het zelf doe :=

Hier hulp via de wmo en het enige wat ik ooit als eis voorbij heb zien komen was een keukentrapje met 3 tredes.
Toen die telkens net uitverkocht was heb ik er één met 2 tredes gekocht en aangegeven dat ze het er maar mee deden want ik kon geen trapje met 3 treden tevoorschijn toveren of beschikbaar maken bij de winkels/webshops.
Oh en zelf banken etc naar voren schuiven als je wilt dat de hulp erachter stofzuigt en dweilt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:15

Er is hier niet eens sprake van een instantie die het eist, mvdende wil het zelf zo. Hier is het vanuit de instanties via wmo ook geen eis, gelukkig. Dom gedoe.

Ik zou sowieso maar zorgen dat de tuinpoort van binnenuit op slot kan en zit. Als jouw hond iemand serieus bijt is hij de dupe ervan en heb je de kans dat hij afgemaakt wordt. Kan je zo principieel als de pest zijn, maar dat gaat dan wel ten koste van de hond.

Amazon is trouwens wel apart met bezorgen. De hele week staat er dat het donderdag om 20 uur komt. Ineens melding dat het vandaag voor 20 uur komt maar niks qua tijdvak, tor er een paar adressen voor me waren en dat kon ik niet vernieuwen. Geluk dat ik thuis was, maar wat apart? Zonder melding de datum veranderen en zonder melding ineens veel vroeger komen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:43

Citaat:
Er is hier niet eens sprake van een instantie die het eist, mvdende wil het zelf zo. Hier is het vanuit de instanties via wmo ook geen eis, gelukkig. Dom gedoe

Dat dus

En hier dus blij met alle bezorgers die het überhaupt willen doen en alle gezeik moeten aanhoren

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:17

Mijn hulp pakt ook iedere week gewoon een aantal schone doeken uit de la. De vuile stopt ze alvast in de machine om te wassen. Ze gebruikt altijd een aantal doekjes en 2 theedoeken voor het nadrogen. (Doet ze uiteraard de wc niet mee. :')

Zij vraagt niet om bepaalde kleuren ofzo.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:21

Ik zou voor rose en lichtblauw gaan *D :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:23

Echwel schreef:
Ik zou voor rose en lichtblauw gaan *D :D

Neuh doe mij maar groen geel

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:41

Hoewel ik af en toe vind dat mvdende er af en toe een bijzondere denkwijze op na houdt, vind ik het eerlijk gezegd een beetje kinderachtig er zo op door te gaan.

Daarbij heeft mvdende een vorm van autisme en we weten hier allemaal niet in welke mate.

Soms is het niet een vorm van niet willen maar het simpelweg niet kunnen(denkwijze veranderen).

De kleur van dat doekje zal mij ook een worst wezen maar het kan in het systeem van mvdende juist een heel groot issue zijn...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 20:09

Mellow schreef:
Hoewel ik af en toe vind dat mvdende er af en toe een bijzondere denkwijze op na houdt, vind ik het eerlijk gezegd een beetje kinderachtig er zo op door te gaan.

Daarbij heeft mvdende een vorm van autisme en we weten hier allemaal niet in welke mate.

Soms is het niet een vorm van niet willen maar het simpelweg niet kunnen(denkwijze veranderen).

De kleur van dat doekje zal mij ook een worst wezen maar het kan in het systeem van mvdende juist een heel groot issue zijn...

De kleur maakt "niet zo veel uit" al vind ik het zelf gewoon fijn hoe het aangeleerd is: rood wc, blauw sanitair enz.

Maar goede dikkere microvezel doeken meerdere in één kleur, zijn gewoon nergens in een fysieke winkel te koop.

Ja, die "goedkope" multi pakken, waar tig kleuren in zitten, maar niet 4 van één kleur.

En ik gebruik juist weinig microvezel, dus aan een enorm pak heb ik gewoon niets.

Nu betaalde ik €1,8 per stuk en kon ik kleuren en aantallen gewoon direct zelf bestellen, dat lukt in een fysieke winkel gewoon niet.

Daarnaast woon ik zowat in de middle of nowhere, dus "ff naar de stad" is niet zo "ff"

Of nou ja, Bergen op Zoom is prima aan te rijden en heeft stadsrechten, maar het is kwa winkels niet meer dan een veredeld dorp.

Eerste dichtstbijzijnde grotere stad is Antwerpen (wil je niet met je auto in terecht komen, been there done that..) of Breda.

En voor een paar microvezel doeken (of regelmatig andere artikelen die ik nodig heb) heb ik weinig zin om 40 minuten heen + 40 minuten terug + parkeergeld + benzine te betalen.....

Dus dan blijft online bestellen over en ja, dan zou het fijn zijn als ik het pakket gewoon in het dorp op kan halen ipv een dorp verderop wat mij weer benzine enz kost.

Sprak een medewerker van de Plus, ze zijn dus nog wél postnl punt voor inleveren enz, maar hebben de inkomende pakketten afgeweerd "om postnl te laten inzien dat gewoon alle pakketten maar naar het pakketpunt brengen" niet de bedoeling is. Maar ze hebben dáár echt de postnl niet mee hoor, tis alleen dorpsbewoners het leven zuur maken door deze actie... En dan als Plus niet al te blij zijn met chagrijnige dorpsbewoners die het niet tof vinden dat ze nu naar Hoogerheide moeten....door het statement wat Plus probeert te maken bij de postnl...

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 20:30

Oké, de kleur maakt dus toch niet zoveel uit.
Gaat mijn gedachtegang over een gedachtegang...

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 20:33

Ja ik denk ook wel dat ze dat allemaal doen om anderen het leven zuur te maken. :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 20:52

Dan is het dus of 2 andere kleuren aanleren, of naar het volgende dorp gaan. Het is of het een of het ander.
En we slaan als NL echt door in het aantal pakketten dat we bestellen. De mensen van de postbezorg bedrijven staan onder gigantische druk. Maar daar kijken we niet naar. Als we maar onze pakketten krijgen en het liefst gisteren dan vandaag.
Wat die lui over zich heen krijgen voor het l*llige schijtloontje wat ze verdienen... niet normaal. Ik ben blij dat ik dat werk niet doe.
Blij dat ik bijna nooit iets bestel.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 08:20

post staat in postapp, word niet bezorgd, en komt de week daarna met een extra stikker erop, gekreukeld en vochtig geweest in de brievenbus.
En dan vraagt postNL zich af waarom mensen geen post meer willen versturen......

En is het nou 1 keer, nee het gebeurd heel vaak dat post gewoon ergens blijft liggen/hangen.

De rouwkaart van mijn schoonmoeder kwam ook pas 3 dagen na versturen.
Een best wel belangrijke brief van Rabobank is 2 weken te laat bezorgt.
Ik heb zelfs post gehad die via Portugal gereisd is..... Met poststempels van Lissabon erop.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 12:05

"Mensen versturen te weinig post, daardoor kunnen we het niet betrouwbaar bezorgen en wordt het steeds duurder." "Mensen versturen teveel pakketjes, daardoor kunnen we het niet betrouwbaar bezorgen en wordt het steeds duurder."

...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 14:51

mvdende schreef:
Daarnaast woon ik zowat in de middle of nowhere, dus "ff naar de stad" is niet zo "ff"

Of nou ja, Bergen op Zoom is prima aan te rijden en heeft stadsrechten, maar het is kwa winkels niet meer dan een veredeld dorp.

Eerste dichtstbijzijnde grotere stad is Antwerpen (wil je niet met je auto in terecht komen, been there done that..) of Breda....

Zeiken om het zeiken dus.

Ik woon bij jou in de buurt. In Hoogerheide kun je prima winkelen en in Bergen op Zoom al helemaal (De Zeeland). En mocht je dat nou toch niks vinden dan kun je altijd nog uitwijken naar Roosendaal, Goes of Steenbergen. (Of een van de vele grote dorpen in die driehoek).

We zitten niet bepaald op de maan hier.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 14:57

mvdende schreef:
Mellow schreef:

De kleur maakt "niet zo veel uit" al vind ik het zelf gewoon fijn hoe het aangeleerd is: rood wc, blauw sanitair enz.

Maar goede dikkere microvezel doeken meerdere in één kleur, zijn gewoon nergens in een fysieke winkel te koop.

Ja, die "goedkope" multi pakken, waar tig kleuren in zitten, maar niet 4 van één kleur.

En ik gebruik juist weinig microvezel, dus aan een enorm pak heb ik gewoon niets.

Nu betaalde ik €1,8 per stuk en kon ik kleuren en aantallen gewoon direct zelf bestellen, dat lukt in een fysieke winkel gewoon niet.

Eerste dichtstbijzijnde grotere stad is Antwerpen (wil je niet met je auto in terecht komen, been there done that..) of Breda.

En voor een paar microvezel doeken (of regelmatig andere artikelen die ik nodig heb) heb ik weinig zin om 40 minuten heen + 40 minuten terug + parkeergeld + benzine te betalen.....

Dus dan blijft online bestellen over en ja, dan zou het fijn zijn als ik het pakket gewoon in het dorp op kan halen ipv een dorp verderop wat mij weer benzine enz kost.

Sprak een medewerker van de Plus, ze zijn dus nog wél postnl punt voor inleveren enz, maar hebben de inkomende pakketten afgeweerd "om postnl te laten inzien dat gewoon alle pakketten maar naar het pakketpunt brengen" niet de bedoeling is. Maar ze hebben dáár echt de postnl niet mee hoor, tis alleen dorpsbewoners het leven zuur maken door deze actie... En dan als Plus niet al te blij zijn met chagrijnige dorpsbewoners die het niet tof vinden dat ze nu naar Hoogerheide moeten....door het statement wat Plus probeert te maken bij de postnl...

Zo te zien zit er zelfs een pakketautomaat bij je in het dorp.. Je hoeft dus helemaal niets te maken te hebben net winkels als je je pakketten daarin laat leveren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 11:16

Geen postnl dit keer zowaar maar dhl. Die een vorige zending zo lomp hebben behandeld dat een deel van de planten gebroken zijn aangekomen. Lang moeten wachten om een nieuwe zending. En nu heeft dhl na overdracht aan hun afgelopen maandag deze zending laten verdwijnen. Het pakket is spoorloos en onvindbaar. Heeft even kort in transit gestaan dinsdag ochtend en sind die tijd is het zendings nummer niet meer bekend. -O-

Ik weet inmiddels dat er twee soorten dhl zijn. E commerce en parcel. Dit is kennelijk een e commerce en die geeft niet af bij het normale pakketpunt maar in een locker die ik niet heb. En een particulier punt dat nu op vakantie is. -O-

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 07:18

Gisteren anti teek besteld voor mijn hond. Lijkt het uit NIEUW ZEELAND te komen _O- ach, maakt mij niet uit, tis de helft goedkoper dan bij de Nederlandse dierenarts. Nu hopen dat de verzending enz gewoon goed gaat.

Is trouwens alleen met de site helemaal uitpluizen te vinden, want de site is gewoon in het Nederlands en je betaalt gewoon met Ideal. Maar bij contact staat een Australisch adres en het verzendnummer die ik gekregen heb is van NZ Post...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 08:09

Welke site is dat?

Hoop er maar niet te veel op dat dat door de douane gaat komen trouwens..

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 10:19