Wegwerp is veel duurder (ik kan het niet betalen in ieder geval) en niet goed voor het milieu
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:He wat raar ik had vanmorgen een hele reactie getypt maar die is zoek.
Ellende van "vroeger" toen had je een vaste betrouwbare bezorger die ook nog briefjes in de bus deed en had je de dag erna nog een kans om thuis te blijven. En kwam het ook uiterlijk twee dagen na verzenden aan, Nu is het random waar ze zin of geen zin in hebben kan het snel komen of heel lang duren, ze stoppen niet of bellen niet aan. Kwakken het zomaar ergens neer of beweren dat je niet thuis bent terwijl je gewoon thuis bent. Waardoor het een soort loterij is geworden of je pakje komt of niet.
En komt er veel meer terecht bij de pakketpunten door lamlendigen van bezorgers die bij voorbaat al dumpen en niet eens meer door de straat rijden,met allemaal niet thuis zogenaamd.
Samen met minder fysieke winkels. Al eens gehad. Ga iknaar een fysieke winkel. Het product is er niet dus bestellen zij het. Maar het moest naar mijn adres en kon onmogelijk naar hun winkel gestuurd worden. Resultaat drama met een pakket dat een tijd zoek was en is terug gestuurd onterecht want niet opgehaald. Terwijl ik niet wist dat het was opgestuurd wanneer en waar het lag.
Echwel schreef:banketstaaf sorry
Maar mijn hulp maakt schoon met een schoon doekje
Dat daarna gelijk de was in gaat op 60 graden.
Wn we maken al schoon met desinfectie dus hoe vies is het daarna.
In de keuken gebruik ik nooit doekjes, hooguit eenmalig
Verder altijd wegwerp papieren vochtige doekjes
verootjoo schreef:Jeetje wat paranoia met die doekjes. Ik was ze steeds op 90 graden. En per schoonmaakbeurt wisselt de pleedoek. Denk ik. Mijn schoonmaker zoekt het maar uit met de doekjes die ik heb, en als ze iets nodig heeft vraagt ze het.
Maar goed, die betaal ik zelf. Ms als ze van een bedrijf zijn er zulke gekke regels zijn.
Voorlopig is mijn huis schoner met haar (en niet speciale doekjes) dan dat ik het zelf doe
Mellow schreef:Hoewel ik af en toe vind dat mvdende er af en toe een bijzondere denkwijze op na houdt, vind ik het eerlijk gezegd een beetje kinderachtig er zo op door te gaan.
Daarbij heeft mvdende een vorm van autisme en we weten hier allemaal niet in welke mate.
Soms is het niet een vorm van niet willen maar het simpelweg niet kunnen(denkwijze veranderen).
De kleur van dat doekje zal mij ook een worst wezen maar het kan in het systeem van mvdende juist een heel groot issue zijn...
mvdende schreef:Daarnaast woon ik zowat in de middle of nowhere, dus "ff naar de stad" is niet zo "ff"
Of nou ja, Bergen op Zoom is prima aan te rijden en heeft stadsrechten, maar het is kwa winkels niet meer dan een veredeld dorp.
Eerste dichtstbijzijnde grotere stad is Antwerpen (wil je niet met je auto in terecht komen, been there done that..) of Breda....
mvdende schreef:Mellow schreef:Hoewel ik af en toe vind dat mvdende er af en toe een bijzondere denkwijze op na houdt, vind ik het eerlijk gezegd een beetje kinderachtig er zo op door te gaan.
Daarbij heeft mvdende een vorm van autisme en we weten hier allemaal niet in welke mate.
Soms is het niet een vorm van niet willen maar het simpelweg niet kunnen(denkwijze veranderen).
De kleur van dat doekje zal mij ook een worst wezen maar het kan in het systeem van mvdende juist een heel groot issue zijn...
De kleur maakt "niet zo veel uit" al vind ik het zelf gewoon fijn hoe het aangeleerd is: rood wc, blauw sanitair enz.
Maar goede dikkere microvezel doeken meerdere in één kleur, zijn gewoon nergens in een fysieke winkel te koop.
Ja, die "goedkope" multi pakken, waar tig kleuren in zitten, maar niet 4 van één kleur.
En ik gebruik juist weinig microvezel, dus aan een enorm pak heb ik gewoon niets.
Nu betaalde ik €1,8 per stuk en kon ik kleuren en aantallen gewoon direct zelf bestellen, dat lukt in een fysieke winkel gewoon niet.
Daarnaast woon ik zowat in de middle of nowhere, dus "ff naar de stad" is niet zo "ff"
Of nou ja, Bergen op Zoom is prima aan te rijden en heeft stadsrechten, maar het is kwa winkels niet meer dan een veredeld dorp.
Eerste dichtstbijzijnde grotere stad is Antwerpen (wil je niet met je auto in terecht komen, been there done that..) of Breda.
En voor een paar microvezel doeken (of regelmatig andere artikelen die ik nodig heb) heb ik weinig zin om 40 minuten heen + 40 minuten terug + parkeergeld + benzine te betalen.....
Dus dan blijft online bestellen over en ja, dan zou het fijn zijn als ik het pakket gewoon in het dorp op kan halen ipv een dorp verderop wat mij weer benzine enz kost.
Sprak een medewerker van de Plus, ze zijn dus nog wél postnl punt voor inleveren enz, maar hebben de inkomende pakketten afgeweerd "om postnl te laten inzien dat gewoon alle pakketten maar naar het pakketpunt brengen" niet de bedoeling is. Maar ze hebben dáár echt de postnl niet mee hoor, tis alleen dorpsbewoners het leven zuur maken door deze actie... En dan als Plus niet al te blij zijn met chagrijnige dorpsbewoners die het niet tof vinden dat ze nu naar Hoogerheide moeten....door het statement wat Plus probeert te maken bij de postnl...
Froukje schreef:Welke site is dat?
Hoop er maar niet te veel op dat dat door de douane gaat komen trouwens..