Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:17

__Sannne schreef:
chanicha schreef:
Nou dan heb ik 4 tokkie kleinkinderen, Jacky Janayah Jolie en Jailey **\O/**
Beter dan Laurent en Peter Jan :r

Honderd keer liever die laatste twee namen.

Eens :))

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:58

MarcoBorsato schreef:
Hier hockey en paardrijden en ik hoop van harte dat mijn kinderen daar ook voor kiezen. Niks elitairs aan trouwens, maar het zit gewoon in onze genen.

Wel eigen paarden trouwens, bloedhekel aan maneges.

:D :D . Nee heur, totaal niet elitairs aan, hockey, paardrijden, eigen peerden want bloedhekel aan maneges.
Klinkt echt als het doorsnee gezin. In Blaricum val je dan ook niet op, maar elders......?

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:00

CharleyT schreef:
MarcoBorsato schreef:
Hier hockey en paardrijden en ik hoop van harte dat mijn kinderen daar ook voor kiezen. Niks elitairs aan trouwens, maar het zit gewoon in onze genen.

Wel eigen paarden trouwens, bloedhekel aan maneges.

:D :D . Nee heur, totaal niet elitairs aan, hockey, paardrijden, eigen peerden want bloedhekel aan maneges.
Klinkt echt als het doorsnee gezin. In Blaricum val je dan ook niet op, maar elders......?

In Groningen of Friesland of Drenthe zou je echt niet opvallen... Ik denk dat dat op veel plekken in het land niet opvalt hoor...

Overigens heeft Marco het over maneges, niet per se over pensions...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:04

Mijn ouders hebben echt alles geprobeerd om mij van paarden weg te houden...... :+
Ik heb 100 verschillende sporten moeten testen maar het werd toch /3
Toen ik 9 was mocht ik dan. De lessen waren op zaterdag om 8:30 en ik moest dan zelf maar zien dat ik er op tijd was op mijn fietsje over de dijk (5 km) want mijn ouders sliepen dan uit. Door weer en wind, sneeuw en hagel, ik was er niet vanaf te brengen _O-
Een paar jaar later verzorgde ik 4 paarden, nog iets later liep het op tot 10 paarden en was ik nooit voor 7 uur savonds thuis :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:05

CharleyT heeft het ook niet over pension :+

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:07

sureido schreef:
CharleyT heeft het ook niet over pension :+

Ik weet niet hoe ik er bij kom, ik las op mijn manier dat het eigen paarden aan huis waren waar Charley het over had :')
My bad!!

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:09

Sizzle schreef:
Mijn ouders hebben echt alles geprobeerd om mij van paarden weg te houden...... :+
Toen ik 9 was mocht ik dan. De lessen waren op zaterdag om 8:30 en ik moest dan zelf maar zien dat ik er op tijd was op mijn fietsje over de dijk (5 km) want mijn ouders sliepen dan uit. Door weer en wind, sneeuw en hagel, ik was er niet vanaf te brengen _O-
Een paar jaar later verzorgde ik 4 paarden, nog iets later liep het op tot 10 paarden en was ik nooit voor 7 uur savonds thuis :D

Mijn ouders hebben godzijdank nooit iets verboden... Geen sporten, geen hobby's, geen vrienden... Alles mocht... Ik had ook nooit een avondklok. _/-\o_ Echt hulde aan mijn ouders.
Dus ik mocht op mijn 9e op paardrijles mits ik zelf meebetaalde. Wel 5 hele guldens per maand :') Die ik verdiende door af te wassen elke avond (7 keer afwassen was 2,50, dus ik hield ook nog over :Y) ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:09

Daarnaast woont Marco buiten de randstad, waar stalling een stuk makkelijker en goedkoper te vinden is. Daar is een eigen paard soms gewoon goedkoper dan manegelessen op een goede manege.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:11

Vooruit dan met de geit :D

Ik mocht overigens na mijn zwemdiploma op paardrijden, wilde het volgens mij uit mijzelf. Verder zat iedereen hier vooral op turnen en dansen volgens mij, maar ik had een klas van 9 personen waarvan 7 meiden.

Ik zou mijn kinderen (als ik daar ooit aan begin) nooit iets verbieden. Ik heb de tijd van mijn leven op de manege gehad, heel de zaterdag en woensdag middag daar te vinden. Ouders ook weer even rust. :+

Anoniem

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:12

Ik heb wel sporten/hobbies die ik niet zou aanmoedigen bij mijn eventuele kinderen. Ga niet zeggen wat want wil niemand voor de schenen schoppen :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:19

Emmaa_ schreef:
Daarnaast woont Marco buiten de randstad, waar stalling een stuk makkelijker en goedkoper te vinden is. Daar is een eigen paard soms gewoon goedkoper dan manegelessen op een goede manege.

Niet in ons geval, denk ik. Maar ik heb een blauwe maandag op een manege gereden, toen kregen we eigen paarden. En een trailer. En reden we competitie. ..
CharleyT schreef:

Nee hoor, ik zat in Bergen op school, daar zit je tussen oud geld. Wij hadden en hebben het goed thuis maar het kan altijd breder en rijker en veel geld ging naar de paarden dus daarbuiten bleef er weinig over.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:23

Emmaa_ schreef:
Ik heb wel sporten/hobbies die ik niet zou aanmoedigen bij mijn eventuele kinderen. Ga niet zeggen wat want wil niemand voor de schenen schoppen :')

Zeg het :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:25

Gini schreef:
Emmaa_ schreef:

Zeg het :+

Nou mijn kinderen mogen dus echt niet op scouting. Maakt me niet uit of ze er nuttige levenslessen leren, gaat gewoon niet gebeuren := En eigenlijk wil ik ze ook liever niet op paardrijden, ik was echt zo'n obsessieve tienerpenny en dat is zo ongelofelijk cringey.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:26

Emmaa_ schreef:

Totdat je eigen paard ziek wordt.....

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:27

Emmaa_: Oh ja, dat snap ik wel. Jeugdbewegingen is ook niet mijn ding. Dus dan zou ik mijn kinderen vriendelijk in een andere richting duwen als ze dat zouden willen doen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:36

Wij kregen vroeger verplicht hockey in de gymles op school. En ook allerlei andere sporten waarbij je achter ballen moet aanrennen. Ik vond het absoluut niet elitair maar had er een grote hekel aan.Wat hier wel elitair was,dat was tennissen. Maar dat is ook niets voor mij,iedere keer bukken om dat balletje op te rapen. Ik vind een paardenstal schoonmaken veel leuker. Omdat mijn lichaamsbeweging dan een nut heeft.

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:44

anjali schreef:
Emmaa_ schreef:

Totdat je eigen paard ziek wordt.....

Als je genoeg reserves hebt zie ik het probleem nog steeds niet... Zo lekker makkelijk om dat er weer in te gooien...

Een collega kwam een paar weken terug binnen lopen met een nieuwe winterjas.. Collega doet me altijd denken aan mijn vader qua doen en laten. Andere mannelijke collega's vonden wat van die jas... Naast dat het een hele mooie jas was...
Dus vandaag zei ik voor de grap: Jonge, dan Googlen we die jas gewoon. (waar collega bij stond)
Ik verslikte me zowat toen ik zag dat de jas 900 euro kost... Meer omdat ik een heel ander beeld bij die man had dan om het geld... Wat maakt het mij uit dat iemand zoveel geld aan een jas uitgeeft. :roll:

Het ergste was nog wel dat hij zich begon te verantwoorden over zijn uitgaven vanwege mijn verbazing... Meteen gezegd dat hij dat niet moest doen, ik geef tenslotte ook gerust 5/6 honderd uit aan nieuwe laarzen.

Ik weet nooit goed wat ik moet denken van dit soort opmerkingen... Ze zijn zooooooo vreselijk eenzijdig en armoedig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:47

Ja ik vind dat ook altijd een beetje kortzichtig. Ik ben freelancer en dat betekent dat ik de ene maand veel meer inkomen heb dan de ander. Soms heb ik een maand waarin ik leef als een fiets koningin omdat ik grote projecten uitbetaald heb gekregen of veel heb gewerkt, soms heb ik niet eens geld om buiten de deur een drankje te gaan doen omdat ik mijn boodschappen dan niet kan betalen. Krijg daar best eens commentaar op in de zin van 'hoe kan je nou zeggen dat je geen geld hebt terwijl je vorige maand twee nieuwe jurkjes hebt gekocht' ja ehhhh? Bemoei je met je eigen zaken?

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:51

Emmaa_ schreef:
Ja ik vind dat ook altijd een beetje kortzichtig. Ik ben freelancer en dat betekent dat ik de ene maand veel meer inkomen heb dan de ander. Soms heb ik een maand waarin ik leef als een fiets koningin omdat ik grote projecten uitbetaald heb gekregen of veel heb gewerkt, soms heb ik niet eens geld om buiten de deur een drankje te gaan doen omdat ik mijn boodschappen dan niet kan betalen. Krijg daar best eens commentaar op in de zin van 'hoe kan je nou zeggen dat je geen geld hebt terwijl je vorige maand twee nieuwe jurkjes hebt gekocht' ja ehhhh? Bemoei je met je eigen zaken?

Jaaaaa *\o/*

Vrienden vonden dat ze zich met de aanbouw van mijn bijkeuken moesten bemoeien.
"Waarom zou je daar dure vloerverwarming in leggen, je gaat toch niet op de grond zitten."
Ik voel me dan zó veroordeel om mijn inkomen, voornamelijk ten opzichte van dat van hen, wat als heel gezin misschien de helft is van mij in mijn uppie.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:05

Sizzle schreef:

Dat komt me bekend voor, alhoewel ik vaak ook wel met de bus ging (1 x overstappen).

Dat zie je tegenwoordig niet meer.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:25

Ik ben wel pro scouting hoor. Van mij mogen de kinderen dat. Is goed voor ze :)

Voetbal vind ik idd ook een vreselijke sport, hockey leuk (deed ik vroeger ook) en volleyball nog gedaan (hahaha ik was een ramp) en badminton.

En paardrijden idd :) vooral met paarden omgaan vind ik echt heel goed voor kinderen, mits onder kundige begeleiding.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:26

Och, mijn lieve paps en mams hebben zo hun best gedaan. Ik mocht op jazzballet (elke les huilen), turnen (ik viel overal vanaf), ik heb blokfluit gespeeld en dwarsfluit gespeeld. Maar het moest en zou paardrijden zijn. Van huilen op de manege omdat ik niet op een bepaalde pony wilde tot in weer en wind op de fiets naar de verzorgshetlanders. Wat ze ook zeiden, wat ze ook wilden: paarden paarden paarden.

Op mijn 14e kreeg ik mijn eerste eigen paard (nadat ik de echte eerste zélf moest afbellen omdat ik slechte cijfers had verzwegen :o ) en nu ben ik ineens 32, is het paard wat ik kreeg toen ik 14 was overleden, heb ik ineens een sportpaard :? en kosten mijn paarden me evenveel als mijn hypotheek :') Paps en mams luisteren nog net als 18 jaar geleden geduldig naar al mijn avonturen met de paarden, mams haat mijn nieuwe paard hartgrondig en ik sjouw vol liefde meerdere keren per week kruiwagens poep over het erf. Wat een hobby :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:37

Er zijn 2 sporten die hier redelijk populair zijn waarvan ik hoop dat ze er niet in geinteresseerd is:
Schansspringen (ski) en downhill (fiets).

Nu zit ze op voltige, daar heeft mijn hart het soms ook moeilijk mee (1.20 op de knieen op een paard van 1.75).

Avondklok waren mijn ouders heel streng in, god wat vond ik dat flauw. Ik had als tiener een enorm verantwoordelijkheidsgevoel en deed echt geen rare dingen. Dat vond ik dus echt een inbreuk in het vertrouwen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 09:13

Waarom geen scouting?? Heb ik het echt super leuk gehad. Maar je moet het wel treffen met de groep ja denk ik.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 09:30

Ik heb liever niet dat de kinderen een sport doen waarbij de ouders bardienst moeten doen 8-)