[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:20

Paard van vriendin van mij had ook zo’n bult voor op de borst. Op de kliniek open laten snijden, maar daar zat ook haar in. Dat was ook gek! Ze had de bult al als klein veulentje. Dus waarschijnlijk idd aangeboren.

nine1987

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:20

Baby gone wrong.. Veeg me op.. :))

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:24

Onali schreef:
Trui schreef:
over die geboortes, ik heb toen ik zes was de video band van mijn eigen geboort gezien.... ik hoef mooi geen kinderen meer he

_O-

mijn oma pakte gezellig de videoband erbij en dacht dat het wel gezellig zou zijn om die te kijken... ik was zes (!!!)
nu ben ik wel met keizersnede geboren, maar dat was nadat ik er niet uit wilde, dus inclusief t persen staat op de band he....

(is gefilmd omdat ik / mijn ouders toentertijd in zo’n programma zaten wat de families volgden van binnenkomst tot bevalling tot ontslaan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:24

Onali schreef:
[MD] Veulen heeft zijn knieen kapot, vel eraf.

TS heeft inmiddels foto's gepost. Ziet er toch wel erger uit dan de omschrijving.

Arm dier.

Ik ben heel benieuwd wat dat is, heel bizar.
Wel ontzettend sneu voor veulen én eigenaar.

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:28

nine1987 schreef:
Flynnieman schreef:
En dan valt een placenta eigenlijk nog mee :'), komen veel viezere dingen soms uit mensen. Heeft wel een speciale geur, maar dat kan je gelukkig niet ruiken via de foto :P.
Ik werk in een pathologie labo, daar komen bv organen binnen waar kanker inzit of allerlei cystes enzo. Het vieste vind ik toch wel een dermoidcyste aan de eierstokken, een bal van soms een kg gevuld met talg en haren, soms zelfs tanden :wow:. Of ook een andere cyste van de eierstokken (naam ontgaat me even) gevuld met een soort snot haha, de laatste keer was het zo groot als een basketbal. Helaas geen beeldmateriaal :+

Ehm.. Maar.. HOE DAN?????

Het heeft iets te maken met een 'op hol geslagen' eicel, weet er het fijne niet van maar onder de microscoop zou het ook interessant zijn volgens de patholoog. Zenuwweefsel en zoms hersenweefsel te zien, echt bizar wat een lichaam kan maken. De tanden zijn dan ook echt volmaakte kiezen zegmaar,niet van normale te onderscheiden haha

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:43

Weet je zeker dat je dermoidcyste bedoeld? Het klinkt meer als een teratoom.
Linkje naar Wikipedia over teratoom
Zo'n teratoom
Spoiler:
kan bestaan uit eigenlijk alles, haren, tanden, huid en ontstaat uit stamcellen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:48

Op teratoom zoeken op Google is echt gewoon zo interessant als ik van tevoren dacht. :=

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:53

Over die placenta, bij mijn volgende kindje hoop ik op een lotusgeboorte (typ maar in bij Google afbeeldingen want weet niet of ik zomaar foto's van vreemden hier mag plaatsen). Ik twijfel nog tussen een volledige lotus dus een aantal dagen met kruiden/pekelen wachten tot ie eraf valt, of een halve lotus en dan capsuleren dus na een dag alsnog de navelstreng doorknippen en dan de placenta door vriesdrogen in capsules laten doen die ik dan kan opeten voor de waardevolle voedingsstoffen en verbeteren van de melkproductie. Bij de geboorte van mij dochter is de placenta weggegooid want was hier nog helemaal niet mee bezig achteraf super veel spijt van. Kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit luguber vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:57

litilaura schreef:
Over die placenta, bij mijn volgende kindje hoop ik op een lotusgeboorte (typ maar in bij Google afbeeldingen want weet niet of ik zomaar foto's van vreemden hier mag plaatsen). Ik twijfel nog tussen een volledige lotus dus een aantal dagen met kruiden/pekelen wachten tot ie eraf valt, of een halve lotus en dan capsuleren dus na een dag alsnog de navelstreng doorknippen en dan de placenta door vriesdrogen in capsules laten doen die ik dan kan opeten voor de waardevolle voedingsstoffen en verbeteren van de melkproductie. Bij de geboorte van mij dochter is de placenta weggegooid want was hier nog helemaal niet mee bezig achteraf super veel spijt van. Kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit luguber vinden.

:wow: echt?

Dat vind ik wel luguber.
Maar als dat iets is wat jij graag wil, de optie is er blijkbaar, dan moet jij dat gewoon kunnen doen. Dan hoop ik voor jou dat dat inderdaad lukt. :)

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 15:04

Steeph schreef:
Zo'n teratoom
Spoiler:
kan bestaan uit eigenlijk alles, haren, tanden, huid en ontstaat uit stamcellen.

Ja teratoom inderdaad! Is het geen synoniem? Dacht allesinds dat teratoom en dermoidcyste hetzelfde was

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 15:05

litilaura schreef:

Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
Maar ik vind dat zelf echt een smerig idee.
Heb daarover ook wel eens een documentaire gezien. Nee niets voor mij.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 15:08

Ik heb dat eens gezien bij zo'n programma van Lauren. Net of je een orgaan met je meeneemt, vond het echt heel ver gaan :o

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 15:32

Wat zijn precies de redenen waarom je (iemand) de placenta zou eten? Daar zijn toch geen wetenschappelijke bewijzen voor dat dat iets voor je doet? Niet veroordelend bedoelt, oprecht geïnteresseerd :)

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 15:51

Je verliest gemiddeld een halve liter bloed bij een bevalling, en de daarbij behorende mineralen en bijvoorbeeld ijzer en zink. Je lichaam kiest bij het produceren van borstvoeding voor baby first. Dus van bepaalde stofjes zou je een tekort kunnen krijgen door borstvoeding hiervoor kun je multivitamine uit de drogist slikken maar deze stofjes zitten dus ook in de placenta.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 15:55

Sowieso kinderen krijgen is al een no go hier , laat staan dat ding opeten :r . Ja luguber geneog voor mij :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 16:01

Rebecca schreef:
Sowieso kinderen krijgen is al een no go hier , laat staan dat ding opeten :r . Ja luguber geneog voor mij :')

Blood, gore ed geen probleem.

Kinderen en bevallingen :r

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 16:10

Flynnieman schreef:
Steeph schreef:
Zo'n teratoom
Spoiler:

Ja teratoom inderdaad! Is het geen synoniem? Dacht allesinds dat teratoom en dermoidcyste hetzelfde was

*Stille meelezer*

Ik had een dermoidcyste op mijn eierstok en daar zaten idd tanden etc in := . Dus weet niet of het hetzelfde is als een teratoom, maar kan dus wel bij een dermoidcyste.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 16:16

litilaura schreef:

Brrr dat lijkt mij dan inderdaad niets. Ik snap er wel voor dat ze de navelstreng laten leeglopen voor de laatste voedingsstoffen die erin zitten (ofzo :') ) bij de baby voordat deze doorgeknipt wordt. Maar dit gaat mij dan net wat te ver. Zijn er bijvoorbeeld niet vitaminen/mineralen die je na een bevalling kunt slikken om het tekort wat je oploopt tijdens een bevalling op te vangen?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 16:27

Kaitlyn schreef:
Op teratoom zoeken op Google is echt gewoon zo interessant als ik van tevoren dacht. :=

ja bizar hè?
Spoiler:
Vooral de gene met de gehele ogen of tanden er in...
bijzonder dat zoiets kan groeien, maar ook wel in een manier hoopvol met het oog op donororganen e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 16:35

Een teratoom met ogen... big brother is watching you.

Ik zou 1000x liever zoiets zien dan een bevalling. Of iemand die de placenta meezeult. Sorry hoor, maar met dat kruiden en pekelen... dat gaat toch ontzettend stinken? Stel je voor bij een zomer als vorig jaar.

Ik weet niet meer wie het zei maar placenta verwerkt in paté op een babyborrel? Ik geloof dat ik in de toekomst de hapjes maar oversla.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 16:44

litilaura schreef:
Je verliest gemiddeld een halve liter bloed bij een bevalling, en de daarbij behorende mineralen en bijvoorbeeld ijzer en zink. Je lichaam kiest bij het produceren van borstvoeding voor baby first. Dus van bepaalde stofjes zou je een tekort kunnen krijgen door borstvoeding hiervoor kun je multivitamine uit de drogist slikken maar deze stofjes zitten dus ook in de placenta.

Maar blijft een placenta buiten het lichaam zo lang goed? Net als vlees, dat zou je bij bepaalde temperaturen ook niet te lang buiten de koelkast bewaren. En waarom niet bloedprikken en gericht bepalen welke vitaminen je nodig hebt na de zwangerschap?

Het lijkt mij niks, sowieso hier geen kinderen. Maar ik vind het wel reuze interessant waarom mensen dit soort dingen bedenken.

Wat betreft dat teratoom, dat zou ik ook nog weleens willen zien :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 16:46

Vandaar het kruiden en pekelen. Om hem goed te houden.

Maar nee, niets voor mij.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 16:47

https://youtu.be/JW93CXCVqNk

Interessante link naar het bewaren van een placenta.

Let op want je ziet dus ook hoe ze hem bewaard enzo.

Ze legt heel mooi haar redenen erbij uit.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 16:50

*stille meelezer van jullie topic*

Het placenta houden doet me ook denken aan die lotusbevallingen waarbij ze de placenta nog aan het kind laten tot die zelf afvalt :=
Geen idee of dit veel gedaan wordt maar ik vind het toch bijzonder.
edit: filmpje gaat hier ook over
Laatst bijgewerkt door Eponastable op 29-05-19 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 16:51

Thanks, ik ga straks na het eten even kijken :))