Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Onali schreef:Trui schreef:over die geboortes, ik heb toen ik zes was de video band van mijn eigen geboort gezien.... ik hoef mooi geen kinderen meer he
Onali schreef:[MD] Veulen heeft zijn knieen kapot, vel eraf.
TS heeft inmiddels foto's gepost. Ziet er toch wel erger uit dan de omschrijving.
Arm dier.
nine1987 schreef:Flynnieman schreef:En dan valt een placenta eigenlijk nog mee, komen veel viezere dingen soms uit mensen. Heeft wel een speciale geur, maar dat kan je gelukkig niet ruiken via de foto
.
Ik werk in een pathologie labo, daar komen bv organen binnen waar kanker inzit of allerlei cystes enzo. Het vieste vind ik toch wel een dermoidcyste aan de eierstokken, een bal van soms een kg gevuld met talg en haren, soms zelfs tanden. Of ook een andere cyste van de eierstokken (naam ontgaat me even) gevuld met een soort snot haha, de laatste keer was het zo groot als een basketbal. Helaas geen beeldmateriaal
Ehm.. Maar.. HOE DAN?????
litilaura schreef:Over die placenta, bij mijn volgende kindje hoop ik op een lotusgeboorte (typ maar in bij Google afbeeldingen want weet niet of ik zomaar foto's van vreemden hier mag plaatsen). Ik twijfel nog tussen een volledige lotus dus een aantal dagen met kruiden/pekelen wachten tot ie eraf valt, of een halve lotus en dan capsuleren dus na een dag alsnog de navelstreng doorknippen en dan de placenta door vriesdrogen in capsules laten doen die ik dan kan opeten voor de waardevolle voedingsstoffen en verbeteren van de melkproductie. Bij de geboorte van mij dochter is de placenta weggegooid want was hier nog helemaal niet mee bezig achteraf super veel spijt van. Kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit luguber vinden.
Steeph schreef:Weet je zeker dat je dermoidcyste bedoeld? Het klinkt meer als een teratoom.
Linkje naar Wikipedia over teratoom
Zo'n teratoomSpoiler:
kan bestaan uit eigenlijk alles, haren, tanden, huid en ontstaat uit stamcellen.
litilaura schreef:Over die placenta, bij mijn volgende kindje hoop ik op een lotusgeboorte (typ maar in bij Google afbeeldingen want weet niet of ik zomaar foto's van vreemden hier mag plaatsen). Ik twijfel nog tussen een volledige lotus dus een aantal dagen met kruiden/pekelen wachten tot ie eraf valt, of een halve lotus en dan capsuleren dus na een dag alsnog de navelstreng doorknippen en dan de placenta door vriesdrogen in capsules laten doen die ik dan kan opeten voor de waardevolle voedingsstoffen en verbeteren van de melkproductie. Bij de geboorte van mij dochter is de placenta weggegooid want was hier nog helemaal niet mee bezig achteraf super veel spijt van. Kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit luguber vinden.
Flynnieman schreef:Steeph schreef:Weet je zeker dat je dermoidcyste bedoeld? Het klinkt meer als een teratoom.
Linkje naar Wikipedia over teratoom
Zo'n teratoomSpoiler:
kan bestaan uit eigenlijk alles, haren, tanden, huid en ontstaat uit stamcellen.
Ja teratoom inderdaad! Is het geen synoniem? Dacht allesinds dat teratoom en dermoidcyste hetzelfde was
litilaura schreef:Je verliest gemiddeld een halve liter bloed bij een bevalling, en de daarbij behorende mineralen en bijvoorbeeld ijzer en zink. Je lichaam kiest bij het produceren van borstvoeding voor baby first. Dus van bepaalde stofjes zou je een tekort kunnen krijgen door borstvoeding hiervoor kun je multivitamine uit de drogist slikken maar deze stofjes zitten dus ook in de placenta.