Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

litilaura

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:14

Die jouéco schildpad is echt het favo speeltje van iréne geweest!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 19:05

Heb een helemmooie schapenvacht gekregen voor Sophie van een vriendin van mijn moeder <3
Zit nu alleen van wat voor dekentje erbij moet en wel of geen hydrofiel onder dr hoofdje.

Keurig ingehouden Balou!
Ik hou ook van houten speelgoed en Julia ook. Hele middag zoet geweest met dr regenboog.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:14

Hier niets over de vacht en gewoon de normale dekens erover :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 19:19

Oké en dat is dan een dunne deken?
Want ik heb nu een best warme Witlof deken met laken.
En ze ligt natuurlijk nog in een pucky.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:45

Ik heb er meyco dekens op liggen. Gewoon katoen dus.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:56

Als het een medicinaal (gelige kleur) kortharig lamsvachtje (haren dicht op elkaar) is, dan gewoon baby erop leggen zonder hydrofieldoek ofzo. Toen iréne baby was had ze ook een vachtje, waar het vachtje lag lag iréne en waar iréne ook ging dat vachtje ging mee bed/kinderwagen/grond/bank enzovoort beste investering op een draagdoek en barnsteenketting na. Ondertussen hebben we 7 vachtjes in huis, pas op Laura misschien is er een nieuwe verslaving begonnen met dit vachtje hihi.

En kwa dekens zweer ik bij een baby dekentje van disana die zijn zo mooi en zacht echt z'n geld waard!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:58

Kopen jullie regenlaarsjes trouwens ook een maatje groter?

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:02

Bergstein valt sws groter dus koop ik op maat

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:11

litilaura schreef:
Als het een medicinaal (gelige kleur) kortharig lamsvachtje (haren dicht op elkaar) is, dan gewoon baby erop leggen zonder hydrofieldoek ofzo. Toen iréne baby was had ze ook een vachtje, waar het vachtje lag lag iréne en waar iréne ook ging dat vachtje ging mee bed/kinderwagen/grond/bank enzovoort beste investering op een draagdoek en barnsteenketting na. Ondertussen hebben we 7 vachtjes in huis, pas op Laura misschien is er een nieuwe verslaving begonnen met dit vachtje hihi.

En kwa dekens zweer ik bij een baby dekentje van disana die zijn zo mooi en zacht echt z'n geld waard!

Wat moet je doen dan met zo’n vachtje? Waar is het voor?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:22

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Balou_k op 28-02-19 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Onderzoek wijst uit dat kinderen die 6 maanden op een dierenvacht slapen flink minder kans hebben op copd/astma ed. Daarnaast is het knus en reguleert het lichaamswarmte. Voorkomt ook doorlig plekken.

Hier liggen de vachten ook door het hele huis :)

Balou_k

Verkeerde topic :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 20:24

Het is prikkelregulerend en sowieso gezond. Je hebt flink minder kans op astma (Zit bij ons erg in de familie). Het is de bedoeling dat ze er op slapen en liggen.
Het reguleert ook de lichaamstemperatuur. Dus warm in de winter, koel in de zomer.

Het is idd een medicinaal babyvachtje.
Ik heb als kind er zelf ook op gelegen. Mijn broertje is 31 en ligt er nog steeds op :+
Heb ook als kind in een Lutjepotje gelegen overdag. En heb mijn man zo ver dat hij er ook voor Sophie eentje gaat timmeren :=

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:25

Je baby ligt erop, het is zacht en daardoor prikkelreducerend zodat ze andere prikkels zoals bijvoorbeeld kleuren of geluiden beter kunnen verwerken, warmteregulerend (dus ja ook hoogzomer lag ze er in een wolzijde romper op), het geeft geborgenheid en veiligheid omdat het een vertrouwde geur heeft, het is goed voor de huid omdat zo'n vachtje 'leeft' het blijft nog heel lang (bij goed onderhoud jaren) lanoline afgeven, het helpt allergieën tegen te gaan voor sommige dierenharen later doordat ze de huidschilfers inademen dit helpt astma en andere longziekten te voorkomen, het is antibacterieel en zelfreinigend (zoals alle wol) dus heel hygiënisch als je kindje bijvoorbeeld spuugt ofzo, en als laatste is het gewoon heel handig, je baby ligt altijd zacht waar je ook bent.

Edit zie dat mijn voorgangers ook al gereageerd hebben

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:31

Fijn Lau zo'n lutjepotje thuis voor Sophie. Kun je ook lekker met Julia buiten spelen terwijl Sophie slaapt bijvoorbeeld :).

Haha Balou, het zijn wel grappige plaatjes :').

Hier de tas met kleertjes van schoonzus binnen (+nog een tas met wat spul van haar buurvrouw). Zit leuk spul bij van o.a. Tumble 'n Dry, Zara, Babyface etc. Veel vanaf 86 dus mag nog wel wat bij shoppen vooral in maat 80. In de tas van de buurvrouw zitten ook nog héle hippe Falcotto's. Zijn wel fijne schoentjes toch voor die kleintjes? Ik moet nog even aan de overload aan kleuren en glitters wennen, maar anders wellicht leuk om mee te spelen op de opvang ofzo :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:38

Hier ook een vachtje. Ik ben best wel een nuchter type maar zo'n vacht en de barnsteenketting vond ik echt lifesavers.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:39

litilaura schreef:
Je baby ligt erop, het is zacht en daardoor prikkelreducerend zodat ze andere prikkels zoals bijvoorbeeld kleuren of geluiden beter kunnen verwerken, warmteregulerend (dus ja ook hoogzomer lag ze er in een wolzijde romper op), het geeft geborgenheid en veiligheid omdat het een vertrouwde geur heeft, het is goed voor de huid omdat zo'n vachtje 'leeft' het blijft nog heel lang (bij goed onderhoud jaren) lanoline afgeven, het helpt allergieën tegen te gaan voor sommige dierenharen later doordat ze de huidschilfers inademen dit helpt astma en andere longziekten te voorkomen, het is antibacterieel en zelfreinigend (zoals alle wol) dus heel hygiënisch als je kindje bijvoorbeeld spuugt ofzo, en als laatste is het gewoon heel handig, je baby ligt altijd zacht waar je ook bent.

Edit zie dat mijn voorgangers ook al gereageerd hebben

Hier 4 levende vachten rondlopen, zijn we goed bezig dan :D

Als ze er op overgeven, hoe maak je dat dan proper. Neem aan niet in wasmachine?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:41

Vachtjes wist ik niks van!!
Maar hier woont hij met 2 ik pony’s, een hond en 5 katten in huis/tuin. Waar halen jullie vachtjes?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:44

Ben wel benieuwd naar zo'n vacht, welke raden jullie aan? :-)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:44

Ik gebruik ecologisch gelooide vachten. Ze zijn met water en een doek te reinigen en als er sneeuw ligt mogen ze even op de kop erin.
Zelfs mijn kraam was dol op de vacht.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:53

Hier komt er ook een vachtje. B is een buikslaper, dus daarbij heb ik het nooit aangedurfd. Maar misschien is nr 2 wel een rugslaper. En anders zijn ze sowieso fijn om te hebben <3

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:54

Goedkoop goed en mueselin vrij vachtje vind je om de 6 weken op limango van het merk kaiser naturfell

Checklist vachtje:
-Medicinaal gelooid (zie je aan gele waas) een spierwit vachtje is door een bad chemicaliën geweest en is dus niet geschikt voor een baby
-Lamsvel (kleiner vachtje en groter dichtheid haren)

En Koop er dan meteen sheepish grinns lanoline spray bij, daarmee onderhoudt je het vachtje makkelijk

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:58

Hoe lang gebruik je zo’n vachtje?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 21:00

Sjonge, prikkelreducerend... Dat had ik moeten weten := Snap alleen niet hoe dan, het lijkt me juist niet fijn zo’n vacht in je neus ofzo :P Of zijn de vachtjes een beetje getrimd?
Longproblemen komen in onze familie helemaal niet voor dus daar ben ik niet zo bang voor.

Buiten slapen is wel erg gezond. Ik liet hem vaak in de kinderwagen buiten slapen, ook in de vrieskou. Zelf slaap ik ook het lekkerst als het flink koud in mijn kamer is.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 21:01

tita schreef:
Hoe lang gebruik je zo’n vachtje?

De eerste 6 maanden 24/7 dan speelt ook dat allergie verhaal, daarna vooral in bed, en maxicosi/kinderwagen tot ze daaruit zijn gegroeid, ze worden natuurlijk beweeglijker dus willen niet meer de hele dag op een vachtje blijven liggen he