Ik date, jij datet, wij daten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:39

Dingle_s schreef:
Wat te doen als je al maanden (lees, vanaf de eerste Corona piek) met iemand praat, het klikt, hij nog geen half uur van je vandaan woont maar hij pas af wilt spreken als Corona voorbij is ? :

:+ lekker laten gaan, heel die pandemie duurt zowat 2 jaar :')

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:05

listiglistje schreef:
Dingle_s schreef:
Wat te doen als je al maanden (lees, vanaf de eerste Corona piek) met iemand praat, het klikt, hij nog geen half uur van je vandaan woont maar hij pas af wilt spreken als Corona voorbij is ? :

:+ lekker laten gaan, heel die pandemie duurt zowat 2 jaar :')

2025 dan is het weer normaal.
Ohnee ben een gekkie ;)

CalipsoLover

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 19:21

Ik spreek ook enkel met iemand af als die het écht waard is, gewoon een oppervlakkige tindermatch zou ik nu niet meteen mee op date nemen. Maar je kan altijd corona-proof gaan wandelen?

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:20

Dingle_s schreef:

Als hij jou echt leuk zou vinden dan zou hij ondanks de corona wel iets vinden om af te spreken.
Daarnaast ben ik voor zulke mannen allergisch geworden, dit zijn mannen die vaak ook iets te verbergen hebben. (Althans in mijn geval dan)

Als je echt heel graag met hem wilt afspreken kun je voorstellen dat jullie ergens halverwege afspreken en dan een leuk plekje zoeken om te wandelen.
Mocht hij daar niet in mee gaan is het voor jezelf denk ik wel duidelijk.

Er zijn meer mannen dan kerktorens dus mannen zat.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 14:21

Eens met bovenstaande. Doet hij verder ook helemaal niks met andere mensen dan? Met de echte pieken, zoals nu weer, kan ik me voorstellen dat iemand niet wilt afspreken met een nieuw persoon. Maar er is tussendoor wel maandenlang de mogelijkheid geweest lijkt mij. Als je iemand echt wilt zien, valt er altijd iets te bedenken, eventueel dan op op 1,5m afstand oid zodat je elkaar toch even in het echt kan zien/spreken. Ik zou het laten gaan.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 15:40

:wave:
Na 1,5 maand op Lexa en één mislukte date te hebben gehad, heb ik nu iemand getroffen waar het ontzettend leuk mee klikt. Op de één of andere manier neus ik altijd door bokt naar soortgelijke dingen maar kan er niet zo veel over vinden.

Wij hebben nu twee keer afgesproken en als hij weg is heb ik toch wel een bepaald 'mis' gevoel, aan de ene kant heel leuk! Andere kant vind ik het dood eng. Onze dates zijn hartstikke gezellig en nu met die Corona doe je niet echt standaard dingen maar hebben we toch wel de grootste lol. Ook beide uitgesproken dat het fijn is om bij elkaar te zijn. Dates zijn gewoon heel casual, nog niet gezoend of meer (easy going)

Hij is alleen een 'flink' stuk ouder dan ik. Ik weet voor mezelf niet zo goed of ik dat erg vind. Zou ik daar veel waarde aan moeten hechten eigenlijk? Hoe zit dat voor jullie?

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:48

Oh dat gevoel van missen herken ik wel een beetje hoor. Een paar maand geleden heb ik met iemand gedate en dat eindigde met een gezamenlijk besluit dat er toch niet meer in zat. Maar de keren dat we bij elkaar waren was het superleuk en ook het appen was heel erg leuk altijd. Het contact hebben we beide even laten verwateren tot ze vorige week appte dat ze me miste en hoe we deden en ik voel wel hetzelfde. Nu hebben we gezegd geen verwachtingen te stellen en gaan we toch weer meeten zonder het een date te noemen. Als het vriendschappelijk blijft is het prima en whatever happens, happens. Zaterdag doen we een onesie-party bij haar thuis en dat is ook puur lol en plezier, stiekem toch best veel zin aan. :D En je moet toch wat inderdaad nu uitgaan geen optie is.

Hoeveel ouder is hij eigenlijk, Denise?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:30

Ooh wat leuk Rawr! Dat zegt toch ergens wel iets toch, dat jullie elkaar wel misten? Eerlijk is eerlijk, ik mis mijn normale vriendschappelijk vrienden niet op die manier :P

Er zit 12 jaar tussen ons. Echter beide al heel veel meegemaakt waardoor die gesprekken misschien ook gewoon soepel lopen. Maar ik ben wel van mening dat ik hem gewoon meer wil leren kennen. En niet alleen maar gewoon gezellige gesprekken, maar échte gesprekken. Dat vind ik toch wel van belang voor het maken van keuzes of het meer kan zijn ..

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:33

Van de leeftijd zou ik me eigenlijk weinig van aan trekken. Zolang jullie een beetje in dezelfde levensfase zitten en op hetzelfde niveau is er niks aan de hand, toch? Als jullie elkaar leuk vinden is dat het belangrijkste.

Leuk Rawr! Zo ben ik ook begonnen met mijn ex vriend, paar keren op date gegaan en daarna besloten om het vriendschappelijk te houden. 5 maanden later alsnog een koppel geworden, nu hadden we het toch beter op vriendschappelijk niveau gehouden :') maar het kan dus wel. Ook gewoon fijn dat er geen druk achter zit op die manier, alles kan.

Ik ben er even klaar mee. Ik heb even kort gedate met iemand die ook 8 jaar ouder was, maar die heeft me echt een beetje dirty gedaan en daar ben ik nu toch al even door serieus van slag af -O- Normaal ging daten bij mij altijd vanzelf. Ik wist perfect wat ik moest zeggen, nu ben ik iedere keer ontzettend zenuwachtig en knap ik ook heel snel af na de eerste date. De mensen die ik het afgelopen anderhalf jaar heb leren kennen (vriendschappelijk) kennen me nu ook als iemand die nooit op date gaat en ook gewoon niemand echt een kans geeft. Vroeger was ik echt het omgekeerde. Maar effe heel eerlijk, ik voel me best eenzaam soms :=

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:41

Ik dacht toch ook wel dat jij fanatiek aan het daten was, je zat ook in het tranen en breakup topic toch? Of haal ik je met iemand door de war?

Ik begrijp eigenlijk wel wat je bedoelt. Hier is het nu echter andersom. Waar ik eerst bij de andere jongens heel onzeker was en niet echt mezelf durfde te zijn, gaat dat nu juist heel erg vanzelf. Ik merk aan mezelf dat ik daar echt wel stappen in heb ondernomen en ook tevreden ben met mezelf. Paar weken terug had ik die instelling niet bij mezelf verwacht om eerlijk te zijn.

Of we in dezelfde levensfase zitten dat durf ik niet te zeggen. Daar moeten we achter komen. Wellicht niet dezelfde levensfase maar we moeten wel uitzoeken of we op elkaar aansluiten daarin en dat hoe ik mijn toekomst zie, ook bij hem nog mogelijk is. Denk bijvoorbeeld aan trouwen en wellicht dat er nog iets van een kinderwens bij mij ontstaat (tot op heden niet overigens, maar you ever know). Dus dat vind ik wel belangrijk om bespreekbaar te maken. Maar je gooit dat niet zomaar neer :P

Jeetje. Bedoel je met dirty wat ik denk dat je met dirty bedoelt? :(

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:00

xDenies: ik denk dat je me met iemand in de war haalt :+ ik ben niet terug actief aan het daten geweest, heb wel een paar keren een date gehad maar meer niet. Ik hou het meestal niet vol en geraak niet verder dan de eerste date. In dat topic ben ik wel actief geweest maar dat is nu toch ook al een hele tijd geleden. Fijn dat het bij jou wel de goede richting uitgaat! Ik denk dat dat vooral uitzoeken is. En met dirty bedoel ik: heel hard z’n best doen, zeggen dat die echt geïnteresseerd is en mijn hoofd een beetje gek maken, en dan eenmaal we in een bepaald stadium zitten plots zeggen dat ie toch niks serieus wil. Dat deed toch even pijn.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:41

Ah, ik zie het al. Was begin dit jaar & toen heb ik ook nog geneusd in dat topic. Maar daar wordt maar sporadisch op elkaar gereageerd dus ben er uit gegaan haha. Toch altijd wel, toen ik echt tranen en liefdesverdriet had, fijn geholpen <3

Oei, wat jij zegt herken ik wel. Zo is mijn laatste ''relatie'' ook geweest. Heel gemeen spelletje is dat en daarom zoek ik nu ook erg naar bevestiging vrees ik. Dus ik kan mij jouw gevoel heel goed voorstellen! Toch is het van belang dat we ons niet laten kisten door zo'n figuur, want er zijn nog zoveel lieverds op deze aardkl*ot die het wel echt goed bedoelen. Een dikke knuffel voor jou! :knuffel:

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:15

Nou we zitten overduidelijk niet in dezelfde levensfase. Op het moment dat hij onderweg naar hier was heeft hij mij ineens geblokkeerd en nouja ... daar blijft het dus bij :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:25

xDenies schreef:
Nou we zitten overduidelijk niet in dezelfde levensfase. Op het moment dat hij onderweg naar hier was heeft hij mij ineens geblokkeerd en nouja ... daar blijft het dus bij :')

Whutt, wat dom..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:33

What de fiets Denise, wat een kleuter. Weet je ook waarom?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:38

We hadden vandaag afgesproken omdat mijn vakantie adres vlakbij hem is (dinsdag was hij ook hier en toen appte hij nog dat zich fijn bij mij voelde). Hij was op tijd klaar van zijn werk en was onderweg met eten. Hij maakte zich echter druk om iets en dat vertelde hij, ik gaf daar een bemoedigende reactie op. Wilde hem opfleuren. Laat het even rusten, maak je er nu even niet zo druk om. Blijkbaar was dat voldoende om mij te blokkeren en vervolgens ook niet meer op te dagen.

Dan is het maar beter ook. Hoe rot het voor nu even voelt. Ex-issues, daddy-issues & kids-issues .. ik zat al met veel vraagtekens maar had nog wel het idee dat er over gepraat kon worden voor duidelijkheid. Stom van me ook.

Heb net via de datingssite nog een berichtje gestuurd waar in ik vertel dat het me spijt als mijn bemoedigende woorden kwetsend over zijn gekomen (in ieder geval, dat denk ik dan?) en vervolgens ben ik daar ook geblokkeerd.

Maar het doet wel pijn :Y)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 23:14

Jeetje wat onvolwassen zeg. Vooral je ook nog blokkeren op de dating app is erg sneu. Iemand waar je zo'n tijd contact mee hebt gehad verdiend gewoon enige uitleg. Probeer de fout niet bij jezelf zoeken hoor, bemoedigende woorden zouden nooit een reden voor blokkeren moeten zijn. Hij is gewoon een eikel. Maar uiteraard wel naar dat dat nu zo blijkt te zijn.. :knuffel:

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 13:06

Het bijna grappige is nog wel dat hij zo in paniek was omdat een familielid niets liet weten of een klus die hij wel of niet moest afmaken. En hij was van mening dat die klus af moest, linksom of rechtsom. Maar degene liet niets weten.

En nu laat ie mij ook zonder iets te weten achter :') De hilariteit. Maar oké. We gaan dóóór haha.
Dankjulliewel voor de meelevende berichten!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 13:08

Dat is idd best heel vreemd. Hoevaak hadden jullie elkaar al gezien? Snap dat het even balen is. :knuffel:

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 13:43

We hadden zo'n 2 weken geappt, afgelopen zondag voor het eerst gezien en dinsdag weer afgesproken en hij zou dan gister komen. Dinsdag en gister op mijn vakantie adres. Vlakbij hem & lekker in de hottub enz, gewoon gezellig (niets gebeurd ;) ).
Het klikte gewoon ontzettend leuk, maar uh .. tsja ik ben geen psycholoog.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 13:49

Mag ik even jullie advies? Sorry dat ik zo binnen kom vallen.

Een aantal weken geleden heb ik via een oproepje op mijn Twitter account contact gekregen met een jongen/man.
We appen een beetje heen en weer en hij vraagt iedere keer om foto's. Nu ben ik niet zo'n liefhebber om mijn foto's te appen(zijn overigens wel normale foto's).
Maar nu komt het.
Ik heb aan hem gevraagd of hij wilde afspreken(coronaproof) Zijn antwoord was eerst dat hij het leuk zou vinden en daarna wilde hij niet meer omdat hij niet teveel reisbewegingen wilde maken.
Toen voorgesteld om te gaan videobellen. Wilde hij ook wel maar dat is er nog niet van gekomen.
Mijn vraag is echter of hij me niet aan het lijntje houd?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 15:05

xDenies schreef:
We hadden zo'n 2 weken geappt, afgelopen zondag voor het eerst gezien en dinsdag weer afgesproken en hij zou dan gister komen. Dinsdag en gister op mijn vakantie adres. Vlakbij hem & lekker in de hottub enz, gewoon gezellig (niets gebeurd ;) ).

:knuffel: Nou, ik denk dat zelfs de meeste psychologen dit niet begrijpen. Als je plots van het een op het ander moment iemand blokkeert is er toch een vijs ergens verloren. Ik hoop dat je je snel beter voelt.

purny schreef:
Mag ik even jullie advies? Sorry dat ik zo binnen kom vallen.

Een aantal weken geleden heb ik via een oproepje op mijn Twitter account contact gekregen met een jongen/man.
We appen een beetje heen en weer en hij vraagt iedere keer om foto's. Nu ben ik niet zo'n liefhebber om mijn foto's te appen(zijn overigens wel normale foto's).
Maar nu komt het.
Ik heb aan hem gevraagd of hij wilde afspreken(coronaproof) Zijn antwoord was eerst dat hij het leuk zou vinden en daarna wilde hij niet meer omdat hij niet teveel reisbewegingen wilde maken.
Toen voorgesteld om te gaan videobellen. Wilde hij ook wel maar dat is er nog niet van gekomen.
Mijn vraag is echter of hij me niet aan het lijntje houd?

Ik zou wat speurwerk gaan verrichten. Heeft hij buiten zijn twitter account nog andere accounts? Instagram/Facebook? Best raar dat hij zo vaak om foto's vraagt, ben je zeker dat hij niet iets anders bedoelt qua foto's? :') Ik vraag eigenlijk enkel om foto's als ik twijfel of iemand wel echt is en geen catfish. Heb zo een keer een kerel geblokkeerd omdat er te veel red flags waren dat hij hartstikke fake was.

Ik twijfel heel erg om iemand te vragen om te gaan wandelen. Ik ben een 2-tal weekjes geleden mijn ex tegen gekomen, hebben maar 4 maanden iets gehad toen we 17/18 jaar waren. Al een hele tijd geleden dus. Hij had toen gezegd dat ik hem eens moest appen als ik eens wou gaan wandelen. Ik heb hem achteraf gewoon een smsje gestuurd dat het fijn was om hem nog een keer te zien maar ik heb toen niks gevraagd en hij ook niet.
Wat denken jullie? Ik had al een keer met hem afgesproken enkele maanden terug maar toen heeft ie afgezegd en hebben we geen nieuwe datum geprikt.

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 15:22

xDenies schreef:

Wauw ongelooflijk.
Mannen kunnen zooo kinderachtig zijn.
Ze zijn bang om de waarheid te vertellen heb ik soms het idee.
Probeer je te focussen op de momenten dat het wel leuk was en misschien heeft hij je wel wat geleerd ? (in positieve zin)

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 15:26

CalipsoLover schreef:
[
Ik twijfel heel erg om iemand te vragen om te gaan wandelen. Ik ben een 2-tal weekjes geleden mijn ex tegen gekomen, hebben maar 4 maanden iets gehad toen we 17/18 jaar waren. Al een hele tijd geleden dus. Hij had toen gezegd dat ik hem eens moest appen als ik eens wou gaan wandelen. Ik heb hem achteraf gewoon een smsje gestuurd dat het fijn was om hem nog een keer te zien maar ik heb toen niks gevraagd en hij ook niet.
Wat denken jullie? Ik had al een keer met hem afgesproken enkele maanden terug maar toen heeft ie afgezegd en hebben we geen nieuwe datum geprikt.

Wat is je gevoel erbij ?
Wil je nog een keer met hem gaan wandelen ? Ook al heeft hij afgezegd de laatste keer.

Misschien eerst weer even contact via de app en dan kan je altijd voorstellen om te gaan wandelen ?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 15:43

@calipso: hij heeft wel Facebook en insta. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik niet aan bepaalde foto's doe en toen zei hij dat hij blije foto's bedoelde.