Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:27

Gratis weggeven. Wij hadden ooit een aanhanger gekregen om mest af te voeren. Alleen onze beesten waren weg en de aanhanger nog vol. Dus wij hebben die op marktplaats gezet met de mededeling dat ie gratis was, maar er nog wel mest in zat.

Heel veel reacties erop, dus ik heb degene uitgezocht met de minste spelfouten. Komen er twee jongens in van die nette kleren, haha. Ze keken echt vol afschuw naar de mest, maar ja, het had duidelijk in de advertentie gestaan.

Ze hadden ook niks bij zich om de mest mee weg te scheppen. Dus Ik heb ze een oude riek gegeven, gezegd waar de dichtstbijzijnde manege was en succes gewenst.

Ze zijn weggereden en nooit meer teruggekomen, maar ik had graag gezien hoe ze die kar leeg geschept hadden :-)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:59

IHN schreef:
Dat heb ik dus ook een keer gedaan (nou ja leger des heils). Had een supermooie kinderwagen erop staan voor 50 euro. Zat een piepklein vlekje in(ook op de foto gezet) en vandaar zo goedkoop (dezelfde gingen 2e hands voor 200 euro). Komt er een echtpaar met gloednieuwe bmw voorrijden..zien de wagen...ow...maar er zit een vlekje in...voor 40 nemen we hem mee...ik was witheet...nee dus...toen wilden ze hem alsnog voor 50 maar heb ze zonder wagen de deur uitgezet en ding naar het leger gebracht incl wat andere babyspullen...was daar net iemand moeder geworden maar geen geld om iets te kopen..helemaal blij. En ik ook.

Hoe denk je dat die mensen aan die dikke BMW zijn gekomen? ;) Wel goed van je dat je ze de deur hebt gewezen.

Geweldig, beert. Ik was misschien wel achter ze aan gereden. :=

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:06

Ik heb weleens een picknickbank, tafelmet 2 banken eraan vast gratis op MP gezet.
Ik was de splinters nogal zat.
Ding is binnen uur uur opgehaald.

Vaak brengen wij spullen die gratis weg mogen naar de kringloop.
Heb je geen zeurende mensen aan de deur.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:12

Toen wij ons huis vorig jaar kochten, hadden de vorige bewoners een stenen barbecue laten staan, zo'n ding van 2 meter hoog. Niet te tillen en we waren niet van plan om er iets mee te doen. Dus die hebben we gratis aangeboden, onder de voorwaarde dat hij opgehaald zou worden, we waren echt niet van plan om er zelf mee te lopen sjouwen. Enfin, een paar dagen laten kwamen twee bomen van kerels het ding ophalen, iedereen blij.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:24

T komt sporadisch voor dat ik iets heb dat gratis weg kan, alle babyspullen houden we omdat er nog meer kindjes komen (in ieder geval 1, maar hopelijk nog een aantal) en speelgoed enzo wordt gebruikt tot het stuk is. Sowieso kopen wij alles al tweedehands (of nou ja, bijna alles) en is het na gebruik in een gezin met 7 kinderen toch echt wel versleten. Mocht ik toch iets hebben breng ik het naar een charity shop, er zitten er hier verschillende op loopafstand waaronder eentje voor het locale kinderhospice, dus daar gaat t dan heen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:54

Nadia ik krijg nu een octomom idee bij jou. haha sorry :=
allemaal van jezelf? of vang je ook kinderen op?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:09

Allemaal van mij zelf ja, in de leeftijd van 1-9 jaar, en nu zwanger van nr 8. Geen meerlingen helaas.
Overigens een beetje oftopic, wij zouden best pleegzorg willen doen, maar dan moet je een eigen kamer hebben voor het pleegkind, en hier delen ze allemaal (we hebben 3 slaapkamers, 1 voor de jongens, 1 voor de meiden en 1 voor ons met de jongste)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:11

pfoe en je wil nog een elftal?
ik vind 1 al zwaar haha

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:12

Oh wauw. En ik twijfel al over het nemen van één kind.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:13

Mijn god! Respect en nog zeggen 1 of meer nog! :')

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:14

Haha, we kijken wat ons gegeven is, ik ben nu bijna 34, en voor mij persoonlijk is 38 de bovengrens om nog kinderen te krijgen. Mijn man is dan 40 en dan is het mooi geweest.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:20

Doet me denken aan wat toen op tv was die hadden er geloof ik 18:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:23

Ik had eens een gratis buitenhaard op Facebook gezet , uitgeloot en een dag en tijd en mam kwam er heen ik was weg . Hadden ze gewoon een uur of wat dan ook eerder dat ding al uit MIJN tuin lopen halen := . Was goed pist

Vandaag puzzel voor maar 3 euro verkocht , vrouw die hem kocht zei hang maar aan de deur ik gooi geld wel door de brievenbus . Toch nog goede mensen in de wereld lag keurig netjes in een envelop op de mat :)

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:29

Urona447 schreef:
LauraO zou je mij in een prive bericht de naam van de verkoper willen doen? Ik heb namelijk precies hetzelfde meegemaakt.

Mooi koopje die stokke stoel!

Heb je een pb gestuurd, het is alleen gelukkig wel opgelost *\o/*

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:19

Ja nou, maanden geprobeerd om mijnzadel te verkopen. Nu is het uiteindelijk verkocht en nu krijg ik al 2 mailtjes dat ze het voor de vraagprijs over willen nemen :')

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:09

_mexx_lady_, dat heb ik ook een keer gehad. Ik had twee zadels en kwam ze maar niet kwijt, nu zijn ze laatst allebei verkocht voor meer dan ik er toen voor vroeg. Best wel bizar, maar mijn portemonnee was er blij mee :D

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 20:22

Alleen dat ik de mijne onder mijn vraagprijs en met veel gedoe verkocht heb.

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 20:57

Oh, zo ik had het verkeerd gelezen. Ja dat is minder, dan baal je flink.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:50

Mijn tuig verkocht aan een bekende. Ben ik bezig met de advertenties te verwijderen, krijg ik toch een partij verontwaardigde berichten := .
Sommige vonden mij een "raar mens" omdat ik niet met hun verder had onderhandeld. Maar als je mij een bericht stuurt met "kan je maat x voor mij nameten" en ik daarop dan alles nameet en doorgeef en vervolgens niks meer van je laat horen. Tja, ik vind dat nog niet echt onderhandelen en als een kennis belt en het binnen 5 dagen komt ophalen terwijl er in die 5 dagen geen enkel bericht meer terug is van die anderen mensen.... Weg is weg in dit geval want het lag verschrikkelijk in de weg.

Wat een zeikstralen zitten er op facebook zeg en ik bedenk mij nog wel een keer voordat ik iets via facebook te koop ga zetten.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 19:40

Voordeel van marktplaats dat het anoniemer is. Doe ook niks via Facebook.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:58

Ik heb skischoenen op marktplaats staan.. nieuw en nieuwprijs €200 krijg ik vannacht een bericht: ik bied €35 dan kom ik ze morgen meteen ophalen.. ja doei bieden vanaf €100

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 00:39

Wat een rare verhalen toch weer.

Ik had laatst een ps4 game op mp staan. Mevrouw bied 13,50 incl verzenden. Nou dikke prima, spel ligt me alleen maar in de weg. Ik mijn rekeningnummer doorgegeven en zij haar adres.
Als het geld binnen was zou ik het opsturen. 4 dagen later nog niks binnen, heb de mevrouw nog een bericht gestuurd dat er niks binnen was en als ze het spel liever niet wou dat ik graag had dat ze het dan eerlijk zou zeggen.

Nooit meer reactie op gehad natuurlijk.

Laatst had ik op een oogschaduw setje €5 geboden. Kreeg ik een paar minuten later een bod op mijn advertentie van €5. Gereageerd dat ik daar niet mee akkoord ging.
Bleek dus de vrouw te zijn van de oogschaduw die terug stuurde; ik ook niet met jouw bod. Is veel te weinig. Is niet leuk he als iemand p*ep bied op je spullen.
Ik moest toen wel even lachen van binnen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 00:55

Kinke schreef:
kun je als verkoper op MP berichten sturen blokkeren oid? Kwam een advertentie tegen waarop ik wil reageren maar vond de optie niet meer? Heb uit nood maar een bod gedaan.
Wellicht wat laat, maar ik had dit laatst ook.
Als je dan een bod doet, kun je wel naar je inbox gaan en als het goed is zie je het bod er dan bij staan en kun je toch 'chatten'.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 01:52

Poosje is het goed gegaan met spullen kopen op mp/fb maar nu sinds enkele dagen is het weer raak. Ik had een mooie archiefkast gezien op mp voor weinig geld. Had een vraag gesteld maar kreeg geen antwoord. Twee/drie dagen later nog eens gestuurd dat ik echt interesse heb. Nou kreeg me toch een grote smoel terug. Nou zou je bij voorbaat zeggen laat dan maar maar deze kast staan en in de buurt en is erg goedkoop. Dus ja toch maar halen.

Ander dingetje. Had op fb stijgbeugels gezien. Ze vroeg 20 voor. Ik wilde dat geven als het inclusief verzenden is en dan met kiala zodat je er nog wat aan overhoud. Zij met een tegenbod 22,50 inclusief verzendkosten maar dan via dhl want er was geen kiala punt zei ze. Vroeg wanneer het opgestuurd zou worden. Ja morgen. Kreeg ik in de avond een berichtje met wat is je e-mailadres? Toen voelde ik al een beetje nattigheid en zei ik dat er helemaal geen kiala punt was. Ja toch wel dus. Beetje flauw eigenlijk maargoed dacht laat maar zitten voor die euro want ze zijn nog tijd goedkoper als in de winkel.

En moet nog een boos mailtje sturen naar postnl. Vorige week eindelijk m'n verjaardagskado uitgezocht en besteld. Werd de volgende dag bezorgd. Was gewoon thuis zou tussen 9 en 12 bezorgd worden. Zag rond half tien de bestelbus bij de buren staan. Dacht oh mooi zal die zo wel bij mij komen. Niemand kwam. Dacht nog misschien is het een andere bezorgmaatschappij. Ben maar weg gegaan want had wat afgesproken. Keek ik in de mail stond bezorgd om half 10. Vond het maar vreemd. Buurman was ook niet thuis en ik had geen briefje gehad dat het ergens was bezorgd. Ging ik naar de buurvrouw van de buurman bleek die het te hebben en de bezorger had ook nog eens daar een pakket achter gelaten voor mijn andere buurvrouw die ook gewoon thuis was. Zo stom.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 16:52

Nou gister geboden op twee eskadron dekjes, gloed nieuw en was ik al een tijd naar op zoek. Vandaag mailtje terug dat bod voor dekjes geaccepteerd is en dat ze graag via bank overschrijving geld heeft ipv Paypal (dit had ik aangeboden). Woon zelf in het buitenland (Engeland) en heb Nederlands adres om pakje naar toe te sturen maar geld overschrijven vanaf Engelse rekening duurt een paar dagen (3 werkdagen normaal gesproken) dus heb haar gemaild in de hoop dat het oke is. Is maar paar daagjes langer en zelf maakt het me weinig uit. Nu duimen dat de verkoopster het ook niet vervelend vindt. Gezien ze ook een oudere advertentie erop had staan staat het spul al enige tijd te koop dus hopelijk maken die 2 extra dagen wachten niet veel uit.