Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Breathe schreef:Haha, dat is fijn puppy1128! Ben zelf altijd zo bang dat de bus me overslaat.
--
De App zei dat ik mijn overstap niet meer zou halen.. Ga ik even checken welke trein ik dan kan pakken, gaat de sprinter van een gunstiger perron zodat ik niet meer als een dolle buffel door de menigte hoef te stormen en kan ik hem gewoon halen..
Shadow0 schreef:De bus lijkt me in eerste plaats te rijden voor de mensen. Dat er op plekken handopsteken nodig is om de aandacht te trekken snap ik, zeker als er veel bussen rijden. En als ik op het bankje zit en niet opsta snap ik ook best dat de bus doorrijdt (wat wel echt heel frustrerend is als dat niet de bedoeling was, maar dat neem ik de buschauffeur niet kwalijk.)
Maar tegelijkertijd is het echt nutteloos en flauw om dat als een soort 'test' te gebruiken en anders door te rijden terwijl het duidelijk is dat iemand wel staat te wachten. Beetje klantvriendelijkheid hoort ook bij het vak toch?
Nayomie schreef:Shadow0 schreef:De bus lijkt me in eerste plaats te rijden voor de mensen. Dat er op plekken handopsteken nodig is om de aandacht te trekken snap ik, zeker als er veel bussen rijden. En als ik op het bankje zit en niet opsta snap ik ook best dat de bus doorrijdt (wat wel echt heel frustrerend is als dat niet de bedoeling was, maar dat neem ik de buschauffeur niet kwalijk.)
Maar tegelijkertijd is het echt nutteloos en flauw om dat als een soort 'test' te gebruiken en anders door te rijden terwijl het duidelijk is dat iemand wel staat te wachten. Beetje klantvriendelijkheid hoort ook bij het vak toch?
Tuurlijk, maar dan nog, ben ik van mening dat mensen hun hand moeten opsteken. Volgens mij is dat zelfs een vuistregel in het OV.
LisannePruts schreef:Nayomie schreef:Tuurlijk, maar dan nog, ben ik van mening dat mensen hun hand moeten opsteken. Volgens mij is dat zelfs een vuistregel in het OV.
Ook als je staat te wachten bij de paal van de busstop (halte) en er maar één bus stopt op die halte en er verder ook geen bussen langskomen?
Shadow0 schreef:Lor1, ik schud ook nee als ik denk dat een bus gaat stoppen en het niet nodig is. Ik ben ook helemaal voor duidelijke communicatie en met elkaar meedenken wat dat betreft![]()
Ik heb het gewoon niet zo op het vooropstellen van 'regels' voor dat soort dingen, en al helemaal niet op mensen die dat dan gebruiken om lekker geen service te geven. In heel veel situaties is het handopsteken gewoon niet nodig om duidelijk te maken dat je een bepaalde bus wilt hebben. (En argumenten als 'hoeveel moeite kost dat nou' vind ik gewoon niet erg sterk.)
Nayomie schreef:Shadow0 schreef:Misschien is het in Groningen anders. Ik maak dat eigenlijk zelden mee.
Ik hoor inderdaad dat ze het in Limburg bijvoorbeeld anders doen, daar hebben ze andere mentaliteit gok ik. Maar ik zie het als een kleine moeite en je helpt er een ander mee. Ik zie het als een wisselwerking
Gianti schreef:Nayomie schreef:Ik hoor inderdaad dat ze het in Limburg bijvoorbeeld anders doen, daar hebben ze andere mentaliteit gok ik. Maar ik zie het als een kleine moeite en je helpt er een ander mee. Ik zie het als een wisselwerking
hier doet menig buschauffeur niet eens moeite om gedag terug te zetten... dan krijg je ook een wisselwerking
Hand opsteken is hier ook niet echt gebruikelijk
corine1981 schreef:Er is wel degelijk een regel voor. Vroeger hing dat netjes in de halte, inmiddels HELAAS niet meer...
Maaarrrr, wanneer er 1 buslijn langs komt dienen we gewoon te stoppen (mis geen tegenbericht)
Bij haltes met meerdere bussen hoor je het gewoon aan te geven. Hoe maakt me niet uit, maar laat het zien. Op je telefoon kijken is dat dus niet!
En nog zo'n stille regel is dat je gewoon vijf minuten voor vertrek bij de halte bent aangezien verkeer zich nu eenmaal slecht laat plannen en het dus kan voorkomen dat je iets eerder bent. Wachten is niet altijd mogelijk.
Nog zo'n erger ding, wanneer de bus ingemeld is bij een verkeerslicht doen we in feite de deur niet meer open. Dat is geen asociaal gedrag, dat zijn de regels want het kan zo veel minuten schelen. Wat later op de route nog veel langer kan worden.
En dat kan weer aansluitingen schelen etc...
Helaas zien veel klanten de regels als pesten maar probeer het grote geheel te zien.
corine1981 schreef:Er is wel degelijk een regel voor. Vroeger hing dat netjes in de halte, inmiddels HELAAS niet meer...