Jouw bruidsjurk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 05:32

Met kant vind ik het ook echt een bruidsjurk. Zonder kant vind ik hem meer gala.
(Niet dat er van mij persé kant op zou moeten zitten, maar bij dit model zou ik het wel missen :j

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:01

Staat je fantastisch femm!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 08:51

Heel mooi met dat kant Femm_k!
Vind je het niet spannend om hem al te showen voordat je gaat trouwen?

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:37

Wauw dank jullie wel! Jullie maken me helemaal verlegen met de leuke reacties. :D Het was de eerste jurk die ik heb gepast. Daarna uiteraard een stuk of 8 andere jurken aangehad maar deze bleef de mooiste. Er was nog wel een andere kanshebber maar die paste niet in het landelijke thema.

@Nymeria; nee hoor, zolang mijn verloofde de jurk maar niet ziet. Hij heeft helemaal niks met paarden dus hier op het forum zal het wel veilig zijn denk ik haha.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:46

Dag dames, ik meld me hier ook even, had kunnen weten dat Bokt natuurlijk ook een trouwtopic had hahaha.

Ik ga 26 augustus dit jaar trouwen, heb mijn jurk, locatie en vervoer al :) Klein groepje, feest en bruiloft doen wij op verschillende dagen, dan heb ik tenminste een excuus om mijn mooie (en dure) jurk 2 dagen aan te trekken ;)

Verder maken wij er een weekendje van met wat familie en vrienden die blijven slapen in een vakantiehuis, erg gezellig :)

Ik ben benieuwd naar alle trouwfoto's dit jaar!

Ik heb overigens een Sophia Tolli jurk gekocht, en laat deze voor ongeveer de helft aanpassen. Al het zwarte tule (incl. de steentjes) wordt vervangen door aqua groen, de rug wordt grotendeels open. Deel van het werk (steentjes omwikkelen met tule) doe ik zelf, de rest wordt door een goede naaister gedaan. Jurk is al wat ouder, daardoor een leuke deal kunnen maken over de prijs, waardoor ik met de kosten van de naaister erbij, nog binnen budget gebleven ben.

Afbeelding
Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:00

Die is wel erg apart, Prairy! Ben je niet bang dat hij er straks niet uitziet zoals je in gedachten hebt?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:03

Heel bijzonder! Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Lijkt mij heel spannend om dit van te voren niet te kunnen zien. Ik denk dat ik gewoon ga voor iets kant en klaars haha.

Ik ga zaterdag voor het eerst passen, zo veel zin in!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:04

Ik ben nu eenmaal niet zo van de standaard ;) Heb wel witte jurken en die poederroze jurken aangehad, maar dat vond ik veel te saai voor mezelf. Al had ik er op Pinterest wel ook een hoop van uitgezocht :P

Maar nee, eigenlijk ben ik daar (verbazingwekkend genoeg) niet zo bang voor. De andere optie was om de jurk helemaal te laten maken en dat vind ik een stuk lastiger. Nu heb ik al een hele goede basis, en ook heel belangrijk, die lekker zit :)

Ik heb wel heel goed overlegd hoe de rug van de jurk wordt. Deze wordt optisch open, maar met huidkleurig tule omdat de jurk anders niet genoeg stevigheid meer heeft.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:09

Fijn dat je naaister dan zo goed mee denkt!
Nog een vraag :P Waarom heb je voor groen gekozen en wat voor kleur groen? :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:13

Die foto heb ik op mijn oude telefoon staan... Dus dat is wat lastig om te laten zien.

Ik wilde wat turquoise en kwam uiteindelijk meer op aqua terecht op de stoffenmarkt. Het is een van mijn favoriete kleuren. En past ook goed bij mijn ogen. Roze is de andere maar dat vond vriendlief niet zo geweldig (en ik na het passen van de roze poederjurken ook niet zo).
Maar ongeveer deze kleur:

Afbeelding

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:42

Wel een hele mooie kleur inderdaad!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:45

Nymeria, leuk dat je gaat passen zaterdag! Ik had een echte syttd 1e afspraak bij Koonings, leuk maar niet mijn ding. Was meer voor de rest :)

Wel een paar mooie jurken aangehad, maar niet het 'ik ga nu tranen-met-tuiten huilen' moment hahaha. Overigens ook niet toen ik wel mijn trouwjurk gevonden had :+

Iig heel veel plezier, ik vond het leuk, maar was stiekem best blij dat mijn zoektocht beperkt is gebleven en ik mijn trouwjurk al vrij snel gevonden had.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:51

Het lijkt mij heel gaaf wat je laat doen en ik ben ook erg benieuwd naar het eindresultaat :))

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:36

Wat een mooie jurk prairy.

Leuk dat je zaterdag gaat passen Nymeria!

Ik mag morgen mijn trouwjurk weer aan! Super veel zin in! Passen en dan op maat laten maken.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:40

Ik ben inmiddels geslaagd :D
Afbeelding
Deze is het niet geworden ;) DE jurk blijft natuurlijk nog even geheim!
Uiteindelijk geslaagd bij Koonings in Deurne. In totaal met de week er voor 14 jurken aangehad, bij Koonings was het de 4e x raak. Grappig dat het ook echt klopt dat als het je jurk is, je dit gewoon weet. Ik kwam de paskamer uit en kreeg gewoon een brok in mijn keel, haha!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:42

Wat fijn dat je geslaagd bent! En dat je wel dat 'dit is mijn jurk' moment had :)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:45

Ja, ik vroeg me al af of het nog kwam, omdat ik de eerste jurk die ik aanhad bij Koonings ook echt fantastisch vond, maar toch dat speciale gevoel niet had.. geen tranen met tuiten hoor overigens, ja bij m'n schoonmoeder hahaha! En m'n moeder was ook wel even emotioneel.

Echt balen dat ik nu zo lang moet wachten voor ik hem weer aan mag... Heb wel foto's en een filmpje op mijn telefoon, dus nu kijk ik daar maar af en toe naar :+ Wanneer krijg jij je uiteindelijke jurk te zien Prairy?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:52

Hoe lang moet je wachten dan voor je hem weer aan kunt?

Mijn jurk zie ik ongeveer elke maand ;) En elke keer is hij weer anders! En eerlijk gezegd vind ik dat ook wel erg leuk, dat ik hem zo vaak vooraf ook al zie. Dan bouw je er een leuke band mee op zogezegd :P

Omdat er behoorlijk wat aangepast moet worden, moet ik ook vaak passen. Laatste keer was bijvoorbeeld gebleken dat de rug zoals we die bedacht hadden, niet handig was. Daarom komt er nu ipv een rug met tule, toch een open rug (wat ik heel graag wilde) en dan 2 schouderbanden. Dan weet ik iig ook dat de jurk blijft zitten. Ook al kan die eigenlijk al nergens heen :+

14 mei heb ik weer een afspraak staan en dan heeft de naaister hopelijk / als het goed is, de rug grofweg klaar, en de rits van de zijkant verplaatst naar de onderrug. Mijn moeder gaat dan ook mee, misschien dat ze dit keer wel gaat huilen hahaha.

En vorige keer had ze ook al een deel van de zwarte tule vervangen door de aquakleur, en daar was ik echt superblij mee!

In juli zou de jurk helemaal klaar moeten zijn.

En afgelopen zaterdag hebben mijn verloofde en ik onze trouwringen ontworpen. Daarvan krijgen we dan eerst nog een digitale schets en daarna worden ze gemaakt, als ze tenminste de diamanten in de juiste kleur en formaat kunnen krijgen. Nu hebben we pasringen gekregen om te kijken of die maat goed is.

We zijn dus lekker met onze bruiloft bezig :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:54

Ik ben zwanger getrouwd 5 jaar geleden :)
Op zich wel een leuke jurk, maar geen droomjurk die ik
voor ogen had. Jurk moest vooral meerekken gezien mijn buik :))

Ooit, later, als ik groot ben, hoop ik onze geloftes overnieuw te kunnen
doen, maar dan wil ik echt een Pronovias jurk <3 Kennen jullie die?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:01

@Prairy: oh, dan bouw je zeker een innige band op.. ik heb voorlopig een LAT-relatie met mijn jurk, 2 september zou hij binnen moeten zijn en ga ik voor het eerst afpassen.. Ben wel nieuwsgierig hoe de jouwe er uiteindelijk uit gaat zien! Fijn om zo met alles bezig te zijn he? Ik moet nu eerst achter een ambtenaar en pastoor aan, misschien niet de meest leuke klussen, haha.

@BloemBloem: Pronovias is wel bekend ja! Heb je plaatjes van wat je mooi vind? Blijft leuk om jurken te bekijken :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:07

Wanneer ga je trouwen? In de winter meen ik? Kan het zo snel even niet terug vinden.

Maar dan is september idd wel lang, ik heb mijne in november gekocht en ik geloof dat ik tot begin maart heb moeten wachten voor ik hem weer zag. Dan is september ongeveer net zo lang. Fijn dat je foto's hebt!

Pronovias ken ik zeker ook! Die hebben idd erg mooie jurken.

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:09

Ik lees hier al een tijdje stil mee (en post sinds kort in het HK topic). Hopelijk kan ik hier binnenkort ook melden dat ik mijn jurk gevonden heb!

Bloembloem, zeker ken ik Pronovias. Ik vind dat ze hele mooie jurken hebben!

Prairy, lijkt me heerlijk om zo regelmatig jouw jurk nog te zien.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:10

Ja, 23 december pas...

@J508: ben je al op jacht? En heb je al pasafspraken gemaakt?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:14

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:15

Ik heb 2 afspraken gehad (1 was een drama, zie het HK topic eventueel), en a.s. zaterdag weer een afspraak. Maar ik heb een vermoeden dat ik mijn jurk al gevonden heb, die blijft maar in mijn hoofd spoken en ik vergelijk ook alles met die jurk. Maar moet wel eerst zien dat ik de jurk niet heb opgehemeld in mijn hoofd. Als het goed is hebben ze hem ook bij de winkel waar we zaterdag heen gaan dus dat is spannend! Ik snap heel goed dat je geen foto's mag maken tijdens de eerste afspraken, maar het maakt het wel lastiger.

Ik zie een sluier overigens echt niet zitten. Ben ik daar alleen in of zijn er meer hier die geen sluier willen of hebben gehad?