Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:51

Kvk nummer heb je alleen nodig als je jaarlijks een bepaalde omzet haalt haha, daar kom ik nog lang niet aan haha.

Ik zag laatst op mp een mooi dekje van eurostar, vp was 45 euro 2e hands dat vond ik heel duur dus had 25 geboden krijg ik me toch een boze mail terug.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:53

NienkeV1994 schreef:
Nou, heb net een mailtje terug van een van degenen die geboden hadden dat ze het geld heeft over gemaakt :) dus als ik het morgen binnen heb meteen even een shirt op de post doen. Is maar 4 euro maar ik ben ervan af en is beter dan niks

Toch weer wat verkocht +:)+

Hoe zou het nu verder gaan met die Marktplaats-mailproblemen eigenlijk, zouden ze het al opgelost hebben of zou het nog een poosje blijven sluimeren? :=

Saul

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:54

Het is in elk geval nog niet opgelost ..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:57

Ik ben ook iemand uit het oog verloren ... heel leuk gemaild een paar keer en nu blijft het angstaanjagend stil -O-

En nee, we hadden geen meningsverschil of iets in die geest, was gewoon nog gezellig :D

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:39

Hallo iedereen,

Ik volg het topic al vanaf het begin maar nooit gereageerd. Heb me al in verschillende topics eens gemeld met het idee om mee te kletsen maar het blijft eigenlijk altijd bij lezen, dus dat is alvast een 'waarschuwing' :o . Ik koop en verkoop regelmatig via MP en vind het erg leuk, ken alle 'problemen' die hier al is genoemd zijn maar het is vaker goed gegaan dan niet. Wel is wat gekregen wat erg tegenviel en genoeg gezeur over de juiste prijs maar gelukkig nooit opgelicht. Bijna een keer omdat ik special edition all stars verkocht en iemand meer dan mijn vraagprijs bood en bij elk bericht ongeveer 10 euro op de prijs deed, waar ik erg blij mee was want had alleen nog maar onzin gehad, toen begon over dat zijn zoon in Namibie zat en of ik het daarheen kon sturen. Dan zou hij nog eens 50 euro erbij op doen (totale prijs die hij er voor wou geven zat geloof ik op een gegeven moment rond de 180 euro). Ohja en het moest wel allemaal via Paypall. Dat adres opgezocht en de naam van die man en toen bleek dat hij al vaker mensen had opgelicht. Had ook al gezegd dat hij het had overgemaakt maar kon zijn naam/account nergens terugvinden dus had al zoiets van hmm volgens mij is dat niet helemaal goed. Na een paar weken alsnog voor een redelijke prijs kunnen verkopen, maar helaas gaat het 'te mooi om waar te zijn' credo doorgaans op.

Dat van die SM dingen bij de LARP rubriek ken ik ook. Keek er raar van op maar dacht er verder niet bij na, al vond ik het wel iet wat ongemakkelijk :P

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:07

En weer een die geen mails heeft ontvangen ..

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:10

Net betaald voor een nieuwe mobiele accu via marktplaats,
Ben niet bang dat de verkoper zn afspraken niet nakomt, daar heb ik wel een goed gevoel over.
Ben alleen heel erg benieuwd of de accu aan zijn verwachtingen gaat voldoen, het is namelijk een neppe en op internet zijn er heel veel positieve als negatieve ervaringen te vinden. :P
Maar voor het geld kon ik het niet laten om het te proberen. :o

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:15

Wauw iemand had interesse in mijn broek. Heeft in één avond 6 mailtjes gestuurd :=

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:17

Wauwww 6 mails !! :P die is fanatiek bezig

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:21

Misschien ook de ervaring dat maar één op de zes mails aankomt :))

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:23

Ja inderdaad _O-

Maar er zat ongeveer een kwartier á halfuur tussen de mailtjes. En elk mailtje was ook weer anders :P

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:51

GamblersCup schreef:
Of ze kunnen een beetje nederlands en dachten het te begrijpen... ik denk dat je een beetje op moet passen met wat je zegt over buitenlanders op mp, niet zo aardig. Ik ken er zat die op mp rondstruinen en de taal niet 100% beheersen.
Ik woon bijvoorbeeld in Duitsland, toen ik hier net kwam wonen en de Duitse taal nog niet vloeiend onder de knie had, moest ik ook erg puzzelen hoor!

Het was ook absoluut niet negatief bedoeld gamblerscup, ik snap het wel dat ze op de nederlandse MP zitten als ze ook hier werken. Heb absoluut geen probleem met hardwerkende buitenlandse mensen en daar zie ik de Poolse medemens absoluut als 1 van als ik naar de omgeving hier kijk! Als ik hen was zou ik waarschijnlijk hetzelfde doen, op MP kun je nog wel eens koopjes scoren inderdaad. Het is lastig als ze iets verkeerd interpreteren of niet helemaal begrijpen maar ik ken ook genoeg mensen die de nederlandse taal goed beheersen en nog menen iets te lezen in je advertentie wat er absoluut niet staat :D .

En laten we eerlijk zijn, nederlands is een van de meest lastige talen zonder al te veel logica. En wat je zegt, spreken is dan ook nog heel anders dan het ook kunnen lezen en schrijven. Maar goed dat even off topic nav je reactie.

Ik heb weer mensen die overal interesse in hebben.................maar meen maar niet dat ik er nog van hoor en als ik wel wat van ze hoor dan menen ze soms mijn dag in te mogen vullen door te willen bepalen wanneer ze dan eens langs zullen komen voor een buxus.............Hallo..............................ook ik heb gewoon nog een sociaal leven :P .....................maar dat schijnen ze dan even te vergeten..............hebben jullie daar ook "last" van danwel dat je merkt dat je je nogal moet schikken naar de kopende partij/gratis afhalende partij?

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:52

foxy80 schreef:
Herinneren jullie je die oranje-overdosis-uit-het-jaar-pijp tafeltjes nog? Dit weekend opgehaald door een enthousiaste man die samen met zijn vriendin hun eigen flat retro aan het aankleden waren. Hij was erg blij met de tafeltjes, kwam ze netjes halen met de auto, geen gezeur en 25 euro handje contantje.
Vind het eigenlijk wel grappig, 1 advertentie op Kapaza en een droomverkoop (ok, wel even 2 weken geduld gehad)...

zo dat is inderdaag heel erg fijn foxy80! Ik wil ook zulke kopers hahahahahaha ;)

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:58

Rintah schreef:
Een andere optie is een apart mail account aanmaken voor marktplaats, en die dan in je advertentie zetten, met verzoek daarheen te mailen. Heb je ook meteen alle 'geintereseerden' die de advertentie niet lezen er uit gefilterd.

ja dat is inderdaad een goed idee.................maar ik krijg dan vaak mensen die niet duidelijk zijn waarop ze nou precies bieden of wat ze willen........................zucht ;(

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:09

Shirley schreef:
Ik ben ook iemand uit het oog verloren ... heel leuk gemaild een paar keer en nu blijft het angstaanjagend stil -O-

En nee, we hadden geen meningsverschil of iets in die geest, was gewoon nog gezellig :D

dat had ik dus ook, over dekens en regendekens. Had gevraagd of ik mocht komen kijken en was geen probleem. Ik mijn dagen voor deze week aangegeven met tijden waarop ik dan ongeveer bij haar kon zijn................niets meer gehoord................en het was nog wel op de terugweg naar huis vanuit mijn werk dus ik dacht.......ideaal! (en ik moet echt een reserve regendeken aangezien madame hem heeft gesloopt inmiddels, vette scheur! En ook de staldeken begint lichtelijk op gatenkaas te lijken dus ook die is aan vervanging toe). Iemand nog wat leuks in de aanbieding (195 dekenmaat) voor een mooie prijs? Regendeken liefst heeeeeel erg waterdicht ivm veel buiten staan..............en onderdeken 150 grams met kruissingels en liefst ook bilkoorden ivm schuiven. Ik heb nogal een licht emotioneel flexibel en onstuimig paard, hahahahahaha ;) )

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:10

nou breekt echt mijn klomp.. dacht ik dat het ook op een snelle manier kon!
heb ik mijn H singel op bokt en marktplaats op reserveren gezet en tegen andere geïnteresseerde verteld dat de singel gereserveerd is omdat vandaag geld overgemaakt is.
mail ik de koper omdat ik niets ontvangen had dus het pakket ook niet verzonden is, stuurt ze een bericht terug.
dat ze vandaag de hele dag op school was en de fitter donderdag komt dus met het zadel wil gaan rijden of ze donderdag het geld kan overmaken voor de singel.

hier ga ik dus niet meer op wachten, heb tegen 7 mensen gezegd dat de singel zo goed als verkocht is.

al die smoesjes word je ook wel een keer zat zeg.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:12

Tyrcanol schreef:
En weer een die geen mails heeft ontvangen ..

Vet balen Tyrcanol! Ik twijfel ook steeds.........nu heb ik ineens weer reacties die vanaf de eerste reactie in mijn postvak in komen.............en de rest altijd in ongewenst..............ik begrijp er geen hout meer van aangezien ik nu ook het mail adres van de tegenpartij ineens weer kon zien................no comprendo hier dus :n

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:13

inderdaad, ik snap dat je er dan een keer gaar van wordt my_precious!

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:15

my_precious schreef:
heb ik mijn H singel op bokt en marktplaats op reserveren gezet en tegen andere geïnteresseerde verteld dat de singel gereserveerd is omdat vandaag geld overgemaakt is.
mail ik de koper omdat ik niets ontvangen had dus het pakket ook niet verzonden is, stuurt ze een bericht terug.
dat ze vandaag de hele dag op school was en de fitter donderdag komt dus met het zadel wil gaan rijden of ze donderdag het geld kan overmaken voor de singel.

hier ga ik dus niet meer op wachten, heb tegen 7 mensen gezegd dat de singel zo goed als verkocht is.

Jeetje..............en je was er zo positief over inderdaad.............ongelofelijk ja! Ik begrijp het helemaal dat je er niet meer op gaat wachten, dan wacht je maar en dan haken ze straks alsnog af bijvoorbeeld.............zit jij dus mooi met je singel te kijken omdat je de rest allemaal hebt afgezegd (had het afgelopen week met gratis af te halen planten, 4 weken gereserveerd ivm de lange winter en na veel mailtjes vertelde meneer mij er toch vanaf te zien..................ja hallo vrolijke frans denk ik dan............en bedankt :? )

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:16

En daarom zet ik eigenlijk liever niks op gereserveerd :o

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:17

Sorry allemaal trouwens voor het vullen van bijna een pagina bokt...................zie nogal veel onder elkaar geplant van mijzelf.............ik lijk wel een spammer, hahahahahah

maar dat komt door het nu weer bij gelezen zijn, mocht er iemand hinder van hebben................let me know!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:18

haha nee hoor bugpluisje :P, vind het wel leuk :D

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:19

bugpluisje schreef:
my_precious schreef:

Jeetje..............en je was er zo positief over inderdaad.............ongelofelijk ja! Ik begrijp het helemaal dat je er niet meer op gaat wachten, dan wacht je maar en dan haken ze straks alsnog af bijvoorbeeld.............zit jij dus mooi met je singel te kijken omdat je de rest allemaal hebt afgezegd (had het afgelopen week met gratis af te halen planten, 4 weken gereserveerd ivm de lange winter en na veel mailtjes vertelde meneer mij er toch vanaf te zien..................ja hallo vrolijke frans denk ik dan............en bedankt :? )

jeetje zeg 4 wkn joh! das best lang.

ik ga het idd ook niet meer op reserveren zetten.

ik vind het ook krom om te zeggen dat je gelijk geld overgemaakt hebt, en dan maar niks laat horen en uiteindelijk je zelf erachteraan moet en dan ook nog eens te horen krijgen, ja maar ik heb nog nooit met mijn zadel gereden dus wil dat eerst proberen en dan pas de singel kopen.
ik geloof daar niet zo in, ben misschien wel gek maar niet dom! haha

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:20

heb er ook geen last van hoor bugpluisje.. ik moest wel even lachen om je naam.. als je snel naar beneden scrolt en je naam steeds voorbij ziet komen.. moest ik even aan een ander woord denken. :j

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:28

Hahahahahaha......................een ander woord................hhhmmmm ik kan vele interpretaties bedenken, hihihihihih......................neem van mij aan dat het daar niets mee te maken heeft :D het is echt een hele onschuldige naam, maar ik denk dat ik je begrijp ;) . Fijn dat jullie geen "last" van mijn gespam hebben, hahaha......... ik ben een avond lezer omdat overdag het werk het echt niet toelaat dit scherm erbij geopend te hebben..................dan ben ik niet zo productief meer en wordt de baas niet blij van.........