Duinbranden in Noord Holland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:27

Ik ben ook pro-regen! :j

YankeeBoy

Re: Duinbranden in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:28

Ik ook!
*doet regendansje*

Tika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:33

http://bergen-nh.nl

Hier kan je onder het kopje "duinbranden in Bergen" doorklikken en dan kan je zien of er nog een "noodverordening van toepassing is en wanneer je dan weer het bos in kan met je paard.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:53

11.15 uur
Op dit moment zijn er nog 100 tot 140 mensen van defensie en 8 tankautospuiten van de brandweer actief met blussen en nablussen. Het vuur is nog niet uit. Er blijft vandaag een blusheli beschikbaar.

De noodverordening blijft in ieder geval nog tot 18 uur vanmiddag ongewijzigd van kracht. Het gebied is dus nog steeds verboden terrein. In de loop van de middag wordt opnieuw bezien of de noodverordening deels of geheel opgeheven kan worden.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:00

De noodverordening zal nog wel een tijdje van kracht blijven, zou mij niet verbazen als dat met enkele dagen verlengd zal worden. Zeker omdat de brand nog niet uit is.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:15

het regent hier!! (heerhugowaard)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:36

HOERAAAAA!!! Ik wilde net gaan posten dat de lucht hier aardig dirchtgetrokken was en dat ik hoopte op regen, maar het komt nu al uit de lucht vallen :):)! Helaas zit ik momenteel op mijn werk en dus niet in schoorl, maar dan komt het vast ook wel daarheen :):)!!!

Ik heb trouwens de brandweer in alkmaar even gebeld om te vragen hoeveel brandweermannen ze daar hebben. Wil namelijk als bedankje een stel taarten voor ze maken. Nu waren het er in totaal 150, dus dat wordt wel een erg dure grap, schoorl moet er natuurlijk ook 1.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:38

He, he, is de regen eindelijk aangekomen, ik heb mijn longen kapotgeblazen :')
Hier is het nu dus zonnig en warm :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:38

hyppolyte schreef:
HOERAAAAA!!! Ik wilde net gaan posten dat de lucht hier aardig dirchtgetrokken was en dat ik hoopte op regen, maar het komt nu al uit de lucht vallen :):)! Helaas zit ik momenteel op mijn werk en dus niet in schoorl, maar dan komt het vast ook wel daarheen :):)!!!

Ik heb trouwens de brandweer in alkmaar even gebeld om te vragen hoeveel brandweermannen ze daar hebben. Wil namelijk als bedankje een stel taarten voor ze maken. Nu waren het er in totaal 150, dus dat wordt wel een erg dure grap, schoorl moet er natuurlijk ook 1.

Het is dat ik niet in de buurt woon maar er zijn vast wel een paar mensen hier op bokt die willen helpen. Als je 15 taarten maakt heb je zat! Dat moet wel lukken toch?!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:45

jeee eindelijk regen bij jullie :D

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:47

Misschien willen er wel mensen doneren voor de taarten!
Wat fijn dat het eindelijk regent *\o/* (tja dat zou ik normaal nooit zeggen :P ), hopelijk houd dat nog even aan nu..

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:48

Kan me niet voorstellen dat het veel regen kan zijn want zie echt bijna niets op buienradar :? In Amsterdam (waar ik werk) is het wel flink bewolkt nu en zonnetje ver te zoeken. Hoop op een flinke lange regenbui in het duingebied!!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:04

Hier is nog niets gevallen en dan ben ik bang dat er in de duinen ook niets valt. En het kan inderdaad niet veel zijn, ik zie het niet langere tijd achter elkaar gaan regenen, wat wel nodig is.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:14

Het zet inderdaad niet echt door helaas -O-.

@jolien, 15 taarten is wel erg veel, een stuk of 4 flinke taarten is wel genoeg, maar het maken ervan is vrij prijzig.
Van het taartentopic zitten er niet zoveel hier in de buurt volgens mij :n.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:16

hyppolyte schreef:
Het zet inderdaad niet echt door helaas -O-.

@jolien, 15 taarten is wel erg veel, een stuk of 4 flinke taarten is wel genoeg, maar het maken ervan is vrij prijzig.
Van het taartentopic zitten er niet zoveel hier in de buurt volgens mij :n.

Vols mij kun je t net zo duur maken als je wilt, maar goed ik heb niet zoveel ervaring ermee. Maar ook al zijn het maar een paar taarten.

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:17

Hmm wij waren net ookal aan het juichen toen er wat druppels uit de lucht vielen, maar veel zijn het er helaas niet geweest.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:20

Ik zit wel in de buurt maar is zoiezo al een uur rijden dik

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:23

nog steeds vol op zon hier 8-)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:41

@jolien, ik heb het ook over een zelfgemaakte taart met marsepein, die zijn in het materiaal gewoon best duur. Als je 'm heel simpel houdt ben je toch al gauw 15 euro kwijt aan kostprijs voor een beetje knap formaat taart. Ik kan natuurlijk ook een paar kant en klare taarten van 5 euro kopen, maar doe liever iets speciaals voor ze.
Maar zal in het taartentopic wel ff polsen of er iemand in de buurt zit die mee wil doen. Of misschien inderdaad met een paar bokkers iets regelen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:42

hyppolyte schreef:

ik wil anders ook wel wat bijleggen hoor :D vind een heel leuk iets dat je een presentje wil geven aan de brandweermannen
is t misschien ook goed idee om eens ikkombijjeeten te mailen misschien leuk idee voor een leuk presentje voor alle brandweer lieden die nu nog steeds aan t blussen zijn??

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:22

Dat ikkombijjeeten ken ik niet, weet dus niet wat dat inhoudt. Misschien moet ik maar even aan een moddie vragen of we daarvoor een nieuw topic aan moeten maken oid. Ik ga sowieso wel een taart brengen, maar als er wat mensen zijn die bijdragen in de kosten dan kan ik voldoende taarten maken voor alle brandweerlieden in de directe omgeving.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:46

hyppolyte schreef:

Hmm , misschien een inzamelactie via bokt? Of mag dat niet?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:03

Dat weet ik dus niet, en omdat het om iets regionaals gaat vind ik een heel inzameltopic wat overdreven. Het gaat natuurlijk om het gebaar.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:25

hyppolyte schreef:
Dat weet ik dus niet, en omdat het om iets regionaals gaat vind ik een heel inzameltopic wat overdreven. Het gaat natuurlijk om het gebaar.

dat is zeker waar maar we kunne altijd even vragen aan de moddies hier op bokt ;) zijn er niet een aantal die in t taarten decoreren topic zitten??

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:41

Inzamelingsacties en donatie-acties zijn niet toegestaan op bokt en daar worden ook geen uitzondering voor gemaakt.