[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leandra

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 02:04

Ik heb laatst de documentaire Blackfish op Netflix gekeken. Dit gaat over de orka Tilikum die verantwoordelijk is voor de dood van meerdere mensen. Heftige en soms ook lugubere verhalen. Er worden in de documentaire ook heftige beelden uitgezonden van aanvallen maar ook heftige beelden hoe er met de dieren om wordt gegaan.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 08:49

Leandra schreef:
Ik heb laatst de documentaire Blackfish op Netflix gekeken. Dit gaat over de orka Tilikum die verantwoordelijk is voor de dood van meerdere mensen. Heftige en soms ook lugubere verhalen. Er worden in de documentaire ook heftige beelden uitgezonden van aanvallen maar ook heftige beelden hoe er met de dieren om wordt gegaan.

Staat die er weer op ja?
Ik heb de tip van die docu een paar jaar geleden al gehad. Maar toen stond hij niet meer op Netflix.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:58

Leandra schreef:
Ik zou je omschrijving omdraaien, meerdere mensen zijn verantwoordelijk voor, o.a., de dood van Tilikum. Sommige mensen hebben dit niet overleefd.

Ik blijf erbij: mensen zijn walgelijk.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 11:02

Bellatrix schreef:
Geen idee of jullie de video kunnen bekijken maar je ziet een vrouw die in één keer is doorgeslikt door een gigantische slang. Dier is dood en wordt open gesneden. Echt bizar.

https://m.youtube.com/watch?v=kc_LimfrP ... verified=1

Filmpje kan als schokkend worden ervaren!

Slangen slikken toch altijd alles in 1 stuk door ?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 11:04

Ja oké maar een heel mens vind ik wel knap. :Y)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 11:33

Leandra schreef:

Oh ja Blackfish heb ik ook een keer of 2 gezien.
Zo heftig inderdaad..
Achterlijk hoe mensen voor zichzelf kunnen verantwoorden hoe ze met deze zeer intelligente dieren om gaan.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 11:57

Ailill schreef:
Leandra schreef:
Ik zou je omschrijving omdraaien, meerdere mensen zijn verantwoordelijk voor, o.a., de dood van Tilikum. Sommige mensen hebben dit niet overleefd.

Ik blijf erbij: mensen zijn walgelijk.

Ik heb de omschrijving van Netflix overgenomen. Maar inderdaad. Dit ligt zeker niet aan de orka.
Ik vind het vooral ook schokkend dat Sealife zelf niet wilt reageren op de dood van de mensen en dieren.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 12:14

Ik vind het ook bijzonder dat er geen enkel geval is van dat okra’s in het wild mensen vermoord hebben. En in gevangenschap dus wel. Dat is toch wel bijzonder. Aangezien ze in het wild toch ook best wel moordmachines zijn, als je die filmpjes soms ziet hoe ze achter zeehonden aangaan of pinguïns.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 12:45

Klopt. Maar in het wild kunnen ze mensen uit de weg gaan en daar niet. Ook zijn ze veel emotioneler en slimmer dan mensen. In gevangenschap worden ze echt depressief.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 15:32

Ik kijk dat niet, ik kan daar heel slecht tegen :n

Overigens, er zijn nu wel orcas die boten “aanvallen”, dacht ik gelezen te hebben ..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 15:50

Klopt, ontstaan bij de kust van Portugal door letterlijk diverse aanvaringen, ze vallen nu gericht (zeil)boten aan, inmiddels ook noordelijker (Spanje, Frankrijk en zelfs Noorwegen), voornamelijk 2 pods die veel tijd samen doorbrengen.

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 16:35

nou ik heb wat filmpjes gezien van die "aanvallen" en ik moet zeggen, t ziet er eerder uit als spel.
ze duwen de boot uit koers, of ze bijten/botsen tegen het roer.
echt aanvallen zou ik het niet noemen, daar heb ik hele andere gedachtes bij zeg maar...

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... gevaarlijk

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 16:47

Volgens mij zijn er ook orka 's die het roer slopen. Dat is dan toch raar spelen. De boten blijven 'hulpeloos' achter want ze kunnen niet meer verder.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 17:41

Op mij komt het over als bijzonder intelligent :j
(Dat zijn ze natuurlijk ook)
Ik hoop dat het geen jacht teweegbrengt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 19:50

Er zijn inmiddels al meerdere boten gezonken, lijkt me niet echt meer spelen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 08:12

Ik hoorde van mijn zus het verhaal dat 1 van die orka's een keer is aangevaren door een boot, en dat sindsdien die groep is begonnen met aanvallen. Dus ook weer te verklaren.
Maar ook ik vind het niet echt aanvallen. Als je ziet hoe ze walvissen aanvallen, dat is echt heel ander gedrag.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 09:14

Pluttersput schreef:
Ik hoorde van mijn zus het verhaal dat 1 van die orka's een keer is aangevaren door een boot, en dat sindsdien die groep is begonnen met aanvallen. Dus ook weer te verklaren.
Maar ook ik vind het niet echt aanvallen. Als je ziet hoe ze walvissen aanvallen, dat is echt heel ander gedrag.

Het is een theorie. Maar ze weten het niet zeker.

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 19:49

een kat die een muis vermoord is voor het langste gedeelte ook spel imo
en toch mond dat uit in dood...
maar een echte aanval is imo toch anders

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 19:54

Ze gaan blijkbaar doelbewust voor het roer en bijten/rammen gaten in de boot.
In het beste geval dobber je doelloos rond maar ze hebben ook al een paar boten doen zinken.
Spelen is het zeer zeker niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 12:25

ik luister momenteel hiernaar, Randy Stairs, een Youtuber die een supermarkt overhoop gaat schieten.
Hij vertelt overal over van te voren en lijkt vooral boos dat niemand zijn hints lijkt op te pakken..

https://www.youtube.com/watch?v=qANNJP2 ... LOREWITHUS

Wat iemand doet besluiten om andere mensen te doden, voor geen enkele reden anders dan 'ik ben ongelukkig'. ik kan er niet bij met mn verstand..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 18:02

Wat is het hier stil.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 19:59

https://www.theguardian.com/australia-n ... -poisoning

Erin Patterson, 45, hosted the lunch at her home in Leongatha on 29 July for her former parents-in-law Don and Gail Patterson and Gail’s sister Heather Wilkinson and her husband, Ian.

Don, Gail and Heather are now dead. Police say their symptoms were consistent with having eaten death cap mushrooms.

Paddenstoelen zijn mijn hobby :P daar geef ik ook wandelingen over

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 20:31

Wij hadden vorige week onze jaarlijkse stal schoonmaak. Daarbij gaan ook de kasten van de muur af.. Daar kwam deze verdroogde vriend achter vandaan. Zat waarschijnlijk met zijn staart vast..

Afbeelding

Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 21:01

Soort van kunst

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 21:08

Deze kwam ook nog tegen vandaag

Tientallen klimmers passeren langs stervende bergbeklimmer in de Himalaya zonder te helpen.

zit tekst en filmpje in de link. Je ziet de persoon wel liggen maar niet van dichtbij

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230810_92130204

Blijft luguber in die bergen.