Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:14

Helaas ben ik ook verkouden.

Hoesten misschien hoestdrank en paracetemol voor het slapen gaan?
Eventueel snoepjes voor je keel of bij de huisarts nog hoest pilletjes vragen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:18

WenK schreef:
Sheran schreef:
Dat klinkt wel goed! Hoe lang duurde het bij jou?

Euhm, ruim een week voor ik weer echt lucht had, na 4 weken was ik nagenoeg van t hoesten af, maar toen kwam t volgende virus weer voorbij (zoonlief neemt alles mee vanaf de opvang), dus ik hoest nu al sinds 8 augustus.

Als je ook hoest zonder lekker slijm op te hoesten (had ik begin van dit virus) dan werkt Noscapect bij mij heel fijn.

Als je erg last hebt van het hoesten, vraag je huisarts om codeïne!
Fatsoenlijk kunnen slapen is de beste remedie tegen hoesten, daarvoor vraag ik altijd om codeïne.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:24

moniek21 schreef:
Er zijn ook hoesjes voor die dat afschermen als je vanaf de zijkant kijkt zie je alleen een zwart scherm … ik heb er 1 via Al*express besteld.

Ah dank, ga ik naar kijken!

Captain schreef:
Ik heb hier echt nog nooit over nagedacht. Of versturen jullie vieze berichtjes? <<)
a dirty mind is a joy forever ;-) ….
Maar serieus, gaat om mijn werktelefoon, dan is meelezen door derden niet wenselijk.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:49

Janine1990 schreef:
WenK schreef:

Euhm, ruim een week voor ik weer echt lucht had, na 4 weken was ik nagenoeg van t hoesten af, maar toen kwam t volgende virus weer voorbij (zoonlief neemt alles mee vanaf de opvang), dus ik hoest nu al sinds 8 augustus.

Als je ook hoest zonder lekker slijm op te hoesten (had ik begin van dit virus) dan werkt Noscapect bij mij heel fijn.

Fatsoenlijk kunnen slapen is de beste remedie tegen hoesten, daarvoor vraag ik altijd om codeïne.

Codeïne onderdrukt de hoestprikkel, niet handig als je last hebt van slijm wat juist uit je luchtwegen moet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 21:02

Kaygee schreef:
Janine1990 schreef:

Codeïne onderdrukt de hoestprikkel, niet handig als je last hebt van slijm wat juist uit je luchtwegen moet.

Mwah... De afgelopen 26 jaar heeft het me best goed geholpen... Ben gewend om aan het begin van het najaar verkouden te worden en vervolgens tot februari te hoesten. Slijm of geen slijm, ik zweer bij codeïne. Het is niet dat je er niet meer door kan hoesten. Het geeft ook gewoon de energie en kracht terug die je door het loze hoesten kwijt raakt, waardoor je het slijm niet meer kan ophoesten.

fjordjes

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 21:38

Waarom heet een vorkheftruck een vorkheftruck terwijl die dingen om iets op te pakken lepels heten?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 21:39

Tja, dat is de truc(k)!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 21:42

Hoe moet de eerste vrouw ooit zich hebben gevoeld en wat heeft zij gedacht bij haar eerste menstruatie? En bij haar eerste bevalling?
Niemand om je heen die je kan informeren over wat je overkomt of zal overkomen...

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 21:48

Janine1990 schreef:
Kaygee schreef:

Mwah... De afgelopen 26 jaar heeft het me best goed geholpen... Ben gewend om aan het begin van het najaar verkouden te worden en vervolgens tot februari te hoesten. Slijm of geen slijm, ik zweer bij codeïne. Het is niet dat je er niet meer door kan hoesten. Het geeft ook gewoon de energie en kracht terug die je door het loze hoesten kwijt raakt, waardoor je het slijm niet meer kan ophoesten.

Dan zullen de huisartsen waar ik mee werk daar een andere kijk op hebben. Hier is het natte hoest; geen codeïne.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 21:53

Het lijkt mij ook wel eng,de hoestprikkel onderdrukken. Ik word nu al half stikkend wakker.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 21:55

In het engels is het een forklift.. Pick it up with the forks.

Geen idee waarom dit in nederlands anders is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 21:55

Kaygee schreef:
Dan zullen de huisartsen waar ik mee werk daar een andere kijk op hebben. Hier is het natte hoest; geen codeïne.

Dan zal ik dit als positief noteren in mijn hoofd naar mijn huisarts toe :) Doorgaans heb ik alleen kritiek :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 22:34

Janine1990 schreef:
Hoe moet de eerste vrouw ooit zich hebben gevoeld en wat heeft zij gedacht bij haar eerste menstruatie? En bij haar eerste bevalling?
Niemand om je heen die je kan informeren over wat je overkomt of zal overkomen...

Wat bedoel je met de eerste vrouw ooit?
Mannetjes en vrouwtjes bestaan al een heel stuk langer dan dat er placentadieren bestaan. De eerste vrouw ooit menstrueerde dus zeker niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 22:42

oomens schreef:
Janine1990 schreef:

Wat bedoel je met de eerste vrouw ooit?
Mannetjes en vrouwtjes bestaan al een heel stuk langer dan dat er placentadieren bestaan. De eerste vrouw ooit menstrueerde dus zeker niet.

Oh ja, gewoon zo'n vrouw als ik ben... Mens...
Iemand moet toch de eerste zijn geweest die menstrueerde en een kind kreeg?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 23:45

Janine1990 schreef:

Nee. Diegene had toch ook een moeder?
Precies.

Er was niet een moment waarop iemand geboren werd die besloot: "vanaf nu zijn we mensen, mijn voorouders noemen we voortaan een andere soort en die vergeten we verder maar voor het gemak". Zo werkt dat niet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 00:31

Sheran schreef:
Of gewoon op de naam klikken, naar het hoofdprofiel gaan en een pb sturen?

Ik ben sinds dinsdag enorm verkouden, zo erg als ik nog niet eerder heb meegemaakt. Geen corona (test dagelijks met een load aan klachten) en ook geen koorts. Overdag gaat het nog wel maar de nachten zijn raar, er komt zoveel slijm los dat ik maar aan het hoesten blijf, benauwd ben en als ik dan even in slaap val 15 minuten later wakker word met een enorme hoestbui om al dat slijm weg te krijgen. Verder heb ik in de nacht zeer interessante waanvoorstellingen over het Britse koningshuis. Zo dacht ik vannacht dat ik in een bed met ikeakastjes lag en dat ik 1 helft goed moest houden voor als prinses Margaret langskwam. En ik weet nog dat ik dacht: maar waarom moet dat eigenlijk, ze begrijpt het vast wel als ik die kasten even van mijn bed haal zodat ik kan slapen. En dan ben ik gewoon wakker want intussen hoest ik :')

Nu ga ik morgen mee als reisbegeleider mee mijn leerlingen mee naar Rome :'). Hebben jullie tips om de nachten iets beter door te komen? Kussen omhoog heb ik al, dat helpt een klein beetje maar niet lang.
Verder doe ik natuurlijk zoveel mogelijk een mondkapje op uit sociale overwegingen :))

Een in plakken gesneden ui naast je bed geeft lucht. En wie weet houden de leden van het Britse koningshuis er niet van. (Ik droom ook altijd bizar als ik ziek ben)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:09

fjordjes schreef:
Waarom heet een vorkheftruck een vorkheftruck terwijl die dingen om iets op te pakken lepels heten?

Een vorkheftruck heeft lepels omdat deze er weliswaar uitzien als een vork, maar je toch echt geen lading prikt, maar als het ware oplepelt.

aldus google :P

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:10

DuoPenotti schreef:
fjordjes schreef:

Een vorkheftruck heeft lepels omdat deze er weliswaar uitzien als een vork, maar je toch echt geen lading prikt, maar als het ware oplepelt.

aldus google :P

Dan noem je het toch een scheptruck?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:11

maar ze zien er wel uit als een vork.

maar is de juiste benaming eigenlijk niet gewoon heftruck? Je heft?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:37

oomens schreef:
Janine1990 schreef:

Nee. Diegene had toch ook een moeder?
Precies.

Er was niet een moment waarop iemand geboren werd die besloot: "vanaf nu zijn we mensen, mijn voorouders noemen we voortaan een andere soort en die vergeten we verder maar voor het gemak". Zo werkt dat niet.

Maar wie was er dan eerder, de kip of het ei? :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:44

Evolutie is een interessant maar ingewikkeld iets. Tja, wanneer begon het eerste organisme te menstrueren? We waren er niet bij he? :+

Volgens het evangelie is de pijn bij het baren de schuld van Eva. Zij at van de appel in het paradijs en begon daarmee de zondeval. Volgens Adam: Het was zij, die vrouw die u mij gegeven hebt, zij heeft mij hiertoe verleid.
Dus ja, hiermee werd de toon al gezet natuurlijk. -O- :+
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 02-10-22 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:47

Ida: :D

Afbeelding

We baarden al voordat we de hersencapaciteit hadden er iets van te vinden, menstruatie zal er toen ook al geweest zijn denk ik. Evolutie gaat zo geleidelijk dat er niet "opeens" een vrouw was die dacht wtf gebeurt hier bij menstruatie en een kind krijgen. Daarvoor had je puur instinct en is de ontwikkeling heel geleidelijk gegaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:50

Suzanne F. schreef:
Evolutie is een interessant maar ingewikkeld iets. Tja, wanneer begon het eerste organisme te menstrueren? We waren er niet bij he? :+

Volgens het evangelie is de pijn bij het baren de schuld van Eva. Zij at van de appel in het paradijs en begon daarmee de zondeval. Volgens Adam: Het was zij, die vrouw, zij heeft mij hiertoe verleid.
Dus ja, hiermee werd de toon al gezet natuurlijk. -O- :+

Dat verhaal is gewoon een kind van het patriarchaat als je het mij vraagt :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:52

corinep schreef:

[ [url=m/d8fsdz.jpg]Afbeelding[/url] ]

We baarden al voordat we de hersencapaciteit hadden er iets van te vinden, menstruatie zal er toen ook al geweest zijn denk ik. Evolutie gaat zo geleidelijk dat er niet "opeens" een vrouw was die dacht wtf gebeurt hier bij menstruatie en een kind krijgen. Daarvoor had je puur instinct en is de ontwikkeling heel geleidelijk gegaan.

Maar hoe is het denkvermogen van Ida versus dat van de eerste vrouw die er daadwerkelijk over na kon denken?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:59

Janine1990 schreef:
corinep schreef:

[ [url=m/d8fsdz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar hoe is het denkvermogen van Ida versus dat van de eerste vrouw die er daadwerkelijk over na kon denken?

Goeie vraag, ze weten heel goed wanneer het wiel is uitgevonden of wanneer er voor het eerst gereedschappen vervaardigd werden of zelfs wanneer vuur gebruikt werd om te koken maar wanneer taal ontstaan is hebben ze geen idee.