Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:36

raket schreef:
Van mij zouden de supermarkten tot januari wel lang open mogen om te spreiden.

Idd, van 7 tot 22 uur bijvoorbeeld :j

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:38

Loretta schreef:
En van dissel weet niet waarom we aan het boosteren zijn.

https://twitter.com/hulswood/status/1472285556130422785

Hier schrok ik idd wel van

Maar daarna kwam wel het lange antwoord waar ik geen touw aan kon vastknopen. Denk dat ze hier achteraf zelf ook wel van gebaald hebben

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:43

Loretta schreef:
Ineke2 schreef:
Wees vooral gewoon blij dat de supermarkten tot 20 uur open blijven. Dat voorkomt namelijk dat mensen als een stel debielen gaan hamsteren.

Hoezo moet dat hamsteren voorkomen? Mensen die willen hamsteren zorgen er nu voor dat in in de openingstijden gezellig druk wordt. Ik deel de link alleen maar om te laten zien dat het kabinet ook niet weet waarmee ze bezig zijn.

Zodra er zou worden gezegd dat de openingstijden van de supermarkten worden beperkt, ontstaat er paniek alsof de hongerwinter in aantocht is.

Ik winkel in de supermarkt op tijden dat het niet druk is. Dat doe ik al heel lang en is nog steeds goed te doen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:47

Nou, ik zie geen tijden dat het niet druk is. Jeetje, doet iedereen de hele dag boodschappen of zo?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:48

Ik laat het thuis bezorgen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:50

Een vriendin in het beroepsonderwijs mag nu nog even snel dit weekend online lessen uit een hoed gaan toveren voor 2 dagen, de andere 3 dagen zijn praktijk dus komt gewoon de hele klas naar school.
Lekker nuttig ook dan die 2 dagen online met een hoop extra werk :=

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:51

rien10 schreef:
Nou, ik zie geen tijden dat het niet druk is. Jeetje, doet iedereen de hele dag boodschappen of zo?

De spreiding in de supermarkten is toch wat beperkter geworden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:52

Loretta schreef:
En van dissel weet niet waarom we aan het boosteren zijn.

https://twitter.com/hulswood/status/1472285556130422785

Maar dat is toch die hele pest nu...namelijk ,,dat weten we nog niet,,

Daarom nu deze lockdown. Voor het geval dat!

Ik denk dat deze lockdown vooral heel veel mensen down maakt in deze donkere tijd waarvan kerst toch wel een beetje gezelligheid moest brengen.

Las net toevallig een stuk over een ondernemer die een hypotheek had afgesloten om zijn personeel te kunnen blijven betalen nog de eerste lockdown....
Sta je dus nog jaren die schuld in te lossen.
Ik vind dat echt heel triest.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:56

Ja al die ondernemers die jaren werk zien verdwijnen voor het geval dat en we weten het nog niet…. Ik vind het heel erg hard.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:01

Pinacolada schreef:
Ja al die ondernemers die jaren werk zien verdwijnen voor het geval dat en we weten het nog niet…. Ik vind het heel erg hard.

De gevolgen van de maatregelen zijn bijna desastreus in een maatschappij die al zwaar gehavend is met torenhoge prijzen voor levensonderhoud. Op alle vragen over de noodzaak van die beleid krijgen we alleen maar te horen dat ze het zelf ook niet meer weten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:03

rien10 schreef:

Hier woont om de hoek een persoon die vanalles mankeerd op gebied van gezondheid. Zij gaat 3x daags verkleed als mummie op scootmobiel naar dezelfde supermarkt.... Ja sommige mensen doen de hele dag boodschappen. En ze klaagt maar dat het zo onveilig is maar oh wee als je zegt dat je ook minder kan gaan... Dit is alles wat ze nog heeft kennelijk

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:04

Het is ook nooit goed he? Nederland grijpt iedere keer te laat in, nu ze vroeg ingrijpen zit nog iedereen te zeiken.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:07

Ik zou echt denken dat er een nationaal herstelplan moet worden opgezet.
Na de pandemie iedereen (ondernemers) schadeloos stellen en terugzetten op het startpunt, dus vlak voor Covid begon.
Dus rekening op dat bedrag terugzetten alles. Alle kosten vanaf toen kwijtschelden.
In plaatst van huidige gepier met zoveel procent verlies is zoveel compensatie enz.

Kerst is een lastig verhaal als je zoals ik uit een groot gezin komt. Normaal gingen we in twee ploegen naar onze ouders. In totaal zijn we nu met 24 personen (broers zussen partners en kinderen). Nu kiezen mijn ouders ervoor om drie avonden telkens met een ander gezin (broertje of zusje met aanhang en kinderen) het te vieren.
Vervelend is wel dat een heel aantal van mn broers en zussen niet gevaccineerd zijn, en mn vader hartpatiënt. Dus terwijl ze kerst onwijs gezellig vinden heerst de angst ook. Ze hebben nog geen booster gehad, ze zijn 69 jaar nu.

Ikzelf doe pas op de plaats, denk dat ik hier maar op mijn manier kerst ga doen met de jeugd die hier toch al veel over de vloer komt, sinds dochter en vrienden tijdens covid overal worden weggejaagd door wijkagent en alles dicht is. Er is toen iets ontstaan dat ons huis een vaste hangplek is. En ik laat dat maar gaan, wat moeten ze anders.
Maar ja, nu mogen er nog maar twee binnen komen. Vallen er dus een paar buiten de boot.
O wacht, met kerst alsnog vier.
Puzzel de puzzel. What a time to be alive……

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:07

Huertecilla schreef:
Needje schreef:
Tsja deze dame heeft misschien besloten dat kwaliteit bij haar boven kwantiteit staat.
Haar keuze.

Ondertussen is haar leeftijdsgroep/risico wel het argument voor het vaccineren van 5-12 jarigen terwijl dat voor die groep onnodig is en die vaccins véél beter naar de 3de wereld gestuurd kunnen worden.

Ik ben het vaak niet met je eens, HC, maar inderdaad: de namen van het bezoek werden genoemd en daar zaten een aantal mensen bij met kinderen en kleinkinderen in die leeftijdsgroep. Oppasoma's ook. Wie dom is, laten we dan maar even in het midden. Ik ben in elk geval blij dat we daar nu niet zijn, want alles maakt wel gebruik van dezelfde lift bijvoorbeeld die ook wij nodig hebben.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:08

rien10 schreef:

Ik ga op vrijdag of zaterdag om 7 of om 8 uur of om 19 uur ( dan ook wel op een andere doordeweekse dag ) Dan zijn er echt niet veel mensen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:11

Marigold schreef:
Ik zou echt denken dat er een nationaal herstelplan moet worden opgezet.
Na de pandemie iedereen (ondernemers) schadeloos stellen en terugzetten op het startpunt, dus vlak voor Covid begon.
Dus rekening op dat bedrag terugzetten alles. Alle kosten vanaf toen kwijtschelden.
In plaatst van huidige gepier met zoveel procent verlies is zoveel compensatie enz.

Kerst is een lastig verhaal als je zoals ik uit een groot gezin komt. Normaal gingen we in twee ploegen naar onze ouders. In totaal zijn we nu met 24 personen (broers zussen partners en kinderen). Nu kiezen mijn ouders ervoor om drie avonden telkens met een ander gezin (broertje of zusje met aanhang en kinderen) het te vieren.
Vervelend is wel dat een heel aantal van mn broers en zussen niet gevaccineerd zijn, en mn vader hartpatiënt. Dus terwijl ze kerst onwijs gezellig vinden heerst de angst ook. Ze hebben nog geen booster gehad, ze zijn 69 jaar nu.

Ikzelf doe pas op de plaats, denk dat ik hier maar op mijn manier kerst ga doen met de jeugd die hier toch al veel over de vloer komt, sinds dochter en vrienden tijdens covid overal worden weggejaagd door wijkagent en alles dicht is. Er is toen iets ontstaan dat ons huis een vaste hangplek is. En ik laat dat maar gaan, wat moeten ze anders.
Maar ja, nu mogen er nog maar twee binnen komen. Vallen er dus een paar buiten de boot.
O wacht, met kerst alsnog vier.
Puzzel de puzzel. What a time to be alive……

Een nationaal herstelplan en iedereen een zak geld geven of terug zetten in de tijd. Waar denk je waar die miljarden allemaal vandaan getoverd moeten worden? Je hebt geen idee waar je het over hebt en hoe complex dit in elkaar steekt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:14

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:15

Marigold zeker dit jaar is kerst “ een gewoon “ weekend. Net als dit weekend.

Zoveel familie die perse dan op bezoek wil komen. Ik blijf het bijzonder vinden, alsof de rest van het jaar of van de winter er niet toe doet.

Ik schrijf dat nu tegen jou, maar het is natuurlijk ook in het algemeen bedoeld.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:17

verootjoo schreef:
OleJon schreef:
Werkelijk dat jullie die poppenkast nog geloven, ze banketstaaf maar wat. Polarisatie tot en met. Zoals ik eerder al zei. Ze zijn de agenda aan het uitrollen. Om mensen maar aan het prikken te krijgen. En gelukkig worden steeds meer mensen wakker, die al 2 prikken hebben gehad. Geen 3de nemen. Anderhalve meter word hier geen rekening mee gehouden. En steeds meer mensen zonder mondkapjes.En als de mensen echt zo bang voor corona waren, dan was het vandaag ook niet zo druk in de winkels.

Welke agenda? En wat aan het uitrollen?

Het lijkt me van het grootste belang dat ze mensen aan het prikken krijgen.

Wat niks op lost, is puur om mensen aan de digitale identiteit te krijgen. Ik heb veel familie in de zorg. En hoor dat er het er op de ic meer gevaccineerden liggen dan ongevacineerden. Maar krijgen instructies van hogere hand niet over te praten anders volgen er santies

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:20

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:21

Ineke2 schreef:
Marigold zeker dit jaar is kerst “ een gewoon “ weekend. Net als dit weekend.

Zoveel familie die perse dan op bezoek wil komen. Ik blijf het bijzonder vinden, alsof de rest van het jaar of van de winter er niet toe doet.

Ik schrijf dat nu tegen jou, maar het is natuurlijk ook in het algemeen bedoeld.

Ik probeer ze er ook wel wat van af te praten, maar kerst vieren zit er zo ingebakken..
Ze zouden optreden met de band in een kerk, gaat niet door.
Ze hebben met moeite oppas aanvragen afgewimpeld. Het helemaal niet door laten gaan van kerst is vooralsnog beyond their imagination.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:22

Voor de zorg zou ik heel wat over hebben, maar voor de politiek nog 0.000 niets.

En aangezien corona een politiek spel geworden is, hoeven ze mij niet op te roepen voor een boosterprik.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:29

Laat iemand anders maar eerder gaan voor de boosterprik, die het nodig vind. Ik wacht nog heel even.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:33