De opnames stagneren ook naar eigenlijk een te hoog aantal.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Ik vrees dat dat vooral een logistiek/politieke keuze is. Ellende is het zijn wandelende virusbommetjes die geen afstand hoeven te houden. En voor iedereen een gevaar is die niet gevaccineerd is of bij wie het niet werkt. Benieuwd hoe de cijfers gaan doen als dadelijk alle scholen weer open zijn. Zuid begon gister pas.
De opnames stagneren ook naar eigenlijk een te hoog aantal.
Sizzle schreef:Wat bij ons heel duidelijk het geval was is dat de scholen niet primair het probleem waren maar het ongetest terugkomen van vakantie.
Bij de eerste schoolweek test zijn heel veel scholen eerst nog een week extra dichtgebleven totdat de vakantiebesmettingen weer omlaag waren. Er waren scholen waar minimaal 20 besmette kinderen op kwamen dagen direct uit vakantie, tja dan wil dat natuurlijk wel verspreiden.
bigone schreef:Engeland was ook te verwachten, sinds een week is daar volgens mij alle onderwijs weer open. De cijfers hebben in bijna alle landen een stijgende lijn, in één Amerikaanse staat is het al code zwart. Daar word gekeken wie de meeste overlevingskans heeft, die krijgt een bed.
loriene schreef:Suzanne F. schreef:Nee ze zijn niet knettergek. Ook jonge kinderen kunnen covid krijgen en er long covid aan overhouden. Lijkt mij prima om 7-12 jaar ook op te roepen.
Kunnen kunnen,de meesten worden niet ziek,hou toch op.
loriene schreef:Suzanne F. schreef:Nee ze zijn niet knettergek. Ook jonge kinderen kunnen covid krijgen en er long covid aan overhouden. Lijkt mij prima om 7-12 jaar ook op te roepen.
Kunnen kunnen,de meesten worden niet ziek,hou toch op.