Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 15:56

Ik vrees dat dat vooral een logistiek/politieke keuze is. Ellende is het zijn wandelende virusbommetjes die geen afstand hoeven te houden. En voor iedereen een gevaar is die niet gevaccineerd is of bij wie het niet werkt. Benieuwd hoe de cijfers gaan doen als dadelijk alle scholen weer open zijn. Zuid begon gister pas.

De opnames stagneren ook naar eigenlijk een te hoog aantal. -O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 15:58

Wat bij ons heel duidelijk het geval was is dat de scholen niet primair het probleem waren maar het ongetest terugkomen van vakantie.
Bij de eerste schoolweek test zijn heel veel scholen eerst nog een week extra dichtgebleven totdat de vakantiebesmettingen weer omlaag waren. Er waren scholen waar minimaal 20 besmette kinderen op kwamen dagen direct uit vakantie, tja dan wil dat natuurlijk wel verspreiden.

corinep

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 16:00

Wandelende virusbommetjes :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 16:04

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 16:09

:')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 16:09

karuna schreef:
Ik vrees dat dat vooral een logistiek/politieke keuze is. Ellende is het zijn wandelende virusbommetjes die geen afstand hoeven te houden. En voor iedereen een gevaar is die niet gevaccineerd is of bij wie het niet werkt. Benieuwd hoe de cijfers gaan doen als dadelijk alle scholen weer open zijn. Zuid begon gister pas.

De opnames stagneren ook naar eigenlijk een te hoog aantal. -O-

Ja laten we vooral hele klassen naar huis sturen en de kinderen onthouden van hun sociale ontwikkeling.
Het word tijd dat we gaan accepteren dat covid onder ons blijft. En als de rest van de moderne landen dit doen zijn we van een hoop gezeik af

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 16:23

Ik vind die besmettingen verre van boeiend. Zegt niets over daadwerkelijk ziek zijn.
Afgelopen week zijn ziekenhuisopnames iets teruggelopen.
Een afwachten wat het over 2 weken doet.
Maar in principe komen kids niet echt vaak in het ziekenhuis vanwege Corona.
En ouders zijn voor groot deel geent.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 16:27

Precies. Ik vind het eigenlijk best goed gaan.
Virussen zul je altijd wel houden. Straks komt ook het verkoudheidsseizoen en het griepseizoen eraan. Dus zullen de besmettingen weer omhoog gaan.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 16:44

Sizzle schreef:
Wat bij ons heel duidelijk het geval was is dat de scholen niet primair het probleem waren maar het ongetest terugkomen van vakantie.
Bij de eerste schoolweek test zijn heel veel scholen eerst nog een week extra dichtgebleven totdat de vakantiebesmettingen weer omlaag waren. Er waren scholen waar minimaal 20 besmette kinderen op kwamen dagen direct uit vakantie, tja dan wil dat natuurlijk wel verspreiden.

De scholen zijn niet primair het probleem, maar vakanties ook niet. Een besmetting komt altijd ergens vandaan, dus iedereen kijkt altijd naar de vorige. Ik heb de indruk dat dit argument altijd een beetje gebruikt wordt om de verantwoordeijkheid af te schuiven. Het enige primaire probleem was 'patient 0', maar elke plek waar mensen samen komen kan een bron zijn van verder besmetting.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 17:53

Het niet testen voor samenkomen is het „probleem“ want dan wordt het verspreid.

Ik vind het best heftig als zo‘n 40% direct te herleiden is naar vakantie/familiebezoek in een specifiek land.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 18:41

Volgens mij was dik 40% ook in Nederland al maanden te herleiden naar binnenhuis dus verjaardagen, visite.
Mensen vertrouwen waarschijnlijk toch op het feit dat het naasten zijn.
We hebben nu een familiefeest met 16 man en een vrienden feest met 11 gehad. En gewoon thuis testen gedaan, eentje zelfs nog naar ggd vanwege serieuze verkoudheidsklachten maar allen negatief.
Nu zegt een zelftest niet alles maar is wel een kleine moeite.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 20:34

Intussen zijn alweer hele schoolklassen thuis en 1 hele school gesloten na een enkele besmetting. Schiet toch ook niet op

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:19

Popstra schreef:
Intussen zijn alweer hele schoolklassen thuis en 1 hele school gesloten na een enkele besmetting. Schiet toch ook niet op

Maar dat willen ze veranderen he... dus als het goed is nog tot 20 september zo en dan hoeven alleen maar nauwe contacten in quarantaine.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:27

Toch gaat het in Engeland ook niet zo fijn met besmettingen, nog wat voorzichtig blijven lijkt me niet verkeerd

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:39

Engeland was ook te verwachten, sinds een week is daar volgens mij alle onderwijs weer open. De cijfers hebben in bijna alle landen een stijgende lijn, in één Amerikaanse staat is het al code zwart. Daar word gekeken wie de meeste overlevingskans heeft, die krijgt een bed.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:45

bigone schreef:
Engeland was ook te verwachten, sinds een week is daar volgens mij alle onderwijs weer open. De cijfers hebben in bijna alle landen een stijgende lijn, in één Amerikaanse staat is het al code zwart. Daar word gekeken wie de meeste overlevingskans heeft, die krijgt een bed.

Toch denk ik dat dit de enige weg out is. Laat maar komen. Dan zijn we er het snelste doorheen.
Je kan jezelf niet voor nog jaren opsluiten. En dan nog. Dan komt die 6e golf gewoon weer keihard eroverheen als je weer naar buiten gaat. Jezelf vaccineren en naar buiten, gewoon leven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 22:00

Ik denk ook dat dit een van de mogelijkheden is maar ben ook bezorgt om de mensen tot 12 jaar aangezien ze niet gevaccineerd worden. Ook zij kunnen fiks ziek worden maar een andere mogelijkheid is er niet. Deze variant is zo besmettelijk dat hij gewoon niet te ontlopen is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 22:27

Onder de 12 zal binnenkort ook worden opgeroepen voor vaccinatie denk ik.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 22:29

Suzanne F. schreef:
Onder de 12 zal binnenkort ook worden opgeroepen voor vaccinatie denk ik.

Zal hopen van niet!
Kinderen worden helemaal niet zo ziek.
Knettergek zijn ze.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 22:32

Nee ze zijn niet knettergek. Ook jonge kinderen kunnen covid krijgen en er long covid aan overhouden. Lijkt mij prima om 7-12 jaar ook op te roepen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 22:35

Kinderen kunnen echt wel ziek worden, kans op complicaties bij corona is zóveel groter dan kans op complicaties bij een vaccin...

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 22:36

Suzanne F. schreef:
Nee ze zijn niet knettergek. Ook jonge kinderen kunnen covid krijgen en er long covid aan overhouden. Lijkt mij prima om 7-12 jaar ook op te roepen.

Kunnen kunnen,de meesten worden niet ziek,hou toch op.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 22:37

loriene schreef:
Suzanne F. schreef:

Nee maar sommigen wel en een vaccin voorkomt dat grotendeels, handig toch :P

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 22:49

loriene schreef:
Suzanne F. schreef:

Nee maar sommigen wel en een vaccin voorkomt dat grotendeels, handig toch :P[/quote]

Sommigen ja.
Maar om dan alle kinderen te vaccineren? Nee.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 22:53

loriene schreef:
Sommigen ja.
Maar om dan alle kinderen te vaccineren? Nee.

Dat geldt ook voor Polio of difterie, dat risico ook maar lopen?