Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pabie

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:25

Maar corona heeft meer doden veroorzaakt (ik heb dus nu wel cijfers opgezocht haha :+)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:25

Pabie schreef:
Maar corona heeft meer doden veroorzaakt (ik heb dus nu wel cijfers opgezocht haha :+)

Dat maakt het niet automatisch meer dodelijk ...

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:26

Dus ik vind stellen "Corona is geen Ebola" ook wel weer ver gaan. Ze veroorzaken allebei enorm veel doden die we liever niet zien.

Het gevaar zit m in corona dat t een sluipmoordenaar is en de ene wel nog naar de super kan en de andere aan de beademing dood gaat...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:27

purny schreef:
er zijn nog altijd meer mensen overleden aan corona. Dus ik vind het allebei gevaarlijk maar corona meer.
Is ebola nog wel aanwezig in de derde wereld landen?

Ebola komt alleen in Afrika voor
En 50٪ van wie besmet is sterft eraan
Dat is bij Corona niet het geval ..dus neen Ebola is echt vele malen dodelijker dan Covid ..en gelukkig is het niet wereldwijd verspreid anders was de wereldbevolking gehalveerd

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:27

lenaa_tje schreef:
Pabie schreef:

Dat maakt het niet automatisch meer dodelijk ...

Dat beweer ik ook niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:28

Nee maar daar ging de discussie in eerste instantie wel over.
Als was het voor purny eerder om mvdende op haar nummer te zetten. Zet elkaar gewoon op de foei lijst ofzo.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:32

Nee, maar zeggen dat je wel naar de supermarkt kan met symptomen (dus voor de test) omdat ebola dodelijker is, is ook wel dikke onzin.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:35

Ik maakte de vergelijking omdat met Ebola echt iedereen een probleem heeft als die besmet wordt.

Als je dan naar de supermarkt zou gaan, is de kans dat je iemand aansteekt en een dode veroorzaakt zn beetje 100%

Met corona naar de supermarkt moet het maar nét zo zijn dat daar iemand loopt die er gevoelig voor is. En zonder praten, hoesten, niezen en met mondkapje is de kans met corona dat je iemand aansteekt niet heel groot. Want het verspreid zich door druppels uitgescheiden door hoesten en niezen. Als je niet hoest en niest en niet praat, is de kans dat je iemand aansteekt dus ook niet extreem groot.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:37

mvdende schreef:
Ik maakte de vergelijking omdat met Ebola echt iedereen een probleem heeft als die besmet wordt.

Als je dan naar de supermarkt zou gaan, is de kans dat je iemand aansteekt en een dode veroorzaakt zn beetje 100%

Met corona naar de supermarkt moet het maar nét zo zijn dat daar iemand loopt die er gevoelig voor is. En zonder praten, hoesten, niezen en met mondkapje is de kans met corona dat je iemand aansteekt niet heel groot. Want het verspreid zich door druppels uitgescheiden door hoesten en niezen. Als je niet hoest en niest en niet praat, is de kans dat je iemand aansteekt dus ook niet extreem groot.

Maar er wordt ook nog wel beweerd dat iemand zonder symptomen ook al besmettelijk blijft te zijn

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:39

Zebrastreep schreef:
mvdende schreef:

Maar er wordt ook nog wel beweerd dat iemand zonder symptomen ook al besmettelijk blijft te zijn

Klopt, maar zonder symptomen betekent niet automatisch zonder kuchen en niezen.

Als jij bijvoorbeeld besmet bent zonder symptomen en je moet niezen doordat je in de zon kijkt bijvoorbeeld, dan kan je dus iemand besmetten.

Of als je lang in een slecht geventileerde ruimte verblijft en veel praat bijvoorbeeld.

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:40

Een groot deel van de eboladoden wordt overigens niet geregistreerd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:41

Maar in de supermarkt word er vrijwel geen afstand meer gehouden. De regels die in maart golden worden ook niet meer nageleefd. Tenminste niet hier in den haag.
Er komen nog steeds teveel mensen in je persoonlijke bubbel.
Niet iedereen draagt een mondkapje in de winkels.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:41

Wipher schreef:
Een groot deel van de eboladoden wordt overigens niet geregistreerd.

Van corona ook niet volgens mij

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:42

mvdende schreef:

Dat maak je er zelf van, daar zijn ze helemaal niet zo zeker van.

Maar goed, als jij het het risico waard vindt, moet je dat vooral doen. Maar dan moet je er ook wel mee leven dat je dat risico bewust neemt en niet hypocriet gaan zeggen dat er ZEKER geen risico is, want dat weet je niet. Het blijft zich verspreiden met een reden en dat is niet omdat het absoluut veilig is met wat afstand en een mondmasker.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:42

purny schreef:
Maar in de supermarkt word er vrijwel geen afstand meer gehouden. De regels die in maart golden worden ook niet meer nageleefd. Tenminste niet hier in den haag.

Onzin ... hier kan je prima boodschappen doen met afstand houden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:45

Ik heb gisteren de docu veerkracht zitten kijken op videoland. Hoewel ik altijd al voorzichtig was greep dit me zo gruwelijk aan.
Het gaat over het bernhoven ziekenhuis gedurende de eerste golf.
Maar vooral de gesprekken van een intensivist met mensen die naar de IC gebracht werden om daar beademd te worden, jemig...
Een dame die gevolgd werd, 2 jaar jonger en net zo kwiek als mijn moeder. Zo eentje waarvan je denkt "goh, dat loopt wel los". Die dan te horen krijgt dat ze afscheid moet nemen van haar man en het mogelijk niet overleefd. En dan ook echt langs het randje schuurt.

Ik kan hem echt iedereen aanraden. Ik vond het echt heel intens.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:46

ik lees hier dat veel mensen faliekant tegen voedsel in pot of blik zijn. Terwijl dit volgens mij juist de meest praktische oplossing is als je voedsel langer moet bewaren in tijden van nood. Ik hamster niet, maar ik heb toch mijn voorraadkast wel aardig gevuld met allerlei soorten blik en potgroenten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:47

lenaa_tje schreef:
purny schreef:

Onzin ... hier kan je prima boodschappen doen met afstand houden.

Daarom zeg ik ook... niet hier in den haag. Tot nu toe ben ik maar 1 supermarkt tegengekomen die goed met de regels omgaat

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:47

Purny woont toch niet bij jou in de buurt Lenaatje?

Hier is de grote supermarkt op rustige momenten (in de ochtend) gelukkig nog wel echt goed te doen. Maar volgens mij de meeste andere allang niet meer.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:48

Shadow0 schreef:
Purny woont toch niet bij jou in de buurt Lenaatje?

Hier is de grote supermarkt op rustige momenten (in de ochtend) gelukkig nog wel echt goed te doen. Maar volgens mij de meeste andere allang niet meer.

Maar ook niet naast mvdende :)

Je kan niet dit stellen over heel Nederland
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 26-09-20 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:48

Ik denk dat afstand gewoon heel supermarkt gebonden is. En ook dat mensen het anders interpreteren. Soms passeer je iemand wellicht op minder dan 1.5m, maar wacht je wel voordat je direct naast iemand een schap induikt. denk dat de ene zolang je niet meer dan een seconde binnen de 1.5m sit als voldoende afstand ziet en de ander dat passeren ook al te veel vindt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:51

In het UZ Brussel, wat toch echt geen klein ziekenhuis is, is er geen enkel Covid-bed meer vrij op de IC :(
Gaat helemaal de verkeerde kant op hoor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:51

Ik ging in maart altijd vroeg in de morgen. Was het nog niet zo druk. Helaas kan dat nu niet meer

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:54

secricible schreef:
Ik heb gisteren de docu veerkracht zitten kijken op videoland. Hoewel ik altijd al voorzichtig was greep dit me zo gruwelijk aan.
Het gaat over het bernhoven ziekenhuis gedurende de eerste golf.
Maar vooral de gesprekken van een intensivist met mensen die naar de IC gebracht werden om daar beademd te worden, jemig...
Een dame die gevolgd werd, 2 jaar jonger en net zo kwiek als mijn moeder. Zo eentje waarvan je denkt "goh, dat loopt wel los". Die dan te horen krijgt dat ze afscheid moet nemen van haar man en het mogelijk niet overleefd. En dan ook echt langs het randje schuurt.

Ik kan hem echt iedereen aanraden. Ik vond het echt heel intens.

Iets in die aard heb ik ook gezien. Met o.a. een jonge dertiger. Sportieve jongen. Vorig jaar een triatlon meegedaan. Hij leert nu weer stappen...
Dat grijpt een mens naar de keel zulke dingen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:54

juval schreef:
ik lees hier dat veel mensen faliekant tegen voedsel in pot of blik zijn. Terwijl dit volgens mij juist de meest praktische oplossing is als je voedsel langer moet bewaren in tijden van nood. Ik hamster niet, maar ik heb toch mijn voorraadkast wel aardig gevuld met allerlei soorten blik en potgroenten.

Ik ben zeker niet tegen blik en/ of diepvries groenten.

Maar op een doperwtje uit pot/ blik na en een paar verschillende groenten uit de diepvries, vind ik niets uit pot/ blik lekker.

En dan niet van, mwe niet mijn favoriete maaltijd, maar echt kokhalzend niet lekker. Ik zal het met veel moeite en veel kokhalzen wel binnen krijgen als het echt moet, maar dat doe ik natuurlijk alleen in een uiterste noodsituatie! (Als er echt helemaal niets anders te eten is en het wel belangrijk is dat je voedingstoffen binnen krijgt)

Op doperwten na, koop ik dan ook nooit groentjes uit blik/pot.

Uit de diepvries eet ik wel sperziebonen, boerenkool en eventueel soepgroente of een mixed zak groenten voor in saus ofzo.

Als je groenten bij je aardappelen wil eten, dus niet verwerkt in een soep of saus, dan blijven er niet veel groenten lekker, meestal wordt het een slappe smerige boel.