Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:er zijn nog altijd meer mensen overleden aan corona. Dus ik vind het allebei gevaarlijk maar corona meer.
Is ebola nog wel aanwezig in de derde wereld landen?
mvdende schreef:Ik maakte de vergelijking omdat met Ebola echt iedereen een probleem heeft als die besmet wordt.
Als je dan naar de supermarkt zou gaan, is de kans dat je iemand aansteekt en een dode veroorzaakt zn beetje 100%
Met corona naar de supermarkt moet het maar nét zo zijn dat daar iemand loopt die er gevoelig voor is. En zonder praten, hoesten, niezen en met mondkapje is de kans met corona dat je iemand aansteekt niet heel groot. Want het verspreid zich door druppels uitgescheiden door hoesten en niezen. Als je niet hoest en niest en niet praat, is de kans dat je iemand aansteekt dus ook niet extreem groot.
Zebrastreep schreef:mvdende schreef:Ik maakte de vergelijking omdat met Ebola echt iedereen een probleem heeft als die besmet wordt.
Als je dan naar de supermarkt zou gaan, is de kans dat je iemand aansteekt en een dode veroorzaakt zn beetje 100%
Met corona naar de supermarkt moet het maar nét zo zijn dat daar iemand loopt die er gevoelig voor is. En zonder praten, hoesten, niezen en met mondkapje is de kans met corona dat je iemand aansteekt niet heel groot. Want het verspreid zich door druppels uitgescheiden door hoesten en niezen. Als je niet hoest en niest en niet praat, is de kans dat je iemand aansteekt dus ook niet extreem groot.
Maar er wordt ook nog wel beweerd dat iemand zonder symptomen ook al besmettelijk blijft te zijn
mvdende schreef:Ik maakte de vergelijking omdat met Ebola echt iedereen een probleem heeft als die besmet wordt.
purny schreef:Maar in de supermarkt word er vrijwel geen afstand meer gehouden. De regels die in maart golden worden ook niet meer nageleefd. Tenminste niet hier in den haag.
Er komen nog steeds teveel mensen in je persoonlijke bubbel.
Niet iedereen draagt een mondkapje in de winkels.
lenaa_tje schreef:purny schreef:Maar in de supermarkt word er vrijwel geen afstand meer gehouden. De regels die in maart golden worden ook niet meer nageleefd. Tenminste niet hier in den haag.
Er komen nog steeds teveel mensen in je persoonlijke bubbel.
Niet iedereen draagt een mondkapje in de winkels.
Onzin ... hier kan je prima boodschappen doen met afstand houden.
Shadow0 schreef:Purny woont toch niet bij jou in de buurt Lenaatje?
Hier is de grote supermarkt op rustige momenten (in de ochtend) gelukkig nog wel echt goed te doen. Maar volgens mij de meeste andere allang niet meer.
secricible schreef:Ik heb gisteren de docu veerkracht zitten kijken op videoland. Hoewel ik altijd al voorzichtig was greep dit me zo gruwelijk aan.
Het gaat over het bernhoven ziekenhuis gedurende de eerste golf.
Maar vooral de gesprekken van een intensivist met mensen die naar de IC gebracht werden om daar beademd te worden, jemig...
Een dame die gevolgd werd, 2 jaar jonger en net zo kwiek als mijn moeder. Zo eentje waarvan je denkt "goh, dat loopt wel los". Die dan te horen krijgt dat ze afscheid moet nemen van haar man en het mogelijk niet overleefd. En dan ook echt langs het randje schuurt.
Ik kan hem echt iedereen aanraden. Ik vond het echt heel intens.
juval schreef:ik lees hier dat veel mensen faliekant tegen voedsel in pot of blik zijn. Terwijl dit volgens mij juist de meest praktische oplossing is als je voedsel langer moet bewaren in tijden van nood. Ik hamster niet, maar ik heb toch mijn voorraadkast wel aardig gevuld met allerlei soorten blik en potgroenten.