Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:04

Ik snap dat het soms best moeilijk is als je jong bent om voor jezelf op te komen in het bedrijfsleven.
Je moet alleen wel want anders lopen ze juist over je heen. Juist wanneer je voor jezelf op komt steek je boven anderen uit. Je moet alleen wel de grens durven te verkennen hierin.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:07

Kat die nu met de hengel door het huis aan het racen is. Onderburen zullen zich afvragen. :')

O heb trouwens wel 2 tafelmodel vriezers en grote koel/vries combi. Dus kattenvoer brokken koop ik groot in en vries een deel in. Dit scheelt ook een hoop in plaats van iedere keer kleine zakjes kopen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:07

DiscoDipp schreef:
Klagen mag ze, natuurlijk. Maar waar kom je dan? Wordt het dan beter? Komen ze dan aan je deur je iets anders aan bieden? Als iemand zich ergert aan het feit dat je te weinig krijgt ten opzichte van anderen dan kun je beter iets ondernemen lijkt mij.

Maar dat telt toch voor iedereen die hier dingen plaatst? Dan kun je net zo goed dit hele topic opdoeken.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:09

LiannePuthzy schreef:
Rambogirl schreef:
waar zoek je een stage in dan? En in welke omgeving?

Ik erger me aan dat ik vanmorgen echt te lekker in t bed van mn vriend lag en dus te laat was op mn werk. Hij was al om 5 uur aan t werk, maar dat kussen ruikt dan ook zo lekker naar hem :+ :j

Het liefst een kleinschalig productiebedrijf in de levensmiddelen (zoals een bierbrouwerij of koffiebranderij) maar ik heb nu al een paar keer als antwoord gekregen dat bedrijven geen stagiaires aannemen vanwege Corona en de ruimte waarover ze beschikken. Als het natuurlijk echt niet anders kan is een grootschalig bedrijf ook prima. Ik zoek in de buurt van broek in waterland/Amsterdam/Monnickendam ect) Heb nog van enkele bedrijven geen reactie gehad (ook grote bedrijven)

Wellicht heb je ze zelf al benaderd, maar is de Bierderij in Monnickendam geen optie?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:09

_San87_ schreef:
DiscoDipp schreef:
Hier dacht ik dus ook aan.
Vriendin van mij heeft 2 honden, 2 katten, huur, rekeningen etc etc en die krijgt soms nog minder dan 1100.

Maar even dat ter zijde. Dan heb je in mijn ogen 3 opties.

Of je gaat gewoon meer werken
Of je gaat met de baas praten
Of je zoekt ander werk

Ik wil niet vals zijn of je aanvallen oid. Maar ik zie je vaker over dit soort dingen posten, maar heb niet het idee dat je er iets mee doet. In mijn ogen is dit iets meer dan alleen ‘waar heb je je vandaag aan geërgerd’.....

@_San87_: Klagen mag ze, natuurlijk. Maar waar kom je dan? Wordt het dan beter? Komen ze dan aan je deur je iets anders aan bieden? Als iemand zich ergert aan het feit dat je te weinig krijgt ten opzichte van anderen dan kun je beter iets ondernemen lijkt mij.

Dat is toch het hele idee van dit topic, je ergernissen van vandaag uitspreken? Of lees ik verkeerd.

Precies ja.
En daar mag ik toch ook wat van zeggen als ik mij daar aan stoor? Ohnee ‘erger’ .

Daarbij probeer ik haar alleen een schop onder der kont te geven. Ik heb ook veel te lang over mij heen laten lopen door mijn baas dus misschien helpt het wel :) en anders leest ze er maar overheen zoals dat nu dadelijk ook tegen mij gezegd gaat worden _O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:13

Dat na meer dan 8 reparaties van Dell, we geen nieuwe laptop kunnen ontvangen omdat die eerst voor onderzoek naar de fabriek moet. Leuk bedacht, maar dan zijn we die laptop dus voor 12 dagen kwijt en dat gaat gewoon niet. Niet voor werk, niet voor stage. En na 3 keer uitleggen snappen ze dit nog steeds niet. Vrijdag heen gebeld over de status van deze casus, zouden we uiterlijk gisteren gebeld worden, zelf gebeld vandaag, was er vrijdag al een beslissing genomen. Neem nooit een Dell...wat een ellendig bedrijf.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:23

Dit
Afbeelding

LiannePuthzy

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:24

@mo_86 die heb ik inderdaad vandaag benaderd en daar moet ik nog reactie van krijgen

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:30

Zo jammer had zin om te rijden doe ik mijn gordijn open motregent het en dat gaat voorlopig ook nog wel even duren.

Op dit soort momenten mis ik een binnenbak :(

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:34

LiannePuthzy schreef:
@mo_86 die heb ik inderdaad vandaag benaderd en daar moet ik nog reactie van krijgen

Ben benieuwd! Leuke eigenaren in ieder geval, en mooi bedrijf! Succes, hopelijk krijg je snel een (positieve) reactie!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:10

FrNo schreef:
Dit
[ [url=m/yzX67X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zie het niet? Mist een ijzer? Mocht niet op de wei? Staat aan verkeerde kant van het draad? Ik ben nieuwsgierig geworden... :')

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:19

Boompje1985 schreef:
FrNo schreef:
Dit
[ [url=m/yzX67X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zie het niet? Mist een ijzer? Mocht niet op de wei? Staat aan verkeerde kant van het draad? Ik ben nieuwsgierig geworden... :')

Ik zie nu dat de foto niet helemaal duidelijk is. Maar ze mochten daar staan om wat te grazen, maar ze schraapte met haar voorbeen een strook gras weg en ging aan het zand likken en eten.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:51

Overgeplaatst naar een ander team, zelfde werk. Is de werkwijze zo anders dat alles van mij wordt afgekeurd en daardoor voel ik mij echt heel slecht -O- terwijl ik voorheen helemaal mijn werk niet slecht deed, maar juist 90% ekg (een keer goed) scoorde. -O-

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:54

Ik moet volgende week dinsdag van 7 uur tot 5 uur werken... 10 uur lang.

En dan zullen de meeste mensen hier vast zoiets hebben van "nou en dat is normaal stel je niet zo aan."

Maar met chronisch pijn is dat gewoon... zeer poedersuiker. Mijn pijn wordt het ergst op momenten dat ik rust, dus wanneer ik thuis kom en op bed ga liggen dan weet ik al hoe al mijn gewrichten gaan branden en dit niet meer ophoud voor de twee dagen daarna.

Ik zal wel extra tramadol nemen, maar dat haalt ook niet alles weg. Maar ik wil dit liever ook niet aangeven bij mijn baas want hij is een onvriendelijke banketstaaf en ik weet zeker dat hij dan mijn contract dan al helemaal niet gaat verlengen. Het liefst zou ik nooit langer dan 8 uur achter elkaar willen werken, met af en toe een uitzondering van 9 uur. 10 is gewoon niet te doen

Ik wil gewoon geen pijn hebben..

(En ja, daar erger ik me nu al aan :'))

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:59

Verkoudheid

& het telefoonnummer voor corona testen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:00

Zucht ik ben weer bezig met een dag fouten herstellen van instanties. Werkelijk is er ergens nog een bedrijf of instantie die zijn werk gewoon doet in een keer zonder dat je er ik weet niet hoe vaak achteraan moet gaan voor er eindelijk iemand iets doet.

Mijn oude gemeente hoefde alleen maar twee keer een (medisch) dossier op te sturen en wat opgemeten maten. Maar ik ben daar al vanaf eind juni achteraan aan het bellen, mailen enz. En nu eindelijk is een afdeling wakker geworden (hoop ik tenminste)

de andere heeft alle erg belangrijke gegevens en dossiers gewoon kwijtgemaakt lijkt het. Ondanks dat ze wisten en er een aantekining stond bewaren moet naar nieuwe gemeente. Ze hebben potdorie een pas en meet traject van bijna een jaar zoek gemaakt. -:(- _-:( en de leverancier is er inmiddels uit vanwege verplichte aanbesteding. Een zoektocht van jaren naar eindelijk een passende vervanger van mijn inmiddels aardig versleten rolstoel. Die is volledig opgemeten, aangepast en stond klaar voor levering. Ergens dus En heb ik nu geen enkel idee welke of waar dat was. -O- En de nieuwe gemeente dus ook niet.

En een ander bedrijf zou me al dagen een mail sturen zodat ik een bestelling kan betalen zodat die geleverd kan worden. Alleen juist ja geen mail. Heb er al een aantal keren achterheen gebeld maar geen enkel resultaat nog. Elders bestellen is veel duurder of moet ik zelf gaan slepen met loodzware spullen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:01

Lestrange01 schreef:

En dan zullen de meeste mensen hier vast zoiets hebben van "nou en dat is normaal stel je niet zo aan."

Maar met chronisch pijn is dat gewoon... zeer poedersuiker. Mijn pijn wordt het ergst op momenten dat ik rust, dus wanneer ik thuis kom en op bed ga liggen dan weet ik al hoe al mijn gewrichten gaan branden en dit niet meer ophoud voor de twee dagen daarna.

Ik zal wel extra tramadol nemen, maar dat haalt ook niet alles weg. Maar ik wil dit liever ook niet aangeven bij mijn baas want hij is een onvriendelijke banketstaaf en ik weet zeker dat hij dan mijn contract dan al helemaal niet gaat verlengen. Het liefst zou ik nooit langer dan 8 uur achter elkaar willen werken, met af en toe een uitzondering van 9 uur. 10 is gewoon niet te doen

Is er een manier om je dienst te verdelen? Dus bijv collega pakt jouw halve dienst en jij pakt die van hem/haar op een ander moment?
Ik vind sowieso 10 uur werken lang....
Ik deed het bij mijn zaterdagbaantje ook altijd maar het is wel heftig, vooral als je dus niet helemaal gezond bent...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:05

Lestrange :(:)

Hier ook de pijn waar ik me aan erger, maar ook alle organisaties die hun zaken niet in orde hebben, waardoor ik zelf dingen moet doen die ik eigenlijk niet kan. Ik heb ook nog niks gehoord of er deze week of volgende week wel hulp komt en telefonisch contact opnemen is bijna niet te doen. Je komt er niet doorheen of ze weten niet wie er vorige keer gebeld heeft en ermee bezig is.
De hele communicatie is flut. :+

Ik heb echt al tig keer mijn hele week planning met afspraken omgegooid en aangepast aan hen, maar nu is dat gewoon niet meer mogelijk. Hopelijk komt er ergens deze maand nog wel iemand :=
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 08-09-20 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:11

Sodera schreef:
Lestrange01 schreef:

Is er een manier om je dienst te verdelen? Dus bijv collega pakt jouw halve dienst en jij pakt die van hem/haar op een ander moment?
Ik vind sowieso 10 uur werken lang....
Ik deed het bij mijn zaterdagbaantje ook altijd maar het is wel heftig, vooral als je dus niet helemaal gezond bent...

Ik vind tien uur ook lang, dat hebben ze al een aantal maanden ook niet meer gedaan en dan werkte ik dus wel kortere tijden. Maar helaas zijn ze er weer mee begonnen.

Verdelen gaat lastig zijn omdat het op een gewone schooldag valt, maar als ik mijn leidinggevende tegenkom vandaag op werk dan ga ik wel even vragen of ze er voortaan rekening mee kan houden. Ik doe mijn werk verder echt wel goed en snel, zeur nooit over de pijn en doe alles wat ze me vragen, maar ook ik heb mijn grenzen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:27

Dit topic is om te klagen en ergernissen te plaatsen maar sommigen mensen gebruiken het als dagboek en daar erger ik mij aan.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 13:16

Marije_1997 schreef:
Marcella schreef:
Vraag mij af hoe het kan dat ik van 1100 euro kan leven. Huur 600 ongeveer en 2 verwende katten onbeperkt brokken en 2x per dag natvoer. Heb wel een moestuin en maak mijn eigen groente in.

Ik heb dan ook nog een auto waar iedere week (er is iets niet goed dus daar moet even naar gekeken worden) zo'n 50 euro in gaat. En natuurlijk verzekering en wegenbelasting. Zorgverzekering abonnementen. En een paard is gewoon niet goedkoop.

Ik erger mij dat ik geen geld heb voor een auto, laat staan een paard, laat staan beide tegelijkertijd

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 13:44

Ik erger mij aan het feit dat ik graag een paard zou willen, maar niet kan wegens chronische luchtweg problemen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 13:52

Marcella schreef:
Ik erger mij aan het feit dat ik graag een paard zou willen, maar niet kan wegens chronische luchtweg problemen.

Verzorg of bijrijpaard misschien een optie?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:01

Marcella schreef:

Mijn verzorgpaard staat in een wei met inloopstal, de inloopstal heeft ook geen stro of vlas er in maar een soort zachte matten. De enige ruimte die dicht kan en waar ik stof verwacht is de zadelkamer, verder is alles open en in de buitenlucht, is iets in die richting misschien nog haalbaar voor je of ook niet? zou leuk zijn als jij ook weer kan genieten van paarden :knuffel:

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:11

Mensen die dag in dag uit alleen maar zeuren over hoe slecht en hoe zwaar ze het hebben. Ben echt geen 'good vibes only'-type maar jeetje, zo maak je het jezelf wel heel lastig.