Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 23:10

Ik zit nu in provincie Antwerpen. Niet in de stad zelf maar in dorpje boerenbuiten. Hier is alles stil en bedorven, wat er loopt idd met mondkapje want dat is verplicht in openbare ruimte. Dus ook wandelen buiten je erf etc...
Mocht je geboekt hebben, weet ik niet of ik zou gaan. Het echte vakantie gevoel is wel weg lijkt me dan? Overigens rijdt ik vaker hierheen want mijn partner woont hier. Maar leuke dingen doen zoeken we hier niet op nu hoor...

Tancreda4

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 23:16

Als je voor de corona crisis hebt geboekt en het land wordt oranje, wordt dat vaak door je annuleringsverzekering gedekt. Als je die ook voor corona had afgesloten.

Heb je paar weken terug geboekt valt corona gerelateerde annulering er bij veel verzekeringen buiten. Dat geven ze ook duidelijk aan. En vind ik Olook logisch. If je moet een acco hebben die een ander annulering beleid hebben.

Oranje betekend weg blijven. Ik zou voor mijn eigen vakantie plezier er niet heen gaan als ik iets had geboekt... Oranje is oranje. En betekend niet voor de lol gaan reizen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 23:35

Aan het kijken of ik nog een leuke camping in Nederland kan vinden. Maar dat is niet makkelijk. Zelfs als je je aankomst en vertrek data invult komen er opties uitrollen terwijl die "gewoon" al volgeboekt zijn.

Ik zoek een middel groot park, honden toegestaan, van 31-14 augustus, liefst aan het water waar we kunnen zwemmen. Max €250 per 2 weken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 23:42

mvdende schreef:
Aan het kijken of ik nog een leuke camping in Nederland kan vinden. Maar dat is niet makkelijk. Zelfs als je je aankomst en vertrek data invult komen er opties uitrollen terwijl die "gewoon" al volgeboekt zijn.

Ik zoek een middel groot park, honden toegestaan, van 31-14 augustus, liefst aan het water waar we kunnen zwemmen. Max €250 per 2 weken.

Kun je niet beter kijken voor september? Dan is het misschien rustiger en goedkoper.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 23:48

moonsparkle schreef:
mvdende schreef:

Kun je niet beter kijken voor september? Dan is het misschien rustiger en goedkoper.

Nee! Ik ga niet later dan de 2e week van augustus terugkomen.

Campings is geen lol meer aan na de 2e week van augustus. Dan is alles dicht en in Nederland grote kans op veel regen. Dat noem ik geen vakantie.

Moet echt 30 of 31 juli vertrekken tot 14 augustus.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 23:48

Jij moet eten, schijten, drinken en in jouw geval flink klagen.
Maar op vakantie gaan is geen moet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 23:50

De laatste schoolvakantie eindigt 30 augustus dus dat is heel bijzonder.
17 augustus moet alleen noord weer beginnen :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 00:10

lenaa_tje schreef:

Ik heb al 3 keer in de laatste 2 weken van augustus meegemaakt dat de camping verlaten was, restaurant dicht enz. Daar heb ik gewoon geen zin meer in. Een ezel stoot zich in dit geval 3x aan dezelfde steen, maar geen 4e x meer!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 00:18

mvdende schreef:
lenaa_tje schreef:

Ik heb al 3 keer in de laatste 2 weken van augustus meegemaakt dat de camping verlaten was, restaurant dicht enz. Daar heb ik gewoon geen zin meer in. Een ezel stoot zich in dit geval 3x aan dezelfde steen, maar geen 4e x meer!

Ik heb sowieso niet het idee dat campings op volle capaciteit draaien. Hier niet tenminste. Vandaag langs 2 campings gereden die volgens de Website volzijn maar waar zat plek is. Die normaal ook voller zijn dus ik denk dat het lastig gaat worden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 06:39

Het is toch logisch dat in Nederland alle ( goedkopere) opties vol zitten? Véél meer Nederlanders gaan dit jaar op vakantie in Nederland en tegelijkertijd is er “ minder ruimte” ivm de Corona regels.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 06:39

BloemBloem schreef:
lenaa_tje schreef:
Vind haar reactie anders niet veel anders dan van de meeste Nederlanders. Zo interviewde ze op de radio Nederlanders die naar Barcelona zouden vliegen. De meeste gingen gewoon En hadden het niet zien aankomen.
Ook bij Kroatië was dat zo.

Zijn er ook heel veel die via Barca verder reizen he ;) zowel per vliegtuig als cruiseschip.

Hier knijp ik hem ook nog steeds ondanks dat er in ons gebied (300km vanaf Barca) niets aan de hand is.

Als backup kunnen we anders naar Italië.

Mensen die ons egoïstisch vinden, heb ik echt niets mee..... Ben veiliger daar dan hier lekker hutjemutje.

Je moet toch wel gek zijn als je nu op een cruiseschip gaat zitten.
Hebben die mensen nu niks onthouden van al die uitbraken op schepen die ook nog 'ns nergens meer welkom waren en in hun hut vast zaten voor maanden?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 06:43

mvdende schreef:
Zeker nu uit Nederlands onderzoek is gebleken dat een mondkapjes plicht helemaal niet nodig is. Anders had het OMT wel anders besloten.

Toch vreemd dat onderzoeken vanuit andere landen anders uitwijzen.
Nederland is hier de vreemde eend in de bijt.
Straks komt Nederland nog op de oranje/rode lijst van andere landen als we hier zo eigenwijs blijven.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 06:46

elnienjo schreef:
Straks komt Nederland nog op de oranje/rode lijst van andere landen als we hier zo eigenwijs blijven.

Dit...
Al zit ik er niet op te wachten... Halve minuut een kapje opgehad en ik kreeg het toch benauwd en paniek gevoel van dus pff dat word nog wat -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 06:56

elnienjo schreef:
mvdende schreef:
Zeker nu uit Nederlands onderzoek is gebleken dat een mondkapjes plicht helemaal niet nodig is. Anders had het OMT wel anders besloten.

Landen komen niet op een oranje/rode lijst omdat ze eigenwijs zijn, maar omdat de besmettingen de pan uit rijzen. Dat is nog niet aan de hand hier gelukkig.
Dat we een vreemde eend zijn is ook niet waar, de Scandinavische landen hebben ook geen mondkapjesplicht. In ieder geval Noorwegen en Denemarken niet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:42

@mvdende ik weet dan niet waar je heen gaat maar ik ben drie keer in september(let op september niet augustus) wezen camperen, als we gaan maken we roadtrip dus uiteenlopende plekken), het weer was schitterend zelfs de temperaturen in de Dolomites en je zult het misschien niet geloven maar alles was gewoon open.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:12

Weljot.. En ook hier heb je weer een goede reden om over te klagen..
Je wilt niets, je kan niets, alles moet naar jouw hand.

Als jij een mondkapje op moet.. Dan doe je dát of je gaat niét weg. Simpel zijn de regels toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:22

Solidariteit is voor sommige mensen teveel gevraagd.

Waarom zou je eind augustus geen prachtig weer meer kunnen hebben? Afgelopen jaren waren de zomers toch juist schitterend tot zelfs september? Als je zongarantie wil moet je maar verder naar het zuiden. En zelfs in Zuid-Frankrijk kan het tegenvallen. Wij hebben vorig jaar midden juni op 14 dagen tijd amper 4 dagen zon en warmer dan 20 graden gehad, en wij zaten op een uurtje van de Spaanse grens.
Het kan volgende week ook str*ntregenen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:30

Wij gaan al 3 jaar op rij de laatste week van augustus l, eerste 2 weken september naar de camping met paard. Soms een dagje regen, maar eigenlijk heel mooi weer. En dus gelukkig geen 30 graden. En die jaren ook geen regendeken voor paard nodig gehad.

Het enige wat we nog moeten uitzoeken is of we boodschappen kunnen ophalen ipv de winkel in. Zou wel fijn zijn.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:33

moonsparkle schreef:
@mvdende ik weet dan niet waar je heen gaat maar ik ben drie keer in september(let op september niet augustus) wezen camperen, als we gaan maken we roadtrip dus uiteenlopende plekken), het weer was schitterend zelfs de temperaturen in de Dolomites en je zult het misschien niet geloven maar alles was gewoon open.

1x camping Hengelhoef in België (juist, daar ga (??) Ik vrijdag weer heen)

1x camping in Guillestre in Frankrijk. Die spande echt de kroon. Grote camping van meer dan een paar honderd plaatsen en misschien nét 20 plekken ofzo bezet. Laatste week augustus was dat.

1x camping de berkt laatste week van augustus, restaurant was dicht, je kon er alleen nog frituur halen. Na 2x frituur was ik het zat. Als ik de hoofdprijs betaal omdat het nog in de zomervakantie is, dan verwacht ik ook dat alle faciliteiten open zijn!

Dat het weer in bijvoorbeeld de Dolomieten nog goed was, kan ik me voorstellen. Hetzelfde geld voor bijvoorbeeld Frankrijk.

Maar in Nederland is het weer vaak niet zo stabiel en regent het toch wel een aantal keer per week. Daarnaast loopt de temperatuur heel snel terug, is alles een stuk vochtiger doordat het dauwpunt lager ligt enz.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:36

elnienjo schreef:
mvdende schreef:

Ik ben even benieuwd naar de bronnen van bovenstaande. Want er is nog geen beslissing van het OMT bekend toch? Ik kan alleen terugvinden dat het OMT vandaag (woensdagochtend) met een advies over gebruik van mondkapjes komt... Maar misschien lees ik ergens overheen en is dat advies al gelekt ofzo haha.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:42

Nou afgelopen weken toch heel veel regen geweest
En meeste campings draaien niet voluit

Daarbij met jouw hond die uitvalt naar anderen is een rustige camping toch fijn.

En je kunt ook zelf koken hoor..

Voor ieder probleem een oplossing
Laatst bijgewerkt door Echwel op 29-07-20 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:42

@Denise ik lees het op het op teletekst

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:43

Mvdende wat vind je van een mini camping bij een manege in de biesbosch?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:44

mvdende schreef:
moonsparkle schreef:

1x camping Hengelhoef in België (juist, daar ga (??) Ik vrijdag weer heen)

1x camping in Guillestre in Frankrijk. Die spande echt de kroon. Grote camping van meer dan een paar honderd plaatsen en misschien nét 20 plekken ofzo bezet. Laatste week augustus was dat.

1x camping de berkt laatste week van augustus, restaurant was dicht, je kon er alleen nog frituur halen. Na 2x frituur was ik het zat. Als ik de hoofdprijs betaal omdat het nog in de zomervakantie is, dan verwacht ik ook dat alle faciliteiten open zijn!

Dat het weer in bijvoorbeeld de Dolomieten nog goed was, kan ik me voorstellen. Hetzelfde geld voor bijvoorbeeld Frankrijk.

Maar in Nederland is het weer vaak niet zo stabiel en regent het toch wel een aantal keer per week. Daarnaast loopt de temperatuur heel snel terug, is alles een stuk vochtiger doordat het dauwpunt lager ligt enz.

Ik reis alleen maar buiten de schoolvakanties en er zijn altijd voldoende restaurants open. Okee, ik kampeer niet, maar ga liefst naar afgelegen B&B's waar ik toch wel ca. 20 minuten in de auto moet voor een levendig plaatsje met gezellige winkeltjes en resto's.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:45

Ping mee en pingvoer :Y)