Ergernis in het verkeer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Exitium

Berichten: 7207
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 15:41

Vanmorgen niet zozeer geërgerd aan een specifieke situatie, maar aan de algehele drukte op de weg. Navigatie gaf file aan, dus ben een stuk binnendoor geschoten. Toen ik een paar afslagen verder weer bij de oprit kwam gaf 'ie 36 minuten extra reistijd (totaal nog een uur) aan. Ben maar omgedraaid toen, er was blijkbaar een ongeluk gebeurd dus na 75 minuten in de auto stond ik weer thuis voor de deur. :')

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26986
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 15:43

Zo dan, dat klinkt als een stelletje aso's! Terecht dat ze teruggestuurd zijn. Tekens van de verkeersregelaars gaan boven alles in het verkeer. En daarbij, die regelaar wil ook graag weer veilig thuis komen na een dag hard werken. Beetje meer respect voor die hardwerkende mensen kan geen kwaad!

Bijzonder ritje dus Exitium.

Exitium

Berichten: 7207
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 15:50

Ja, toch 71 km gereden, achteraf compleet nutteloos :')

luuntje

Berichten: 14046
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 20:09

Mick75 wat een idioten.
Verkeersregelaar had gewond kunnen raken.

Exitium dat zijn nutteloze ritjes.
Hopelijk had je leuke radio aan.

Roodvos

Berichten: 6769
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 00:37

Ik vrees dat ik vandaag even de aso in het verkeer was.

Ik zat al een kleine 10 km achter zo'n green wheels/deelauto /hoe het ook maar heet. Chauffeur had kennelijk of nog weinig ervaring of al langere tijd niet gereden (of beide). Want optrekken bij verkeerslichten en rotondes ging echt tergend langzaam. Nou ja, ok, we zijn niet allemaal Max Verstappen.
Maar toen die midden in een voorrangsbocht ging stilstaan om uit de zijweg komend verkeer voorrang te geven heb ik maar even een deuntje op de claxon gespeeld.
Zo gevaarlijk en onvoorspelbaar dat aarzelende rijgedrag.

Marigold

Berichten: 12621
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 00:44

Ik zag vandaag een auto met knipperlichten aan op de vluchtstrook achteruit rijden terug naar de afslag die hij/zij gemist had op een knooppunt. Dubbelbaans afslag en driebaansweg rechtdoor. :=
Moest wel ‘go with the flow’ doorrijden dus kon niet meer zien hoe dit afgelopen is maar jemig! :oo

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26986
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 00:57

WTF? Midden in een voorrangsbocht stilstaan om voorrang te verlenen? Dan denk ik dat die persoon óf ergens een paar borden of verkeerstekens heeft gemist, of dat die persoon die tekens niet begrijpt/verkeerd interpreteert. In beide gevallen zou ik twijfelen of zo iemand nog wel geschikt is voor een rijbewijs...

Nogmaals WTF? Op een knooppunt? Rij dan alsjeblieft even door naar de volgende afslag, ga daar de snelweg weer op en pak dan de goede afslag... Nog zo iemand waarbij ik twijfel of die persoon nog wel helder genoeg kan nadenken om veilig door het verkeer te komen...

Las trouwens afgelopen week dit bericht van afgelopen zaterdag: https://www.bredavandaag.nl/nieuws/poli ... euring-cbr. Deze man zag na afloop wel in dat hij niet bekwaam meer was, gelukkig wel.

snuffie123
Berichten: 1291
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 18:20

Een situatie die de laatste tijd vaker voorkomt: ik zit netjes rechts maar rij steeds dichter richting langzaam rijdende auto. Linksachter zie ik dat er een auto harder mijn kant op komt. Die kan dus mooi eerst nog langs mij en daarna ga ik naar links. Helaas gebeurd het dan steeds vaker dat de auto links hard komt aanrijden, maar zodra ze naast me zitten opeens naast me blijven plakken. Als ik dan gas loslaat ook gas loslaten, zodat ik op een gegeven moment helemaal klem zit en er niet meer langs kom. Kan daar echt zo boos om worden en snap de lol ook niet. Rij gewoon een constante snelheid, zeker als je inhaalt. Begrijp steeds meer waarom mensen onnodig links rijden met dit soort figuren...

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-23 09:52

Die situatie is zeer herkenbaar Snuffie helaas.

Esther

Berichten: 4150
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 18:04

Of ze halen je in, gaan terug naar de rechterbaan en gaan dan langzamer rijden dan jij zodat jij ze weer in kan gaan halen.

Vanmiddag reed ik op een weg in het dorp, er staat een auto aan de andere kant van de weg geparkeerd. Er komt me een auto tegemoet en die gooit haar auto, hup gewoon op mijn rijbaan, ik zat er bijna tegenaan. En nog verontwaardigd kijken ook nog. Soms denk ik dat ik onzichtbaar ben ofzo, zo vaak dat mensen hun auto nog voor mij de weg opdraaien of tegenliggers die nog in gaan halen. Een vuilwitte :+ Caddy maxi, altijd met verlichting aan lijkt me toch moeilijk over het hoofd te zien.

Mloez

Berichten: 1075
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Havert, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 17:40

Aaarrrgghhh groepen fietsers op de weg terwijl er een mooi breed fietspad naast is {:)-:(
Dan heb ik het over provinciale wegen in Duitsland waar ik woon, waar je 100 km/uur mag, het vaak druk is en je dus niet voorbij komt omdat dat groepje knurften met zn 4en naast elkaar rijdt {:)-:(

Valt het op dat me dat vandaag 2x is gebeurd |o

hagelslag
Berichten: 9321
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 18:10

100 rijden op de snelweg.....
Ik val bijna in slaap erbij -O-

luuntje

Berichten: 14046
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 18:48

Voetgangers en loslopende honden op het fietspad.

Dit mooie weer helpt niet. Veel te druk.
Als het regent zie je geen mensen in het park/op fietspad.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26986
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 20:41

De één of andere figuur die bij een weefvak de snelweg opkomt om vervolgens in één vloeiende beweging van dat weefvak naar de meest linkerbaan te duiken. Euhm... pardon?

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-23 21:25

Ik trok toch een heel verbaasd gezicht vandaag toen er een leswagen naar de linkerbaan kwam over een doorgetrokken streep.
Heel veel automobilisten doen dat daar ( met kop en staart botsingen tot gevolg ) maar je krijgt toch echt een boete als daar word gecontroleerd.

luuntje

Berichten: 14046
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 22:39

Handig als leswagen.
Van zo iemand wil ik geen les krijgen.

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:24

Weet iemand toevallig wanneer je politie mag bellen in het verkeer als je je onveilig voelt?

xPabloBokt

Berichten: 9560
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:26

Nayomie schreef:
Weet iemand toevallig wanneer je politie mag bellen in het verkeer als je je onveilig voelt?


Politienummer mag je altijd bellen als je je onveilig voelt. 112 is echt alleen voor noodsituaties.

Ik heb een keer de politie gebeld omdat ik verbaal bedreigd werd via marktplaats omdat een man niet tevreden was met zijn aankoop. Hij dreigde naar mijn huis te komen/zijn maten te sturen. Toen hebben ze me heel rustig te woord gestaan en advies gegeven. Gewoon bellen!

Goof

Berichten: 29115
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:28

Als jij je onveilig voelt bel je.
Ik heb een keer gebeld toen ik op de snelweg van de baan gedrukt werd. Heb direct gebeld en het nummerbord doorgegeven, de bestuurder drukte iedereen weg en reed 3 breed waar het 2 banen breed was. Idioot.

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:32

Misschien tijd om het algemeen nummer even op te slaan dan, ik vind die lijn van wanneer voor wat bellen altijd beetje eng. Ik heb me vandaag bijzonder onveilig gevoeld. Een meneer heeft mij 130 km lang achtervolgd met obsessief staren. Er was niks gebeurd, ik haalde hem in, toen keek die naar binnen en vanaf dat moment bleef hij me doelgericht achtervolgen op een hele nare manier. Maakte niet uit hoe hard ik reed, hij bleef me stalken. Ben uiteindelijk een tankstation op gereden op het laatste moment waardoor hij niet meer kon volgen, maar hij wachtte me bij een ander tankstation op.

Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:19

Ik vind dat best griezelig klinken, en zou het persoonlijk niet vreemd vinden als je 112 had gebeld. Vooral omdat je ook niet echt de tijd hebt om rustig uit te zoeken wat je wel kunt doen. Het is om die reden wel spoed: je zit op dat moment op de weg, het is niet iets wat nog een uur kan wachten. Als je dan 112 belt en die zeggen dat het eigenlijk beter bij het algemene nummer had gekund, kun je bovendien altijd nog sorry zeggen en beloven dat je dat de volgende keer zult doen.

(Er gebeurt namelijk niks als je een keertje ten onrechte belt. Als het overduidelijke onzin is of je belt veel te vaak, dan kunnen er uiteindelijk wel consequenties aan zitten. Maar 1 keer in een situatie die echt wel link kan zijn? Gewoon doen.)

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 20:25

112 is niet alleen voor noodsituaties, juist ook voor een situatie zoals Nayomie beschrijft.

Marocje
Berichten: 5637
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:26

Bovendien: schatten zij de situatie niet ernstig genoeg in, schakelen zij je zelf door. Andersom dus wel gehad: belde het algemene nummer en toen zeiden ze dat dit spoed was dus ik werd meteen doorgeschakeld. Werd echt fijn gehandeld en deze situatie had ik ook 112 gebeld..

xPabloBokt

Berichten: 9560
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:28

Ik heb laatst 112 gebeld voor een spookrijder op een 70 km/u weg. Werd gelijk doorverbonden met de lokale politie en daarna met de eenheid die erop was gezet. Ze vroegen me nog of ik de spookrijder kon achtervolgen maar ik ben haar kwijtgeraakt.. was best wel spannend :')

Die situatie die jij beschrijft, Nayomie, had ik ook 112 gebeld denk ik. Als je echt zo duidelijk achtervolgd wordt en over die afstand.. laat ze die kluppel maar een stopteken geven of inboxen als hij er vandoor gaat.

Super naar voor je dat je dit hebt meegemaakt zeg -O-

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:44

Autorijden vind ik ontzettend leuk en zit dan ook lekker in mijn bubbel. Maar dit heeft wel even een deuk in mijn veiligheidsgevoel gegeven. -O- Bij tankstation heb ik ook even compleet in paniek stilgestaan. Heb hem in elk geval op de dashcam vastgelegd en zijn gedrag. Bij inhalen ook telkens met zijn hoofd en lichaam zo gedraaid alsof die achteruit zou rijden. Bah, maar goed om te weten, de volgende keer bel ik politie hiervoor. Wil niet te snel voor iets bellen, dan ga ik twijfelen. :=