[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:13

Relaxed schreef:
Zo is iedere situatie natuurlijk anders, maar ik vind dat een man ook wel een beetje een maximale leeftijd heeft qua kinderen krijgen, ook al staat de natuur het nog toe. Boven de 50 moet je het imo niet meer willen. Zegt op zich niks, ook jonge ouders kunnen overlijden, maar het risico op die leeftijd is natuurlijk wel een beetje groter dan je gezondheid niet meer meewerkt.

Ik vind 40 eigenlijk al wel de uiterste limiet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:16

Ieder huisje heeft zijn kruisje. Waarom iemand van boven de 50 dat nog wil kan ik me ook niets bij voorstellen, maar om het te veroordelen of een waarde oordeel aan te hangen gaat me te ver. Zeker als het een liefdevol gezin is. Uiteindelijk zien sowieso een hoop kinderen niet veel meer van hun biologische vader na vechtscheidingen en zo. Idem met bewust ongehuwde moeders. Maar goed dat is allemaal veel te ver off-topic want zulke dingen gaan jullie sowieso niet overkomen :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:39

elnienjo schreef:
Relaxed schreef:
Zo is iedere situatie natuurlijk anders, maar ik vind dat een man ook wel een beetje een maximale leeftijd heeft qua kinderen krijgen, ook al staat de natuur het nog toe. Boven de 50 moet je het imo niet meer willen. Zegt op zich niks, ook jonge ouders kunnen overlijden, maar het risico op die leeftijd is natuurlijk wel een beetje groter dan je gezondheid niet meer meewerkt.

Ik vind 40 eigenlijk al wel de uiterste limiet.

Dat is prima. Voor een hoop mensen niet en dat is ook prima. Eens met Sizzle in deze.

Als ze hun kinderen maar na 22.00 en voor 8.00 binnenhouden en niet in het effing zwembad gooien :r

Buurjongen had gister feestje. Houd van pubers. Ze hadden een heel wild feest gepland maar gingen blowen dus om 23.00 lag alles plat :')

Sintara

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:42

Dat moeten ze lekker zelf weten imo. Er is toch altijd wel iets

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:52

@Marco Borsato:

Noteer dit ergens en bewaar de info!!

Eerstvolgende keer dat buurpuber een feestje aankondigt ga je hem hartelijk feliciteren, en geef je hem aan het begin van de avond een gepast cadeautje.
Een cadeautje dat jijzelf hoogstpersoonlijk voor hem uitgekozen hebt.
In de plaatselijke coffeeshop.
Niet te zuinig, hij moet wel kunnen delen :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:10

Femke_Tweety schreef:
@Marco Borsato:

Eerstvolgende keer dat buurpuber een feestje aankondigt ga je hem hartelijk feliciteren, en geef je hem aan het begin van de avond een gepast cadeautje.

Ja wij zeiden ook al, volgende keer salvia uit de smartshop :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:13

Femke_Tweety schreef:
@Marco Borsato:

Zolang je het niet ruikt is dat wel echt hét middel tegen overlast _O- je kunt veel zeggen over stoners maar ze zijn tenminste lekker rustig

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:28

Mijn vriend is een nakomeling. Mijn schoonmoeder dacht dat zij in de overgang zat en toen bleek ze zwanger van mijn vriend te zijn.
Ik ben haar uiteraard dankbaar dat ze niet voor abortus is gegaan :+
Maar, er zitten absoluut wel nadelen aan.
Mijn vriend heeft geen jonge ouders gehad. Zijn ouders gingen niet mee naar een pretpark, vakanties waren de typische oude mensen vakanties (in een huisje in Frankrijk in de middel of knowwhere met niks in de buurt wat leuk is voor een kind en geen kinderen in de buurt om mee te spelen, want uiteraard gingen zijn broers en zussen al lang niet meer mee, want die waren een heel stuk ouder) Mijn vriend kreeg vaak te horen dat zijn opa en oma er waren. Maar dat waren dan zijn ouders. Mijn vriend zegt zelf altijd dat hij het als heel vervelend heeft ervaren, gewoon omdat zijn ouders oud waren, die leuke jonge dingen die de meeste mensen met hun kinderen doen, dat zat er echt niet meer in bij hem.

Grappig verhaal trouwens, mijn broertje is ook een nakomeling, al is het leeftijdsverschil tussen mij en mijn broertje een stuk kleiner als tussen mijn vriend en zijn jongste zus, maar mijn broertje zegt exact hetzelfde als mijn vriend.

En nee, ze zijn niet ongelukkig, maar ze hebben wel in hun jeugd iets gemist wat kinderen met jongere ouders wel hebben gehad.

Dus in mijn optiek zit er zeker een houdbaarheidsdatum aan wanneer je kinderen zou mogen kweken en wanneer niet :o

Over kinderen op de bruiloft, wij gaan volgend jaar trouwen en hebben er voor gekozen dit zonder kinderen te vieren.
Als ik namelijk kinderen toesta, dan wordt het, doordat beide families uit nogal veel kinderen bestaat, meer een kindercrèche/kinderfeestje dan een bruiloft en dat wil ik niet.
We hebben 1 uitzondering, of eigenlijk, 2 uitzonderingen.
De kinderen van mijn schoonzus, beide pubers en als wij trouwen ouder dan 16. Zij zijn er bij, omdat de situatie toch anders is.
Mijn vriend is deels opgevoed door mijn schoonzus vanwege de leeftijd van zijn ouders en de oudste puber is praktisch onze surrogaat dochter, dus het voeren zonder deze 2 pubers voelt niet juist.
Maar zij zijn de enige die uitgenodigd zijn :j

@MB, klinkt als een goed en handig middel om te onthouden voor het volgende "heftige" feest :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:46

HopeMyDay schreef:
Nu vraag ik mij af, ben ik de enige die zoiets zielig vind voor het kind? Want wat mij betreft mag je best een relatie aangaan met wie je wil, doe wat je wil, maar waarom moet er altijd weer een kind bij betrokken worden..

Vind ik ook sneu, dikke vette kans dat je dan relatief jong zonder vader komt te zitten. Snap ook niet hoe je als oude vent nog zin hebt in een baby, zeker als je al kinderen hebt. Omdat je een jong chickie hebt gestrikt moet er maar weer aangefokt worden blijkbaar...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:47

Tja, wij zaten ook altijd op doodsaaie campings waar niets te beleven was....5 bloody weken lang!
Ik kan me ook niet herinneren ooit een balletje geschopt te hebben met mijn vader. Mijn man heeft juist oude ouders en die vind ik in alles veel moderner.
Hij heeft dan ook echt een super jeugd gehad naar zijn mening. Gewoon niet generaliseren.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:54

Ik had niet het gevoel dat ik aan het generaliseren was :o
Ik deel alleen de ervaring van 2 mensen die beide een nakomeling zijn :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:56

Dacht ook dat we in dit topic allehande meningen konden delen over ergernissen en verbazing rondom kinderen/ouders maar dan zal ik dat verkeerd hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:01

M_D_H schreef:
Ik had niet het gevoel dat ik aan het generaliseren was :o
Ik deel alleen de ervaring van 2 mensen die beide een nakomeling zijn :o

Sorry, was ook meer algemeen bedoeld :o
Iedereen ervaart alles op zijn eigen manier. Mijn ene broer is super close met mijn ouders, mijn andere broer neemt ze van alles kwalijk en ik zie gewoon lieve mensen die zich gewoon veel te jong en ondoordacht voortgeplant hebben.
Sommige mensen worden ook oud geboren heb ik het idee. Ik weet nog dat ouders van een basisschool vriendin die echt nog niet oud waren zo oudburgelijk waren als maar kon. Die moeder had altijd alles spik en span en zat standaard op de bank te haken of van die blaadjes te lezen. De vader kwam thuis en verwachtte dat het eten klaar was om dan op de bank te gaan zitten. We waren toen pas ergens tussen 7-9 maar ik kan me niet heugen dat die moeder ooit iets actiefs mee deed of ook maar voorstelde :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:37

Whehe de dochter van de overburen is jarig, ze hebben een volkszanger ingehuurd die t levenslied uit de speakers blehrt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:46

Ik moet ook eerlijk zeggen dat mijn schoonouders ook gewoon oud zijn.
Oud qua leeftijd maar ook nog qua gedrag.
Als je daar het huis binnen loopt is het alsof je een tijdmachine uit loopt die je zo terug naar de jaren 70 heeft gebracht :))
Het huis is praktisch in museum (geen grapje overigens, toen wij een paar jaar geleden in het Veenpark waren zagen wij een x aantal musuemstukken in de huisjes staan die bij mijn schoonouders ook gewoon nog in huis staan :+ )

Maar daar staat tegen over dat mijn ouders niet "oud zijn" qua gedrag en stijl, juist heel modern, en toch geeft mijn broertje exact hetzelfde aan als mijn vriend.
Dus helemaal aan gedrag kan je het niet wijten :n
(Ik herken het verhaal van mijn broertje overigens niet, maar ik was dan ook niet het nakomelingtje :) )

Iedereen moet het ook lekker zelf weten, net als dat iedereen het zelf moet weten of ze überhaupt aan kinderen beginnen, zolang ik er niet mee wordt lastig gevallen vind ik alles best :+

Buurvrouw heeft mij haar kleinkinderen krijsje 1.0 en krijsje 2.0 horen noemen (wij zaten beide in de tuin, ik had niet door dat ze er was)
Ze doet nu erg koeltjes en wil ook geen pakjes voor ons meer aannemen :(:)
Ik persoonlijk, snap haar gedrag niet zo, het is niet als of ze nog langer kan ontkennen dat haar kleinkinderen krijsjes zijn, zeker niet nadat krijsje 1.0 3 weken geleden een mental breakdown kreeg waarbij het om en nabij de 4 uur lang achter elkaar heeft gekrijst en geschreeuwd en gejankt.
Het kind had aan het einde geen stem meer over, moeders had het blaag bij oma gedumpt want die was er klaar mee en oma deed er eigenlijk niks aan behalve laten krijsen, schreeuwen en janken in de tuin.
Heel fijn, lag met migraine op bed maar dat werd niet bepaald minder :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:50

Een volkszanger begot! Wie doet een kind daar nu plezier mee?
Of beter gezegd, wie doe je daar algemeen een plezier mee, behalve het merendeel tokkies en omoe/opoe :')

Mijn moeder is 5 jaar ouder dan mijn schoonvader (en denk 10 jaar ouder dan schoonma), maar qua tijdsgeest is ze veel ruimer in denken. Zeker vergeleken met mijn schoonvader, die vent kan echt bekrompen zienswijzen hebben over een aantal zaken. Helaas zie je dat ook terug in de opvoeding en vooral bij mijn schoonbroer, die 7 jaar jonger is dan vriend en ik, weerspiegelt dat nogal. Bijvoorbeeld de typische man-vrouw verhouding binnen een relatie etc.
Op dat vlak ervaar ik dus wel dat jonge(re) ouders niet noodzakelijk ook jongere of modernere levensvisies hanteren.

Gisteravond om iets voor 12 ging vaders zich even "bemoeien" bij de buren en begon met zijn stem te verheffen. Ik was het toen strontzat en heb op volle kracht een paar prachtige krachttermen ten gehore gebracht, waarna het zeer snel zeer stil werd :P
Ik ga straks de immo die het huis te huur heeft gezet even mailen, om te kijken of ik de contactgegevens van de huisbaas kan krijgen. Die man is heel begaan dat we geen overlast ervaren van de mensen aan wie hij verhuurd en we willen hem nu toch echt wel gaan inlichten dat dit over de grenzen gaat. Ook al moeten ze eruit tegen 1/10, ik zie mezelf niet nog anderhalve maand deze heisa doorkomen én ook zodat hij het alvast weet naar toekomstige bewoners, dat de huizen toch wel gehorig kunnen zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:51

M_D_H Gevalletje oeps _O-
Wat kinderachtig van de buurvrouw om dat zo persoonlijk op te nemen ook, zeker als er verder niets aan de hand is.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:59

_San87_ schreef:
Whehe de dochter van de overburen is jarig, ze hebben een volkszanger ingehuurd die t levenslied uit de speakers blehrt.

:') :') vroeg geleerd is oud gedaan?
woon jij in Volendam toevallig? _O-

M_D_H

Sizzle schreef:
M_D_H Gevalletje oeps _O-
Wat kinderachtig van de buurvrouw om dat zo persoonlijk op te nemen ook, zeker als er verder niets aan de hand is.

En het ook gewoon waar is :+
Ze kan het gewoon echt niet meer ontkennen, die blagen zijn zo ontzettend luidruchtig.
Ook gewoon omdat niemand ze corrigeert. Het is eigenlijk in en in triest dat je zo verdrietig bent dat je niet meer weet wat je moet doen behalve huilen en dat niemand je even de aandacht geeft die je nodig hebt om begrepen te worden en weer tot rust te komen :n

Maar goed, het is verder niet mijn probleem.
De buurman van nummer 11 neemt met liefde onze pakketjes aan :))
(En het was inderdaad wel een gevalletje oeps, ik heb eigenlijk niet zo'n zin in gedoe, maar ik was die kinderen echt enorm zat en normaal noemen we ze alleen binnenskamers krijsje 1.0 en 2.0, maar goed :') )

Oef een volkszanger... Dat gebeurd alleen bij een bepaald type mens... Wat niet echt mijn type mens is :+ :') _O-

Slim Varekaj, hopen dat je toekomstige buren een stuk rustiger en stiller zijn :)

HopeMyDay

M_D_H schreef:
Ik moet ook eerlijk zeggen dat mijn schoonouders ook gewoon oud zijn.
Oud qua leeftijd maar ook nog qua gedrag.
Als je daar het huis binnen loopt is het alsof je een tijdmachine uit loopt die je zo terug naar de jaren 70 heeft gebracht :))
Het huis is praktisch in museum (geen grapje overigens, toen wij een paar jaar geleden in het Veenpark waren zagen wij een x aantal musuemstukken in de huisjes staan die bij mijn schoonouders ook gewoon nog in huis staan :+ )

Maar daar staat tegen over dat mijn ouders niet "oud zijn" qua gedrag en stijl, juist heel modern, en toch geeft mijn broertje exact hetzelfde aan als mijn vriend.
Dus helemaal aan gedrag kan je het niet wijten :n
(Ik herken het verhaal van mijn broertje overigens niet, maar ik was dan ook niet het nakomelingtje :) )

Iedereen moet het ook lekker zelf weten, net als dat iedereen het zelf moet weten of ze überhaupt aan kinderen beginnen, zolang ik er niet mee wordt lastig gevallen vind ik alles best :+

Buurvrouw heeft mij haar kleinkinderen krijsje 1.0 en krijsje 2.0 horen noemen (wij zaten beide in de tuin, ik had niet door dat ze er was)
Ze doet nu erg koeltjes en wil ook geen pakjes voor ons meer aannemen :(:)
Ik persoonlijk, snap haar gedrag niet zo, het is niet als of ze nog langer kan ontkennen dat haar kleinkinderen krijsjes zijn, zeker niet nadat krijsje 1.0 3 weken geleden een mental breakdown kreeg waarbij het om en nabij de 4 uur lang achter elkaar heeft gekrijst en geschreeuwd en gejankt.
Het kind had aan het einde geen stem meer over, moeders had het blaag bij oma gedumpt want die was er klaar mee en oma deed er eigenlijk niks aan behalve laten krijsen, schreeuwen en janken in de tuin.
Heel fijn, lag met migraine op bed maar dat werd niet bepaald minder :n

Interessant om jullie meningen erover te lezen! Ik zeg er tegen de mensen zelf niets over uiteraard en ben hartstikke blij voor ze maar of het in theorie echt handig is heb ik wel een mening over.

Verder heb ik een gelijksoortig verhaal MDH. Ik heb 2 oudere zussen en de oudste en ik zijn "anti" kind. Onze middelste zus heeft 2 dochters met bijzondere namen die mijn oudste zus (verstandelijke beperking) niet kan onthouden. Toen de middelste zus net bevallen was van nr.1 noemden wij het kind dus "het kind". Dat heeft ze gehoord en sindsdien zijn wij beiden niet meer bij haar welkom.

Ons 2e nichtje hebben wij dus ook nog nooit ontmoet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:01

Magrathea schreef:
_San87_ schreef:

:') :') vroeg geleerd is oud gedaan?
woon jij in Volendam toevallig? _O-

Nee, niet eens :)).

Maar eerlijk is eerlijk, het is wel een fatsoenlijke zanger. En hij is al weer klaar :P.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:41

elnienjo schreef:
Sizzle schreef:
Ik weet dat mijn neefjes het echt prima vinden. Pa was namelijk met vervroegd pensoen vanaf 55 en had daardoor alle tijd terwijl moeder nog met de carriere bezig was. Dus geen stress met combineren en oppas en zo. Hij had al een fikse carriere gehad dus er was ook genoeg geld om alles te kunnen doen. Die jongens zijn inmiddels uit huis, maar hebben een sterke familie band. De vader loopt nu ook nog steeds in de fitnesschool en zo, die is nog altijd een sterke moderne man.

Maar de kans is groot dat ze hun vader op jonge leeftijd al verliezen of (mentaal) afgetakeld in een tehuis zien zitten. Juist de jaren van mijn volwassenheid is de band met mijn ouders juist gegroeid en we konden ook onze gedeelde interesse (verre) rondreizen nog samen uitoefenen.

Tsja mijn vader was 30 toen ik geboren werd en 37 toen hij dood ging. Ik vind daar eigenlijk helemaal niks van. Wie weet blijft iemand die op z'n 50e vader wordt nog 25 jaar gezond en fit. Dan hebben die kinderen 18 jaar langer hun vader gezond bij zich dan ik heb gehad.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 14:18

Als ik nu zo terug denk wat ik misschien nog het meeste onderschat heb is dat je het sowieso eigenlijk amper goed lijkt te kunnen doen. Als ik zo in mijn omgeving kijk zijn er eigenlijk ontzettend veel mensen die problemen hebben vanwege hun jeugd of zelfs contacten met familie kompleet verbroken hebben.
Dat waren echt geen probleemfamilies maar gewone doorsnee gezinnen. Dan doe je 18 jaar je stinkende best en dan wordt je alsnog gehaat omdat je achteraf bepaalde dingen niet goed ingeschat hebt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 14:31

Sizzle schreef:
Als ik nu zo terug denk wat ik misschien nog het meeste onderschat heb is dat je het sowieso eigenlijk amper goed lijkt te kunnen doen. Als ik zo in mijn omgeving kijk zijn er eigenlijk ontzettend veel mensen die problemen hebben vanwege hun jeugd of zelfs contacten met familie kompleet verbroken hebben.
Dat waren echt geen probleemfamilies maar gewone doorsnee gezinnen. Dan doe je 18 jaar je stinkende best en dan wordt je alsnog gehaat omdat je achteraf bepaalde dingen niet goed ingeschat hebt.
Da's ook een belangrijke reden voor mij om het niet te doen. Ik kan me niet voorstellen dat mensen van rotkinderen / -pubers / -volwassenen van tevoren denken "ik ga lekker een curling ouder worden" of "het interesseert me geen zier of mijn kind de criminaliteit in gaat" of verzin het maar. Een deel is ook gewoon pech / toeval / dingen onderschatten of juist overschatten. Ik heb daar weinig zin in.

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 14:41

HopeMyDay schreef:
...

Interessant om jullie meningen erover te lezen! Ik zeg er tegen de mensen zelf niets over uiteraard en ben hartstikke blij voor ze maar of het in theorie echt handig is heb ik wel een mening over.

Verder heb ik een gelijksoortig verhaal MDH. Ik heb 2 oudere zussen en de oudste en ik zijn "anti" kind. Onze middelste zus heeft 2 dochters met bijzondere namen die mijn oudste zus (verstandelijke beperking) niet kan onthouden. Toen de middelste zus net bevallen was van nr.1 noemden wij het kind dus "het kind". Dat heeft ze gehoord en sindsdien zijn wij beiden niet meer bij haar welkom.

Ons 2e nichtje hebben wij dus ook nog nooit ontmoet.

Jeetje, heftige reactie wel, dat je om zo'n reden het contact verbreekt!

Het valt mij op dat (nieuwe) ouders vaak erg gevoelig zijn als het om hun oogappeltjes gaat.. zo heb ik een hele tijd geleden het kindje van mijn oudere halfzus per ongeluk "huilbaby" genoemd. Niet eens in een vervelende context, maar meer zo van: "Oh, maar als het een beetje een huilbaby is dan gaat dat ook weer een keer over toch?" Ik kreeg me toch een vuile blik van haar!