Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 08:29

BopjeBo schreef:
Ja echt geloof me, klopt hij is echt zo stom geweest. Eerder al Facebook etc contact gehad. We hebben echt niet stilgezeten en alles uit de kast gehaald, maar meneer denkt nu waarschijnlijk dat de kust veilig is en hij weer kan handelen op marktplaats. Hij was op de hoogte dat we aangifte gedaan hadden, bijna jaar later nu dus denkt dat ie er mee weggekomen is. We gaan juridische stappen nemen bedrag was daar hoog genoeg voor. Sterke mannen meenemen om hem op te zoeken is strafbaar, werkt juridisch proces tegen en niet onze stijl, we zijn altijd netjes gebleven.

Mooi zo, hard aanpakken die smerige lui!
Vaak komen ze ermee weg omdat het lastig is te achterhalen en de politie het te druk heeft voor oplichting wat ik overigens schandalig vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 08:48

Poekkie schreef:
DeMolenhoek schreef:
Altijd welkom! Kunnen we een klapke doen bij een jat kaffee en een cremeke ;)

Oh nee... toevallig van belgisch limburg? :D mijn grootouders zijn van daar, maar als midden-belg is dit zinnetje zo ongeveer het enige van daar dat ik kan verstaan _O-

Maar diene koffe met n eiske sloan ik ni af zeh ;)

Park is trouwens bij ons ook normaal. Als mama mij zou vragen om mijn nichtje in haar box te zetten, vindt ze haar terug in de paardenstal :')

Oost vlaming die is uitgeweken naar limburg inderdaad :D

Succes Bopjebo!

Syberdepiep

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:16

Thanx!!!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:20

BopjeBo schreef:
Vorig jaar is mn vriend opgelicht voor een groot bedrag via marktplaats, had het hier verteld. Mn vriend had geen gegevens verder, en had via betaalverzoek betaald en die helpen je ook niet. Aangifte gedaan, uiteindelijk bericht van politie gehad dat ze er niets mee gingen doen vanwege onderbezetting. Op een of andere manier is die oplichter zijn account toch weer actief sinds kort, mn vriend had hem opgeslagen als favoriet verkoper en kreeg berichtje van marktplaats over een nieuwe geplaatst advertentie. Net even gedaan of ik interesse had daarin, en heb z'n adres!!!! Tijd voor verdere stappen via officiële weg, nu we weten waar ie woont. Is nu een principe kwestie geworden dat ie er niet mee weg komt

Het adres hoeft niet echt te zijn. Een bankrekeningnummer is altijd gelinkt aan een persoon. Zorg dus dat je zijn bankrekeningnummer krijgt.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:40

Inmiddels ook in bezit van bankrekeningnummer :o

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 17:12

BopjeBo schreef:

Super, dat meneer de oplichter flink mag boeten voor zijn daden en hopelijk ook dat jij je geld terug krijgt.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 17:38

BopjeBo schreef:

Hoe meer gegevens hoe beter.
Ben benieuwd!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 17:42

Veel succes, Bopjebo! Hopelijk lukt het jullie met de nieuwe gegevens. :-)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:39

Hier is er toen niks mee gedaan toen ik het bankrekeningnummer had helaas. Ik denk dat ik de enige ben geweest die opgelicht was want ik kreeg na een half jaar bericht dat de aangifte niet verder werd onderzocht ofzo.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:45

Ik heb vandaag mn skates ontvange...goede transactie *\o/*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:57

Suzanne F. schreef:
Hier is er toen niks mee gedaan toen ik het bankrekeningnummer had helaas. Ik denk dat ik de enige ben geweest die opgelicht was want ik kreeg na een half jaar bericht dat de aangifte niet verder werd onderzocht ofzo.

Standaard antwoord van politie , steken ze geen tijd meer in pad wanneer er meerdere aangiftes tegen dezelfde komen . En zo kunnen ze vrolijk hun gang gaan .
Je aangifte gaat in de la en na een half jaar niet meer aangiftes dan is het jammer maar helaas .

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:43

Klopt, jaar geleden aangifte gedaan, half jaar geleden bericht gehad dat de politie vanwege onderbezetting de zaak niet in behandeling nam. Nu dus juridische stappen nu we hem weten te vinden. Dat adres kregen we eerder niet te pakken vanwege privacy bescherming, zonder dat ie het zelf doorheeft heeft ie ons daar mooi aan geholpen }> :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:16

BopjeBo schreef:
Klopt, jaar geleden aangifte gedaan, half jaar geleden bericht gehad dat de politie vanwege onderbezetting de zaak niet in behandeling nam. Nu dus juridische stappen nu we hem weten te vinden. Dat adres kregen we eerder niet te pakken vanwege privacy bescherming, zonder dat ie het zelf doorheeft heeft ie ons daar mooi aan geholpen }> :D

Maar denk je dat de politie nu wel iets doet? Of moet je zelf aan de slag en langsgaan?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:16

Spannend laat je ons weten als je er verder mee komt?
Het gebeurd niet vaak dat een oplichting misschien tot een zaak gaat komen ( helaas!)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:01

Xanthippe schreef:
Ik had al een hele tijd het park van de kinderen te koop staan, samen met al het textiel ervan: matrasbeschermers, hoeslakens, matras en omranding. Ik wou ze echt allemaal samen verkopen, makkelijk enzo.

Er kwam lang geen reactie op. In de week iemand die enkel het park wou, maar vond de prijs te duur. Oké, kan, ik liet de advertentie gewoon staan.

Gisteren iemand die enkel het textiel wou. Kan ook, raak ik er mss toch nog vanaf. Prijs overeen gekomen en meteen ook een afspraak gemaakt om af te halen. Prima, ik blij!

Vraagt die vrouw of ik nog wat heb, dus ik alles opgesomd wat ik nog van babyspullen te koop heb staan, en heb meteen nog 3 andere spullen verkocht!

Als ze nu maandag nog komt opdagen, ben ik helemaal blij! *\o/*

Mevrouw heeft me vandaag netjes op de hoogte gehouden hoelang haar afspraak in het ziekenhuis duurde, dus wist perfect wanneer ze voor de deur zou staan, heel fijn contact.
Alles nagekeken, betaald en meegenomen *\o/*

Gisteren vroeg ze nog achter een wiegje en relax, maar die moest ze uiteindelijk niet hebben, was fijn geweest als dat ook mee was weg gegaan, maar nu dan maar op naar de volgende koper!

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 08:26

Relax? :+

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:35

@ Suzanne F: Nee Politie is gepasseerd station, volgende gang is juridisch. Zelf langsgaan schiet je niets mee op, lijkt mij ook niet legaal, en denk niet dat je dan je geld wel zomaar terugkrijgt. Volgens een officiele procedure is veel effectiever en heeft ie waarschijnlijk veel meer last van, lijkt me toch niet prettig een incassobureau achter je broek aan te hebben met alle gevolgen van dien.
Gaan nu iets in gang zetten maar ga dat hier niet allemaal delen, wel als er iets mee bereikt is uiteraard.
Maar iets met karma, ben ontzettend blij dat die oplichter zo stom is dat ie weer gewoon op marktplaats actief is en ik hem de gegevens ontfutseld heb die we nodig hadden zonder dat ie wat door had. Hij heeft ons overal geblocked en hadden verder niet de nodige gegevens van hem, dus hij dacht er waarschijnlijk mooi mee weg te zijn gekomen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:01

BopjeBo schreef:
@ Suzanne F: Nee Politie is gepasseerd station, volgende gang is juridisch. Zelf langsgaan schiet je niets mee op, lijkt mij ook niet legaal, en denk niet dat je dan je geld wel zomaar terugkrijgt. Volgens een officiele procedure is veel effectiever en heeft ie waarschijnlijk veel meer last van, lijkt me toch niet prettig een incassobureau achter je broek aan te hebben met alle gevolgen van dien.
Gaan nu iets in gang zetten maar ga dat hier niet allemaal delen, wel als er iets mee bereikt is uiteraard.
Maar iets met karma, ben ontzettend blij dat die oplichter zo stom is dat ie weer gewoon op marktplaats actief is en ik hem de gegevens ontfutseld heb die we nodig hadden zonder dat ie wat door had. Hij heeft ons overal geblocked en hadden verder niet de nodige gegevens van hem, dus hij dacht er waarschijnlijk mooi mee weg te zijn gekomen.

Weet hij dat jullie hem nu op het spoor zijn? Wat een goede zaak zeg. Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst. Maar jullie hebben een rechtsbijstandverzekering dan? Ik zou die blik op dat gezicht weleens willen zien als hij een brief van een advocaat binnenkrijgt.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:14

Kan het niet gewoon een gehackt account zijn geweest die nu weer vrijgegeven is door Marktplaats?
Ik zou in deze eerst nog even contact opnemen met marktplaats en vragen hoe het zit met dit account.
Stel dat die gehackt is geweest en nu weer onder beheer van de originele eigenaar is, dan ga je nu wel vol gas achter de verkeerde persoon aan.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:25

Krijg nu al paar keer opmerkingen of we wel zeker zijn van de juiste persoon; ja echt geen twijfel mogelijk. Wil hier verder niet op ingaan maar we zijn er absoluut zeker van. Is verder ook geen oplichter waarschijnlijk, maar iemand die z'n kans schoon zag en het erop heeft gewaagt ermee weg te komen. Als hij niet op bokt zit zal hij het nog niet weten :D

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 13:32

Rosebud schreef:
Relax? :+

Is schommelstoeltje voor babies begrijpelijker? :D

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:40

Ik heb net weer een boel te koop gezet, en het begint alweer haha. Vraagprijs + bieden vanaf. Krijg ik weer een bod via de berichten erover. Dat het daar en daar maar die prijs is. Het ligt niet in de weg, kan er vast wel iemand anders blij mee maken. Waarom doen mensen dan de moeite om er op te reageren vraag ik me dan af...

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:20

BopjeBo schreef:
Krijg nu al paar keer opmerkingen of we wel zeker zijn van de juiste persoon; ja echt geen twijfel mogelijk. Wil hier verder niet op ingaan maar we zijn er absoluut zeker van. Is verder ook geen oplichter waarschijnlijk, maar iemand die z'n kans schoon zag en het erop heeft gewaagt ermee weg te komen. Als hij niet op bokt zit zal hij het nog niet weten :D

Ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen. Hoop natuurlijk op een positieve afloop voor jullie!

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:37

Door dit topic ben ik een aantal artikelen die ik normaal op vaste prijs heb staan, op bieden gaan zetten. Helaas geen biedingen gekregen maar wel artikelen die ik nog op vaste prijs had staan voor de vraagprijs verkocht. Soms kun je er gewoon geen touw op trekken, moet je net op het juiste moment bij de juiste persoon onder de aandacht komen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:22

Ik heb iets op mp staan, en heb een minimale prijs in mijn hoofd. Gister rond een uur of half 11 (ochtend) een bericht van iemand die wilde komen kijken. Ik vrijwel meteen gereageerd dat dat s avonds na 18.00 kon. Hij/zij wilde perse in de middag komen. Ik weer bericht dat ik het zou laten weten als ik eerder thuis was. Niks gehoord, wel gelezen.
Stuur ik om 4 uur dat ik rond 5 uur thuis kon zijn, krijg ik om.half 7 een bericht terug dat ie geen interesse meer heeft omdat het te lang duurde..

Tja.. sorry dat ik werk en niet speciaal voor jou vrij neem of mijn hele planning omgooi.